Gå til innhold

Hva slags grupper på facebook er de verste du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Felles for mange Facebook-grupper er at admin ofte blir maktsyke! De blir hyllet som guder og regjerer som herskere.

Nesten så jeg vil skrive en masteroppgave om det 🙈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om KK gruppen er slettet. Selv om jeg er kastet ut fikk jeg søkt den opp, det gjør jeg ikke lenger. Det er noen som har sletta alle filene der inne, så mulig hun som starta gruppa har sletta den. Ikke vet jeg. Men jeg ler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om KK gruppen er slettet. Selv om jeg er kastet ut fikk jeg søkt den opp, det gjør jeg ikke lenger. Det er noen som har sletta alle filene der inne, så mulig hun som starta gruppa har sletta den. Ikke vet jeg. Men jeg ler litt.

Den er ikke slettet. Får du ikke søkt den opp så er du permanent utestengt.

 

 

 

Er det denne gruppa dere prater om? https://www.facebook.com/groups/KoreanskKosmetikk/?fref=ts

Anonymous poster hash: b84bd...1ed

 

Ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en hunderelatert gruppe som for meg blir litt for sær. 
Ble meldt inn i den av noen andre, men tenkte å bli værende for underholdningens skyld. Og har også sagt min mening om innholdet i det aktuelle TV programmet den omhandler. 

Gruppa er så klart den som heter Vi vil ha "Et hundeshow!" tilbake på skjermen!! 

 

Akkurat nå dukket følgende innlegg opp: 

 

 

 

Denne gruppen bærer feil av sted. Først må de som er kastet inn melde seg ut. Negative kommentarer må ta slutt. Så må hundfolk verves. Det finnes hundretusenvis. Alle som vil noe med gruppen må dele noe positivt om gruppen. En plakat eller noe. Den kan jeg lage som webdesigner. Om noen virkelig brenner så må det kjøpes en sponset annonse på Facebook. Om gruppen ikke når 100.000 så vil ikke det amerikanske firmaet som eier TV Norge ta notis.

 

Man skulle tro det stod om livet det her. 
Og nei, som hundeeier og utstiller synes jeg ikke at det programmet var noe å følge med på. Folk som aldri har vært på utstilling får jo inntrykk av at det er en haug med gærninger som flyr rundt og er høy på seg selv. Det er jo null fokus på hva utstilling egentlig er, og jeg vil aldri i verden sidestilles med disse folka som kun jakter på plasseringer for å komme på vinnerlister. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få understreket nok hvor morsom den hundeshow-gruppa er! 
Nå er de sure fordi det kom tilbake, men ikke på TV. Det kom på Dplay, og da er plutselig TV Norge onde og pengegriske. 
Det var visstnok et stunt for å tjene penger å gjøre folk hekta for så å ta betalt 79,- i mnd av så mange som faktisk så på programmet :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg bare ventilere litt.

Facebook er for meg som en slags selvskadings-onani. Jeg blir drittfrustert av det meste fra disse gruppene, likevel melder jeg meg aldri ut og fortsetter å lese når det dukker opp i feeden. Jeg mistenker at dette sier noe uheldig om meg og min livskvalitet, men det får så være.

 

Jeg er glad folk har skrevet om Mat fra bunnen. Jeg meldte meg inn i denne gruppa i håp om å avansere kokkekunstene litt med hjelp fra erfarne hjemmekokker. Den gang ei. Det er greit at ikke alle er like flinke, jeg synes faktisk det er kjempebra at man tør å spørre og ønsker å lære om matlaging, men når folk spør hva som passer som tilbehør til fiskepinner og om det er livsfarlig at det lukter surt de første sekundene etter at man har åpna kyllingpakka, ja da, tenker jeg at det kanskje burde hett "Mat fra bunnen for begynnere".

 

Dette er imidlertid ikke mitt største problem med gruppa, da problemet er det samme som alle andre steder der det er høy kjerringfaktor: En tsunami av hjerter og smilefjes, og tilsvarende intenst raseri rettet mot alle som skriver noe "negativt".

 

La meg definere ordet "negativ" i Facebook-land.

 

 

Letter-U-blue-icon.pngLetter-K-blue-icon.png
II negativ a1 (fra lat.)

1 som er uenig med en annen person

Person A: Qinoa er kjempe gott !!!!1

Person B: Jeg foretrekker ris framfor quinoa.

