Gå til innhold

Skal du ned 10-15 kg? Bli med her!


Gjest Silje1

Anbefalte innlegg

34, veier rett under 60 kg (veide 62 for en måned siden, og fikk sjokk)! Har gått ned et par kg den siste måneden med å moderere meg noe, men kutter nå drastisk på kaloriene ettersom samboer er bortreist de neste to månedene. Kutter alkohol (er over gjennomsnittet glad i det, klarer fint noen kosedrinker hver kveld) og bytter ut mange måltider med hjemmelagede grønnsakssupper.Alt usunt, sjokolade, chips etc forbudt. Min normale vekt er 52 kg.....men nå har visst kjerringkiloene begynt å komme sigende gitt. Svømmer og løper noen ganger i uken.



Anonymous poster hash: b4162...0c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silje1

Hvordan går der med treningen denne uken?😀

Jeg har vært x2 x1t på studio denne uken, 2 to go! Det har gått mest i styrke, det er dette jeg trives med. Tvinger meg gjennom 15 min på elipsemaskin :P

Jeg kommer til å veie meg på søndager, for da jukser jeg mindre i helga, men vi kan jo ta det vi føler for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil være med på dette, trenger litt drahjelp fra andre :)

jeg er 160 cm og veier 75 kg jeg vil ned i første omgang til 69 men helst til 65 jeg håper og klare dette i år jeg er motivert men mitt største problem er at jeg er genetisk disponert for at alt fettet legger seg på magen og når jeg slanker meg så forsvinner fett der det ikke er mulig å bli mindre ( rompe,pupper,lår...) 

 

har spist 1300,1400 kcal i 3 uker nå men merker ingen forskjell på vekta, jeg sykler masse hver dag og går turer vekta går heller opp enn ned hva gjør jeg feil?

samtidig føler jeg at midjen krymper og noen ganger ikke ^^;;;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil være med på dette, trenger litt drahjelp fra andre :)

jeg er 160 cm og veier 75 kg jeg vil ned i første omgang til 69 men helst til 65 jeg håper og klare dette i år jeg er motivert men mitt største problem er at jeg er genetisk disponert for at alt fettet legger seg på magen og når jeg slanker meg så forsvinner fett der det ikke er mulig å bli mindre ( rompe,pupper,lår...) 

 

har spist 1300,1400 kcal i 3 uker nå men merker ingen forskjell på vekta, jeg sykler masse hver dag og går turer vekta går heller opp enn ned hva gjør jeg feil?

samtidig føler jeg at midjen krymper og noen ganger ikke ^^;;;

Er det ikke slik at når man reduserer kaloriinntaket så mye over tid, så setter kroppen ned forbrenningen og tviholder på fettet? Mener på at det er slik det fungerer.. =)

Endret av Sunnshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her!

175 cm høy, 78 kg nå, var 85 kg for 5 uker siden, så er stolt av hvor langt jeg har kommet!

Vil ned til 70 kg, men så lenge jeg kommer under 75, skal jeg være fornøyd.

Teller kalorier, og spiser 1200 til dagen. Det går som regel fint, med en sprekk eller to nå og da, er altså ikke hysterisk, men sprekkene er ikke på mer enn 200 kcal over dagsmålet.

Jogger av og til og har elipsemaskin som brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er sparket i baken jeg trenger så jeg hiver meg med! Jeg er 163cm høy og veier 64 kg. Vil ned til mellom 50-55. Har det siste året blitt støttemedlem på treningssenteret men skal bli flinkere fremover både til å trene og spise sunnere! Spiser mellom 1300-1500 kalorier hver dag. (Men har en svakhet for godteri så jeg spiser heller 100g potetgull istedet for frokost..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den store veiedagen, og vekta viste 76 :grine:

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta seg sammen, men det kommer til å ta tid. Uten å gå så mye inn på det her så har jeg gått gjennom en lengre periode med sykdom. Jeg tenker at det viktigste må være at vekta går nedover, og ikke sette mål som er litt for ambisiøst. Akkurat nå er nok -1 kg i uka altfor ambisiøst.

Startvekt: 76 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store veiedagen, og vekta viste 76 :grine:

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta seg sammen, men det kommer til å ta tid. Uten å gå så mye inn på det her så har jeg gått gjennom en lengre periode med sykdom. Jeg tenker at det viktigste må være at vekta går nedover, og ikke sette mål som er litt for ambisiøst. Akkurat nå er nok -1 kg i uka altfor ambisiøst.

Startvekt: 76 kg.

samme her, vi må bare være tolmodige ser det ut som, lykke til :blomst:  jeg har spist mindre og trent mere i det siste men vekta går bare oppover, skjønner ingenting, kan det være muskler som veier mer?

 

man blir jo umotivert når det er sånn etter 3,4 uker! er veldig glad i å sykle og sykler nesten hver enste dag 8 km til 1 mil, men må jeg spise mere på dager jeg trener enn 1400 kcal?? er det for lite? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg er også med! Har gått ned ca 2-3 kg i løpet av halvannen måned eller noe, så det raser ikke akkurat nedover. Vil gjerne ned 10 kg til, men er fornøyd med 8 også. Er 168 cm høy og ca 73 kg nå. 

 

Planen er å få det til ved å telle kalorier. Ligger på ca 1600 kcal til dagen. Men nå er det sommer, og jeg skal først på to ukers jobbreise i Spania, og så på ferie i Italia/Norge i to uker. Kommer ikke til å telle kalorier, det blir helt meningsløst ettersom det da blir vill gjetning. Det viktigste er å forhindre at jeg går opp i vekt. Foreløpig er planen for sommeren/reisene:

- Være streng med frokosten. Vet ikke hva slags frokost jeg får, men 2 croissanter og syltetøy og diverse er nei-mat.

