Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Du har tydeligvis ikke hverken tvillinger eller sykt barn.

Det er helt korrekt, og jeg kommer aldri til planlegge å få barn før jeg er i er livssituasjon der jeg kan takle uforutsette utfordringer det måtte føre med seg. Jeg synes barn fortjener bedre enn foreldre som har så mye utfordringer med ett barn, at dersom de blir to så må den ene tvillingen aborteres. Eller de som kun kan klare et 100% friskt barn, men dersom det barnet blir sykt så kan de ikke ta vare på det. Det er barn som er premature, får hjerneskader eller får infeksjoner og sykdommer etter fødselen også, så man har aldri noen garantier for at barnet forblir friskt selvom alt tydet på det. Ganske dumt da å få barn hvis man er så dårlig stilt at barnet må være 100% friskt, hvis ikke vil man ikke klare det? Jeg mener barn fortjener ressurssterke foreldre (fysisk og psykisk) og ikke "hvis vi kun får en, og det er friskt så går det akkurat. Kryss fingrene"

Anonymkode: c025d...913

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ned på psykisk syke. Angst og depresjoner er ikke sykdommer, bare svake mennesker som prøver å finne unnskyldninger for å være sjenerte og ha en kjip periode. Jeg tror det bunner i oppmerksomhetsbehov og dramatendenser. Akkurat som spiseforstyrrelser og selvskading. Bare tull. Ingen skader seg selv fordi de er syke, de skader seg fordi de har lyst.

Anonymkode: 95923...34c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ned på psykisk syke. Angst og depresjoner er ikke sykdommer, bare svake mennesker som prøver å finne unnskyldninger for å være sjenerte og ha en kjip periode. Jeg tror det bunner i oppmerksomhetsbehov og dramatendenser. Akkurat som spiseforstyrrelser og selvskading. Bare tull. Ingen skader seg selv fordi de er syke, de skader seg fordi de har lyst.

Anonymkode: 95923...34c

Blank+_22c67c7f6199dbe995c2e14ed7136ae8.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke er for likestilling, jeg synes det er best at kvinner er hjemme med barn. Det finnes også kun to kjønn, med mindre det er genfeil. 

Og jeg er kvinne ja. 

Anonymkode: d57fe...531

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne som har samme spisevaner som barn. Tenker de er mindre mentalt utviklet.

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke, men det er noe helt annet.

Anonymkode: d263f...072

Det er 10000000% ikke noe helt annet ;) 

Anonymkode: aa9ae...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Voksne som har samme spisevaner som barn. Tenker de er mindre mentalt utviklet.

Anonymkode: 64ebd...809

Kan gå begge veier 😏

Anonymkode: aa9ae...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne som kler seg som om de var barn. Greit å tenke litt over hvilke plagg som matcher og at klærne har riktig passform.

Anonymkode: 64ebd...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne som kler seg som om de var barn. Greit å tenke litt over hvilke plagg som matcher og at klærne har riktig passform.

Anonymkode: 64ebd...809

Nope. 

Anonymkode: aa9ae...a17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre mødre. De som blir gravide i 35-45 års alderen. Ikke så nøye med far, fordi jeg ikke betrakter en far som særlig viktig. 

Syns det er latterig når 38åringer sitter her inne å søker om hvordan fruktbarheten generelt er, fordi de ikke er klare for barn enda! Når er du klar da liksom? Som 50åring... Stakkars barn som må vokse opp med foreldre som treffer pansjonistalder mens man går på ungdomsskola/videregående.. 

Kvinne selv, med et godt forhold til min egen mor og far. Fikk barna mine midten av 20årene. Glad jeg ikke skal ha konfirmant og 50års dag samtidig🙌🏼

 

Anonymkode: 70469...b44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eldre mødre. De som blir gravide i 35-45 års alderen. Ikke så nøye med far, fordi jeg ikke betrakter en far som særlig viktig. 

Syns det er latterig når 38åringer sitter her inne å søker om hvordan fruktbarheten generelt er, fordi de ikke er klare for barn enda! Når er du klar da liksom? Som 50åring... Stakkars barn som må vokse opp med foreldre som treffer pansjonistalder mens man går på ungdomsskola/videregående.. 

Kvinne selv, med et godt forhold til min egen mor og far. Fikk barna mine midten av 20årene. Glad jeg ikke skal ha konfirmant og 50års dag samtidig🙌🏼

 

Anonymkode: 70469...b44

Jada for det er helt krise å bli 50 år. Da er man jo uuuutgammel. Er du sikker på at du ikke er 14 år?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker om mennesker som poster bilder med quotes på sosiale medier hele tiden, og henger opp quotes på veggene hjemme...at de er mindre intelligente.