Person A: Ikke vær så negativ. :)))) Qinoa er mye sunnere.

2 som påpeker at noen andre kan ha feil

Person A: Det er mange som tror at de har en glutenintoleranse som egentlig tåler gluten.

Person B: Vi vil ikke ha slike negative kommentarer og trakassering her i gruppa. <3

3 som utrykker en mening som den som leser er uenig i
Person A: Av og til må det være greit å ty til Fjordland.
Person B: Men mat fra bunnen er best. Hvis man ikke er så negativ, ser man at tre-retters med fem barn på en hverdag er lekende lett. :o)
 
Person A: Det finnes gode kosmetikkprodukter på det vestlige markedet.
Person B: Slike negative mensker trenger vi ikke her i gruppa ! Visst du hadde lest litt så hade du sett at korea ligger 10 år forran oss i forksingen på dette !
3 som bruker for få hjerter og smilefjes
Person A: hei :biggrin:  :hjerte:  :hjerte: :hjerte:  :hjerte:  :hoppendeglad:  :cowboy:  
Person B: Hei!
Person A: Hvorfor svarer du så negativt?

 

Dette er en ideologi som man for eksempel kan kalle for "hjertestalinisme". De som mener at visdomsord om at gode venner er godt å ha på livets vei, og at et smil varmer som en fyrstikk i en fryser ikke har så mye med matlaging å gjøre er veldig, veldig negative, og negative mennesker har laveste rang under hjertestalinismen. For øvrig er det viktig å prise Store Leder jevnlig. De av dere som sier at hun har stjålet en kakeoppskrift er løgnaktige bakeimperialister som er ute etter å sverte vårt hjertevarme, positive idealsamfunn.

 

I Koreansk Kosmetikk-gruppa finner vi en gruppe med norsktalende Korea-nasjonalister. Vestlig kosmetikk gjør deg stygg, syk, feit, kvisete, sosialt mistilpasset og stinkende. Tåpelige norske kvinner går fem på og bruker disse grufulle vestlige produktene, det er derfor alle norske kvinner lukter vondt og har stygg hud. Heldigvis oppdager en stadig større andel at de kan bli like vakre og slanke som koreanere ved å tråle ebay og kjøpe en startpakke til kun 8979,-! Bestiller du nå, får du det praktiske kaninørehårbåndet med på kjøpet!

 

Jess.

Disclaimer: Jeg bruker selv KK og vet at det er ganske billig og bra, osv. Dette er ment som harselas med visse overdrivelser.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en hunderelatert gruppe som for meg blir litt for sær. 

Ble meldt inn i den av noen andre, men tenkte å bli værende for underholdningens skyld. Og har også sagt min mening om innholdet i det aktuelle TV programmet den omhandler. 

Gruppa er så klart den som heter Vi vil ha "Et hundeshow!" tilbake på skjermen!! 

 

Akkurat nå dukket følgende innlegg opp: 

 

 

Man skulle tro det stod om livet det her. 

Og nei, som hundeeier og utstiller synes jeg ikke at det programmet var noe å følge med på. Folk som aldri har vært på utstilling får jo inntrykk av at det er en haug med gærninger som flyr rundt og er høy på seg selv. Det er jo null fokus på hva utstilling egentlig er, og jeg vil aldri i verden sidestilles med disse folka som kun jakter på plasseringer for å komme på vinnerlister. 

 

Jeg gledet meg skikkelig til det programmet. Yes! Endelig et hundeprogram på TV lissom! Jeg orket derimot ikke å se på da det ikke gjorde annet enn å underbygge alle fordommene jeg har mot utstillinger  :( Jeg regner jo med at det IKKE er sånn i virkeligheten, but still...

 

Nå må jeg bare ventilere litt.

Facebook er for meg som en slags selvskadings-onani. Jeg blir drittfrustert av det meste fra disse gruppene, likevel melder jeg meg aldri ut og fortsetter å lese når det dukker opp i feeden. Jeg mistenker at dette sier noe uheldig om meg og min livskvalitet, men det får så være.

 

 

Da er vi to  :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg skikkelig til det programmet. Yes! Endelig et hundeprogram på TV lissom! Jeg orket derimot ikke å se på da det ikke gjorde annet enn å underbygge alle fordommene jeg har mot utstillinger  :( Jeg regner jo med at det IKKE er sånn i virkeligheten, but still...

