Gå til innhold

Skal du ned 10-15 kg? Bli med her!


Gjest Silje1

Anbefalte innlegg

Gjest Uchiha Madbrah

Begynte å cutte for 3 uker siden, og planen er å fortsette med det til jeg når 10-12% fettprosent (82-83kg).  

Dag 1: 95kg

Dag 21: 90kg

 

Har vært beinhard trening, ofte to ganger om dagen (fitnesswalk/cardio og styrke), 6 ganger i uken og virkelig kontroll på dietten. Drikker kun vann (og litt melk), er på begrenset karbs. diet 6 dager i uken, og har blitt mye flinkere med å inkludere all-slags grønnsaker i det jeg lager. Litt kjedelig å ikke kunne spise brød eller ris, men har blitt veldig flink til å lage nye retter og favoritten min er kyllingfilet (med oliven-olje, sopp, løk, hvitløk, paprika, grønn chilli, brokkoli, kefir, salt og chickensteak krydder). Sunt og godt!

 

Veldig fornøyd med det jeg har oppnådd hittil, men gleder meg egentlig til å se hvor jeg kommer til å være en måned, eller to fra nå. Målet er å oppbevare styrken, og det er utfordrende når jeg får i meg begrenset med kalorier.

Endret av madara93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baremeg89

Velkommen hit! Likte den "offisielt", hihi🙊

Det høres ut som du har en bra kaloriplan!

Trener du ved siden av?

Svigermor tror vel det er en på vei nå😜

Takk! :)

Haha har ikke telling på hvor mangen

ganger det har vært "uoffisiellt" :fnise:

Skal holde meg til turer og kardio i begynnelse (litt styrke med egen kroppsvekt)

Av erfaring vet jeg at jeg blir utrolig sulten av tung styrketrening og går opp i vekt først. (Noe som er veldig demotiverende)

Så det skal jeg vente med til jeg kommer ned på 60tallet igjen :) veide 62-64 kg da jeg trente styrke 4 ganger i uken tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på grill fest i går, takket nei til vin (fikk noen blikk fra svigermor da :P) synst det er litt flaut å si "nei takk, jeg slanker med"

Uansett fikk i meg rundt 1650 kcal i går, fornøyd med det! Er rom for litt kos hvis en velger riktig :)

Drikker også 3 forskjellige urte te til dagen fra helsekost, skal ha litt vandrivende effekt.. Vet ikke om det hjelper men holder appetitten nede mellom måltidene, da jeg har noe å nippe på :ler:

 

Grill fester er verst, må jeg si :/ Stadig flere folk lurer på "Åååååhhh, hva er galt md henne, da?" og smiler med baktanken "Er sikker på hun skal ikke få det ti!". Men vi skal vie alle de, det kan dere være sikre på!

Min 2. uke med grønn kaffe nesten slutt, barna er borte hos bestemora, nå er det på tid å prestere litt i gran til!

Det ble ikke så voldsomt fremskritt siden dag 1 (fra 66 kg til 64,7 nå), men den detox-fasen er nesten slutt. Nå skal det komme såkalt "slankingsfase" med GC. Liker det!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Grill fester er verst, må jeg si :/ Stadig flere folk lurer på "Åååååhhh, hva er galt md henne, da?" og smiler med baktanken "Er sikker på hun skal ikke få det ti!". Men vi skal vie alle de, det kan dere være sikre på!

Min 2. uke med grønn kaffe nesten slutt, barna er borte hos bestemora, nå er det på tid å prestere litt i gran til!

Det ble ikke så voldsomt fremskritt siden dag 1 (fra 66 kg til 64,7 nå), men den detox-fasen er nesten slutt. Nå skal det komme såkalt "slankingsfase" med GC. Liker det! :laugh:

Åh flink du er! :) guud jeg savner å veie 64kg :P

Føler det er noe anderledes når jeg slanker meg denne gangen, har ikke lyst på alt "jeg ikke kan spise" Er rett og slett dritt lei av å ha det sånn.

Så er det kun meg alene som må ta ansvar og forandre det :)

Om vi skal klare det?! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Matte er ikke min sterkeste side..

Regner jeg ut kcal rett?

Hele gyten med gryterett = 1646 kcal.

Jeg spiste 650g

Stemmer det at det ble 253 kcal?

1646 delt på 650 gange 100.

Det ga mening å regne det ut sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte er ikke min sterkeste side..

Regner jeg ut kcal rett?

Hele gyten med gryterett = 1646 kcal.

Jeg spiste 650g

Stemmer det at det ble 253 kcal?

1646 delt på 650 gange 100.

Det ga mening å regne det ut sånn :ler:

 

Nei... Hvor mye veide hele gryten (netto)?

Var det hjemmelaget eller ferdigkjøpt?

Hvis ferdigkjøpt, skal det oppgis kalorier pr 100 gram. Isåfall ganger du dette med 6,5 for å få kaloriene du har spist.

Hvis hjemmelaget, må du vite hvor mye hele gryten veide, netto, og så dele det du spiste på totalvekten, og gange med antall kalorier for det hele.

