Gå til innhold

Er så spent på svar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det betyr at du sannsynligvis ikke er i toppen av de som også er på lista. Noe som da betyr at sjansene dine er ganske liten for å komme inn. 

Anonymous poster hash: 04f18...83a

 

Da så.

 

Da blir det nok IT på meg til høsten. Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom inn på andre valget mitt, Informatikk på UiO.

Hadde virkelig lyst å komme inn på lektor, kultur og samfunnsfag, men hadde 2.0 poeng for lite. Kan jo stå på venteliste (noen som har peiling hvor man kan finne det ut? Står bare Venteliste * hos meg)?

Det står lengre til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sjansen? 126 plasser og jeg står som nr 58 :(

Kan sykepleien virkelig ta inn folk helt til september?? Og er det sjans for at mange trekker seg på mandag? Tipper det kun er oss her inne og bekjente av oss som vet at svarene er kommet,

Anonymous poster hash: 76518...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på andre valget mitt, Informatikk på UiO.

 

Hadde virkelig lyst å komme inn på lektor, kultur og samfunnsfag, men hadde 2.0 poeng for lite. Kan jo stå på venteliste (noen som har peiling hvor man kan finne det ut? Står bare Venteliste * hos meg)?

Menighetsfakultetet ligger på Majorstua, ett t-banestopp unna UiO og har lektorprogram i religion og samfunnsfag. Der kommer vel alle inn tror jeg.

Anonymous poster hash: 0ad69...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sjansen? 126 plasser og jeg står som nr 58 :(

Kan sykepleien virkelig ta inn folk helt til september?? Og er det sjans for at mange trekker seg på mandag? Tipper det kun er oss her inne og bekjente av oss som vet at svarene er kommet,

Anonymous poster hash: 76518...975

Ja, var det jeg leste. At de tar inn nye helt til september, men du kan ringe høyskolen din å høre. Jeg skal det i morgen. Har hørt at det er mye gjennomtrekk, i alle fall når suppleringsopptaket er klart den 27(?). Derfor satser jeg på at jeg kommer inn når jeg er nr 6, men tror det er vanskelig når du er nr 58 altså. 

Anonymous poster hash: b45be...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er sjansen? 126 plasser og jeg står som nr 58 :(

Kan sykepleien virkelig ta inn folk helt til september?? Og er det sjans for at mange trekker seg på mandag? Tipper det kun er oss her inne og bekjente av oss som vet at svarene er kommet,

Anonymous poster hash: 76518...975

 

Det er en del som faller fra når det gjeder sykepleien.. Om ikke akkurat nå, så litt etter skolestart.

Hvor har du søkt? :)

Ang. det med at svarene er kommet, så tror det er en del som har fått det med seg. Jeg fikk SMS om det (etter at jeg hadde sjekket det selv, men innen kort tid), og nekter å tro at jeg er den eneste som fikk det :)

Endret av _Tvillingjenta_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Jeg er nr. 7 på venteliste på førstevalget mitt, og de har bare 30 studieplasser, kan jeg regne med å ikke komme inn da? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Ja, var det jeg leste. At de tar inn nye helt til september, men du kan ringe høyskolen din å høre. Jeg skal det i morgen. Har hørt at det er mye gjennomtrekk, i alle fall når suppleringsopptaket er klart den 27(?). Derfor satser jeg på at jeg kommer inn når jeg er nr 6, men tror det er vanskelig når du er nr 58 altså.

Anonymous poster hash: b45be...ece

Jeg kjenner ei som var nr 102 på venteliste på sykepleien for to år siden i Kristiansand, og hun kom inn, så ikke mist håpet! 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som faller fra når det gjeder sykepleien.. Om ikke akkurat nå, så litt etter skolestart.

Hvor har du søkt? :)

Ang. det med at svarene er kommet, så tror det er en del som har fått det med seg. Jeg fikk SMS om det (etter at jeg hadde sjekket det selv, men innen kort tid), og nekter å tro at jeg er den eneste som fikk det :)

Jeg har ikke fått sms enda men fått svar på samordna for flere timer siden.

Anonymous poster hash: f85b5...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke alle realfagspoengene jeg har krav på, tydelig at det er mye surr hos saksbehandlerne.

 

Jeg har et spørsmål:

Akkurat nå er det jo slik at dette nettopp har blitt sluppet, og veldig få har fått tid til å svare.  La oss si at noen har søkt 10 steder og har kommet inn alle stedene, da er de med på å øke snittet på alle disse stedene og pushe folk som meg ned på ventelistene, inntil de svarer ja på et studie? Er det slik?

 

Eller er det slik at hvis man f.eks har satt opp 10 studier, og kommet inn på førstevalget sitt, så har disse ingen innvirkning på poenggrensene på studiene lenger ned på listen sin?



Anonymous poster hash: 3d64e...17a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk ikke alle realfagspoengene jeg har krav på, tydelig at det er mye surr hos saksbehandlerne.

