Gjest Trollkarlen Skrevet 10. juni 2015 #81 Skrevet 10. juni 2015 Dette er helt sant! Denne videoen burde AP og Høyre sett, samt resten av denne dustegjengen. Untatt FRP, for de har nemlig skjønt det! Beklager men det er alt for logisk til at regjeringen skulle klare å forstå det. Dessuten skal de vanne sine karrierer med å ta inn folk som trenger hjelp. Så fort deres egne karrierer er vannet nok så kan de sitte trygt inngjerdet vekk fra den uintegrerte massen. Hva slags problemer Norge måtte få av å ta inn folk betyr ingenting, det er jo ikke deres problem.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #82 Skrevet 10. juni 2015 8000 betyr ingen ting, Midtøsten kommer til å være ustabilt og overbefolket i minst 100 år fram i tid. Det eneste vi oppnår er å lage et samfunn i Norge med store motsetninger. Til slutt er vi heller ikke i stand til å hjelpe de der de er, fordi vi har nok med egne problemer. :( Anonymous poster hash: c8b59...d36 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #83 Skrevet 10. juni 2015 Dette snakk om 8000 flyktninger over en 3års-periode, noe som ikke er mye i det hele tatt. Det er heller ikke noe problem for Norge å ta inn et slikt antall flyktninger da vi har store forutsetninger for å gjøre det, både med tanke på økonomi og arbeid. Det er nesten en umulig oppgave å hjelpe dem i Syria, og det må da sendes enorme summer penger - for ikke å snakke om hvor vanskelig det vil være å beskytte disse menneskene der. Vil også gjerne høre din begrunnelse på hvorfor du frykter for deg og dine barns fremtid? Det er for det første rundt 20 milliarder (minst) uten noen god tilbakebetaling før de er intregrerte nok. Da må vi bare ta inn høyt utdannede mennesker. 20 milliarder på Syria mens de setter opp bomstasjon etter bomstasjon og veiene på Vestlandet suger. Trafikkfarlige! Flere skoler står urørt siden 60-tallet. Vi får flere og flere på NAV. Vi burde forholde oss til tidligere avtaler på 1500 per år. Hvis ikke går Norge til helvete. Ringsaker kommune sa de ville ha flere flyktninger og dagen etter varsler de kutt på 14(!!) millioner i helse og omsorgssektoren. Hva skal det bli av landet vårt når vi ikke har kontroll lengre? Anonymous poster hash: 67ea7...416 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #84 Skrevet 10. juni 2015 Det er for det første rundt 20 milliarder (minst) uten noen god tilbakebetaling før de er intregrerte nok. Da må vi bare ta inn høyt utdannede mennesker. 20 milliarder på Syria mens de setter opp bomstasjon etter bomstasjon og veiene på Vestlandet suger. Trafikkfarlige! Flere skoler står urørt siden 60-tallet. Vi får flere og flere på NAV. Vi burde forholde oss til tidligere avtaler på 1500 per år. Hvis ikke går Norge til helvete. Ringsaker kommune sa de ville ha flere flyktninger og dagen etter varsler de kutt på 14(!!) millioner i helse og omsorgssektoren. Hva skal det bli av landet vårt når vi ikke har kontroll lengre? Anonymous poster hash: 67ea7...416 Jeg klarer bare ikke forstå hva som foregår. De er jo klar over at dette vil gå utover alt fra eldreomsorg til boligmangel. Lurer på hvordan et fåtall mennesker kan bestemme og ødelegge hele Norge og fremtiden vår selv når omtrent alle er imot, men det tenkte vel folk under Hitlers tid også. Anonymous poster hash: b42f5...436 3
