Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener at uføre ikke skal få barn. Når du er så plaga med smerter og utmattelser er det helt på trynet å planlegge noe sånt. Å få barn og oppdra barn er mye mer krevende enn å jobbe. 

Anonymkode: 44ec2...19f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kanskje litt kontroversielt, men jeg ser ikke problemet med incest dersom begge parter samtykker, er over seksuell lavalder, bruker prevensjon og/eller er av samme kjønn. 

Anonymkode: f09a8...8b5

Jeg er faktisk enig i dette.

Anonymkode: d263f...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kvinner lyver like mye som menn.

Anonymkode: d263f...072

Feil hele livet til kvinnen er et stort løgn. Har aldri sett noen andre lyve så mye som kvinner. Og det er kvalmt og ekkelt. Helvete brenner for deg her og nå

Anonymkode: fcb57...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mening om filmen "MUSIC" til Sia og Maddie Ziegler.
Artikkel fra VG om saken; https://www.vg.no/rampelys/film/i/x3OG2B/sia-faar-filmkritikk-slettet-twitter-kontoen
Traileren til filmen her, for de som ikke har fått det med seg; 

Mange kritiserer filmen for å bruke en ikke-autistisk person til å spille en autistisk person. Den er jeg uenig i på det sterkeste og det er ikke problemet med filmen. Filmer er skuespill og det bør ikke være noen krav om at skuespillerne skal verken ha det ene eller det andre. For det er skuespill, det er ikke ekte! Folk er så patetisk teite som påstår at det liksom er problemet med filmen, at en autistisk person burde spille rollen. 🙄
Problemet med filmen er at Maddie gjør en ufattelig dårlig jobb. Null talent og hun fremstår bare dum, teit og stereotypisk på en negativ måte. Hovedproblemet her er Sia og det faktumet at Maddie ble tvunget til å spille en rolle hun ikke ønsket og som tydelig er langt over hennes talent og skuespillerevner. God nok danser, men dårlig skuespiller. 

Det er mange skuespillere som har spilt psykisk utviklingshemmet og andre psykiske og fysiske diagnoser, men som har gjort en formidabel jobb. Som Dustin Hoffman i Rain man, Leonardo Dicaprio i What's Eating Gilbert Grape og Sean Penn i I am Sam for å nevne noen. 

Det at en karakter har tics, stammer, er blind, døv, har diabetes, ptsd, Alzheimers eller autisme er det samme! Det er helt innafor at en "frisk" skuespiller spiller en syk karakter. Det er skuespill! Det er ikke ekte! 
Generasjon-krenka bør ta seg en bolle og klapp igjen. 

Det er min mening jeg ikke bør rope så høyt, for da får jeg hele generasjon-under-30 på nakken. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tussi680 skrev (På 16.12.2020 den 14.38):

Det klarer ikke jeg, så før du dømmer, ha gått i mine sko en mnd.tid med full jobb.

Som sagt, jeg skrev at jeg er klar over at folk har ulike forutsetninger og ulike utfordringer, ville bare ha frem at epilepsi ikke betyr at man MÅ bli ufør, og at man kan ha et godt liv selv om man har epilepsi. Håper du også har det :) 

Anonymkode: f9002...c9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

De 2-3 samme brukerne som henger i trygdetrådene. Det slår aldri feil, så fort en ny trygdetråd blir opprettet kan du banne på at de er der 😂

Anonymkode: 6d2eb...67a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner i forsvaret ikke egentlig øker landets forsvarsevne - med mindre de får mer tilpassede oppgaver der de er mer adskilt fra mennene og ikke helt i fronten. Det er noen psykologiske mekanismer i forholdet mellom kjønnene som ikke er heldige og ikke er dypt nok utredet for tilspissede krigssituasjoner der kvinnelige medsoldater blir skadet. Eller tatt til fange av feks Taliban eller ISIL-lignende styrker. 

Anonymkode: 87169...68c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2015 den 16.47):

Når så du sist en mann med godt utseende og ei 30 år yngre asiater-berte?

Anonymous poster hash: 17cbf...f8f

Jeg har faktisk en god kompis som fant sin bedre halvdel i Thailand. Han er svært pen og de er ca jevngamle. Han måtte leve med mange fordommer og følte de måtte forteller sin historie om hvordan de møttes oftere enn andre må for ‘å bli trodd’. Fortsatt er det mange som forbinder ham med en patetisk mann som ikke klarer å finne et koneemne hjemme. Men han slipper lettere unna med godt utseende og mindre aldersforskjell. 

En annen fant seg en kjærest fra Vietnam. Hun er godt utdannet og bodde i Norge da de møttes. Foreldrene var flyktninger fra Vietnam. Alle tror likevel han har funnet henne i utlandet...Helt til de må bli fortalt historien bak sine første møter.

Anonymkode: 9a4a5...76b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 13.38):

Feil hele livet til kvinnen er et stort løgn. Har aldri sett noen andre lyve så mye som kvinner. Og det er kvalmt og ekkelt. Helvete brenner for deg her og nå

Anonymkode: fcb57...529

Her var det mye å ta tak i. Helvete? Ser du for deg en skjærsild også? 

Anonymkode: 98457...e0b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Skjønner godt at noen av dere ikke sier dette høyt🙄

Anonymkode: b5947...50f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 19.39):

Kanskje litt kontroversielt, men jeg ser ikke problemet med incest dersom begge parter samtykker, er over seksuell lavalder, bruker prevensjon og/eller er av samme kjønn. 

Anonymkode: f09a8...8b5

Hvem i helvete er det som samtykker til incest??I så fall er de ødelagte fra barndommer av og vet ikke bedre. 

Anonymkode: b5947...50f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker som tror influencere er venninna deres i sponsede innlegg er mindre begavet og fortjener å bli lurt 

Anonymkode: 6d2eb...67a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fattige folk bør ikke få barn, og i alle fall ikke mer enn ett barn. Selvsagt kan ting skje "underveis", men hvorfor får folk som allerede lever på trygd en haug med unger for så å klage på at de ikke har råd til fritidsaktiviteter, klær, ferier.... Det blir for dumt. 

Anonymkode: 1b760...100

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Feite er ekle. 

men nå har jeg blitt feit selv under korona tid 😂 og jeg HATER det. Så nå slanker jeg meg som F

Anonymkode: 1300a...520

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...