Gå til innhold

Skal du ned 10-15 kg? Bli med her!


Gjest Silje1

Anbefalte innlegg

her går det ikke fremover...nå venter jeg "helvetes uka" den 7 juli, så jeg er skikkelig sjokolladesugen og oppblåst!! T___T blææææ men jeg sykler tur og går hver eneste dag da men kansje jeg bare må slutte og spise for en periode så går jeg vel ned i vekt? virker ikke som den rikker seg uansett hva jeg gjør! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her går det ikke fremover...nå venter jeg "helvetes uka" den 7 juli, så jeg er skikkelig sjokolladesugen og oppblåst!! T___T blææææ men jeg sykler tur og går hver eneste dag da men kansje jeg bare må slutte og spise for en periode så går jeg vel ned i vekt? virker ikke som den rikker seg uansett hva jeg gjør! :grine:

 

Måler du deg, eller veier du deg? Det kan jo hende at du har minket, men ser det ikke fordi du enten måler, eller ser på kg.   :klem:

__________________________________________________________

 

Her har det vært dårlig med trim den siste uka. Har vært plaget med smerter i knærne, men fikk heldigvis gått en del i går da. 

Teller ikke kalorier, men tenkte å satse på å spise mindre enn det jeg gjør til vanlig, og kutte ut småspising av snacks. Frukt-te med suketter har vært redningen flere ganger når jeg blir sugen på noe søtt.  :kaffekopp: Heldigvis så har jeg ikke lyst på så mye mat når det blir så varmt, så det går nesten av seg selv  :svett:

Det blir veiing i morgen, så er spent på om mine tiltak har ført til noe som helst. 

Endret av Hjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her har det skjedd litt siden sist jeg var innom. 

Jeg var syk i et par dager, og så har det vært bursdags"helg" for samboer, så det har blitt mye kaker og andre kalorier :(

Men nå har jeg bestilt meg en badevekt! Så nå blir det litt lettere å følge med på. Skal få kjøpt meg et ordentlig målebånd også, må bare finne ut hvor jeg får kjøpt det på nett.

 

Nå er det så varmt at det er litt lite fristende å trene, men jeg skal prøve å gjøre litt pilates i kveld. Heldigvis er jeg ikke noe sulten når det er så varmt, så jeg overspiser hvertfall ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler du deg, eller veier du deg? Det kan jo hende at du har minket, men ser det ikke fordi du enten måler, eller ser på kg.   :klem:

__________________________________________________________

 

Her har det vært dårlig med trim den siste uka. Har vært plaget med smerter i knærne, men fikk heldigvis gått en del i går da. 

Teller ikke kalorier, men tenkte å satse på å spise mindre enn det jeg gjør til vanlig, og kutte ut småspising av snacks. Frukt-te med suketter har vært redningen flere ganger når jeg blir sugen på noe søtt.  :kaffekopp: Heldigvis så har jeg ikke lyst på så mye mat når det blir så varmt, så det går nesten av seg selv  :svett:

Det blir veiing i morgen, så er spent på om mine tiltak har ført til noe som helst. 

jeg har prøvd og både måle og veie men er ikke store forskjellen på målingen heller, magen er mindre oppblåst på morgenen og da bruker jeg og veie og måle samtidig, men ikke lett når den ikke vil rikke seg =P 

 

jeg spiser sjokolade men jeg lar det ikke gå utover mitt daglige kalori inntak, vil det alikevel ha noe og si på vekt nedgangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd og både måle og veie men er ikke store forskjellen på målingen heller, magen er mindre oppblåst på morgenen og da bruker jeg og veie og måle samtidig, men ikke lett når den ikke vil rikke seg =P 

 

jeg spiser sjokolade men jeg lar det ikke gå utover mitt daglige kalori inntak, vil det alikevel ha noe og si på vekt nedgangen??

En kalori er en kalori, så det har ikke noe å si. Kroppen fungerer jo bedre med 500 kcal fra f.eks. havregryn og grønnsaker enn fra sjokolade da, for ikke snakke om metthetsfølelsen. Men dette vet du nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som oppfordrer til en vekt som er undervektig på BMI-skalaen og svar til dette. Jeg kan skjønne at det kan virke urettferdig, men vi kan ikke følge med konstant i slike tråder, og må også ta hensyn til ting som kan virke triggende for andres spiseforstyrrelser. Les det øverste innlegget i kostholdsforumet, der det står mer om hvorfor vi modererer på denne måten.

 

Rainbow81, mod

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, sprekk i kveld, drakk to cidere, og det havna på sjokkerende 550 kcal! 369 kcal over dagsmål. Kunne like gjerne spist en sjokolade, det hadde smakt mye bedre!

Men men, på an igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sprekk i kveld, drakk to cidere, og det havna på sjokkerende 550 kcal! 369 kcal over dagsmål. Kunne like gjerne spist en sjokolade, det hadde smakt mye bedre!

