Gå til innhold

Min lille gutt er tre år - heldigvis. I år reiste vi på ferie med SAS - uheldigvis.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hvorfor skal det ikke tas hensyn til barn? Trege eller ikke trege?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

 

 

De får vente på sin tur akkurat som alle andre. Dette er noe du bør lære barnet ditt i tidlig alder om du ønsker et skikket barn med sunne holdninger

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Synes det er utrolig ufint av deg å henge ut SAS på denne måten. Det er også tydelig at du ikke reiser ofte med fly. Å fly en sjelden gang er helt annerledes enn å være avhengig av fly mange ganger i måneden for å rekke møter, foredrag (sitter kanskje hundre personer og venter på meg) eller andre ting. Du skriver at du ikke har behov for å fly ofte, men vi er mange som har nettopp dette behovet. Jeg bruker derfor flyet på en helt annen måte enn deg og det kan være vanskelig å forstå så lenge du selv ikke har dette behovet. Det er også forskjell på om jeg reiser i forbindelse med jobb eller skal på ferie. På ferie bestiller jeg alltid vindusplass slik at jeg kan bli sittende til de fleste er kommet seg av flyet. Må uansett vente på bagasjen, så det tar jo litt tid. På jobbreiser er imidlertid flyet et transportmiddel på en annen måte. Da skal jeg rekke noe og vil normalt komme meg av flyet så raskt som mulig. Reiser uten bagasje og kan derfor komme meg raskt videre dit jeg skal. Da er det klart en fordel å komme foran alle som er på ferie e.l. og derfor har god tid.

 

Har heller aldri forstått viktigheten av å komme tidlig/først INN på flyet. Alle har jo faste plasser og det blir lenger for barn å sitte på flyet. Jeg venter i stedet til slutt når jeg reiser med barn. At mennesker med spesielle behov trenger ekstra assistanse har jeg imidlertid full forståelse for. Opplever ofte at de som sitter i rullestol får boarde flyet før oss andre. Det samme gjelder for barn som reiser alene. Dette gjelder både SAS og andre flyselskaper jeg reiser med.

Anonymous poster hash: 1f5fb...84e

 

Jeg skriver om min opplevelse og henger ikke ut SAS på grunn av det. Jeg har både positive og negative opplevelser med SAS og med andre flyselskap. SAS er et eksempel, det finnes andre flyselskap med tilsvarende ordning. Det betyr ikke at jeg mener den er mer riktig av den grunn. 

Når det gjelder det øvrige du skriver om går det klart frem hva jeg mener om det. Reiser i forbindelse med jobb har jeg med vilje holdt utenfor.

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor sier du gang på gang 'barn og bevegelseshemmede" som om de er en naturlig gruppe?

Fordi det var den gruppen som ble prioritert tidligere i forbindelse med flyreiser (se tidligere innlegg).

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det ikke tas hensyn til barn? Trege eller ikke trege? Anonymous poster hash: 4baba...19b

Hvorfor skal jeg ta hensyn til barn når foreldrene ikke tar hensyn til meg? Dessverre så kretser ikke verden rundt din lille prins. Han er nå tre år, du bør kanskje venne deg til det.

Anonymous poster hash: b2463...a7e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det var den gruppen som ble prioritert tidligere i forbindelse med flyreiser (se tidligere innlegg).

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Hva er fordelen med å gå først inn på et fly med barn vs å vente til slutt og gå inn sist mener du?

Anonymous poster hash: 96de4...53f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får vente på sin tur akkurat som alle andre. Dette er noe du bør lære barnet ditt i tidlig alder om du ønsker et skikket barn med sunne holdninger

Poenget er ikke at barn skal først bare for å være først. Poenget er at dersom barn går inn og ut av flyet først vil de i mindre grad være til "hinder" for andre passasjerer. Som en bonus vil da små barn slippe å oppleve at stressede middelaldrende damer fysisk dytter de ut av veien for at de skal komme først. Uvisst av hvilken grunn. Hva lærer barn av det, tror du?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelen med å gå først inn på et fly med barn vs å vente til slutt og gå inn sist mener du?

Anonymous poster hash: 96de4...53f

La oss si du har et fly som står og venter på deg og barnet?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud TS. Jeg har et tre år gammelt barn, og synes du er helt på jordet.

Det må du gjerne synes, jeg endrer ikke mening av den grunn.

