Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fordommer mot Anonyme brukere som driver med personangrep på kvinneguiden når folk spør om råd.

Anonymkode: c401e...f46

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle være antivaxere, ikke anivaxere :fnise:

Anonymkode: eb2f1...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep, brukerdebatt og  innlegg skrevet på dialekt samt svar til disse. 

Mynona, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle være antivaxere, ikke anivaxere :fnise:

Anonymkode: eb2f1...bd4

Du tør ikke si høyt at du har fordommer mot de? Er det en ting som bør sis høyt er nettopp det. Antivaxere trenger å vite hvor livsfarlig det er at de ikke vaksinerer barna sine. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tjukke folk skal slutte å omfavne seg selv og heller gå inn for å slanke seg. Jeg forstår at noen har sykdommer, og det et greit, ikke misforstå. Men verste jeg vet er at man hele tiden skal hylle tjukke mennesker som kler av seg. 

Anonymkode: d57fe...531

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes tjukke folk skal slutte å omfavne seg selv og heller gå inn for å slanke seg. Jeg forstår at noen har sykdommer, og det et greit, ikke misforstå. Men verste jeg vet er at man hele tiden skal hylle tjukke mennesker som kler av seg. 

Anonymkode: d57fe...531

Vet du hva? Da er vi to. De kaller seg formfulle, men det er bare en unnskyldning for å fortsette å proppe seg med mat.

Anonymkode: eb2f1...bd4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt over folk som spør på  Kvinneguiden uansett hva de lurer på.

"Vet noen av dere når min søsteren har bursdag?" :vetikke:

Endret av SVK
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% av de som går til fastlegen for å få henvendelse til psykolog, men blir avvist og også avvist av DPS. Som da går til privat, er ikke syk nok og vil bare ha oppmerksomhet eller vil være kul. Dersom DPS er fullt og du får avslag på grunn av det, så vil du jo få beskjed om å gå tilbake til fastlegen å bli henvist til privat med avtale eller kommunalt tilbud. Får du avslag fordi du ikke er syk nok, ja da er du ikke syk nok. Går du da til privat etter et slikt avslag så er du bare patetisk. 

Sier 99% selv om at det er nærme 100%, fordi det finnes idiot fastleger som skriver dårlige henvendelser og det er derfor man får avslag. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2019 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Da er vi to. De kaller seg formfulle, men det er bare en unnskyldning for å fortsette å proppe seg med mat.

Anonymkode: eb2f1...bd4

Jeg skjønner ikke hvorfor de selv og media kaller tykke kvinner for formfulle. Litt fett på de riktige stedene fremhever former men for mye fett på kroppen gjør jo det stikk motsatte for de fleste kvinner, og gjør dem heller mer maskuline.   Jeg ser det bare på meg selv, har 5 kg jeg vil bli kvitt. Når jeg veier 5 kg mindre er jeg mer formfull fordi midjen blir smalere og hele kroppen blir mer definert.. For mange kilo gjør kvinner mindre formfulle!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke er spesielt interessert i rehabilitering av kriminelle. Er den kriminelle handlingen alvorlig nok (voldtekt, mord, grov vold osv) så synes jeg ikke du har noe ute i samfunnet å gjøre. Hvorfor skal enkelt få sjanse etter sjanse? Finnes nok av mennesker som har levd hele livet uten å ha utført alvorlig krimininalitet. Innfør livstid uten mulighet for prøveløslatelse. Synes det norske rettsvesen er en vits. Har ingen tillit til det. Synes kriminelle har for mye rettigheter og at ofre blir overlatt til seg selv.

Anonymkode: e253a...fa1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om kvinner som mener at kvinners rettigheter er viktigere enn et ufødt barn som kunne hatt hele livet foran seg.. Jeg er veldig for feminisme og likestilling, men synes det er trist at det er så stort fokus på abort. Virket som mange glemmer å reflektere over det etiske rundt det å faktisk fjerne et unikt spirende liv. 

Anonymkode: fe672...a0c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er ekstremt upopulært PÅ KG å si at menn er fysisk sterkere enn kvinner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det virker som det er ekstremt upopulært PÅ KG å si at menn er fysisk sterkere enn kvinner. 

Jeg har ofte lurt på hvorfor slike som deg er på KG og har vel følgende teori.

Jeg tror det stort sett er menn som opplever at de blir ignorert av kvinnene i livet sitt utenfor skjermen. Når de prøver å få kvinners interesse blir de oversett eller flirt av. De har prøvd, og mislyktes i, å tiltrekke seg en partner. Mange mennesker ville klandret seg selv for slikt, men det er også fullt mulig å forstå at enkelte heller ender opp med å skylde på andre for egen utilstrekkelighet. De føler at det er kvinners feil at de selv ikke har lyktes, men kvinner de møter er selvfølgelig ikke interessert i å høre på slik sutring. Da trenger de en kanal for å lufte frustrasjonen og dytte ansvaret for at man selv ikke får seg dame over på noen andre. Etter utallige tråder med ’hvorfor får ikke jeg meg dame‘? Synes damer det er greit med liten penis? 🤤

Ikke når de frem i vanlige sosiale medier med sin klaging, og ikke får de kronikker og leserinnlegg på trykk i avisene heller. Så hvor er det egentlig de har et kvinnelig publikum som er stort nok til at det er verdt innsatsen, men samtidig lavterskel nok til at de faktisk slipper til med meningene sine? Jo, et forum som Kvinneguiden er perfekt. Her kan hvem som helst registrere seg og skrive, og alt man legger ut vil bli lest av en god del kvinner.