Men men, på an igjen i morgen!

Fremdeles vektnedgang selv om jeg sprakk i går - nå viser vekta 77,5 :D

Hvor ofte går dere på vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd og både måle og veie men er ikke store forskjellen på målingen heller, magen er mindre oppblåst på morgenen og da bruker jeg og veie og måle samtidig, men ikke lett når den ikke vil rikke seg =P

jeg spiser sjokolade men jeg lar det ikke gå utover mitt daglige kalori inntak, vil det alikevel ha noe og si på vekt nedgangen??

Sjokolade inneholder masse karbohydrater, og karbohydrater binder mye vann, kan det være derfor kanskje?

Jeg ville byttet ut de kaloriene med sunne alternativer som holder deg mett lenge. Prøv det i noen dager og se om vekta endrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt uke 1: 76 kg

Vekt uke 2: 75,3

- 700gr

 

Nå ble jeg glad altså  :laugh:  Det gikk bedre enn jeg trodde  :danse:

 

Fremdeles vektnedgang selv om jeg sprakk i går - nå viser vekta 77,5 :D
Hvor ofte går dere på vekta?

 

:danse:

Jeg prøver å gjøre det en gang i uka nå, men blir innimellom fristet til å sjekke vekta før det :P

Det er bare på fredager at vekta blir offisiell da  ;)

Endret av Hjarte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt uke 1: 76 kg

Vekt uke 2: 75,3

- 700gr

 

Nå ble jeg glad altså  :laugh:  Det gikk bedre enn jeg trodde  :danse:

 

 

:danse:

Jeg prøver å gjøre det en gang i uka nå, men blir innimellom fristet til å sjekke vekta før det :P

Det er bare på fredager at vekta blir offisiell da  ;)

Bra jobba!

Kjenner jeg gleder meg til å få vekten min, det må jo være utrolig motiverende å se at det skjer noe :)

Hvilke mål har dere? Sånn utenom bare det å gå ned i vekt. Jeg har som mål at lårene mine skal slutte å gnisse. Jeg opplevde lårgnissing for første gang i fjor sommer, og ble sykt forvirra, for det hadde aldri skjedd før. Så om lårene ikke gnisser mer, skal jeg si meg fornøyd, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte må jeg jogge for å gå ned i vekt 3 hvor lenge? Har nesten ikke tid til trening, men jeg er super motivert

Anonymous poster hash: d22bf...d5e

Du må spise mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen meg vanskelig å spise riktig! I dag dropper jeg lunsjen fordi jeg spise en Snickers-is, sitter bare hjemme og jobber så bruker ikke veldig mye energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra jobba!

Kjenner jeg gleder meg til å få vekten min, det må jo være utrolig motiverende å se at det skjer noe :)

Hvilke mål har dere? Sånn utenom bare det å gå ned i vekt. Jeg har som mål at lårene mine skal slutte å gnisse. Jeg opplevde lårgnissing for første gang i fjor sommer, og ble sykt forvirra, for det hadde aldri skjedd før. Så om lårene ikke gnisser mer, skal jeg si meg fornøyd, tror jeg.

 

Takk for det  :biggrin:  Ja, det er godt å se at det skjer noe, da vet man at man ikke er helt på villspor heller. 

 

Målet mitt er å gå ned 15 kg, da veier jeg like mye som før jeg ble syk, og alt bare gikk nedover (evt. oppover, alt ettersom). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba!

Kjenner jeg gleder meg til å få vekten min, det må jo være utrolig motiverende å se at det skjer noe :)

Hvilke mål har dere? Sånn utenom bare det å gå ned i vekt. Jeg har som mål at lårene mine skal slutte å gnisse. Jeg opplevde lårgnissing for første gang i fjor sommer, og ble sykt forvirra, for det hadde aldri skjedd før. Så om lårene ikke gnisser mer, skal jeg si meg fornøyd, tror jeg.

Å komme under 75 er en stor milepæl, men aller helst vil jeg ned i 65-70 kg, men jeg vil se hva jeg selv føler meg vel med, vekten skal jo opprettholdes også, og det er vanskeligere ved 65 kg enn ved 70 kg. Jeg vil kunne spise ei grillpølse uten å bli hysterisk, liksom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Da har jeg veie meg for denne uken!

Jeg veide meg både i dag (68,7) og i går (68,3). Vi var på Peppes og feiret bursdag i går så det kan ha noe med vekta i dag på 68,7!

Denne uken har jeg trent 3 ganger ala 1-2 timer. Det blir kanskje en liten økt i dag også.