 

 

Da er vi to  :fnise:

Jeg hadde faktisk gledet meg jeg også, men ble utrolig skuffa over måten det ble fremstilt på.

I stedet for å kose meg med det så ble jeg sittende å lure på hvilken planet de hadde funnet spesielt en person på....

Og nei, det er ikke normalen på utstilling.

Ingen av de jeg trener med til vanlig kjente igjen noe der.

Og den dommeren der kommer jeg ikke til å klare å stiller for. Han virket bare alt for sær :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en hunderelatert gruppe som for meg blir litt for sær. 

Ble meldt inn i den av noen andre, men tenkte å bli værende for underholdningens skyld. Og har også sagt min mening om innholdet i det aktuelle TV programmet den omhandler. 

Gruppa er så klart den som heter Vi vil ha "Et hundeshow!" tilbake på skjermen!! 

 

Akkurat nå dukket følgende innlegg opp: 

 

 

Man skulle tro det stod om livet det her. 

Og nei, som hundeeier og utstiller synes jeg ikke at det programmet var noe å følge med på. Folk som aldri har vært på utstilling får jo inntrykk av at det er en haug med gærninger som flyr rundt og er høy på seg selv. Det er jo null fokus på hva utstilling egentlig er, og jeg vil aldri i verden sidestilles med disse folka som kun jakter på plasseringer for å komme på vinnerlister. 

En venninne av meg stilte ut hunden sin for første gang og da den vant, marsjerte 2 av utstillerne ut i protest.

Anonymous poster hash: c9a36...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles for mange Facebook-grupper er at admin ofte blir maktsyke! De blir hyllet som guder og regjerer som herskere.

Nesten så jeg vil skrive en masteroppgave om det

den ville jeg lest :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk gledet meg jeg også, men ble utrolig skuffa over måten det ble fremstilt på.

I stedet for å kose meg med det så ble jeg sittende å lure på hvilken planet de hadde funnet spesielt en person på....

Og nei, det er ikke normalen på utstilling.

Ingen av de jeg trener med til vanlig kjente igjen noe der.

Og den dommeren der kommer jeg ikke til å klare å stiller for. Han virket bare alt for sær :fnise:

 

Nei jeg kjenner flere som driver på med det, og de er en helt annen type mennesker for å si det sånn :P

 

Jeg var skikkelig spent for jeg har litt lyst på en hund til som jeg kanskje kan stille litt ut osv (den jeg har nå har ikke papirer) men om DET er slik det er så nei takk XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver de å oppfordrer hun oppskrifttyven Tanja til å gi ut en egen kokebok med alle de fantastiske oppskriftene " sine" .



Anonymous poster hash: 0e669...683
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå driver de å oppfordrer hun oppskrifttyven Tanja til å gi ut en egen kokebok med alle de fantastiske oppskriftene " sine" .

Anonymous poster hash: 0e669...683

 

 

Ja, jeg så det! Hvordan hadde det blitt da tro? 30% "visdomsord", 60% (stjålne) oppskrifter og 10% hjerter? :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:   :kvalm:

Endret av artigsjokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Beklager dobbelpost her, men jeg MÅ bare dele dette. Jeg har faen ikke ord.

 

allergi.jpg

Les: jeg er allergiks mot alle som er uenig med meg!!! hihi :o) viss du har en anden mening og si, best og ikke si no i det hele tatt tenker jg!!! negatvitet trenger vi ikke mer a på den vakkre kloden vår  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det morsomste jeg noensinne har sett av sånne grupper var Uføres landsforbund. Min mor er handicappet, og etter mange år med dårlig tilrettelegging i arbeidslivet ble hun anbefalt uføretrygd. Så hun meldte seg da inn i denne gruppen, og makan til drama har jeg aldri sett før.

Nå er det en liten stund siden, så husker ikke alt helt nøyaktig, men det hele startet med én mann. Han startet dette landsforbundet. Det eneste forumet de hadde, var en FB gruppe. Han satt sammen et styre og alt var fint ganske lenge. Plutselig fant han ut at han skulle kreve kontigent. Folk satte over penger i hytt og gevær, helt til de andre i styret en dag oppdager at det er hans private konto det gikk til, og at det ikke engang var registrert som en godkjent forbund. Ikke ble noen av de pengene brukt for å fremme saken heller. "Lederen" ble stadig mer paranoid, og la daglig ut ting om korrupsjon i NAV og Erna's hat for syke mennesker.

