Gå til innhold

Min lille gutt er tre år - heldigvis. I år reiste vi på ferie med SAS - uheldigvis.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Piiiip

Easy! Gjør som de to første svarene du fikk. Ikke lemp over skylden på alle andre. Det må være grenser for alle man skal ta hensyn til. De viktigste er bevegelseshemmede. Fordi om man har barn (ja jeg har barn selv) så forventer ikke jeg at alle skal ta hensyn til meg og mine. Vi har reist med barna siden de var nyfødte og har alltid ventet til de fleste går ut av flyet før vi reiser oss selv og går. Har klart å holde dem rolige den lille stunden det varer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med de aller fleste andre i denne tråden. Syns TS høres veldig overlegen ut, og tenker at alle skal passe seg for henne og treåringen hennes. En treåring burde en vel klare å snakke til at en må vente litt på en enkel måte uten at ungen blir hysterisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det dummeste innlegget jeg har lest....er virkelig mange spesse folk der ute.

Hold deg hjemme TS! Eller dra på biltur...høres ut som om det er mer noe for deg

Anonymous poster hash: f1a14...e2d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at mange allerede har blitt så egosentriske som jeg fryktet, og som hovedinnlegget var et konkret eksempel på.Og, kanskje som en overraskelse for noen, hender det at også barnefamilier har dårlig tid i forbindelse med reiser. Mange ganger enda mer dårlig tid enn "travle voksne". Anonymous poster hash: 4baba...19b

Er jo ts som er egosentrisk som mener at alle skal føye seg etter henne og ungen som ikke klarer å oppføre seg som vil løpe rundt og leke,stoppe opp og titte istedenfor å komme seg på flyet,

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel enige med det du skriver her. Men hvis jeg har tolket innlegget til TS, så har hun to ulike meninger i innlegget sitt.

Det ene er at hun mener at barn skal få sitte på de første radene, noe jeg er uenig i. De som har betalt ekstra, skal selvfølgelig få sitte der, og det er vi alle fri til å gjøre.

Punkt nummer to, som jeg har hengt meg mest opp i, er det at hun tilsynelatende mener at voksne folk brøyter seg fram på bekostning av hennes barn. Og det er på dette punktet jeg mener enkelte her fremstår litt vel kyniske og harde.

En treåring går ikke like fort og effektivt som en voksen, uansett hvor veloppdragen barnet er. Barnet er også av naturlige årsaker mer umoden enn voksne. De er av størrelse også betraktelig mindre enn voksne. På samme måte som man normalt sett tar hensyn til eldre,syke etc, kan jeg ikke se at det å ta hensyn til et barn skal være så mye anderledes. Det handler ikke om at de med barn skal ha så ekstremt mye hensyn,- men mer normal og gammeldags høflighet.

Dette har ingenting med uoppdragne barn å gjøre. De fleste foreldre gjør nok alt de kan for å få til en smidig reise, både for seg selv,barnet og øvrig reisende. Men selv om man har gjort alt av forberedelser, kan ting skjære seg likevel.På lik linje som det kan med alle andre.

Hvis jeg har forstått TS rett, så skrev hun om manglende hensynsfullhet ovenfor barnet i den forstand at det for enkelte er om igjen å komme seg ut/ inn av flyet fortest mulig. Og det er jeg helt enig i. Dette gjelder ikke bare i forhold til små barn,men det blir kanskje ekstra tydelig når det gjelder barn, fordi barnet faktisk blir dyttet/ veltet til side.

Jeg mener at voksne mennesker kan oppføre seg som akkurat det, og utvise normal folkeskikk for svakere parter - enten det dreier seg om barn,eldre, funksjonshemmede osv.

Barn kan bæres. De trenger ikke å sose rundt på den måten,bær dem opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Forsåvidt enig. Men det koster faktisk litt styrke å bære på en treåring i en lang kø etc, når man i tillegg til barnet også har håndbagasje og kanskje flere barn. Mitt reisefølge består av meg selv, ett barn og en bevegelseshemmet partner, så det er jeg som må stå for det meste av bæringen. Det går fint- jeg tror jeg med hånden på hjertet kan påstå at vi aldri noensinne har sinket noe kø, eller fått noen fordeler.