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Poenget er ikke at barn skal først bare for å være først. Poenget er at dersom barn går inn og ut av flyet først vil de i mindre grad være til "hinder" for andre passasjerer. Som en bonus vil da små barn slippe å oppleve at stressede middelaldrende damer fysisk dytter de ut av veien for at de skal komme først. Uvisst av hvilken grunn. Hva lærer barn av det, tror du?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

 

 

Eller eventuelt om de går av flyet sist under påstigning og avstigning som nå 100 mennesker har fortalt deg - inkludert meg selv - hele 2 ganger. Om du har lyst på sete først så får du booke det i tide.

 

Snakk om å gjøre seg selv trassig og vrang. Hallo det er meninga du skal være den voksne parten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg ta hensyn til barn når foreldrene ikke tar hensyn til meg? Dessverre så kretser ikke verden rundt din lille prins. Han er nå tre år, du bør kanskje venne deg til det.

Anonymous poster hash: b2463...a7e

Det der høres ikke helt bra ut...

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si du har et fly som står og venter på deg og barnet?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Jeg har da barn i den alderen og går inn sist uten problemer. Flyet står da ikke å "venter" på oss. Vi går i rimelig normalt tempo, når vi kommer ombord holder folk ennå på med å komme seg på plass. Hvorfor vil du inn først?

Anonymous poster hash: 96de4...53f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller eventuelt om de går av flyet sist under påstigning og avstigning som nå 100 mennesker har fortalt deg - inkludert meg selv - hele 2 ganger. Om du har lyst på sete først så får du booke det i tide.

 

Snakk om å gjøre seg selv trassig og vrang. Hallo det er meninga du skal være den voksne parten.

Du har ikke forstått poenget med innlegget mitt.

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der høres ikke helt bra ut... Anonymous poster hash: 4baba...19b

Du mener jo tydeligvis at alle på flyet skal ta hensyn til deg og ditt avkom. Hvorfor er dere viktigere enn de andre menneskene på flyet?

Anonymous poster hash: b2463...a7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da barn i den alderen og går inn sist uten problemer. Flyet står da ikke å "venter" på oss. Vi går i rimelig normalt tempo, når vi kommer ombord holder folk ennå på med å komme seg på plass. Hvorfor vil du inn først?

Anonymous poster hash: 96de4...53f

Forsinkede fly og mellomlandinger, skjønner du nå?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jo tydeligvis at alle på flyet skal ta hensyn til deg og ditt avkom. Hvorfor er dere viktigere enn de andre menneskene på flyet?

Anonymous poster hash: b2463...a7e

Vi er ikke det, og dersom du leser en gang til vil du se at det tydeligvis ikke er det jeg mener. Snarere det motsatte.

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Du har ikke forstått poenget med innlegget mitt.

Anonymous poster hash: 4baba...19b

 

 

Jo. Jeg ser du krever særbehandling og at du mener du bør ha forrang fordi du har et barn.

 

Sorry men jorda kretser ikke rundt deg. Som sagt er det ingen grunner for at et barn skal få gå foran meg om jeg er først i køen.

 

Som sagt, lær ungen din folkeskikk - dvs å vente på sin tur. Og om han er treg så går dere på og av sist. Er ikke verre enn det

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forsinkede fly og mellomlandinger, skjønner du nå?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

 

 

Bruker ungen din hundre år på å gå fra gaten til flyet eller noen? Da får du bære han eller putte i barnevogn.

 

Uansett blir flyet like forsinket uansett om dere går på først eller sist.

Endret av WubWub
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det takker jeg for meg. Jeg ser at flere ikke forstår hva jeg mente og det er greit. Jeg ønsker bare at man skal ta hensyn til de som gjerne defineres som "de svake" i vårt samfunn, også ved flyreiser. Og da tenker jeg på andre enn meg selv og mitt barn - jeg er ikke så egoistisk at jeg mener at vi skal prioriteres. Som jeg skrev innledningsvis.... han er tre år. Heldigvis. Men la vær å dytte han likevel. Takk.



Anonymous poster hash: 4baba...19b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinkede fly og mellomlandinger, skjønner du nå?

Anonymous poster hash: 4baba...19b

Men det er likt for alle, barn eller ei. Dersom du skal rekke et fly tar du barnet på armen, evt løper avgårde med barnet på slep. Tar ikke skade av det. Hvis du skal rekke et fly lar du vel ikke barnet gå i sitt eget tempo og kikke seg rundt?

Anonymous poster hash: 96de4...53f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...