Feks, om det hele veide 1000 gram: 650/1000*1646=1 069,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremeg89

Nei... Hvor mye veide hele gryten (netto)?

Var det hjemmelaget eller ferdigkjøpt?

Hvis ferdigkjøpt, skal det oppgis kalorier pr 100 gram. Isåfall ganger du dette med 6,5 for å få kaloriene du har spist.

Hvis hjemmelaget, må du vite hvor mye hele gryten veide, netto, og så dele det du spiste på totalvekten, og gange med antall kalorier for det hele.

Feks, om det hele veide 1000 gram: 650/1000*1646=1 069,9

Ah, veide alt uten om total vekt..

Hjemme laget ja, for satse på at det var innen for :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, veide alt uten om total vekt..

Hjemme laget ja, for satse på at det var innen for :);-

Takk!

 

Det er sluttsummen som teller :)

Bedre lykke neste gang! 

Men det går helt sikkert fint, alle TRENGER strengt tatt ikke telle kalorier for å gå ned i vekt, det er bare et verktøy.

 

Forresten så kan du veie det som er igjen, hvis ingen andre har spist av det, og legge sammen med det du spiste ;)

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Det er sluttsummen som teller :)

Bedre lykke neste gang!

Men det går helt sikkert fint, alle TRENGER strengt tatt ikke telle kalorier for å gå ned i vekt, det er bare et verktøy.

Forresten så kan du veie det som er igjen, hvis ingen andre har spist av det, og legge sammen med det du spiste ;)

Samboer har forsynt seg 2 ganger :fnise:

Det er en grønnsaksgryte med kyllingfilet så ingenting kroppen har vont av :)

Nå vet jeg til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhr, jeg saboterer for meg selv hele tiden! Plutselig overbeviser jeg meg selv om at det er greit å spise en skål chips og litt sjokolade (yolo!), og så angrer jeg som ei bikkje etterpå... Trenger et spark i ræva!

Nå MÅ jeg ut og jogge i kveld. Hrmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Åhr, jeg saboterer for meg selv hele tiden! Plutselig overbeviser jeg meg selv om at det er greit å spise en skål chips og litt sjokolade (yolo!), og så angrer jeg som ei bikkje etterpå... Trenger et spark i ræva!

Nå MÅ jeg ut og jogge i kveld. Hrmf.

Det er den verste følelsen! Spis Sundt og ordentlig i morgen så ordner det seg :)

Jeg bare håper jeg overlever gjennom uka! Skal i dåp denne uka, og hva er det der: KAKER. Jeg må klare å stå i mot. Er så drit lei de som må kommentere og må få trøkt det kakestykket inn😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Vekt uke 1: 86 kg

Uke 2: 84,9 kg

Mye er selvfølgelig vannvekt, Men går riktig vei :)

Har et lite håp om å komme under 80 før ferie 16 aug, men vet ikke hvor realistisk det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her enda, har bare gått på en smell. Fra å være nede i 77 kg, har jeg gått opp igjen til 79, forbaska svigerfamilie og "vil du ikke ha bare ett kakestykke til??"...

Og i dag er det festival i 2 dager, tviler på at det gjør noe godt for vekta! Men har lovet meg selv å begynne igjen på torsdag, og da skal jeg være streng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til alle dere som er på slankinga med meg. Ville gjernee forsyne meg med en stykke kake, blir sjalu på barna som uten bak tanker kan ha en skole bolle. Bare sånn, fordi de vil!

Erghhhh, vil gjerne være barn en gang til, jeg!!

Men skal ikke gi opp, vekta er vaklende, men med synkende tendens. Må ikke gi opp nå! :vekt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle dere som er på slankinga med meg. Ville gjernee forsyne meg med en stykke kake, blir sjalu på barna som uten bak tanker kan ha en skole bolle. Bare sånn, fordi de vil!

Erghhhh, vil gjerne være barn en gang til, jeg!!

Men skal ikke gi opp, vekta er vaklende, men med synkende tendens. Må ikke gi opp nå! :vekt:

Du er flink!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært hos legen og fått vite at jeg har gått ned 4 cm rundt midjen! jeeeey(?) tror det er bra ihvertfall =P vekta har gått opp da...blæææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silje1

Jeg har klart å gå opp 0,5 kg siden sist!? Nå har jeg bare spist total sunt og gått 1 time tur hver dag. Det er demotiverende!

Menmen, får vel karre meg på studio med samboeren i dag. Har så lyst...😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å gå opp 0,5 kg siden sist!? Nå har jeg bare spist total sunt og gått 1 time tur hver dag. Det er demotiverende!

Menmen, får vel karre meg på studio med samboeren i dag. Har så lyst...

Måler du også? 0.5 kg kan jo skyldes vann i kroppen o.l., så det kan jo godt hende at omleggingen din gir utslag andre steder enn på vekta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Måler du også? 0.5 kg kan jo skyldes vann i kroppen o.l., så det kan jo godt hende at omleggingen din gir utslag andre steder enn på vekta! :)

Ja, det kan være vann. Ser det på føttene på sokkekanten... Hmm. Håper offisiel veiing på søndag gir utslag :)

Ikke med målebånd, men med ei bukse jeg gjerne vil inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...