Gjest Trollkarlen Skrevet 10. juni 2015 #85 Skrevet 10. juni 2015 Jeg klarer bare ikke forstå hva som foregår. De er jo klar over at dette vil gå utover alt fra eldreomsorg til boligmangel. Lurer på hvordan et fåtall mennesker kan bestemme og ødelegge hele Norge og fremtiden vår selv når omtrent alle er imot, men det tenkte vel folk under Hitlers tid også.Anonymous poster hash: b42f5...436 Det er faktisk flertallet som har valgt de som sitter i regjeringen nå. Hver en nordmann har seg selv å takke når det kommer til dagens innvandringspolitikk. Hvis nordmenn er så jævlig misfornøyd, hvorfor gjør ingen noe bortsett fra å sitte på internett og taste? Ingen bryr seg før deres egen trygge boble sprekker, sånn er det bare. Politikernes bobler kommer aldri til å sprekke, de har sikret seg og sine barn. Verre med den gjennomsnittlige nordmann.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #86 Skrevet 10. juni 2015 Det er faktisk flertallet som har valgt de som sitter i regjeringen nå. Hver en nordmann har seg selv å takke når det kommer til dagens innvandringspolitikk. Hvis nordmenn er så jævlig misfornøyd, hvorfor gjør ingen noe bortsett fra å sitte på internett og taste? Ingen bryr seg før deres egen trygge boble sprekker, sånn er det bare. Politikernes bobler kommer aldri til å sprekke, de har sikret seg og sine barn. Verre med den gjennomsnittlige nordmann. Jeg og mange andre jeg kjenner stemte FrP, så ikke enig i at alle kan takke seg selv. Og hva kan jeg som en ung, norsk kvinne gjøre? Hadde jeg stått offentlig frem med uenighet hadde jeg risikert både dødstrusler og overfall. Blir deppa av hele greia, å være et nytteløst vitne til landets selvmord. Anonymous poster hash: b42f5...436 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #87 Skrevet 10. juni 2015 Det er faktisk flertallet som har valgt de som sitter i regjeringen nå. Hver en nordmann har seg selv å takke når det kommer til dagens innvandringspolitikk. Hvis nordmenn er så jævlig misfornøyd, hvorfor gjør ingen noe bortsett fra å sitte på internett og taste? Ingen bryr seg før deres egen trygge boble sprekker, sånn er det bare. Politikernes bobler kommer aldri til å sprekke, de har sikret seg og sine barn. Verre med den gjennomsnittlige nordmann. Det ble jo lovet at hvis FRP kom i regjering så skulle det bli strengere innvandringspolitikk. Høyre virket til å gå med på det etter som jeg forstod? Og så kommer de nå og rævkjører alle som har stemt på de og FRP. Høyre har rævkjørt både FRP og befolkningen. Svikere! Anonymous poster hash: a4404...249 2
Example Skrevet 10. juni 2015 #88 Skrevet 10. juni 2015 Jævla allright å være ung i Norge om dagen. Økende arbeidsledighet, skyhøyt boligmarked og politikere som driter i framtida til landet og er mest opptatt egne karrierer. 8000 uønskede syrere er nok kjempefint for å legge trykk på det meste. De etniske og religiøse konfliktene kommer til å prege Norge de neste 100 årene. 8000 ekstra mennesker som steder som IS har fått fotfeste, er selvsagt bra for dette. Nesten godt Sverige ligger foran oss i kolapskøen, så "vi" kanskje lærer av deres tabber før det er for sent for oss selv. 7
lelin Skrevet 10. juni 2015 #89 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er veldig interessert i å høre hva dere mener som skal gjøres med alle de menneskene som er på flukt fra krig og elendighet i Syria, dersom de ikke skal få komme hit. Forholdene for menneskene i Syria er forferdelige, de har behov for å få muligheten til å leve et trygt og godt liv. Er vi ikke moralsk forpliktet til å da hjelpe disse menneskene? Eller er det slik at så lenge vi har det godt og slipper å betale bompenger - så får de bare være? 