Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Så alle med hull i cven, av forskjellige årsaker, som ikke tar til takke med vikariater og småjobber, de bør altså automatisk bli ufør selv når de har en god del restarbeidsevne? 

Hmm. Er det rart samfunnet stigmatisere de uføre. 

Jeg synes, har man 70 % restarbeidsevne så bør staten spytte inn 30 %. Personen står selvfølgelig selv ansvarlig for å arbeide resterende 70 %. Ikke at man blir 100 % ufør. Klarer personen å finne seg arbeid så blir det sosialen. Norge hadde spart milliarder av kroner med en slik modell. Bare vent, vi kommer til å få svi etter korona, da skal alle milliardene av felleskassa betales tilbake. Og det skjer ikke bare over skatteseddelen til Ola og Kari som jobber og skatter for å si det lett. Velferdsgoder blir dårligere, person skattene blir høyere, arbeidsgiveravgiften øker mm. 

Anonymkode: 9287e...e95

Når man blir diskriminert på grunn av forhold man ikke har kontroll på, og staten ikke vil slå ned på denne diskrimineringen, er det rimelig at man kompenseres ja. Sosialen er ikke et langsiktig alternativ, og det koster heller ikke staten noe mindre, da den totale utbetalingen blir omtrent den samme (for en enslig).

Jeg synes også det er en ganske vesentlig forskjell på folk som ikke gidder å bidra, og folk som ønsker, men ikke får muligheten, gjør ikke du?

Anonymkode: 365ad...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenter klarer faen ikke diskutere sak, må alltid blande inn følelser. 

Anonymkode: 74bd6...169

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenter klarer faen ikke diskutere sak, må alltid blande inn følelser. 

Anonymkode: 74bd6...169

Hvordan mener du jenter kan diskutere saker bedre da? Hvordan diskuterer man uten noe følelser eller sånt?

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe...

Jeg misliker amerikaniserte norske kvinner som henter ideer fra politikk i USA, og kopierer amerikanske konsepter hele tiden, bruker masse engelske uttrykk. Det er bare... hva skal en si... Cringe.

Og virker som det er veldig mange, spesielt i Oslo.

 

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot kvinner som blir gravide med donorsæd og dermed alenemor fra start. Snakk om å bevisst gi barnet et dårligere utgangspunkt! Blir vel mer av dette nå som det blir lov i Norge også. Altså, hvor vanskelig kan det være å finne en mann? Plenty av menn som ønsker å stifte familie. Har inntrykk av at disse damene er en egen rase med skyhøye krav til andre. 

Anonymkode: 05f67...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at kvinner som er sammen med eller ønsker å bli sammen med karrieremenn kun er ute etter å bli forsørget. Jobber man hele tiden så tilbringer man naturlig nok minimalt med tid sammen med kona/barna. 

Anonymkode: afa80...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.6.2020 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Kom på noe...

Jeg misliker amerikaniserte norske kvinner som henter ideer fra politikk i USA, og kopierer amerikanske konsepter hele tiden, bruker masse engelske uttrykk. Det er bare... hva skal en si... Cringe.

Og virker som det er veldig mange, spesielt i Oslo.

 

Anonymkode: 4a17b...6d6

:laugh:

Anonymkode: 985a1...0a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier aldri disse tingene høyt!

Jeg har fordommer mot:

-Religiøse mennesker. 

-Voksne barnløse. Ikke fordi de velger å ikke få barn, det er helt forståelig. Men at de tror de vet alt om hvordan det er å ha barn. For meg mangler de en dimensjon av livet, på godt og vondt.

-Folk som er veldig opptatt av kjæledyr

-Folk som er veldig opptatt av hvilken seksualitet de har, og må informere om dette til alle de møter omtrent. Mener ikke homo, bi og sånn. Men feks panfil, makan til jåleri og snøflakmentalitet..

-Voksne som aldri har møtt motgang i livet. De virker grunne og uempatiske.

-Folk som ikke egentlig tror på psykisk sykdom.

