Gå til innhold

Min lille gutt er tre år - heldigvis. I år reiste vi på ferie med SAS - uheldigvis.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke blant de som reiser oftest med fly, ikke har jeg behov for det og ikke er jeg spesielt glad i å fly. Etter denne ferieturen er jeg blitt enda mindre glad i å fly.

 

Tidligere var det slik at passasjerer som reiste med små barn, eller hadde bevegelsesproblemer av noe slag, fikk booke inn først. De ble også plassert på de fremste setene slik at de enkelt kunne komme seg inn og ut av flyet.

 

Slik er det ikke lengre, nå er det de som kan betale ekstra (SAS plus) som booker inn først og sitter fremst. Som oftest er dette voksne, friske mennesker som bør kunne sitte hvor som helst i flyet uten problemer. Det synes jeg er feil.

 

Min lille gutt beveger seg nemlig ikke så fort, han kan stoppe litt opp, se seg omkring og gå litt i veien uten at han mener noe vondt med det. Men, noen voksne har det mer travelt enn andre – og forstår ikke slikt. De føyser og dytter små gutter unna slik at de kan komme først ut av flyet.

 

Min lille gutt er tre år. Heldigvis er han ikke så liten lengre. I år reiste vi på ferie med SAS. Uheldigvis fordi SAS lærer han noe jeg ikke ønsker at han skal lære – at størrelsen på lommeboken har mer å si enn størrelsen på mennesket…. 

 



Anonymous poster hash: 4baba...19b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med de to over..

Det må da være mulig å tilpasse seg andre litt selv om man har barn?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal jo til transfer, rekke flytog og andre ting. En 3-åring kan fint vente eller bæres slik de andre kommer frem. Vi venter til slutt vi når vi reiser med barn.

Anonymous poster hash: 96de4...53f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser selv en del med fly og slik jeg har forstått det så sitter plus-kundene adskilt slik at det er lettere å vite hvem som har betalt for ekstratjenester.

Angående at det skal være enkelt å komme ut og inn av flyet så er det ikke vanskeligere om du sitter bakerst. Det er noen flere meter å gå, men om du venter til majoriteten har forlatt flyet så er de ekstra meterne den eneste ekstra "hindringen".

Angående bevegelseshemmede så er det etter mine erfaringer normalt at de får gå ombord før alle andre, men de må allikevel sitte på den plassen de valgte da de booket inn. Noe som også var vanlig før.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Hvorfor er SAS så forferdelige ..?
Tror ikke det spesielt for SAS..

Dessuten,hvorfor er det sånn at de med små barn skal prioriteres forran alle andre på alt..?

 

Man kan læres opp til å vente litt også, ikke til å ha førstepri på ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær ungen din å vente, det gagner både deg, han og resten av verdenen når han blir eldre.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slik er det ikke lengre, nå er det de som kan betale ekstra (SAS plus) som booker inn først og sitter fremst. Som oftest er dette voksne, friske mennesker som bør kunne sitte hvor som helst i flyet uten problemer. Det synes jeg er feil.

 

 

Anonymous poster hash: 4baba...19b

 

 

Synes du det er feil at du får billetten billigere også? Og synes du det er riktig at de som betaler mye mer enn deg skal ha null fordeler av det? 

Anonymous poster hash: 3a2c1...610

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er ikke blant de som reiser oftest med fly, ikke har jeg behov for det og ikke er jeg spesielt glad i å fly. Etter denne ferieturen er jeg blitt enda mindre glad i å fly.

 

Tidligere var det slik at passasjerer som reiste med små barn, eller hadde bevegelsesproblemer av noe slag, fikk booke inn først. De ble også plassert på de fremste setene slik at de enkelt kunne komme seg inn og ut av flyet.

 

Slik er det ikke lengre, nå er det de som kan betale ekstra (SAS plus) som booker inn først og sitter fremst. Som oftest er dette voksne, friske mennesker som bør kunne sitte hvor som helst i flyet uten problemer. Det synes jeg er feil.

 

Min lille gutt beveger seg nemlig ikke så fort, han kan stoppe litt opp, se seg omkring og gå litt i veien uten at han mener noe vondt med det. Men, noen voksne har det mer travelt enn andre – og forstår ikke slikt. De føyser og dytter små gutter unna slik at de kan komme først ut av flyet.

 

Min lille gutt er tre år. Heldigvis er han ikke så liten lengre. I år reiste vi på ferie med SAS. Uheldigvis fordi SAS lærer han noe jeg ikke ønsker at han skal lære – at størrelsen på lommeboken har mer å si enn størrelsen på mennesket…. 

 

Anonymous poster hash: 4baba...19b

 

Dette var da et veldig stakkarslig innlegg. Som de over sier - ta hensyn til både dere selv og medpassasjerer, og vent med å gå av flyet. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at mange allerede har blitt så egosentriske som jeg fryktet, og som hovedinnlegget var et konkret eksempel på.

Og, kanskje som en overraskelse for noen, hender det at også barnefamilier har dårlig tid i forbindelse med reiser. Mange ganger enda mer dårlig tid enn "travle voksne".



