Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker det ikke, men jeg har ganske mange fordommer...

Jeg har fordommer mot de som påberoper seg selv/barna sine ulike former for matallergi eller -intoleranse - kun fordi det er trendy og in!

Jeg har fordommer mot fibromyalgi.

Jeg har fordommer mot Høyre- og Frp-politikere.

Jeg har fordommer mot voksne folk som tror på ånder og spøkelser.

 

Og så får jeg snart fordommer mot meg selv fordi jeg har så mange fordommer...

Anonymkode: da9fa...5e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fordommer mot folk som ikke har en eneste bok i hjemmet sitt.

- Fordommer mot folk med ME, angst, fibromylagi osv

-Fordommer mot mødre som mener barna dems er høysensitive, har glutenallergi og allergisk mot ditt og datt

- fordommer mot religiøse folk

- Fordommer mot folk som generelt virker lite nysgjerrige og er tilfredse i sin egen lille bobble

- Fordommer mot folk som slavisk følger trender men selv tror dem er unike

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I det første svangerskapet mitt var jeg yngst i gruppa, selv om jeg var 24 år da. Ei  annen i gruppa ventet også sitt første, men var 36 år. Hun hadde ikke følt seg klar tidligere. Ville leve ungdomsårene først. Dette er det jeg syns er så tragiskt. Og skikkelig egoistisk. Flere barn ønsket hun også, så jeg kan tenke meg til at hun har satt til verden enda ett barn i etter tid, hvis hun rakk såppas. 

Barn er ikke for alle, og det er godt at fler og fler ikke rekker å bli gravide for det er for sent. Takke seg selv når en ikke kan bli klar før en ser 40tallet lyse framfor seg. 

Anonymkode: 70469...b44

Det er ikke noen krise om en kvinne får barn mellom 30-40. Da er hun vanligvis godt etablert og kan tilby barnet en trygg og god framtid. Om hun er 50 når ungdommen konfirmeres, hva så? Han/hun kan ha glede av foreldrene sine i 30-40 år til.

Da er det verre med de som får barn i ung alder, og som er avhengig av at alle andre stepper inn og hjelper til mens de gjør ferdig utdannelse, skaffer seg jobb, bolig, etc.

Anonymkode: c4002...cdb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noen krise om en kvinne får barn mellom 30-40. Da er hun vanligvis godt etablert og kan tilby barnet en trygg og god framtid. Om hun er 50 når ungdommen konfirmeres, hva så? Han/hun kan ha glede av foreldrene sine i 30-40 år til.

Da er det verre med de som får barn i ung alder, og som er avhengig av at alle andre stepper inn og hjelper til mens de gjør ferdig utdannelse, skaffer seg jobb, bolig, etc.

Anonymkode: c4002...cdb

Det finnes vell en mellomting. Man trenger ikke få barn før man er etablert godt. Å ta utdannelse (master) Kan man bli ferdig med som 24 åring. Trenger ikke være så treig med å utdanne deg at du er over 30 før du er ferdig. Jeg hadde det stabilt med hus, fast jobb, god inntekt lenge før 30 tallet.. Ingen har glede av ei mor i 70 årene som ungdom selv. 

Jeg synes ikke noe om mødre som får barn etter 30. Min mening. Du får mene hva du vil. 

Anonymkode: 70469...b44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SeptemberRose

Har fordommer mot kleptomane. De fleste av dem lyver i tillegg til å stjele. Har absolutt ingen sympati for dem! Og har fordommer mot homofober og transfober. 

Endret av SeptemberRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følgende folk synker litt på skalaen min, mest med tanke på intelligens.

-Folk som poster ulike typer sitater av typen "motivational quotes" på facebook.
-Folk som linker til disse konstruerte historiene (som gjerne har en tårevåt slutt eller god moral, men samtidig er komplett oppspinn). Sosialtnytt.com eller hva disse sidene heter. (Du vil aldri tro hva hun gjør til slutt!")
-Folk som tror på ånder og spøkelser og "energier".
-Folk som bruker "jeg fortjener", dette er som oftest ikke de folkene som fortjener noe.
-Folk flest med tatoveringer 
 

Anonymkode: 0731a...692

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fordommer jeg jeg kanskje ikke så redd for å fortelle høyt da, men...

-De som sier noe lignende "jeg har lært meg å elske....." f.eks en stor føflekk de har i ansiktet, en pupp str A-cup og en str C-cup, "stumpen" (etter amputasjon). 

-Folk som tar mye plass. Prater høyt, skal alltid være morsom (ikke alltid det er det), snakker kanskje litt for mye om ting andre ikke trenger og vite osv. 

-Noen (ikke alle) som har fibromyalgi, ME osv. Klart noen sikkert har disse sykdommene, men mange er veldig stereotypisk. Gjerne litt overvektig, negativ, vil helst ikke jobbe, klager over alt og ingenting, "stakkars-meg"-holdning. Og jeg har i hvert fall fordommer mot de som aboslutt ikke kan forsøke arbeidstiltak via NAV for å bevise at de er for syke til å jobbe. Mange mener de er for syke og vil bli enda verre av å forsøke jobb. Men herlighet, da får de heller bli det. Jeg vil ikke skatte for at de skal få "gratis" penger av NAV uten å bevise noe som helst. Da kan jo en hver lure systemet (noe de så fryktelig  godt vet). 

-De som sier de søker og søker og aldri får jobb. Noen har kanskje master i noe, men blir veldig irritert fordi de aldri får jobb. Men masteren de har tatt er det gjerne ikke behov for. Men de nekter å gå på arbeidstiltak og søke andre type jobber, for de er jo tross alt utdannet og bør få jobbe med akkurat det yrket. 