-Veldig overvektige

-Matsnobber og kaffesnobber

-Kjendiser som søker oppmerksomhet ved feks svart Instagram nå (vet ikke hvorfor, men jeg syns det er flaut. Støtter selvfølgelig saken selv)

-«Kjendiser» som skal åpne opp om den tunge tiden/gå offentlig ut med psykiske diagnoser. «Se på meeeeeg»! Når man gidder å lese det, handler det nesten alltid om mild kortvarig depresjon, lett angst eller dårlig skjult skryt av egen spiseforstyrrelse. Bare for å få klikk!

-Folk som er frekke mot helsearbeidere, butikkpersonalet, rengjøringsarbeidere osv

-Uempatiske folk som velger å jobbe i helsevesenet

Anonymkode: 3e63d...94a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/3/2020 at 7:54 PM, AnonymBruker said:

Kom på noe...

Jeg misliker amerikaniserte norske kvinner som henter ideer fra politikk i USA, og kopierer amerikanske konsepter hele tiden, bruker masse engelske uttrykk. Det er bare... hva skal en si... Cringe.

Og virker som det er veldig mange, spesielt i Oslo.

 

Anonymkode: 4a17b...6d6

Noe jeg synes er litt fascinerende med sånne uttrykk er at de ofte har et helt ekstremt snevert bruksområde på norsk, og de som bruker dem har ofte ikke noe særlig forståelse for andre måter å bruke dem på. Av og til betyr de også noe helt annet på norsk, enn de gjør på engelsk. Cringe, keen og hook er jo gode eksempler.

Anonymkode: 365ad...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sosiale medier er det et klipp som skal vise hvor mye rasisme og vold fra politiet de svarte blir utsatt for. I klippet har en drillet en 8 år gammel jente til å holde hendene i været og si "Jeg er ubevæpnet, ikke skyt meg, jeg er bare 8 år". Dette skal visst vise at politiet er rasistisk og voldelig. 

Selv tenker jeg at man driver med barnemishandling om man lærer barna sine at politiet skyter svarte barn. Barna blir livredde for å bli drept av politiet, barna lærer å hate politiet og barna vil ikke tørre å gå til politiet når de trenger hjelp. 

 

Anonymkode: 28e9b...eb9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

:laugh:

Anonymkode: 985a1...0a2

Det var jo det jeg skulle bevise 😛 Derfor jeg brukte ordet cringe

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I sosiale medier er det et klipp som skal vise hvor mye rasisme og vold fra politiet de svarte blir utsatt for. I klippet har en drillet en 8 år gammel jente til å holde hendene i været og si "Jeg er ubevæpnet, ikke skyt meg, jeg er bare 8 år". Dette skal visst vise at politiet er rasistisk og voldelig. 

Selv tenker jeg at man driver med barnemishandling om man lærer barna sine at politiet skyter svarte barn. Barna blir livredde for å bli drept av politiet, barna lærer å hate politiet og barna vil ikke tørre å gå til politiet når de trenger hjelp. 

 

Anonymkode: 28e9b...eb9

Det er motbydelig. Disse burde aldri fått barn.

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2020 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Sier aldri disse tingene høyt!

Jeg har fordommer mot:

-Religiøse mennesker. 

-Voksne barnløse. Ikke fordi de velger å ikke få barn, det er helt forståelig. Men at de tror de vet alt om hvordan det er å ha barn. For meg mangler de en dimensjon av livet, på godt og vondt.

-Folk som er veldig opptatt av kjæledyr

-Folk som er veldig opptatt av hvilken seksualitet de har, og må informere om dette til alle de møter omtrent. Mener ikke homo, bi og sånn. Men feks panfil, makan til jåleri og snøflakmentalitet..

-Voksne som aldri har møtt motgang i livet. De virker grunne og uempatiske.

-Folk som ikke egentlig tror på psykisk sykdom.

-Veldig overvektige

-Matsnobber og kaffesnobber

-Kjendiser som søker oppmerksomhet ved feks svart Instagram nå (vet ikke hvorfor, men jeg syns det er flaut. Støtter selvfølgelig saken selv)

-«Kjendiser» som skal åpne opp om den tunge tiden/gå offentlig ut med psykiske diagnoser. «Se på meeeeeg»! Når man gidder å lese det, handler det nesten alltid om mild kortvarig depresjon, lett angst eller dårlig skjult skryt av egen spiseforstyrrelse. Bare for å få klikk!