Så kan man selvfølgelig lure på hva de egentlig oppnår ved å fremstå som hatefulle og sippete. Det lurer jeg på selv iblant når jeg ser mannlige brukere som har registrert seg her bare for å kjefte og smelle på kvinner de antagelig aldri har møtt engang. Men når man har blitt oversett, ignorert og avvist i alle år, da synes man tross alt det er bedre å bli mislikt enn å bli oversett når man må velge en av to. Ved å spy ut dritt her inne får man i hvert fall negativ tilbakemelding fremfor den øredøvende stillheten og mangelen på interesse disse mennene er vant til når de henvender seg til kvinner på byen, på datingsider og lignende.

Det er i hvert fall det jeg tror. Det finnes helt sikkert unntak, men stort sett tror jeg det er menn som er så desperate etter oppmerksomhet fra kvinner at misnøye og kjeft er bedre enn ingenting. Tapere, selvfølgelig. Men trist vel så mye som provoserende.

Til ettertanke😊
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Det virker som det er ekstremt upopulært PÅ KG å si at menn er fysisk sterkere enn kvinner. 

At de er fysisk sterkere altså, eller tolker du begrepet "det sterke kjønn" helt svarthvitt nå? Det handler vanligvis om mye mer enn fysisk styrke. Mental styrke, utholdenhet, tilpasningsdyktighet(som er svært viktig for overlevelse), intelligens m.m, og hvis du tenker sånn på det blir det sikkert mer forståelig at kvinner protesterer. Vi er nemlig ganske sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange feminister.

Føler det er så mange som roper høyt om likestilling, men snakker ned det mannlige kjønn og fremstår kvinnen som bedre. Jeg er kvinne og for likestilling, men føler mange glemmer hva det faktisk handler om. Nettopp likestilling, hvor ingen kjønn er bedre enn det andre. 

Når en sjef har to søkere til en stilling, en mann og en kvinne, og velger mannen fordi han har de beste kvalitetene, uavhengig av kjønn. Da roper kvinnene MANNSSJÅVINISME!, men det er jo ikke likestilling lenger hvis damene skal få fripass og snarveier bare fordi de er damer og må "opp og frem i lyset".

Det er enda en tøff kamp å få kvinnen mer opp og frem, men jeg skulle så gjerne sett at vi heier/dømmer individene fremfor å rette fokus på kjønn. Nicki Minaj kysset en tenåring og det ble fremstått som kult og søtt. Det hadde blitt et helvete om en mann hadde gjort det. #Metoo er en fantastisk kampanje, og jeg håper det snart også blir lettere for menn å komme ut med sine historier. Menn kan også bli seksuelt trakassert av kvinner!

Jeg er for at alle skal like rettigheter og grunnlag for bedømmelse. Jeg er for hverken kvinner eller menn. Går det an å kalle seg for equalist?

Anonymkode: cb345...77a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarn burde ikke få gifte seg, ei heller ha sex med hverandre.

Anonymkode: 20f7b...ba9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange feminister.

Føler det er så mange som roper høyt om likestilling, men snakker ned det mannlige kjønn og fremstår kvinnen som bedre. Jeg er kvinne og for likestilling, men føler mange glemmer hva det faktisk handler om. Nettopp likestilling, hvor ingen kjønn er bedre enn det andre. 

Når en sjef har to søkere til en stilling, en mann og en kvinne, og velger mannen fordi han har de beste kvalitetene, uavhengig av kjønn. Da roper kvinnene MANNSSJÅVINISME!, men det er jo ikke likestilling lenger hvis damene skal få fripass og snarveier bare fordi de er damer og må "opp og frem i lyset".

Det er enda en tøff kamp å få kvinnen mer opp og frem, men jeg skulle så gjerne sett at vi heier/dømmer individene fremfor å rette fokus på kjønn. Nicki Minaj kysset en tenåring og det ble fremstått som kult og søtt. Det hadde blitt et helvete om en mann hadde gjort det. #Metoo er en fantastisk kampanje, og jeg håper det snart også blir lettere for menn å komme ut med sine historier. Menn kan også bli seksuelt trakassert av kvinner!

Jeg er for at alle skal like rettigheter og grunnlag for bedømmelse. Jeg er for hverken kvinner eller menn. Går det an å kalle seg for equalist?

Anonymkode: cb345...77a

Tror du menn gidder å høre på det evinnelige pjattet som kommer ut fra munnen til en kvinnelig feminist som har munndiare? Nei ta dem psykisk, ødelegg dem gjerne fysisk hvis du er en muskuløs kvinne. De forstår ikke noe annet😊 Men nå handler ikke tråden her om feminisme , sp lag din egen tråd.

Anonymkode: ba021...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg he fordommer mot: folk som røyker, at politikerene slipper inn alfor mange flyktinger til Norge! At folk som er forkjølet kan holde seg hjemme. Folk som ikke kan vikepliktsreglene. Folk som ikke har respekt for andre mennesker. At politikerene sender altfor masse penger ut av landet, istedenfor å hjelpe sine egne. Vi kunne hatt fine og bedre veier bl.a. Nyere skoler/sykehus osv! 

Anonymkode: e72f6...123

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...