-Influencere og bloggere som tror de er noe og "redder verden" og har "nådd så langt". Nei, de gjør ikke det.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot de som blir uføre, for så å ''poppe'' ut unger. Kjenner flere som uttrykker at de så vidt greier å ta vare på seg selv pga kroniske sykdommer o.l, men barn skal de ha.
Er nok noen som har fordommer mot meg også, for jeg er selv ufør. Har derimot valgt et liv uten barn, da jeg selv er en av disse som har mer enn nok med meg selv. Kanskje derfor jeg ikke skjønner hvor de plutselig får dette overskuddet fra.

Anonymkode: 008ae...353

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Peonjenta skrev:

Jeg syns at de som mener at alle mennesker er like mye verdt tar feil!  

Alle barn vil jeg si er like mye verdt, men ikke alle voksne er like mye verdt.

Anonymkode: d263f...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe særlig sansen for venstresiden i norsk politikk.

Men det kan jeg ikke si høyt, for de aller fleste av mine venner, og hele universitetet egentlig, tilhører den siden. Så når de prater dritt om høyresiden, og det gjør de hele tiden, så sitter jeg bare og jatter med.

Heldigvis er det hemmelig valg :)

Anonymkode: 71bc2...f4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot ressurssvake mennesker som får mange barn. Jeg tror ikke det er dem Erna mener at skal reprodusere seg.

Anonymkode: 71bc2...f4c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Følgende folk synker litt på skalaen min, mest med tanke på intelligens.

-Folk som poster ulike typer sitater av typen "motivational quotes" på facebook.
-Folk som linker til disse konstruerte historiene (som gjerne har en tårevåt slutt eller god moral, men samtidig er komplett oppspinn). Sosialtnytt.com eller hva disse sidene heter. (Du vil aldri tro hva hun gjør til slutt!")
-Folk som tror på ånder og spøkelser og "energier".

-Folk som bruker "jeg fortjener", dette er som oftest ikke de folkene som fortjener noe.
-Folk flest med tatoveringer 
 

Anonymkode: 0731a...692

Takler ikke sånne folk, sletter alle eller "unfollower" dem, og det er gjerne de samme folka som deler ALT om barna sine på sosiale medier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser gjennom innleggene så vil jeg si jeg har få fordommer. Irriterer meg lite over andre mennesker, men jeg har fordommer mot «hente-ekteskap». Altså; norsk mann som gifter seg med thailandsk dame, og henter henne til Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor gammel påstår jeg at jeg er? 

Du har ikke motsvar å komme med annet enn «er du 14 år», «høres umoden ut».. Fordi jeg mener at kvinner ikke bør få barn etter de har fylt noen å tredve? 

I det første svangerskapet mitt var jeg yngst i gruppa, selv om jeg var 24 år da. Ei  annen i gruppa ventet også sitt første, men var 36 år. Hun hadde ikke følt seg klar tidligere. Ville leve ungdomsårene først. Dette er det jeg syns er så tragiskt. Og skikkelig egoistisk. Flere barn ønsket hun også, så jeg kan tenke meg til at hun har satt til verden enda ett barn i etter tid, hvis hun rakk såppas. 

Barn er ikke for alle, og det er godt at fler og fler ikke rekker å bli gravide for det er for sent. Takke seg selv når en ikke kan bli klar før en ser 40tallet lyse framfor seg. 

Anonymkode: 70469...b44

Du påstår at du er i 20 åra og har barn om jeg ikke leste feil. Min mor var i 50 åra når jeg var i konf alder. Nå er hun 70 og kunne like godt vært 50 nå siden hun er så dprek. Så nei det er null problem å ha en såkalt gammel mor. Jeg syns ikke hun var egoistisk fordi hun fikk meg rundt midten av 30 åra. Det er måren du uttrykker deg på ts. Åååh det er så tragisk med en gammel mor ..  Er du som er tragisk.

Endret av Maleficenta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok her er noen:

Jeg har fordommer mot:

- folk som ikke liker hunder

- folk som har fordommer mot me, fibromyalgi og psykiske problemer. Måtte du aldri oppleve å få det selv! 

- folk som skriver på dialekt 

- folk som legger ned setet på fly

- de fleste som er med i Hønegruppa på Face

- folk som deler for mye på sosiale medier (synes det vitner om mangel på sosial intelligens) 

- religiøse mennesker

 

🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes vell en mellomting. Man trenger ikke få barn før man er etablert godt. Å ta utdannelse (master) Kan man bli ferdig med som 24 åring. Trenger ikke være så treig med å utdanne deg at du er over 30 før du er ferdig. Jeg hadde det stabilt med hus, fast jobb, god inntekt lenge før 30 tallet.. Ingen har glede av ei mor i 70 årene som ungdom selv. 

Jeg synes ikke noe om mødre som får barn etter 30. Min mening. Du får mene hva du vil. 

Anonymkode: 70469...b44

Tretti er ikke spesielt gammelt for å få sin førstefødte.  Det er vel gjennomsnittet.  Du syns ikke noe om veldig mange mødre du da.....

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fordommer mot ressurssvake mennesker som får mange barn. Jeg tror ikke det er dem Erna mener at skal reprodusere seg.

Anonymkode: 71bc2...f4c

Ja men det må det være!      Engangsstønaden har jo økt med 20 000 kr og er nå på 83 000 kr.  Gode nyheter for de som får mange barn uten jobb!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå

Har fordommer mot

-foreldre som pakker inn ungene sine i hijab

-Sigrid Bonde Tusvik, herr & fru Burøe

-de fleste i hønegruppa på fb

-influencere & FrP’ere

-menn med «hentekoner»

-folk som oppfører seg som de er høyt hevet over andre

-mange av naboene i strøket der vi bor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...