-Folk som er frekke mot helsearbeidere, butikkpersonalet, rengjøringsarbeidere osv

-Uempatiske folk som velger å jobbe i helsevesenet

Anonymkode: 3e63d...94a

Det er ikke vanlig at vi barnløse tror vi vet hvordan det er å ha barn. 

Anonymkode: 84b2a...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes disse demonstrasjonene vi ser om dagen er noe stort politisk korrekt vås. Sannsynligvis er ikke politimannen det er snakk om engang rasist, og kunne nok fint vært voldelig mot hvite også. Politivold er et problem, dessverre er det en grunn til at politiet føler for å være brutale, «dialog» fører ikke alltid fram.

Anonymkode: ceb92...2da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang en eller annen "kjendis" som ikke har vært relevante på temmelig lenge, plutselig skal stå frem med en eller annen sykdom, depresjon eller tidligere rus-avhengighet - utelukkende fordi de ønsker å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet og avis-artikler igjen.       

Siste eksempel: Alexander Rybak.     

Anonymkode: 0e7e9...95a

Nå holder det! Det er ikke kjendiser som ringer journalister, det er motsatt! 

Anonymkode: ceb92...2da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig at vi barnløse tror vi vet hvordan det er å ha barn. 

Anonymkode: 84b2a...e18

Det skulle man ikke tro, nei, men dessverre er det overraskende vanlig. Etter at jeg fikk barn er jeg blitt belært av mange barnløse om hvordan jeg skal oppdra barna mine.

Anonymkode: ec471...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.5.2020 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Synes hverken egg- eller sæddonasjon burde være tillatt. SPESIELT ikke anonymt. Glad for at dette ikke gjøres på single i Norge. Greier du ikke å skaffe deg en partner (av 7 milliarder mennesker her i verden), vel synd for deg. Toppen av egoisme uten tanke for om barnet kanskje vil vite av sitt biologiske opphav. 

Har forøvrig ingenting i mot at homofile og single adopterer. Og før noen klikker her og mener det er dobbeltmoralsk, handler det om at adopsjon gjelder barn som allerede er født. Men å bevisst avle frem barn på måter som kan gjøre de forvirret/føle noe mangler som voksen: nei. 

Anonymkode: 05f67...bda

Jeg er faktisk helt enig. Jeg syns heller ikke at par som ikke kan få barn skal få hjelp, annet enn med adopsjon. Halshugg meg gjerne, men vi er nok mennesker på planeten og vi dreper den.

Anonymkode: 797ba...9e6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle man ikke tro, nei, men dessverre er det overraskende vanlig. Etter at jeg fikk barn er jeg blitt belært av mange barnløse om hvordan jeg skal oppdra barna mine.

Anonymkode: ec471...337

Ok, det synes jeg høres spesielt ut. 

Anonymkode: 84b2a...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier ''Jeg er like norsk som deg!'' i truende tone på gebrokkent norsk..

 

Så alle innvandrere skal få ha sin identitet fra landet dem kommer fra... Og mang elsker å vise hvor annerledes og bedre landet de kom fra var... pluss at de skal de skal også gatekeepe hva det vil si å være nordmann.. fordi hva er norsk egentlig?

 

Hva er pakistansk egentlig? Hva er kinesiisk egentlig? Hva er en fisk egentlig?

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk helt enig. Jeg syns heller ikke at par som ikke kan få barn skal få hjelp, annet enn med adopsjon. Halshugg meg gjerne, men vi er nok mennesker på planeten og vi dreper den.

Anonymkode: 797ba...9e6

Enig jeg også. Skjønner jo at mennesker har et biologisk ønske om å reprodusere seg og at det er leit for de som ikke kan få barn, men vi er for mange som det er og trenger ikke ta i bruk teknologi for å bli flere. 

Anonymkode: 985a1...0a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...