Gå til innhold

Skal du ned 10-15 kg? Bli med her!


Gjest Silje1

Anbefalte innlegg

Hei!

Slankekuren min er slutt nå, men ville ikke si at det er det jeg ville oppnå... kanskje er det som jeg trodde med meg... at jeg har "tjukke bein". Men i så fall vil eg gjøre noe med dette uansett og velger å arbeide videre.
Jeg gikk til en profesjonell veileder for å spørre om ting og tang. Hun sa at jeg hadde heller "atletisk" kroppsform og anbefalte meg å bygge litt muskler istedenfor slanke meg hele tida. Det inkluderer mer sunn mat og arbeide hardt, men har jeg ikke det de siste månedene?? Vi skal se hva dette blir til ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bli med her!

 

Er 168 høy, 67 kilo og 27 år. Noen kilo etter fødsel for 8 måneder siden som ikke vil vekk. Vil bare stramme opp kroppen og bli sterkere, men har godt av å ta av noen kilo også. Ideelt sett kanskje rundt 10 kilo, men vil gjerne starte med 5kg for å se om det funker også :)

 

Hjelp - motivasjon!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet at jeg ikke var her på en stund, men måtte fokusere meg på annet i det siste. Jeg hedde mye å henge fingrene i, hus, barna, planer.... og ikke minst trening. Etter vektnedgang ville jeg bygge meg litt opp, så at det blir mer muskler på denne kroppen som ikke hadde de på siden siste fødsel. S åbegynte min trip med Men Solution. Greit tilskudd for de som vil bygge litt muskler. Fungerer også bra når man ikke har tid til å trene.
Men jeg gjør det og det begynner å komme litt "guns" på forearmene mine og føler meg fortsatt bra. Lurer på hva som kommer snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Veldig lenge siden jeg har skrevet her. Er enda på slankern, men har endret målsetting. Har siden sommeren trent jevnlig. I begynnelsen ble det mange toppturer og jogging, altså fokus på kondisjon. Nå har jeg begynt å trene mye styrke og spinning på treningssenter. Er i skikkelig bra flyt når det gjelder trening. Spiser sunt og variert uten å være nazi. Koser meg i helga. Med andre ord, veldig avslappet forhold til mat og trening. Har alt fra 3-5 økter i uka. Har kun gått 4 kg (veier nå 69) ned siden sommer, men har minsket midjemål ganske kraftig. Har gått fra å bruke str L til M. Så dette går rette veien selvom vekten står så og si stille! Veien videre blir å fortsette med trening og kosthold hvor fokuset blir på å få en veltrent kropp uten å ha så stor fokus på vekt :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil også være med :)

er 165 cm høy og veier nå 75 kg.

vekta viste 78 kg for en stund tilbake, da fikk jeg nok og bestemte meg for å ta grep. og på de neste 3 ukene så gikk jeg ned 3 kg. vekta har stått litt i stå mye fordi jeg ikke har vært like nøye med kostholdet, men jeg nærmer meg 74 tallet sakte men sikkert nå.

Jeg er periodetrener, mye pga helsa men også fordi jeg synes det er gørr kjedelig å trene. Jeg har bekhterevs og er mye stiv/anspent i brystkassen som gjør at jeg har vansker med å trekke inn nok oksygen ved anstrengelser og blir mye svimmel også. så det er veldig vanskelig å trene når jeg faktisk vil det. 

MEN...jeg har endret mye på kostholdet. Jeg har kuttet ut brød, potet/pasta, sukker/godteri, og spiser generelt mindre porsjoner. Jeg har også handlet inn mye erstatningsprodukter og er flinkere til å lage middag/frokost/lunsj, bakst og godis på en sunnere måte. Noe annet resultat av det er at magen er mye snillere. Jeg blir veldig oppblåst og får mye luft i magen til vanlig, men etter å ha endret på kostholdet så er det MYE MYE mindre.

Jeg har ikke satt meg noe annet mål enn at jeg SKAL ned på 60 tallet som er 5 kilo unna, så tar jeg det derifra når jeg kommer dit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker også å komme ned på 60tallet, og veier for øyeblikket 79.5 ... 

Men disse gravidkiloene og den nye alenemortilværelsen har stoppet det hele opp litt. Men nå er det skjedd ting da, sakte, men sikkert. :)

 

Her er også brød og pasta kuttet ned til minimum, spiser knekkebrød... og eventuelt fullkornspasta med de små til middag, spiser liiiite av det da, men de små skal ikke se at jeg dropper masse greier :)

og mye reint kjøtt og lager alt selv. Masse grønnsaker og greier :) 

 

Og trener hjemme nå da, har jo ikke mye anledning til å gå på treningssenteret lengre nå som jeg er alene med to små. 

Men hadde gavekort og kjøpte en kettlebell og hoppetau, så trener nesten det jeg gjorde på treningssenteret. 

Eneste jeg må finne en måte å variere på. Kan ikke trene samme musklene annenhver dag... Hehe :) 

Og det er nesten ikke noe godteri, typ helg eller en og annen småting ... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest Allergikeren

Jeg trekker meg ut av tråden for denne gang, men kan heller bli med igjen ved en senere anledning. Jeg har endelig blitt gravid, etter en del tids prøving! :hoppendeglad: Og siden mine tidligere forsøk på vektnedgang har gått trått i utgangspunktet, vil jeg heller prøve å unngå å gå for mye opp i vekt under svangerskapet. Hittil har akkurat dét gått ganske greit, pga litt morgenkvalme og trøtthet. Det booster ikke akkurat matlysten, nei! :fnise: Heldigvis er det ikke så lenge igjen til det forhåpentligvis går over. Er i uke 10 nå, og håper at jeg ikke jinxer det hele ved å skrive her. :P

 

Så takk for denne gang, og masse lykke til videre til dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som bryter med retningslinjene for rommet.

Sitat

 Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her. 173 cm og 63 kg, vil ned til 59-60 kg. Blitt mye sjokolade i jula. 

Anonymkode: 78ff7...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også med! 

Kjenner på julematen for å si det sånn.. 

21 år, 168 cm og i dag 66 kg. 

Trivselsvekta ligger vel på rundt 58 kg :-)

Anonymkode: d3df7...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...