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #90 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er veldig interessert i å høre hva dere mener som skal gjøres med alle de menneskene som er på flukt fra krig og elendighet i Syria, dersom de ikke skal få komme hit. Forholdene for menneskene i Syria er forferdelige, de har behov for å få muligheten til å leve et trygt og godt liv. Er vi ikke moralsk forpliktet til å da hjelpe disse menneskene? Eller er det slik at så lenge vi har det godt og slipper å betale bompenger - så får de bare være? Jeg mener ingen ting om det, jeg tenker først og fremst på landets og barnas fremtid som blir rasert grunnet en konflikt som aldri vil ta slutt. Ingen der ville ofret velstand for å ta imot deg og din familie forresten, vi i vesten er verdiløse, vantro hunder og horer for disse menneskene. Anonymous poster hash: b42f5...436 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #91 Skrevet 10. juni 2015 Hvorfor tar vi inn (usle) 8000 mennesker, når vi kan hjelpe det trippelte ved å sende ned penger og utstyr?! Unnskyld meg, men jeg blir så såra, skuffet, sinna, fortvilet og EKSTREMT FORBANNA over dette her. JA, menneskene er på flukt, og JA, menneskene lider. Men hvorfor skal vi ta inn SÅ MANGE når vi kan hjelpe SÅ MANGE FLERE ved å sende ned midler?!? Jeg fatter det ikke, jeg kan ikke begripe det, jeg er nesten i sjokk. Her er det oversvømmelse av innvandrere i alle byer. Barne - og ungdomsskolene oversvømmer med innvandrere. Grorud, Mortensrud, Holmlia, Furuset - ALLE er steder hvor innvandrere er i ekstreme mengder. Ah.... det var faktisk ganske fint. Beklager utbruddet, dere, men akkurat nå hadde jeg behov for å lette på trykket. Og sorry hvis jeg fremstiller meg selv som rasist. Kan ikke fornærme utlendinger, må vite Anonymous poster hash: 8d91f...e1d 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #92 Skrevet 11. juni 2015 Mener at vi som medmennesker er pliktige å hjelpe mennesker som er i en forferdelig situasjon. Norge står ikke alene, vi er en del av et verdenssamfunn. Mange av flyktingene som kommer vil kunne ha muligheten til å bidra positovt til det norske samfunn. Hva om rollene hadde vært snudd, og det hadde vært vi som var i den situasjonen? Regner med samtlige av oss hadde forventet at vi skulle få hjelp. Nettopp derfor er det lurt å hjelpe folk der de er, for da får flest mennesker hjelp. Isteden velger man å plukke ut noen heldige få. Dette faktum blir alltid "glemt" av opposisjonen, noe som gjør alt snakket om å hjelpe til feel good symbolpolitikk, og ikke noe som virkelig monner. Anonymous poster hash: 66e1c...d18 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #93 Skrevet 11. juni 2015 Nettopp derfor er det lurt å hjelpe folk der de er, for da får flest mennesker hjelp. Isteden velger man å plukke ut noen heldige få. Dette faktum blir alltid "glemt" av opposisjonen, noe som gjør alt snakket om å hjelpe til feel good symbolpolitikk, og ikke noe som virkelig monner.Anonymous poster hash: 66e1c...d18 Stemmekveg. Anonymous poster hash: b42f5...436
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 11. juni 2015 #94 Skrevet 11. juni 2015 (endret) Min personlige mening er at mennesker er mennesker, uavhengig av nasjonalitet, stat, eller religion. Vi bør streve for å hjelpe så mange som mulig, spesielt oss i Norge, som har vært heldige nok til å bli født i ett så rikt og velfungerende samfunn. Dette er snakk om 8.000 enkeltindivider som har opplevd krig, og har rømt fra staten sin for å overleve. Hvordan noen få kan sitte bak en PC-skjerm, og mene at deres liv ikke er verdt pengene, kan ikke jeg forstå. Det er også viktig å understreke at Norge ikke er det eneste landet som tar imot flyktninger. Vi tar faktisk imot veldig få flyktninger, sammenlignet med resten av verden. Vi lever i en verden hvor de fleste ikke får dekket primærbehov hver dag, mennesker som ikke har noe hjem og for lite rom for sosial mobilitet til å komme seg vekk fra fattigdom. Bare bra dette her! Gjør meg stolt av å være norsk! EDIT: Jeg blir faktisk utrolig trist av å se at så mange landsmenn assosierer disse stakkars flyktningene som har opplevd grusomme hendelser med terrorister, og at Norge "ødelegger" seg selv ved å ta dem imot. Midtøsten er ustabil, og ved å dele ut pengene kan vi være sikre på om at de ikke går til formålet, men heller går i lomma til korrupte politikere. 