 

Anonymkode: e6bff...e39

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker om mennesker som poster bilder med quotes på sosiale medier hele tiden, og henger opp quotes på veggene hjemme...at de er mindre intelligente.

 

Anonymkode: e6bff...e39

Jeg har observert det samme, men jeg klarer ikke helt å se "koblingen". 

Anonymkode: b53d1...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk med bulimi er patetiske idioter. Forstår ikke hvordan de ikke kan ha dårlig samvittighet over at de sløser så mye mat.

Anonymkode: b461f...bb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mange psykisk syke blir dullet alt for mye med og jeg mener de hadde hatt mye bedre av å jobbe enn å være uføre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helena89
4 minutter siden, Peonjenta said:

Jeg tror at mange psykisk syke blir dullet alt for mye med og jeg mener de hadde hatt mye bedre av å jobbe enn å være uføre.

Hvis de kunne jobbe så hadde de nok gjort det. Jeg kjenner til et par personer i den situasjonen, og de har et sterkt ønske om å kunne jobbe.

Jeg har egentlig litt fordommer mot de som har fordommer mot psykisk syke. 😃 Tenker at de sannsynligvis har lite empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/25/2019 at 9:09 AM, AnonymBruker said:

Jeg ser ned på psykisk syke. Angst og depresjoner er ikke sykdommer, bare svake mennesker som prøver å finne unnskyldninger for å være sjenerte og ha en kjip periode. Jeg tror det bunner i oppmerksomhetsbehov og dramatendenser. Akkurat som spiseforstyrrelser og selvskading. Bare tull. Ingen skader seg selv fordi de er syke, de skader seg fordi de har lyst.

Anonymkode: 95923...34c

:hakeslepp:

Anonymkode: 030f8...ba8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 23.51, Maleficenta skrev:

Jada for det er helt krise å bli 50 år. Da er man jo uuuutgammel. Er du sikker på at du ikke er 14 år?

Hvor skriver jeg at det er krise å bli 50 år? Jeg skriver at 38 åringer som enda ikke er klare for å få barn, egentlig burde droppe det! Når er de klare da liksom, når de er 50? 

Ingen sak å fylle 50 år, men å være mor til barn i skolealder, som 50åring, det er bare tragisk! Egoistisk ovenfor barnet. Ingen vil ha ei gammel mor! 

Og til den 14 år kommentaren din - LOL, FU U, TARD XOXO 😘

Anonymkode: 70469...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skriver jeg at det er krise å bli 50 år? Jeg skriver at 38 åringer som enda ikke er klare for å få barn, egentlig burde droppe det! Når er de klare da liksom, når de er 50? 

Ingen sak å fylle 50 år, men å være mor til barn i skolealder, som 50åring, det er bare tragisk! Egoistisk ovenfor barnet. Ingen vil ha ei gammel mor! 

Og til den 14 år kommentaren din - LOL, FU U, TARD XOXO 😘

Anonymkode: 70469...b44

Det at du sier at å ha barn i konf alder i en alder på 50 er tragisk, får deg til å framstå utrolig umoden. Den siste kommentaren iallefall. Så ja jeg er ennå mer overbevist om at du ikke er så gammel som du påstår.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Det at du sier at å ha barn i konf alder i en alder på 50 er tragisk, får deg til å framstå utrolig umoden. Den siste kommentaren iallefall. Så ja jeg er ennå mer overbevist om at du ikke er så gammel som du påstår.

Og hvor gammel påstår jeg at jeg er? 

Du har ikke motsvar å komme med annet enn «er du 14 år», «høres umoden ut».. Fordi jeg mener at kvinner ikke bør få barn etter de har fylt noen å tredve? 

I det første svangerskapet mitt var jeg yngst i gruppa, selv om jeg var 24 år da. Ei  annen i gruppa ventet også sitt første, men var 36 år. Hun hadde ikke følt seg klar tidligere. Ville leve ungdomsårene først. Dette er det jeg syns er så tragiskt. Og skikkelig egoistisk. Flere barn ønsket hun også, så jeg kan tenke meg til at hun har satt til verden enda ett barn i etter tid, hvis hun rakk såppas. 

Barn er ikke for alle, og det er godt at fler og fler ikke rekker å bli gravide for det er for sent. Takke seg selv når en ikke kan bli klar før en ser 40tallet lyse framfor seg. 

Anonymkode: 70469...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...