Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg ser ned på såkalte  rednecks. Altså i mine øyne lavt utdannede, øldrikkende, campingglade, røykende, menn og kvinner med store mager og brune tenner... 

Anonymkode: ef4dc...818

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Eugene Onegin said:

Jeg har ingen sympati med folk som blir kjørt ned når de går på rødt lys. 

Kanskje det verste i dagens samfunn er alle som hører på musikk mens de ferdes i trafikken. Har selvsagt synd på de som blir kjørt ned, men det er helt uforsvarlig og ekstremt kynisk overfor de andre trafikantene å ha musikk i ørene mens man f.eks sykler i veien. 

Anonymkode: 64ebd...809

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten del av meg er fordomsfull mot mennesker som bruker utallig med tid og penger på kunstig befruktning, prøverør osv.

Syns flere i den situasjonen kunne vurdert adopsjon. 

Anonymkode: d8e26...c71

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som hadde forhold med tyske soldater fikk som fortjent. Men å straffe barna til disse kvinnene var en skam.

Anonymkode: d263f...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store fordommer mot de som har en sterk trang for å kalle alle som er uenig med dem selv for rasister.

Anonymkode: b0e74...b98

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som stemmer høyre🙄

Folk som tror at sykdommer som depresjon, angst, ptsd, fybromyalgi o.l er noe man finner på. Snakker om de som ikke tror at det er diagnoser, de må være trangsynte og dumme.

Folk som snylter på nav, mottar uføretrygd når de kan jobbe eller os når de er ilag med bf.

Mødre som ikke gir amming en sjangse.

Anonymkode: c5245...a4d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev:

En liten del av meg er fordomsfull mot mennesker som bruker utallig med tid og penger på kunstig befruktning, prøverør osv.

Syns flere i den situasjonen kunne vurdert adopsjon. 

Anonymkode: d8e26...c71

Adopsjon er veldig mye dyrere og ekstremt mye mer tidskrevende enn kunstig befruktning, så det er derfor det er siste utvei for mange. Det er også for få barn som adopteres bort i forhold til hvor mange som vil adoptere, og å komme gjennom nåløyet kan derfor være utfordrende. 

----

Jeg selv har fordommer mot mennesker som ikke leser bøker. Det er en sånn irrasjonell fordom som jeg aldri har sagt til noen. Jeg bare...kan ikke forstå at folk ikke leser. Er de barbarer? :overrasket: (dysleksi og lesevansker er ikke inkludert her, bare så det er sagt.)

Til AB over: foreldre (ikke bare mødre) som ikke vaksinerer barna sine er en skam, og det er en fordom jeg tør å rope til hele verden.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Maja* skrev:

Adopsjon er veldig mye dyrere og ekstremt mye mer tidskrevende enn kunstig befruktning, så det er derfor det er siste utvei for mange. Det er også for få barn som adopteres bort i forhold til hvor mange som vil adoptere, og å komme gjennom nåløyet kan derfor være utfordrende. 

----

Jeg selv har fordommer mot mennesker som ikke leser bøker. Det er en sånn irrasjonell fordom som jeg aldri har sagt til noen. Jeg bare...kan ikke forstå at folk ikke leser. Er de barbarer? :overrasket: (dysleksi og lesevansker er ikke inkludert her, bare så det er sagt.)

Til AB over: foreldre (ikke bare mødre) som ikke vaksinerer barna sine er en skam, og det er en fordom jeg tør å rope til hele verden.

Ja, så klart foreldre. Heller ikke en fordom jeg skammer meg over 

Anonymkode: c5245...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok fordommer mot rednecks-livsstilen. Ei evig fyllekule, med elendig kvinnesyn som underholdning. 👎🏼

Anonymkode: e3b9f...842

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordom jeg ikke nevner høyt i visse kretser er at jeg er veldig kritisk til de siste års innvandring til Norge. Er ikke så begeistret for at Somaliere får all hjelp i verden uten å engang prøve å integrere seg. Lurer på hvordan det kommer til å gå med dette landet. 

Anonymkode: 60803...9f7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Oddy skrev:

Ser ned på mennesker som ikke takker for maten eller ikke takker pent når en person gjør dem en tjeneste. 

Helt enig! Virker som om enkelte aldri har hørt om hva folkeskikk er.. 

Anonymkode: 60803...9f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hijab er et kvinnefiendtlig plagg og jeg kommer aldri til å endre mening om akuratt den saken. 

Endret av TulleJenny
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som kommer med falske anklager om voldtekt burde får 21 års fengsel,

Bare for å nevne det så mener jeg også at menn som voldtar burde få 21 års fengsel. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er skikkelig usmakelig å innvandre til et land, for så å gjøre null forsøk på å integrere seg i det samfunnet man har flyttet til.. Med det mener jeg f.eks å tviholde på kulturelle normer som ikke passer seg i vertslandet, ikke forsøke å bli venner med noen i landet du flytter til, bare bo rundt og omgås med folk fra ditt eget hjemland, insistere på å bruke plagg som er uvanlig i det landet du har flyttet til, ikke forsøke å tilpasse deg den kulturen du bor i eller forsøke å forstå normene/reglene der.