Jeg er helt enig i at TS skal ta hensyn til sine omgivelser, men det kan vel andre gjøre også. For min del er det prinsippet som gjelder her - ikke om TS er urimelig eller ikke. Om man må vente 20 sekunder, så overlever man det. Uansett hvor travelt man har det.

Dette ser jeg rett og slett på som et symptom på hvordan samfunnet er blitt - ingen kan hjelpe eller støtte noen fordi man selv har valgt å få barn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn kan bæres. De trenger ikke å sose rundt på den måten,bær dem opp.

Barn kan bæres, men jeg er usikker på om man skal bære og styre med dem når dem er tre år? Bør de ikke gå selv på beina da? (Hvis det kun er for å komme raskt av/på fly, så skjønner jeg det, men sånn generelt bør de vel lære seg å ikke bæres?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke slutt. Kom hjem for noen dager siden. Ved utgang så ropte de på foreldre med barn først. Dette gjelder oslo, Bergen og Stavanger.

Trodde du det var for at folk skal komme seg først ut av flyet? Det er for at eks barn skal få hjelp først om noe skjer.Neste gang følger du med når de roper opp

Anonymous poster hash: 4999e...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få barn - ditt valg. 

Det å ikke betale ekstra for å få sitte på business eller på de fremste radene - ditt valg. 

Å bestille en reise hvor du har dårlig tid og med dårlig planlegging - ditt valg. 

 

Jeg betaler de kronene ekstra på business eller first class bl.a for å unngå barn og egosentriske familier, for å unngå at jeg blir irritert, og få reisen ødelagt av sånne som deg som ikke forstår at hele verden ikke handler om deg, ditt barn og din verden. Men også for at jeg ikke skal være en forpester for barnet som får stygge blikk ved roping, skriking og bråking. Vinn vinn. 

 

Slutt å sutre, betal for tjenester som gir deg fordeler eller ta bilen! 

 



Anonymous poster hash: 30592...77b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig. Men det koster faktisk litt styrke å bære på en treåring i en lang kø etc, når man i tillegg til barnet også har håndbagasje og kanskje flere barn. Mitt reisefølge består av meg selv, ett barn og en bevegelseshemmet partner, så det er jeg som må stå for det meste av bæringen. Det går fint- jeg tror jeg med hånden på hjertet kan påstå at vi aldri noensinne har sinket noe kø, eller fått noen fordeler.

Jeg er helt enig i at TS skal ta hensyn til sine omgivelser, men det kan vel andre gjøre også. For min del er det prinsippet som gjelder her - ikke om TS er urimelig eller ikke. Om man må vente 20 sekunder, så overlever man det. Uansett hvor travelt man har det.

Dette ser jeg rett og slett på som et symptom på hvordan samfunnet er blitt - ingen kan hjelpe eller støtte noen fordi man selv har valgt å få barn etc.

 

Er veldig uenig med TS, men er i utgangspunktet enig i det du sier her. Folk flest hadde nok hatt godt av å ta mer hensyn til andre. Ikke fordi man må, men fordi det er hyggelig og gir noe å være en trivelig person. Likevel tror jeg det mange er lei av er at det er så fryktelig mange småbarnsforeldre nå til dags som forventer at alle skal rette seg etter dem og ta hensyn til dem hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for dere: På et fly er det 10 småbarnsfamilier som har barn i 3-4 (+/-) års alderen. Alle disse barna vil gå sakte, og stoppe opp for å se på ting. Se for dere at disse skal gå først på flyet - og først av flyet. Og se da for dere de 200 (+) andre som står og stamper bak fordi barna må få tid nok til å "se på ting" mens de går.

 

Nei takk, jeg blir ikke med dette flyet. 



Anonymous poster hash: a0c4e...447
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil skryte litt av Norwegian, jeg. I vinter skulle jeg fly med datteren min på 8 og sønnen min på 10 år. Sønnen min satt i rullestol, men kunne gå noen veldig få meter med krykker. Vi slapp først inn på flyet (uten å spørre), og vi ble også hentet ved flyet med bil da vi landet. Siden rullestolen var med, hadde vi fint klart å komme oss samme strekning som resten av passasjerene, men Norwegian hadde selv funnet ut at de skulle rekvirere bil bare for vår skyld.

