Gå til innhold

Hva slags grupper på facebook er de verste du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelper ikke hvor mye man gir beskjed om det, selv da dyrebeskyttelsen/FOD la ut en beskjed om hvor viktig det var å vente til 12 uker var det fremdeles en haug som kommenterte at de visste hva som var best for sine katter og at det bare var sprøyt å vente.

 

Idioter.

Helt enig!

 

Jeg har blitt så utrolig skjelt ut når jeg har kommentert det med 12 uker og lagt ut link til dyrebeskyttelsen, men likevel så vet de best... 

 

Er helt rystet over hvor utrolig mange kattunger som gies bort nå, og hva hvis de ikke får nye eiere? Markedet er mettet. Men igjen lar de kattene sine få kull etter kull...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig!

 

Jeg har blitt så utrolig skjelt ut når jeg har kommentert det med 12 uker og lagt ut link til dyrebeskyttelsen, men likevel så vet de best... 

 

Er helt rystet over hvor utrolig mange kattunger som gies bort nå, og hva hvis de ikke får nye eiere? Markedet er mettet. Men igjen lar de kattene sine få kull etter kull...

Dette er noe som irriterer meg grenseløst. Jeg har vært fosterhjem for FOD tidligere, og vi så mye av dette i kattungesesongen. Folk vil rett og slett ikke lære. Kattunger er jo så søte att, trenger vel ikke å tenke på hva som skjer etterpå. Men jeg tror ikke alle bevist går inn for å få kattunger. For noen år siden tok jeg og familien over en hunnkatt som vi ble fortalt var kastrert, noe som i senere tid ikke viste seg at ikke var tilfellet. Vi beholdt riktignok alle kattungene, men jeg har full forståelse for at andre ikke kan beholde dem om de hadde opplevd å bli lurt på samme måte... Dessverre tror jeg dette er nokså sjeldent, og folk bare er late eller rett og slett griske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forever Living!! Blir gal av og konstant bli meldt inn i de gruppene, og blir man ikke meldt inn i de så reklameres det for produktene overalt. Gleder meg til det dør ut slik som MaryKay.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpes! Det må da være grenser for hvor mye man skal kunne utlevere seg selv til sine 40.000 nærmeste venner?? Yuk! 

En ting til jeg har kommet på nå: Kostholdsgrupper... 

Ser ofte innlegg komme opp i feeden min, og det er alt fra lavkarbo til vegetar. 

Og det er det samme som går igjen i dem alle ut fra hva jeg har sett. Ting som at det er ikke rart at alle andre er feite når de ikke spiser nøyaktig det samme som dem selv, eller de regelrett rakker ned på alle matvarer de ikke spiser selv. 

 

Typisk på lavkarbogrupper: De påstår at folk spiser kun loff og raffinert sukker til alle måltider, drikker brus hele tiden, og at de er så negative og at de ikke skjønner hvor fantastisk lavkarbo er selv. Lurer på om de har sett selv at de som er medlem der faktisk er de mest irriterende og negative (mot andre) personene som finnes i samfunnet? 

Vegtar: Det er jo nærmest den hellige gralen, og det deles artikler fra alternative fora hele tiden om at man kan kurere kreft, ME, leddplager, hudproblemer, osv bare ved å spise vegetarisk. Gjør det dere, så går jeg heller til lege den dagen jeg trenger å kurere noe slikt... 

 

Og sist, men definitivt ikke minst så har man de gruppene hvor folk skal noen kilo ned før jul, påske, sommer, osv. Og da skal man ikke ha et snev av fett i kostholdet, og man er rene maratonløperen når man har gått et par kilometer. 

Går det ikke som de hadde håpet i løpet av en uke så er forklaringen noe sånn som "jeg visste at jeg ikke skulle spist den salaten med dressingen jeg bestilte på kafeen :sukk:

 

Så konklusjonen er: Spiser man ikke lavkarbo er man dum, men dør av kreft om man spiser kjøtt, og grunnen til at man ikke går ned i vekt når man prøver på det så er det fordi det var dressing på salaten, og absolutt ikke fordi usle 2 km gåtur i max 2 km/t tempo blir regnet som en effektiv og hard treningsøkt. 

 

Alt mulig man skal rote seg innpå av grupper :ler:

 

Jeg er selv vegetarianer og har endt opp med å melde meg ut av alle vegetargruppene på facebook. Herregud så mye alternativt ræl og supermat osv det linkes og deles der.

Bare fordi jeg ikke liker kjøtt så betyr ikke det at jeg tror på engler, fjernhealing, at krystaller kan fikse alle problemer eller at løk kan kurere kreft.

Er det noe rart vi veggiser har dårlig rykte??

 

Anonymous poster hash: 96035...ca0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gruppe med en lidelse. De er kun negativ. Det handler om å ha en plass å få ut gørra.

Siden har et lidelsesnavn....påpeker en at det hjelper ingen,og ikke de selv å bare klage...ja da er helvete løs.

