Gå til innhold

Er så spent på svar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nr 57 på venteliste på sykepleie ved uia.

Dritttttttttt....

Hadde et poeng over snittet I fjor. Økt fra 43,3 til 46.4...

Dritt!!:-( *legge seg ned å dø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Gratulerer med Lovisenberg!

 

Jeg kom inn på 2.valget, studie her i byen jeg er i nå. Jeg ser på private alternativer i Oslo (Markehdshøyskolen, BI). Snittet her på førstevalget har gått opp 5,2 poeng på bare 2 år, mens jeg "bare" har karret meg opp 4 poeng. Er 0,5 poeng under grensa i år. Studiet her i byen er et veldig godt studie, bare stedet jeg som  kjent kvier meg for, så jeg tar noen dager med vurdering og så ser vi om jeg tar det likevel. Nå har jeg jo "blanke ark" til å bli kjent med en ny klasse og kanskje få en bedre hverdag, eller å reise tilbake til Oslo der "livet mitt" finnes og alle venner, gammeljobben etc. :)

 

Tror du kommer til å trives på Lovisenberg, har hørt om flere som har gått der og det får mye lovord!

Hilsen ensomme AB ; )

Anonymous poster hash: 7534f...7eb

 

 

Tusen takk :)

 

Skulle du bestemme deg for å benytte deg av muligheten til å flytte tilbake til Oslo, så må du bare ta kontakt :) Det er du selvfølgelig velkommen til å gjøre hvis du bestemmer deg for å fortsette der du bor nå også, alltid hyggelig å ha noen å snakke med uansett! Om du vil må du gjerne holde meg oppdatert :)

Igjen, tusen takk for gratulasjon! Jeg håper skolen står til forventningene, jeg har nemlig også bare hørt positive ting om Lovisenberg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde jo egentlig utvide sykepleierstudiet da i og med at det er så mange som søker og politikerne stadig prater om mangler på sykepleiere..det vlir jo såklart mangel på dem når det ikke er nok studieplasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde jo egentlig utvide sykepleierstudiet da i og med at det er så mange som søker og politikerne stadig prater om mangler på sykepleiere..det vlir jo såklart mangel på dem når det ikke er nok studieplasser.

Jeg har bestemt meg for å prøve å lure meg inn hvis jeg havner på 1 eller 2 plass på venteliste i løpet av de to første ukene i august, noe som er ganske sannsynlig. Er nr 6 på venteliste, men 30 må takke nei før de begynner å tar av ventelistene, så det er vanskelig å vite noe som helst. Så jeg skal ringe høyskolen hver dag i august og spørre om de kan stappe meg inn. 

Anonymous poster hash: b45be...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskolen supplerer fra listene, så lite vits i å ringe hver dag for å høre om du kan "stappes inn".



Anonymous poster hash: 6045a...664
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde jo egentlig utvide sykepleierstudiet da i og med at det er så mange som søker og politikerne stadig prater om mangler på sykepleiere..det vlir jo såklart mangel på dem når det ikke er nok studieplasser.

Det er ikke bare å pøse på med studieplasser på sykepleien uten å ha tilstrekkelig med praksisplasser til å følge opp. Kvaliteten på praksisplasser er allerede redusert mange steder fordi departementet for noen år siden presset skolene til å ta inn flere enn det de egentlig hadde praksisplasser til. Dårligere praksisplasser=mindre kompetent personell. det burde heller gjøres tiltak for at alle sykepleiere som ikke jobber i Norge går tilbake til yrket, samt å gidde å tilby folk full stilling. 

 

Så jeg skal ringe høyskolen hver dag i august og spørre om de kan stappe meg inn. 

Anonymous poster hash: b45be...ece

 

Det har ingenting for seg, skolene har ikke lov å fylle fra annet enn ventelistene. 

Anonymous poster hash: 9bb10...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sykepleier i bunn, kommet inn på kreftsykepleie. Gleder meg veldig, blir fint å være student igjen:) 

Gratulerer til alle dere andre som er kommet inn:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har bestemt meg for å prøve å lure meg inn hvis jeg havner på 1 eller 2 plass på venteliste i løpet av de to første ukene i august, noe som er ganske sannsynlig. Er nr 6 på venteliste, men 30 må takke nei før de begynner å tar av ventelistene, så det er vanskelig å vite noe som helst. Så jeg skal ringe høyskolen hver dag i august og spørre om de kan stappe meg inn. 

Anonymous poster hash: b45be...ece

 

studiestedet har et bestemt antall studieplasser som de har fått penger til å opprette, de kan ikke bare lage ekstra plasser

Anonymous poster hash: 814cb...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har bestemt meg for å prøve å lure meg inn hvis jeg havner på 1 eller 2 plass på venteliste i løpet av de to første ukene i august, noe som er ganske sannsynlig. Er nr 6 på venteliste, men 30 må takke nei før de begynner å tar av ventelistene, så det er vanskelig å vite noe som helst. Så jeg skal ringe høyskolen hver dag i august og spørre om de kan stappe meg inn. 

Anonymous poster hash: b45be...ece

 

 

Hvilken høyskole har du søkt på? :) Jeg er mye lenger bak deg på lista og har allerede rykket 12 plasser ned på lista. Oslo her. 

Men syntes det er litt kjipt at du tenker at det er fair at du skal "stappes inn" fremfor noen andre som er før deg i køen..  

Anonymous poster hash: 5eb6d...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

studiestedet har et bestemt antall studieplasser som de har fått penger til å opprette, de kan ikke bare lage ekstra plasser

Anonymous poster hash: 814cb...d60

 

De har ikke laget ekstra plasser. De har gitt tilbud til mange flere studenter enn det er plasser fordi de antar at en del kommer til å si nei. Etter det skal de ta fra ventelisten.

 

 

Hvilken høyskole har du søkt på? :) Jeg er mye lenger bak deg på lista og har allerede rykket 12 plasser ned på lista. Oslo her. 

Men syntes det er litt kjipt at du tenker at det er fair at du skal "stappes inn" fremfor noen andre som er før deg i køen..  

Anonymous poster hash: 5eb6d...fae

 

Jeg mener i grunn om jeg kommer på 1 plass på ventelisten da. De kommer sikkert til å ta et par fra venteliste, men aner ikke om de kommer til å ta så mange som 6. Det kommer jo an på hvor mange som takker nei. Jeg håper mange takker nei. 

Anonymous poster hash: b45be...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste med god søkning driver med overbooking, sånn at det mest sannsynlig må være mange flere enn 6 som takker nei for at du skal få tilbud. Og om du får tilbud så følger skolen ventelista, det hjelper ikke å ringe.



Anonymous poster hash: 6045a...664
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på hvor gammel jeg er, blir 22 til høsten, hva med deg?:-)

 

Vi ses nok til høsten! Jeg er 20  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...