Startvekt: 68,6 kg

Uke 1: 68,3 kg (-300 gr)

Det var ikke mye vektnedgang denne ikke, så håper på 68 blankt eller mindre meste søndag! Nå er det tilbake på jobb igjen også, så det blir vel litt mer aktivitet de kommende fire ukene.

Opp 300 gr denne uken :o 68,6 viste vekta!!! Men, magen gårde innover så det er ok! :D Håper det hår bra med alle!

Denne uken har jeg bare trent 1 gang, men uka er ikke over enda ;) Første uka etter ferie så den har vært litt tøff!

Hvordan står du i mot søtsuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søtsuget er forferdelig! Men det hjelper å ikke ha noe søtt i huset :P Jeg liker å ta meg en banan eller spise et knekkebrød hvis det blir veldig ille, eller til nøds et glass med fun light saft. For min del hjelper det også at jeg ikke nekter meg selv noen ting, hvis jeg sprekker så tenker jeg "okey, får begynne på nytt igjen i morgen" i stedet for "AAAAAH ALT ER ØDELAGT *trøstespise*", og det er kjekt :P Føles ikke så forbudt, og da har jeg heller ikke så lyst på det.

Men det jeg sliter mest med egentlig, er at jeg mister sultfølelsen når jeg trener. Det er SKIKKELIG slitsomt, så jeg må tvinge i meg mat hele tiden. Kjedelig.

 

Jeg føler meg flink! Jeg har de siste dagene trent på å løpe intervaller, i tillegg til pilates, og på tre dager har jeg klart å doble "rekorden" min. Det er deilig. Også er jeg konstant støl, det er ikke så digg. Men jeg har blitt sterkere i beina. Deilig å kjenne at det skjer ting :) Gleder meg til å få vekten min! Men er redd for at jeg skal bli veldig lei meg av tallet som står på den, og bli demotivert eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Søtsuget er forferdelig! Men det hjelper å ikke ha noe søtt i huset :P Jeg liker å ta meg en banan eller spise et knekkebrød hvis det blir veldig ille, eller til nøds et glass med fun light saft. For min del hjelper det også at jeg ikke nekter meg selv noen ting, hvis jeg sprekker så tenker jeg "okey, får begynne på nytt igjen i morgen" i stedet for "AAAAAH ALT ER ØDELAGT *trøstespise*", og det er kjekt :P Føles ikke så forbudt, og da har jeg heller ikke så lyst på det.

Men det jeg sliter mest med egentlig, er at jeg mister sultfølelsen når jeg trener. Det er SKIKKELIG slitsomt, så jeg må tvinge i meg mat hele tiden. Kjedelig.

Jeg føler meg flink! Jeg har de siste dagene trent på å løpe intervaller, i tillegg til pilates, og på tre dager har jeg klart å doble "rekorden" min. Det er deilig. Også er jeg konstant støl, det er ikke så digg. Men jeg har blitt sterkere i beina. Deilig å kjenne at det skjer ting :) Gleder meg til å få vekten min! Men er redd for at jeg skal bli veldig lei meg av tallet som står på den, og bli demotivert eller noe sånt.

Sånn gjør jeg å! Jeg gir ikke opp og putter i meg mer selvom jeg har en sprekk. Så det er jo bra! Denne uka har jeg bare trent en gang og i går var vi ute. Søt jeg drømmer om er chips fra mcdonalds!!!! :(

Fun saft drikker jeg alltid når jeg er hjemme😇

Jeg har forresten stått på stedet hvil en stund, men jeg ser forskjell, det er lurt med et målebånd! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsuget er forferdelig! Men det hjelper å ikke ha noe søtt i huset :P Jeg liker å ta meg en banan eller spise et knekkebrød hvis det blir veldig ille, eller til nøds et glass med fun light saft. For min del hjelper det også at jeg ikke nekter meg selv noen ting, hvis jeg sprekker så tenker jeg "okey, får begynne på nytt igjen i morgen" i stedet for "AAAAAH ALT ER ØDELAGT *trøstespise*", og det er kjekt :P Føles ikke så forbudt, og da har jeg heller ikke så lyst på det.

Men det jeg sliter mest med egentlig, er at jeg mister sultfølelsen når jeg trener. Det er SKIKKELIG slitsomt, så jeg må tvinge i meg mat hele tiden. Kjedelig.

 

Tja det er forferdelig kjedelig når man må spise litt ekstra for å føle seg mett... hater det , jeg!

Men men, slik som sagt, hat jeg begynt på den slankings kuren med gønn kaffe. jekg liker følelsen å gå ned i vekt men hittil så vr det kun frem og tilbake med å gå på do... kjedelig :/

Håper det ordner seg for jeg var alltid en tøffing - har jeg bestemt meg å gjøre noe, så har jeg blitt utholdende mot hindringer. Så blir det også denne gangen. jeg trener altså på tredemøllen (intervall) og knebøy. Skal gi beskjed hva som skjer videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...