Anonymous poster hash: 4baba...19b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var det slik at de med SMÅ barn kunne gå først om bord. Mulig det er slutt på det, men det gjaldt uansett de med små babyer og ikke 3-åringer.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis dere har dårlig tid når dere reiser med barn så tar det jo kortere tid om dere bærer ungen? Eller at dere reserverer sete når dere bestiller billett slik at dere sitter så langt fremme i flyet som mulig. Man trenger ikke sitte på seterad 1 for å klare å komme raskt ut av flyet. 
 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke blant de som reiser oftest med fly, ikke har jeg behov for det og ikke er jeg spesielt glad i å fly. Etter denne ferieturen er jeg blitt enda mindre glad i å fly. Tidligere var det slik at passasjerer som reiste med små barn, eller hadde bevegelsesproblemer av noe slag, fikk booke inn først. De ble også plassert på de fremste setene slik at de enkelt kunne komme seg inn og ut av flyet. Slik er det ikke lengre, nå er det de som kan betale ekstra (SAS plus) som booker inn først og sitter fremst. Som oftest er dette voksne, friske mennesker som bør kunne sitte hvor som helst i flyet uten problemer. Det synes jeg er feil. Min lille gutt beveger seg nemlig ikke så fort, han kan stoppe litt opp, se seg omkring og gå litt i veien uten at han mener noe vondt med det. Men, noen voksne har det mer travelt enn andre – og forstår ikke slikt. De føyser og dytter små gutter unna slik at de kan komme først ut av flyet. Min lille gutt er tre år. Heldigvis er han ikke så liten lengre. I år reiste vi på ferie med SAS. Uheldigvis fordi SAS lærer han noe jeg ikke ønsker at han skal lære – at størrelsen på lommeboken har mer å si enn størrelsen på mennesket….   Anonymous poster hash: 4baba...19b

Hva er det du egentlig innbiller deg? At alle ombord i flyet skal ta hensyn til dere fordi dere har en tre år gammel sønn?

Her er det ikke SAS som har feilet. Det er dere som tror dere er verdens midtpunkt fordi dere har med dere et tre år gammelt barn.

Hva med de som har prolaps, de som har klaustroforbi, de som kjenner svetten renne nedover ryggraden, de som savner noen som står på utsiden og venter, osv... Jeg kan fortsette i det uendelige. Men konklusjonen er at du reiser frivillig. Hvis ikke dere kan ta hensyn til andre så syns jeg dere skal holde dere hjemme og kun ta små turer i lokalmiljøet.

Anonymous poster hash: ea2da...65e

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var det slik at de med SMÅ barn kunne gå først om bord. Mulig det er slutt på det, men det gjaldt uansett de med små babyer og ikke 3-åringer.

Slik er det forsatt med SAS de gangene jeg reiser, når de har mindre barn som skal med flyet.

Etter å ha reist masse med barn, har jeg lært at klarer en ikke være klar med barn og håndbagasje og følge køen ut på normalt vis, venter en og tar den tiden en trenger til slutt. Det er veldig vanlig å se barnefamilier komme dinglende til slutt. Null stress for alle.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det heldigvis at ungen din er 3 år?



Anonymous poster hash: ab603...1de
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig innlegg. I så fall kan du jo snu hele greia på hodet og argumentere med at "Det er så fint at noen med litt større lommebok bruker penger på sete langt foran, bare for å komme inn og ut av flyet litt tidligere. På den måten kan jeg og treåringen min også ha råd til å fly, fordi noen mennesker med stor lommebok dekker mer av kostnadene flyselskapet har på turen enn jeg gjør. I tillegg kan jeg og gutten min gå sist ut av flyet slik at han får tatt seg god tid og bearbeidet alle inntrykkene på veien. Det er så fint at noen velger å bruke ekstra penger på "ingenting", sånn at jeg, sønnen min og alle andre med mindre å rutte med kan bruke litt mindre."

 

Om fokuset ditt er på treåringen, så tror jeg han tenkte på heeeelt andre ting enn andres lommebøker på turen, med mindre du brukte flytiden på å fortelle ham alt om det. 

Ellers er jeg enig i at folk burde vise hensyn til barn, men så burde også foreldrene ta ansvar for at de er minst mulig "unødvendig" i veien på blant annet fly. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var det slik at de med SMÅ barn kunne gå først om bord. Mulig det er slutt på det, men det gjaldt uansett de med små babyer og ikke 3-åringer.

Det var derfor jeg skrev heldigvis om min treåring - innlegget handler ikke om at vi skal ha fortrinn. Jeg tenker på andre småbarnsforeldre og bevegelseshemmede. Kanskje flere skulle forsøke det?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du egentlig innbiller deg? At alle ombord i flyet skal ta hensyn til dere fordi dere har en tre år gammel sønn?

Her er det ikke SAS som har feilet. Det er dere som tror dere er verdens midtpunkt fordi dere har med dere et tre år gammelt barn.

Hva med de som har prolaps, de som har klaustroforbi, de som kjenner svetten renne nedover ryggraden, de som savner noen som står på utsiden og venter, osv... Jeg kan fortsette i det uendelige. Men konklusjonen er at du reiser frivillig. Hvis ikke dere kan ta hensyn til andre så syns jeg dere skal holde dere hjemme og kun ta små turer i lokalmiljøet.

Anonymous poster hash: ea2da...65e

Nei, jeg innbiller meg ikke det. Men jeg foretrekker en ordning hvor man tar større hensyn til barn og bevegelseshemmede som jeg nevnte i hovedinnlegget. Det skulle dekke en del av de diagnosene du referer til. 

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...