Var en der inne som prøvde å si at de må endre tankegangen....gjett hvordan det gikk.

Anonymous poster hash: 51249...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer en må være disse "vi er mot vaksiner, kan vi møtes å smitte hverandres barn?". Disse smittegruppene er jo helt katastrofe. 



Anonymous poster hash: e28d1...279
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er den jeg mente. Grufulle greier. 

Link? Er litt nysjerrig selv..

Anonymous poster hash: 2e35e...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link? Er litt nysjerrig selv.. Anonymous poster hash: 2e35e...189

Husker ikke hva siden het, fant den gjennom KG en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste må være; du vet du er fra *byen min*.....

 

Der bombarderes det med bilder av gamle hus eller forfalne stabbur og lurer på hvem som "har noe ansvar?!". Hvorfor står den der og hva brukes den til. Det diskuteres over at slikt ikke kan stå å ødelegge byen deres og nesten krangler om å få ringe kommunen først. Det virker som de leter inni i busker og kratt og nede i veigrøften bare for å finne noe de kan ta bildet av og ta opp med kommunen eller "de som burde hatt ansvar!!" Hva det enn er så har det stått der siden krigens dager, eller før og skal vedde på at folk egentlig ikke bryr seg, men de er veldig ivrige i denne gruppen. Virker som de er mest ute etter å bare finne noe å engasjere seg i er hva jeg tenker.



Anonymous poster hash: 90a54...a5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den verste må være; du vet du er fra *byen min*.....

 

Der bombarderes det med bilder av gamle hus eller forfalne stabbur og lurer på hvem som "har noe ansvar?!". Hvorfor står den der og hva brukes den til. Det diskuteres over at slikt ikke kan stå å ødelegge byen deres og nesten krangler om å få ringe kommunen først. Det virker som de leter inni i busker og kratt og nede i veigrøften bare for å finne noe de kan ta bildet av og ta opp med kommunen eller "de som burde hatt ansvar!!" Hva det enn er så har det stått der siden krigens dager, eller før og skal vedde på at folk egentlig ikke bryr seg, men de er veldig ivrige i denne gruppen. Virker som de er mest ute etter å bare finne noe å engasjere seg i er hva jeg tenker.

Anonymous poster hash: 90a54...a5f

 

Vi har en sånn for min by også. Gruppebeskrivelsen sier at der kan man legge ut gamle bilder, dele historier fra før i tiden og sånt. Men gruppen ble raskt til en hobbyfotograf-konkurranse mellom to-tre stykker, som spammet ned gruppen med egne bilder fra hvert sitt sted som byen er kjent for. Hvis andre prøvde seg druknet de raskt i enda flere spammebilder fra disse tre. Jeg ble møkklei og meldte meg ut.

 

Edit.: hurtigtasterfeil...

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sånn for min by også. Gruppebeskrivelsen sier at der kan man legge ut gamle bilder, dele historier fra før i tiden og sånt. Men gruppen ble raskt til en hobbyfotograf-konkurranse mellom to-tre stykker, som spammet ned gruppen med egne bilder fra hvert sitt sted som byen er kjent for. Hvir andre prøvde seg druknet de raskt en enda flere spammebilder fra disse tre. Jeg ble møkklei og meldte meg ut.

Vi har også noen sånne. I gruppa for byen jeg er fra så er det en som nesten daglig legger ut en bildeserie av kveldsol fra byen. Hver bildeserie består av fem-seks nesten like bilder, og han poster omtrent en per dag, noen ganger to (har postet 11 så langt i august).

Anonymous poster hash: 45e21...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må melde deg inn i gruppen "vi som liker KOS" :fnise: mye rart der....

Anonymous poster hash: 5d8a1...5b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en sånn for min by også. Gruppebeskrivelsen sier at der kan man legge ut gamle bilder, dele historier fra før i tiden og sånt. Men gruppen ble raskt til en hobbyfotograf-konkurranse mellom to-tre stykker, som spammet ned gruppen med egne bilder fra hvert sitt sted som byen er kjent for. Hvir andre prøvde seg druknet de raskt en enda flere spammebilder fra disse tre. Jeg ble møkklei og meldte meg ut.

Haha, ja det også! Samme person går sin faste morgentur, hver dag året rundt og legger ut bilder fra samme svabergene og samme utsikten. Hver dag! Andres innlegg raser fort nedover. Skjønner ikke hvorfor akkurat han sine bilder bilder såpass hyllet..?

Anonymous poster hash: 90a54...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alle gruppene jeg er med i, men Hjemmelaget babymat gruppa blir litt mye. Altså, for all del, jeg er enig med hun som skrev at det er en del fanatikere der. Det er greit, men hvem bryr seg om hva de mener? De svarer i alle fall på spørsmål og legger ut oppskrifter, og det er jo derfor jeg er medlem der. 