8.000 mennesker er ingenting. Gi disse menneskene en mulighet til å få et bedre liv. Ifølge meg er ikke penger verdt mer enn flere tusen menneskeliv. Regjeringen kan godt bruke mer penger på å hjelpe andre i nød, vi har mer enn råd til det. Slutt å overdramatiser, og vis heller mer følelse og forståelse for andre som ikke har vært like heldige som oss. Endret 11. juni 2015 av madara93
lelin Skrevet 11. juni 2015 #95 Skrevet 11. juni 2015 Jeg mener ingen ting om det, jeg tenker først og fremst på landets og barnas fremtid som blir rasert grunnet en konflikt som aldri vil ta slutt. Ingen der ville ofret velstand for å ta imot deg og din familie forresten, vi i vesten er verdiløse, vantro hunder og horer for disse menneskene.Anonymous poster hash: b42f5...436 Jeg mener ingen ting om det, jeg tenker først og fremst på landets og barnas fremtid som blir rasert grunnet en konflikt som aldri vil ta slutt. Ingen der ville ofret velstand for å ta imot deg og din familie forresten, vi i vesten er verdiløse, vantro hunder og horer for disse menneskene.Anonymous poster hash: b42f5...436 Ditt svar vitner jo bare om hvordan samfunnet har utviklet seg. Vi har det utrolig bra i Norge i dag, bedre enn noen sinne faktisk. Vi er et av verdens rikeste land, så vi har både økonomi og areal til å ta imot disse menneskene. Nettopp derfor er det lurt å hjelpe folk der de er, for da får flest mennesker hjelp. Isteden velger man å plukke ut noen heldige få. Dette faktum blir alltid "glemt" av opposisjonen, noe som gjør alt snakket om å hjelpe til feel good symbolpolitikk, og ikke noe som virkelig monner. Anonymous poster hash: 66e1c...d18 En vil ikke kunne hjelpe folk der de er, nabolandene til Syria er allerede fylt opp av flyktninger og disse landene har heller ikke de alt for store ressursene til å hjelpe. Man må sende ne enorme summer penger, og hjelpen hver person får vil være minimal, det er også nærmest umulig å skape en trygg omgivelse for disse menneskene. Hvorfor ikke da gi 8000 flyktninger muligheten til å komme hit, hvor de kan skape et godt og trygt liv for seg selv? Uten empati og medfølelse for andre mennesker, hva er vi da? Det er vår plikt å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #96 Skrevet 11. juni 2015 Min personlige mening er at mennesker er mennesker, uavhengig av nasjonalitet, stat, eller religion. Vi bør streve for å hjelpe så mange som mulig, spesielt oss i Norge, som har vært heldige nok til å bli født i ett så rikt og velfungerende samfunn. Dette er snakk om 8.000 enkeltindivider som har opplevd krig, og har rømt fra staten sin for å overleve. Hvordan noen få kan sitte bak en PC-skjerm, og mene at deres liv ikke er verdt pengene, kan ikke jeg forstå. Det er også viktig å understreke at Norge ikke er det eneste landet som tar imot flyktninger. Vi tar faktisk imot veldig få flyktninger, sammenlignet med resten av verden. Vi lever i en verden hvor de fleste ikke får dekket primærbehov hver dag, mennesker som ikke har noe hjem og for lite rom for sosial mobilitet til å komme seg vekk fra fattigdom. Bare bra dette her! Gjør meg stolt av å være norsk. Vi tar imot færre fordi vi er ekstremt få innbyggere i forhold til andre land. Men jeg lurer på, ønsker du svenske tilstander her, eller har du ikke fått med deg hvordan det er i Malmø f.eks? For blir ikke bedre her om man skal slippe inn i hodeløse mengder. Og du har kanskje egen leilighet eller en god jobb? For dette vil gjøre bolig situasjonen for unge nordmenn enda verre, og de eldre som har bygget opp landet vil få enda verre forhold. At disse flyktningene kaster kristne over bord og at IS terrorister blir med til Norge er også ok for deg? Anonymous poster hash: b42f5...436 6