 

God service! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med å forstå hvorfor barn skal prioriteres foran voksne.  Man går jo ut i rekkefølge etter hvor man sitter - barn som voksen. Hvorfor skal de med barn få gå fra rad 20 og ut forbi alle på rad 1-19? Hva er det som gjør at de er viktigere en han som sitter på rad 14? 



Anonymous poster hash: c2ce3...8dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke lese hele tråden, kom bare på en hendelse, husker ikke flyselskapet, var chartertur: Vi hadde landet og jeg måtte forferdelig tisse og - de andre passasjerene slapp meg foran seg! Det er et par år siden, men det gjør meg fremdeles sjokkert (på en ålreit måte)  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe nytt, har vært sånn siden det ble slutt på "free seating", og det er mange år siden.

Ofte ser jeg familier med små barn og andre med spesielle behov boarde først, men selvsagt da til sine respektive plasser.

Anonymous poster hash: dacd3...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med barna fra de var spedbarn. Det er opp til meg(!) at dette har vært gode opplevelser både for barna og medpassasjerer. Så jeg ser ikke hva som er vanskelig i det du skriver. Det har ikke noe med SAS å gjøre dette!

(Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har lest hele tråden, så det kan være du har utdypet mer enn i hovedinnlegget.)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg er ikke blant de som reiser oftest med fly, ikke har jeg behov for det og ikke er jeg spesielt glad i å fly. Etter denne ferieturen er jeg blitt enda mindre glad i å fly.

 

Tidligere var det slik at passasjerer som reiste med små barn, eller hadde bevegelsesproblemer av noe slag, fikk booke inn først. De ble også plassert på de fremste setene slik at de enkelt kunne komme seg inn og ut av flyet.

 

Slik er det ikke lengre, nå er det de som kan betale ekstra (SAS plus) som booker inn først og sitter fremst. Som oftest er dette voksne, friske mennesker som bør kunne sitte hvor som helst i flyet uten problemer. Det synes jeg er feil.

 

Min lille gutt beveger seg nemlig ikke så fort, han kan stoppe litt opp, se seg omkring og gå litt i veien uten at han mener noe vondt med det. Men, noen voksne har det mer travelt enn andre – og forstår ikke slikt. De føyser og dytter små gutter unna slik at de kan komme først ut av flyet.

 

Min lille gutt er tre år. Heldigvis er han ikke så liten lengre. I år reiste vi på ferie med SAS. Uheldigvis fordi SAS lærer han noe jeg ikke ønsker at han skal lære – at størrelsen på lommeboken har mer å si enn størrelsen på mennesket…. 

 

Anonymous poster hash: 4baba...19b

 

 

Dette er bare noe du innbiller deg. En tre åring skjønner ikke en gang hvordan penger fungerer. Barn som er tre ganger så gammel tror at man får så mange penger man vil, så lenge mar bruker kortet eller går i banken.

 

Om han lærer noe, så er det å ha respekt for andre. At han ikke får alt servert på sølvskje. Å ikke bli bortskjemt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash: Verden dreier seg ikke bare rundt deg og ditt barn. Ja takk til forskjeller på fly, for på den måten kan alle få det de måtte ønske ut av reisen. Hvorfor ikke løfte opp ungen slik at han ikke er til hinder for andre? Eller vente på tur? Finnes massevis av muligheter dersom du bare er åpen for det. Alle har ikke likt med inntekt, lev med det eller gjør noe med egen situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forsinkede fly og mellomlandinger, skjønner du nå?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

 

 

Når et fly er forsinket og folk skal videre med kort overgangstid VET flyselskapet det, og tar hensyn. Det blir da a) Lest opp hvor de ulike flyene går fra (gatenr altså) og det blir b) oppfordret til at alle andre sitter ned slik at de som skal til München/Bardufoss/Cairo får gå av først. Men dette har INGENTING med å gjøre at TS har en treåring - TS vil bare at vi andre skal sitte stille og forholde oss til at hun ikke vil lære ungen sin å vente. Og jeg skjønner ikke hvorfor..

Anonymous poster hash: 89025...93e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...