 

Det jeg ikke liker er de som ikke forstår at det er ei gruppe for HJEMMELAGET babymat. Det finnes utallige grupper hvor man kan spørre hva som er beste kjøpegrøt, hvorfor må man da skrive i gruppa hvor det utelukkende skal diskuteres hjemmelagd? Og alle de som ikke gidder lete fram oppskrifter selv (alle ligger lagret i filer, liksom) og spør etter oppskrift. Greit om man er ny i gruppa, men når samme person spør etter forskjellige oppskrifter flere ganger i uka blir det mye... 



Anonymous poster hash: bd540...530
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i en del kattegrupper og synes de er helt greie men hjelpe meg så mange nærtagne og vrange damer det er der av og til! Hvis noen skriver at kattunger burde selges for penger for å lettere luke ut folk som ikke har tenkt nøye nok gjennom anskaffelsen av katt, så kommer det alltid noen snurte fruer som må påpeke at de har fått katten sin gratis og vil ha seg frabedt å bli kalt dårlig katteeier. Folk kan ikke en gang dele bilder og historier om den morsomme drikkefontenen de har kjøpt til katta si før en eller annen finner det nødvendig å påpeke at de ikke vil bli sett på som dårlige katteeiere fordi de bare har ei vanlig vannskål.

Alt blir tatt opp i verste mening og noen er helt ute av stand til å diskutere noe som helst uten å bli fly forbanna og kjefte og smelle.

 

Ellers synes jeg alle sånne klage-grupper der folk klumper seg sammen og klager på alt og ingenting, gjerne skrevet med bannskap og masse skrivefeil.



Anonymous poster hash: 342e5...8b6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg er med i en del kattegrupper og synes de er helt greie men hjelpe meg så mange nærtagne og vrange damer det er der av og til! Hvis noen skriver at kattunger burde selges for penger for å lettere luke ut folk som ikke har tenkt nøye nok gjennom anskaffelsen av katt, så kommer det alltid noen snurte fruer som må påpeke at de har fått katten sin gratis og vil ha seg frabedt å bli kalt dårlig katteeier. Folk kan ikke en gang dele bilder og historier om den morsomme drikkefontenen de har kjøpt til katta si før en eller annen finner det nødvendig å påpeke at de ikke vil bli sett på som dårlige katteeiere fordi de bare har ei vanlig vannskål.

Alt blir tatt opp i verste mening og noen er helt ute av stand til å diskutere noe som helst uten å bli fly forbanna og kjefte og smelle.

 

Ellers synes jeg alle sånne klage-grupper der folk klumper seg sammen og klager på alt og ingenting, gjerne skrevet med bannskap og masse skrivefeil.

Anonymous poster hash: 342e5...8b6

 

 

Ellers synes jeg det er litt festlig med alle sånne klage-grupper der folk klumper seg sammen og klager på alt og ingenting...

 

Falt ut noen ord der i farta :lol:

Anonymous poster hash: 342e5...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag har jeg fått Hundehjelpen litt i vrangstrupen...

Noen reagerte på pris på valper av en spesiell rase, og det utviklet seg til drittslenging om hvorfor betale så mye for en totalt ubrukelig hund som ikke kan bære kløv en gang,hvorpå andre med helt andre raser fløy i flint og sa at deres små bebbiser var absolutt ikke ubrukelige, og de hadde gladelig betalt en million for akkurat den hunden de har nå.

Samtidig var noen så dumme å spørre om pris på chihuahua. Stamtavle var ikke nødvendig fordi den skulle jo bare koses med likevel.

Drit i å kunne sjekke helsa på hundene bakover i slekta liksom. I følge enkelte der inne SER man på hunden om den har PL...

Man skulle tro at det å være medlem i en slik gruppe gav tilgang til mye informasjon og kunnskap, men det er utrolig mye rare oppfatninger folk har om hvordan ting henger sammen....

:sukk:

Endret av daemonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag har jeg fått Hundehjelpen litt i vrangstrupen...

Noen reagerte på pris på valper av en spesiell rase, og det utviklet seg til drittslenging om hvorfor betale så mye for en totalt ubrukelig hund som ikke kan bære kløv en gang,hvorpå andre med helt andre raser fløy i flint og sa at deres små bebbiser var absolutt ikke ubrukelige, og de hadde gladelig betalt en million for akkurat den hunden de har nå.

Samtidig var noen så dumme å spørre om pris på chihuahua. Stamtavle var ikke nødvendig fordi den skulle jo bare koses med likevel.

Drit i å kunne sjekke helsa på hundene bakover i slekta liksom. I følge enkelte der inne SER man på hunden om den har PL...

Man skulle tro at det å være medlem i en slik gruppe gav tilgang til mye informasjon og kunnskap, men det er utrolig mye rare oppfatninger folk har om hvordan ting henger sammen....

:sukk:

Hundehjelpen er jo notorisk for krangling, da. Ikke minst mantraet "vi har alle forskjellige meninger" når man går tom for motargumenter.

Anonymous poster hash: 45e21...e64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...