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 11. juni 2015 #97 Skrevet 11. juni 2015 Hvorfor tar vi inn (usle) 8000 mennesker, når vi kan hjelpe det trippelte ved å sende ned penger og utstyr?! Unnskyld meg, men jeg blir så såra, skuffet, sinna, fortvilet og EKSTREMT FORBANNA over dette her. JA, menneskene er på flukt, og JA, menneskene lider. Men hvorfor skal vi ta inn SÅ MANGE når vi kan hjelpe SÅ MANGE FLERE ved å sende ned midler?!? Jeg fatter det ikke, jeg kan ikke begripe det, jeg er nesten i sjokk. Her er det oversvømmelse av innvandrere i alle byer. Barne - og ungdomsskolene oversvømmer med innvandrere. Grorud, Mortensrud, Holmlia, Furuset - ALLE er steder hvor innvandrere er i ekstreme mengder. Ah.... det var faktisk ganske fint. Beklager utbruddet, dere, men akkurat nå hadde jeg behov for å lette på trykket. Og sorry hvis jeg fremstiller meg selv som rasist. Kan ikke fornærme utlendinger, må vite Anonymous poster hash: 8d91f...e1d Regner med at du har lite forståelse for hvordan internasjonal politikk fungerer. Bare se på omgivelsene til Midtøsten. Du finner korrupte politikere og ledere overalt, som vil snylte hver eneste øre de kan, fra de som faktisk trenger det. I teori har du en fin ide, hvor flere mennesker kan bli hjulpet, men det er ikke slik verden fungerer. Også ser jo jeg at du peker på noen områder i Oslo, og generaliserer med å si at vi har for mange utlendinger i landet. Noe som viser meg at du har begrenset med forståelse også når det kommer til statistikk og generalisering.
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 11. juni 2015 #98 Skrevet 11. juni 2015 Vi tar imot færre fordi vi er ekstremt få innbyggere i forhold til andre land. Men jeg lurer på, ønsker du svenske tilstander her, eller har du ikke fått med deg hvordan det er i Malmø f.eks? For blir ikke bedre her om man skal slippe inn i hodeløse mengder. Og du har kanskje egen leilighet eller en god jobb? For dette vil gjøre bolig situasjonen for unge nordmenn enda verre, og de eldre som har bygget opp landet vil få enda verre forhold. At disse flyktningene kaster kristne over bord og at IS terrorister blir med til Norge er også ok for deg?Anonymous poster hash: b42f5...436 Vi er ekstremt få innbyggere, med ekstremt mye ressurser. At du definerer det å ta inn 8.000 flyktninger som hodeløse mengder får meg til å tvile, da det ikke er mange mennesker i det hele tatt, og vil utover lengre sikt ha minimal påvirkning på både bo og arbeidsforhold. Men, for å svare deg mer direkte, ja, jeg er villig til å leve litt dårligere enn jeg gjør for at flere skal ha det bedre. Det som gjør oss til mennesker er følelser, empati og forståelse ovenfor andre. Da må vi være villige til å ofre litt, og ikke kun prate om at vi ønsker at verden blir et bedre sted uten å ta noe initiativ selv. Selvfølgelig er det ikke greit for meg at kristne blir behandlet dårlig i flere land i Midtøsten. Ingen fortjener å bli straffet fordi de velger å tro på noe annet en deg. Det er også synd at det kan være noen som har medfølelse for ISIS, men jeg er villig til å ta denne sjansen, og vise mennesker som har opplevd forferdelige hendelser at det finnes gode ting og mennesker i livet. Hvis ikke vi blir det eksemplet vi vil at alle skal følge (og da må man ofre litt), hvem skal da ta ansvaret?