- Prøve å spise salater til lunsj

- Jeg elsker brød og smør, så hvis det følger med middagen skal jeg bare spise ett stykke!

- Drikke vann, ikke brus eller alkohol

- ... men i ferien skal jeg kose meg og unne meg vin, italiensk is, pizza og hva det måtte være, men være obs på mengden.

 

Tar ikke med joggesko eller avansert treningstøy, men håper å få til ca 3-4 kvarters gåtur hver dag utenom ferien.

 

Ellers har jeg ikke hastverk med vektnedgangen min, ønsker å spise på en måte jeg kan leve med resten av livet, så justerer jeg heller underveis om jeg ser at vekta ikke rikker seg. Kunne sikkert fått raskere resultater om jeg la meg lavere på kaloriene, men foreløpig har det fungert greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

164 cm/64 kg her. Mål 53. I dag har jeg vært på en time spinning, og 1,5 time med hagearbeid :) har spist mindre enn jeg pleier i to dager. Håper jeg kan holde på motivasjonen.

Anonymous poster hash: 32f50...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh, er så kjedelig at det finnes så mye god mat!!! :P

Mannen overrasket med reker og krabbeklør til middag i dag, og selv med 3 loffskiver med reker og 3-4 klør, lå jeg under dagsmålet. Men så var det hvitvinen, da.... Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med! Burde ned minst 10 kilo. Blir lite trening på meg for tiden, noen joggeturer i uka bare. Så får være flink med kostholdet. Fra søndag av. I morgen er det bursdag  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her, vi må bare være tolmodige ser det ut som, lykke til :blomst:  jeg har spist mindre og trent mere i det siste men vekta går bare oppover, skjønner ingenting, kan det være muskler som veier mer?

 

man blir jo umotivert når det er sånn etter 3,4 uker! er veldig glad i å sykle og sykler nesten hver enste dag 8 km til 1 mil, men må jeg spise mere på dager jeg trener enn 1400 kcal?? er det for lite? 

 

Takk, og i like måte du  :blomst:

Noen mener jo at kroppen går i sparebluss om den får for lite kalorier, så kanskje må du prøve å spise litt mer på dager du trener. 

Edit: jeg er ikke noe ekspert på temaet selv altså, dette er bare hva andre har sagt til meg. 

 

Årh, er så kjedelig at det finnes så mye god mat!!! :P

Mannen overrasket med reker og krabbeklør til middag i dag, og selv med 3 loffskiver med reker og 3-4 klør, lå jeg under dagsmålet. Men så var det hvitvinen, da.... Blæh.

 

Jeg vet! Noen ganger skulle jeg ønske det fantes slankeleirer der man kan leie seg et rom som på et hotell, og bare få servert mat som er tilpasset den dietten man går på. 

Endret av Hjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet! Noen ganger skulle jeg ønske det fantes slankeleirer der man kan leie seg et rom som på et hotell, og bare få servert mat som er tilpasset den dietten man går på.

Det hadde vært veldig greit! En øde øy, eller noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her, vi må bare være tolmodige ser det ut som, lykke til :blomst:  jeg har spist mindre og trent mere i det siste men vekta går bare oppover, skjønner ingenting, kan det være muskler som veier mer?

 

man blir jo umotivert når det er sånn etter 3,4 uker! er veldig glad i å sykle og sykler nesten hver enste dag 8 km til 1 mil, men må jeg spise mere på dager jeg trener enn 1400 kcal?? er det for lite? 

Ja, de dagene du trener bør du spise mer. Hva trener du og hvor høy intensitet? Vil si 1600-1700 kalorier, avhengig av hva du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Veier 63 kg, og er 168 cm høy. Gikk fra 53 kg til 67 (!) så nå er jeg klar for å gå ned resten:)

Anonymous poster hash: 9a638...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen ganger skulle jeg ønske det fantes slankeleirer der man kan leie seg et rom som på et hotell, og bare få servert mat som er tilpasset den dietten man går på. 

 

Det finnes (vet om norske som har vært på slikt i England). Men hvordan vil det gå når du er hjemme igjen og skal møte hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes (vet om norske som har vært på slikt i England). Men hvordan vil det gå når du er hjemme igjen og skal møte hverdagen?

H*n lære vel noe på den slankeleieren da?

Var vel ikke hekt seriøst heller ;)

Anonymous poster hash: dc177...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Da har jeg veie meg for denne uken!

Jeg veide meg både i dag (68,7) og i går (68,3). Vi var på Peppes og feiret bursdag i går så det kan ha noe med vekta i dag på 68,7!

Denne uken har jeg trent 3 ganger ala 1-2 timer. Det blir kanskje en liten økt i dag også.

Startvekt: 68,6 kg

Uke 1: 68,3 kg (-300 gr)

Det var ikke mye vektnedgang denne ikke, så håper på 68 blankt eller mindre meste søndag! Nå er det tilbake på jobb igjen også, så det blir vel litt mer aktivitet de kommende fire ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyyyyl jeg veide meg i morges og veide 77!! HVORFOR går jeg opp og ikke ned?? har spist mye salt mat og slikt hvis dette har noe og si på vekta, føler meg helt vannete om jeg skal kalle det det, men jeg blir så umotivert for dette magefettet! 

jeg sykler og går masse turer og passer på mat inntaket men er glad i sjokolade men spiser aldri 100 g om dagen for eks, blir noen ruter kansje!

når jeg legger meg ned så blir magen flat men når jeg reiser meg så buler den ut igjen..gaaaah! må jeg gå på lavkarb for å bli kvitt denne magen!? :vetikke:  :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...