Resten av styret bestemte seg da for at de måtte gjøre boe. De kalte inn til styremøte uten han, og registrerte landsforbundet uten lederen. Da brøt helvete løs. Han la daglig ut masse personlig informasjon om de andre styremedlemmene, oppfordret til lynsjing(!), snakket om mytteri og gudene vet. I starten svarte de andre styremedlemmene på tullet hans, og det ble lange diskusjoner i en helt åpen gruppe. Han skrev daglige passiv aggressive meldinger i gruppa om svik og om hvordan hans gruppe var overlegen. I det store og det hele, veldig gunstig for de uføre :P

Resten av styremedlemmene ble etterhver kastet ut av fen opprinnelige gruppen, men de laget bare en ny, og en ny forening. De var såpass reale at de lot alle de som hadde betalt til "Lederen" slapp å betale på nytt, og det så egentlig ut til at det faktisk skulle bli noe seriøst. Så begynte den gamle lederen å lage falske profiler for å komme inn i den andre gruppa og spre kvalme. En dag sa han faktisk "jeg er uføretrygdet jeg, så jeg kan sitte her hele dagen!". Etter det meldte min mor seg ut, så jeg vet ikke vva som skjedde videre, men det var helt fantastisk når det sto på XD

Endret av Adipose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det morsomste jeg noensinne har sett av sånne grupper var Uføres landsforbund. Min mor er handicappet, og etter mange år med dårlig tilrettelegging i arbeidslivet ble hun anbefalt uføretrygd. Så hun meldte seg da inn i denne gruppen, og makan til drama har jeg aldri sett før.

Nå er det en liten stund siden, så husker ikke alt helt nøyaktig, men det hele startet med én mann. Han startet dette landsforbundet. Det eneste forumet de hadde, var en FB gruppe. Han satt sammen et styre og alt var fint ganske lenge. Plutselig fant han ut at han skulle kreve kontigent. Folk satte over penger i hytt og gevær, helt til de andre i styret en dag oppdager at det er hans private konto det gikk til, og at det ikke engang var registrert som en godkjent forbund. Ikke ble noen av de pengene brukt for å fremme saken heller. "Lederen" ble stadig mer paranoid, og la daglig ut ting om korrupsjon i NAV og Erna's hat for syke mennesker.

Resten av styret bestemte seg da for at de måtte gjøre boe. De kalte inn til styremøte uten han, og registrerte landsforbundet uten lederen. Da brøt helvete løs. Han la daglig ut masse personlig informasjon om de andre styremedlemmene, oppfordret til lynsjing(!), snakket om mytteri og gudene vet. I starten svarte de andre styremedlemmene på tullet hans, og det ble lange diskusjoner i en helt åpen gruppe. Han skrev daglige passiv aggressive meldinger i gruppa om svik og om hvordan hans gruppe var overlegen. I det store og det hele, veldig gunstig for de uføre :P

Resten av styremedlemmene ble etterhver kastet ut av fen opprinnelige gruppen, men de laget bare en ny, og en ny forening. De var såpass reale at de lot alle de som hadde betalt til "Lederen" slapp å betale på nytt, og det så egentlig ut til at det faktisk skulle bli noe seriøst. Så begynte den gamle lederen å lage falske profiler for å komme inn i den andre gruppa og spre kvalme. En dag sa han faktisk "jeg er uføretrygdet jeg, så jeg kan sitte her hele dagen!". Etter det meldte min mor seg ut, så jeg vet ikke vva som skjedde videre, men det var helt fantastisk når det sto på XD

Håper han er anmeldt for svindel, lurer på hvor mange tusen han fikk på konto..

Anonymous poster hash: 5d8a1...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg missliker sånne grupper hvor de skriver "inviter alle vennen dine, den som inviterer flest får en premie" i de samme gruppene skriver de som regel "vi har TAUSHETSPLIKT"  ønsker du en gruppe med TAUSHETSPLIKT, så ikke inviter folk i hytt og pine! 



Anonymous poster hash: 4a0b6...39a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...