Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016

Kakaoen

Anbefalte innlegg

Jeg klarer å holde kvalmen i sjakk med å spise regelmessig. Drar jeg det for lenge så blir jeg så utrolig dårlig. Litt av problemet er jo at det er lite som frister. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt rått hvor slått ut man kan bli av kvalme :daane: Krysser alt for at du slipper den verste kvalmen igjen Lumos!

Det er lite som frister, men farris og frukt går greit ned. Ser for meg mange fruktsalater med kesam gjennom høsten :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke min verste fiende slik kvalme jeg hadde altså! :P 

Frukt er jo bra! Jeg har spist mye gulrot disse to ukene, og frokostblanding, hehe. Har ikke klart søtsaker på nesten tre uker, veeeldig ulikt meg!  :fnise:

Er det noen som har gode råd mot halsbrann? Føler det svir hull i halsen min i kveld... Har sånne tyggetabletter, Gaviscon eller noe sånt, men jeg blir så himla kvalm av de :( Også føler jeg ikke at de hjelper så veldig. Har tidligere tatt en del Somac pga. magesyre, har vært litt plaget, men får jo ikke ta det nå. What to do! Apotekdamene virker helt blåst på området, de tilbydde meg kun gaviscon, etter å ha stått der å klødd seg i hodet i 10 minutter :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk! :opplyser: Mot slutten av forrige svangerskap måtte jeg opp om natta for å drikke litt melk for å kunne sove videre :P

Lovehearts er vel også kjent for å fungere mot halsbrann hos gravide.

Av apotekvarer finnes dette http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Mage-og-tarm/Halsbrann/#Hvilke%20medisiner%20kan%20brukes%20ved%20halsbrann%20og%20sure%20oppstøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også god erfaring med melk. Da jeg hadde halsbrann før graviditeten hjalp det veldig med mandler og agurk (ikke sammen). Spesielt agurk kanskje. Da skreller jeg en halv en, og spiser hele i store jafs som jeg tygger nøye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker myye melk! Har prøvd Lovehearts, synes ikke de hadde noen merkbar effekt. Men jeg skal sjekke ut tipsene deres! TAKK! :) Får ha meg en tur på apoteket i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige graviditet så trodde jeg at magen/halsen skulle etse bort på slutten, det var blitt helt sinnsykt. Så jeg fikk noen piller hos legen, som jeg skulle ta tre ganger om dagen. De la en hinne på hele magen og spiserøret 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da skriver jeg også her da:-) Har foreløpig termin 03.04.16. Dette er mitt andre barn, jeg er 21år og kommer fra Rogaland :-) Har ei datter som er 8 mnd:)

Endret av Novemberbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer novemberbarn ☺

Uff,hørest ikke godt ut med denne brannen i halsen.... jeg er ikke kvalm,bare litt uggen hver kveld rundt kl seks,men ellers ingenting. Men er tidlig enda da☺ Når begynte det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen begynte i uke 6 med meg, det er vist ganske typisk. Mange jeg kjenner har også fått kvalmen rundt den uka. Men det er jo ikke sikkert du blir kvalm i det hele tatt Hoppåhoppsann! Får krysse fingrene for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer novemberbarn :strix:

Halsbrann er noe møkk. Jeg derimot får halsbrann for for mye melkeprodukter. Nå skal jeg helst ikke ha melkeprodukter i det hele tatt da :sjenert:

Mandler og gaviscon har hjulpet meg tidligere. Når magen blir større må jeg nok gå enda hardere inn for hva jeg ikke kan spise.

Sjokolade og for mye brødmat gjør utslag hos meg i hvertfall :(

Jeg er faktisk ikke så kvalm :klo: Føler meg fyllesyk.. Vært fyllesyk i 2 uker uten å drikke :ler: Er sulten ca hele tiden da. I dag stod jeg opp kl 6. Mini våkna, jeg ville sove mer, men var så sulten at det var ikke sjans :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere :-D føler meg veldig trett og kvalm for tiden, ikke alltid like lett med en 8mnd jente i hus. Som har begynt å krabbe og reise seg, og på toppen av det har utviklingssprang :-D gratulerer til alle dere andre også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen begynte i uke 6 med meg, det er vist ganske typisk. Mange jeg kjenner har også fått kvalmen rundt den uka. Men det er jo ikke sikkert du blir kvalm i det hele tatt Hoppåhoppsann! Får krysse fingrene for det :)

Håper jeg slipper :) Har vert så forskjellig i alle svangerskapene....men har aldri sluppet helt unna :)

Men denne gangen har jeg en veldig god jobb som jeg ønsker å vere i mest mulig. Men den krever at jeg er fullt fokusert ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev om hvordan jeg skal fortelle til mamma og stemor i dagboken min. Kort fortalt så har begge bursdag i juli og får en gave som blant annet inneholder en eske med sko i str.6mnd. De har jeg skrevet "Mars 2016 <3" på (bilde ligger i dagboken)! Jeg bor langt unna alle i familien og møter mamma i morgen, da er jeg straks 8+0. Møter stemor og pappa når jeg er ca 10+0. Så jeg gir gavene til dem da. :) :) neste gang jeg ser dem er jeg faktisk 29 uker!! Sprøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev om hvordan jeg skal fortelle til mamma og stemor i dagboken min. Kort fortalt så har begge bursdag i juli og får en gave som blant annet inneholder en eske med sko i str.6mnd. De har jeg skrevet "Mars 2016 <3" på (bilde ligger i dagboken)! Jeg bor langt unna alle i familien og møter mamma i morgen, da er jeg straks 8+0. Møter stemor og pappa når jeg er ca 10+0. Så jeg gir gavene til dem da. :) :) neste gang jeg ser dem er jeg faktisk 29 uker!!

Så søte dei var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endret overskriften sånn at Aprilgjengen også kan komme hit og bable med oss :)

Jeg skal på UL om ca 3 uker. Tipper vi forteller nyheten helgen etter til foreldrene mine og svigers.

Jeg har funnet et strikka sett jeg synes er kjempefint. Så skal jeg finne en oppskrift på en genser til mini. Gi mamma genser oppskriften først og si at jeg ønsker meg det til jul til mini. Og så gi ho den andre, og si: ønsker meg denne også, men den trenger ikke å være ferdig før i slutten av februar ;)

Til svigers så skal jeg låne en "jeg skal bli storebror" tskjorte av venninnen min. Ta på han den og late som ingenting. Se hvor lang tid det tar før en av de oppdager det :fnise: De er passe trege av seg, så regner ikke med de oppdager det de to første minuttene :P

Jeg må se at det er liv i magen før jeg vil fortelle det.. Mye fordi det er ikke virkelig for meg før jeg ser at det er liv der :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg vil også være med her. Har laget meg en tikker for å se hvor langt jeg er på vei.

Har også prøvd å finne gode apper, men uten lykke så langt. Føler at amerikanske apper regner termindato noe anneredes, med 2 dagers forskjell.

Jeg har testet positivt for 4 dager siden, men opplever litt spotting/brun slim de siste 2-3 dager, så graviditet er både ekstrem lykke, men også beskymringer.

Jeg er 31 år og førstegangsgravid og kanskje derfor mer spent. Vi prøvde "ganske lenge" også, så jeg håper at alt går fint. Som jeg forstod så er det vanlig med oul rundt uke 10-14. Når er det man bør kontakte fastlegen for første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...