Gå til innhold

Er så spent på svar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fuck. Jeg er nr 6 på venteliste med 140 plasser, men de har sendt ut 190 tilbud i stedet for 140, så da ligger jeg egentlig langt bak likevel

Anonymous poster hash: b45be...ece
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble nr 110 på venteliste på sykepleien på HiOA. :( Så utrolig kjedelig :(

Anonymous poster hash: 5eb6d...fae

Du blir snart 109 siden jeg takker nei.

Anonymous poster hash: 8e0d0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig godt over 1000 personer som står på venteliste til sykepleier HiOA?! Hva er poenggrensen egentlig?

Anonymous poster hash: f90a7...100

36.6 . Med andre ord ganske lavt snitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck. Jeg er nr 6 på venteliste med 140 plasser, men de har sendt ut 190 tilbud i stedet for 140, så da ligger jeg egentlig langt bak likevel Anonymous poster hash: b45be...ece

Hvordan vet du hvor mange tilbud som ble sendt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du hvor mange tilbud som ble sendt ut?

Jeg ringte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kom inn på sykepleien, UiS ? :D

Jeg! :) er du fra Stavanger?

Anonymous poster hash: 6cee2...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, da så!

Men lurer på om de da forventer at mange takker nei, og ikke tar av ventelista før de har kommet ned til like mange studieplasser som det er tilbudsbrev.. Eller om det er sånn at de bare starter studiet med mange flere studenter enn plasser og antar at mange skal droppe ut i begynnelsen. Er det det siste har jeg jo fortsatt en god sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36.6 . Med andre ord ganske lavt snitt

Det må være førstegangsvitnemål det da?

Anonymous poster hash: f90a7...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck. Jeg er nr 6 på venteliste med 140 plasser, men de har sendt ut 190 tilbud i stedet for 140, så da ligger jeg egentlig langt bak likevel Anonymous poster hash: b45be...ece

Hvilket studie?

Anonymous poster hash: bb5d2...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg! :) er du fra Stavanger?

Ja det er jeg! :) du da? 

Anonymous poster hash: 22720...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg! :) du da?

Nei, er fra andre siden av landet nesten. Så er veldig spent. Har hørt at de fleste som går på UIS er fra Stavanger og derfor ikke er så interessert i å bli kjent med så mange nye... Men håper det er litt flere utenbysfra i år siden det var så høyt søkertall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er fra andre siden av landet nesten. Så er veldig spent. Har hørt at de fleste som går på UIS er fra Stavanger og derfor ikke er så interessert i å bli kjent med så mange nye... Men håper det er litt flere utenbysfra i år siden det var så høyt søkertall :)

Å, så spennende!

Men ja, det stemmer nok, det er mange fra Stavanger som studerer på UIS.

Jeg kjenner ingen som skal gå sykepleien da, så det blir kjempe spennende for meg også. Satser på at de fleste er imøtekommende :) *Grugleder meg*  :) Jeg har ihvertfall lyst å bli kjent med nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket studie?

Anonymous poster hash: bb5d2...2ed

Sykepleie. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleie. Hva tror du?

Altså: hva tror du om min sjanse? :P Fikk litt frekk formulering, men var ikke ment sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sykepleie. Hva tror du?

Nå er ikke jeg den du svarte, men svarer nå likevel. Gikk selv sykepleie, og har venner som har gått på ulike skoler. Det sendes ofte tilbudsbrev til flere enn det reelle antall studieplasser, fordi erfaring tilsier at en del sier nei takk, noen dukker ikke opp og en del faller fra i begynnelsen av studiet. Etter år med erfaring vet skolen omtrent hvor mange dette er, og sender tilsvarende antall tilbud "for mye" for å slippe styret med å få fylt plassene etterhvert som folk faller fra. Der du står på venteliste har de da kalkulert med at 50 for mye er et passende tall for å faktisk få fylt studieplassene til slutt. Har de ikke nok studenter taper nemlig høyskolen penger. Men 50 over er veldig mye på 140 plasser, så dette kan da umulig være en pop skole (?). Det jeg gikk tok de inn 10 mer enn normalt til den gang 70 plasser, og det justerte seg greit.

Syns for øvrig det er fryktelig dårlig å ikke møte opp til plassen man har takket ja til når andre biter negler i håp og spenning om å komme inn. Husker også et par som sluttet i mitt kull 6-8 uker inn i første året, det var akkurat for langt til at de kunne ta inn nye studenter. Fryktelig dårlig gjort mot de som ønsker studieplassen, men det er nok derfor det tas inn for mange. 

Anonymous poster hash: 9bb10...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor kom alle inn på studiet, i år er jeg 30 plasser bak i køen. Det er jo ganske typisk
Snittet mitt er elendig (i forhold til kravene dere her har) men det er ikke lett å motivere seg til skole når de årene på videregående gjorde meg nedtrykt sosialt og det siste året mer enn tosifret antall timer i uken bare til pendling, selv om jeg la meg før nyhetene var slutt ble jeg helt utslitt (og jeg er godt trent, men ikke noe A-menneske)

Snittet på ungdomsskolen var 4,2, men ingenting vil gå min vei. Hvorfor...!

Anonymous poster hash: c2884...b63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor kom alle inn på studiet, i år er jeg 30 plasser bak i køen. Det er jo ganske typisk

Snittet mitt er elendig (i forhold til kravene dere her har) men det er ikke lett å motivere seg til skole når de årene på videregående gjorde meg nedtrykt sosialt og det siste året mer enn tosifret antall timer i uken bare til pendling, selv om jeg la meg før nyhetene var slutt ble jeg helt utslitt (og jeg er godt trent, men ikke noe A-menneske)

Snittet på ungdomsskolen var 4,2, men ingenting vil gå min vei. Hvorfor...!

Det er dessverre slik det fungerer for oss alle. Jeg skjønner slitet ditt, men jeg har også "gitt opp" 2 år med heltidsinntekt i voksen alder for å ta opp fag og komme inn på ønsket studie - 25 eksamener +- har det tatt meg å få opp snittet, så du må ikke tro at mange får det gratis :) Det koster dedikasjon, tid, penger, pugging, grining og snørr for noen av oss, og har du mulighet til å ta noen timer i uken med privatskole eller egenstudier så vil jeg råde deg til å ta et skritt av gangen og ta opp enkeltfag du kan forbedre. Begynn med de enkleste og jobb deg opp i karaktersystemet :) Alderspoeng etc får du jo også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg gledet meg sånn til å prøve å få meg nye venner og få meg et sosiall liv rett og slett, har ingen problemer med selvtilliten lengre og siden jeg søkte på 1. vgs har jeg blitt en helt ny person... hmrf, får håpe det ordner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...