 

Jeg har et spørsmål:

Akkurat nå er det jo slik at dette nettopp har blitt sluppet, og veldig få har fått tid til å svare.  La oss si at noen har søkt 10 steder og har kommet inn alle stedene, da er de med på å øke snittet på alle disse stedene og pushe folk som meg ned på ventelistene, inntil de svarer ja på et studie? Er det slik?

 

Eller er det slik at hvis man f.eks har satt opp 10 studier, og kommet inn på førstevalget sitt, så har disse ingen innvirkning på poenggrensene på studiene lenger ned på listen sin?

Anonymous poster hash: 3d64e...17a

 

Du kommer bare inn på én, og er evt på venteliste på studieønskene over. Du påvirker ikke poenggrensene for ønskene som er under det du kom inn på.

Anonymous poster hash: 814cb...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk ikke alle realfagspoengene jeg har krav på, tydelig at det er mye surr hos saksbehandlerne.

 

Jeg har et spørsmål:

Akkurat nå er det jo slik at dette nettopp har blitt sluppet, og veldig få har fått tid til å svare.  La oss si at noen har søkt 10 steder og har kommet inn alle stedene, da er de med på å øke snittet på alle disse stedene og pushe folk som meg ned på ventelistene, inntil de svarer ja på et studie? Er det slik?

 

Eller er det slik at hvis man f.eks har satt opp 10 studier, og kommet inn på førstevalget sitt, så har disse ingen innvirkning på poenggrensene på studiene lenger ned på listen sin?

Anonymous poster hash: 3d64e...17a

 

Ja, hvis man kommer inn på 1 plass på prioriteringslisten, vil de andre falle bort. De har altså ingen innvirkning på studiene lengre ned på listen. Uff, håper jeg kommer inn.. Hater å stå på venteliste. 

Anonymous poster hash: b45be...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nr. 7 på venteliste på førstevalget mitt, og de har bare 30 studieplasser, kan jeg regne med å ikke komme inn da?

Jeg ligger også på nr.7 på ventelista, og det er 30 studieplasser.. Tror ikke sjansen er så stor for å komme inn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger også på nr.7 på ventelista, og det er 30 studieplasser.. Tror ikke sjansen er så stor for å komme inn :(

 

Hvor er det du ser hvilket nr du er på ventelisten? Hos meg står det bare Venteliste*)

 

Ingenting å klikke på.

Anonymous poster hash: 5db67...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Hvor er det du ser hvilket nr du er på ventelisten? Hos meg står det bare Venteliste*)

Ingenting å klikke på.

Anonymous poster hash: 5db67...35a

Det står der jeg er ganske sikker på at det står venteliste hos deg 😊 Men hvis det er sånn stjerne på slutten av ordet bør du se under "tabellen" alt står i, der står forklaring på ting det er stjerne etter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det står der jeg er ganske sikker på at det står venteliste hos deg Men hvis det er sånn stjerne på slutten av ordet bør du se under "tabellen" alt står i, der står forklaring på ting det er stjerne etter

 

"

*)

Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det"

 

Ikke veldig lovende, mao. 

 

Til de som gjerne vil vite flere poenggrenser; jeg hadde 55.3 poeng.

 

Satte jus på UiO som nummer 1, der var kvoten 60.3 (!) så kommer trolig ikke inn.

 

Kom inn på nummer 2, som var årsenhet i litteraturvitenskap hos UiO, der var kvoten 52.7 

 

Resten under bortfalt selvsagt. 

 

Anonymous poster hash: 5db67...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor er det du ser hvilket nr du er på ventelisten? Hos meg står det bare Venteliste*)

 

Ingenting å klikke på.

Anonymous poster hash: 5db67...35a

 

er det uio? Skjer det samme her, kun for uio.. Dette + mye annet surr blir nok fikset etter hvert :)

Anonymous poster hash: 3d64e...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor er det du ser hvilket nr du er på ventelisten? Hos meg står det bare Venteliste*)

 

Ingenting å klikke på.

Anonymous poster hash: 5db67...35a

 

 Hos meg står det helt til høyre, finner du det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hos meg står det helt til høyre, finner du det? :)

 

Står ingenting i tabellen overhodet...

 

Kopierer hele like godt;

Pri Studium

kode Studiumnavn Saks

beh. Status Kvote/

gruppe Karak

ter

poeng Real

fags

poeng Andre

poeng Poeng

sum i

kvote Poeng

grense

i kvote 1 185 724 UiO Jus, høst UiO Venteliste *) ORDKV 46.3 1.0 8.0 55.3 60.6 2 185 615 UiO Allm. litt.vit. års. UiO Tilbud ORDKV 46.3 1.0 8.0 55.3 52.7 3 185 170 UiO Engelsk, års UiO Bortfaller pga. tilbud på høyere prioritet 4 185 238 UiO Statsvitenskap, års UiO Bortfaller pga. tilbud på høyere prioritet 5 185 604 UiO Medievitenskap, års UiO Bortfaller pga. tilbud på høyere prioritet 6 185 272 UiO Kunsthist, års UiO Bortfaller pga. tilbud på høyere prioritet

  *) Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det. ORDKV:

Ordinær kvote

 

 

(Fullstendig urelatert: hvem er det på bildet ditt?)

 

Anonymous poster hash: 5db67...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...