Mao syntes jeg det er forferdelig underlig å forsøke å tvinge barna sine til å gifte seg med folk fra egen kultur, ikke la de ha norske venner, bruke mengder med sjal/skjerf/lange kjoler/hodeplagg, ikke lære seg norsk, prate høyt i mobilen på bussen, skrike til ungene i matbutikken, si ting som er vanlig i deres kultur (f.eks fikk jeg høre av en somalisk kollega at det var vanlig å rope "jeg skal drepe deg!" til hverandre der, og at det var ment som en spøk) osv.

En ting er at det å integrere seg er VANSKELIG, men det er liksom mangelen på forsøk jeg reagerer på. 

Endret av Nuttery
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
31 minutter siden, Nuttery skrev:

Jeg syntes det er skikkelig usmakelig å innvandre til et land, for så å gjøre null forsøk på å integrere seg i det samfunnet man har flyttet til..

Gjelder det også nordmenn som flytter til Spania uten å forsøke å integerere seg ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder det også nordmenn som flytter til Spania uten å forsøke å integerere seg ?

Ja. Syntes det er helt bånn i bøtta med de norske "pensjonistkoloniene" som ikke kan si noe annet enn "1 cerveza" og gracias.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot de som forteller at dem er høysensitive og empater. De er stort sett utrolig egosentriske og tillegger andre meninger og tanker man ikke har.

Syns mennesker som utfører oralsex/rimming på noen de ikke er i fast forhold med, som ons og noen de såvidt kjenner nedverdiger seg selv og har en kvalmende primitiv holdning.  Syns også de som forventer sånt med det første er utrolige teite. De må gjerne dumpe meg.

Kjendiser er kun KJENDISER. De er ikke opphøyde STJERNER. Hvordan de lever beviser har de har det verre enn folk flest. Blir kvalm av hvordan enkelte opphøyer dem.

Gravide kvinner som tror de er bedre enn andre. Opplevd noen som rett og slett mener de er viktigere fordi de "skaper" et helt nytt menneske. Ellers veldig glad i barn.

Folk som tror dyr er skapt for våres fordel og mener de kan behandles dårlige under svært dårlige omstendigheter. Syns slike skulle vært gjennom samme type behandling selv i noen måneder.  

Innvandrere  som går i burka, gidder ikke å lære seg norsk, få seg jobb, og som får mange barn burde sendes tilbake. De vil uansett ikke integrere seg, bare klager og skylder på Norge for alt de selv ikke gidder å ta tak i.

Nordmenn som aldri finner feil ved innvandrere uansett hvor dårlig oppførsel de har mot andre, spesielt kvinner, men som legger all skyld på sine egne er utrolig naive og dumme. Vet at det finnes fine innvandrere, men de må innrømme at en del av dem er utrolig fæle, uten å legge skylden på Ola og Kari Nordmann hele tiden for mislykket integrering. De skal og må føle norske lover. De må lære seg språket og få seg jobb. Vil de ha islamske lover og regler så kan de dra tilbake til der de kom fra.

Folk fra Fredrikstad 😁 Omtrent hver gang jeg snakker med en fra Fredrikstad så må de rakke ned på Sarpsborg. De bruker så mye tid og krefter på å fortelle hvor elendig Sarpsborg er i forhold til deres by. Skjønner ikke hvorfor det engasjerer dem så veldig. Syns faktisk Fredrikstad er en utrolig kjedelig og stygg by. Folk må gjerne ha en favoritt by, men må de snakke om det hele tiden? 

Har fordommer mot folk som roper feminist for alt om dagen. Greit at feminister har gått for langt og menn og kvinner er ulike. Men det er da ikke noe galt med at kvinner vil være selvstendige og selvrealisere seg selv i større grad enn før. Blir sint på menn som mener en kvinne hører hjemme på kjøkkenet og oppdra hans barn, mens han kan leve livet. Det er en grunn til at feminister oppsto. En del menn gikk altfor langt og umyndiggjorde sine koner. Misliker kvinner som også er en av gutta. De unnskylder alt det dumme menn gjør og legger all skyld på kvinner. 

Liker ikke Hanne Nairubi ( stavet jeg det riktig nå?) Hun er mer opptatt av menns velbehag og mener praktisk talt at kvinner bør ofre sin egen komfort for at mannen skal føle seg som en mann. Lei hele dama. Hun kan dra tilbake til 1940.

Det er noe av mine fordommer. 

Endret av wintergirl
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er motbydelig at nordmenn kjøper flere hus i Spania og skal fornorske mye der, men de har egne penger som de bruker der, de er heller ikke fult så kriminelle og går rundt og voldtar mange kvinner og barn. Det er det som er problemet. Helt greit at folk har sin kultur,  men ikke hvis de skaper mer problemer i landet de bor i eller vil dra inn sin ukultur i et annet land som ellers er fredelig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...