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #99 Skrevet 11. juni 2015 Regner med at du har lite forståelse for hvordan internasjonal politikk fungerer. Bare se på omgivelsene til Midtøsten. Du finner korrupte politikere og ledere overalt, som vil snylte hver eneste øre de kan, fra de som faktisk trenger det. I teori har du en fin ide, hvor flere mennesker kan bli hjulpet, men det er ikke slik verden fungerer. Også ser jo jeg at du peker på noen områder i Oslo, og generaliserer med å si at vi har for mange utlendinger i landet. Noe som viser meg at du har begrenset med forståelse også når det kommer til statistikk og generalisering. Takk for fint og reflektert svar Jeg har en god idé om hvordan ting er i Oslo. Jeg følger da med på nyheter, hva mine venner sier og hva som blir skrevet her inne (og på andre nettsider). Vi har veldig mange innvandrere i Norge. Jeg mener ikke at det er feil, for det kommer mye ressurser med innvandring, og de skaper et bredt samfunn, men visste du at i 2010 så var det 18.000 ulovlige innvandrere i Norge? Det som også sjokkerer meg, er at jeg ikke føler meg trygg i Oslo by i det hele tatt. Prøv å gå opp Grønland alene en lørdags kveld, og du vil se hvordan det er å være kvinne i enkelte deler av byen. Er det riktig, syns du, at man ikke skal føle seg trygg i sin egen by? Eller eget hjemland for den saks skyld? Det virker som at du er en veldig snill person, og ja, jeg er enig i at vi må hjelpe. Men har du tenkt at det er ekstremt mye ressurser vi også må bruke for å få dette til og gå? Skal vi overkjøre innbyggere fullstendig, når land som Saudi-Arabia (?) nekter å ta inn flyktninger..? Det er nettopp det som skjer. Det kommer til å koste OSS (ja, OSS) dyrt. De som har satt sammen denne avtalen, spurte aldri OSS (ja, OSS) om hva vi mente om dette. Det er en håndfull mennesker som har bestemt skjebnen til Nordmenn de neste 5 åra. Her har vi NAV, nulltoleranse for stigmatisering og rasisme (jeg sier ikke at dette er feil, men det er feil når vi får det slengt etter oss uansett hva vi sier), skoler som sliter, helseomsorgen er helt på trynet fra før av og nå skal vi jammen ta risikoen på at IS kan snike inn de ekle menneskene som tilhører den kulturen. En ting vil jeg jo si, Syria var et velutdannet land før krigen. Fattigdomsgrensen var lav, og folk levde faktisk godt. Så sånn sett er det bedre at de kommer fra Syria, enn Somalia. Nå skal jeg legge meg, så god natt til deg. Anonymous poster hash: 8d91f...e1d 5
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 11. juni 2015 #100 Skrevet 11. juni 2015 (endret) Takk for fint og reflektert svar Jeg har en god idé om hvordan ting er i Oslo. Jeg følger da med på nyheter, hva mine venner sier og hva som blir skrevet her inne (og på andre nettsider). Vi har veldig mange innvandrere i Norge. Jeg mener ikke at det er feil, for det kommer mye ressurser med innvandring, og de skaper et bredt samfunn, men visste du at i 2010 så var det 18.000 ulovlige innvandrere i Norge? Det som også sjokkerer meg, er at jeg ikke føler meg trygg i Oslo by i det hele tatt. Prøv å gå opp Grønland alene en lørdags kveld, og du vil se hvordan det er å være kvinne i enkelte deler av byen. Er det riktig, syns du, at man ikke skal føle seg trygg i sin egen by? Eller eget hjemland for den saks skyld? Det virker som at du er en veldig snill person, og ja, jeg er enig i at vi må hjelpe. Men har du tenkt at det er ekstremt mye ressurser vi også må bruke for å få dette til og gå? Skal vi overkjøre innbyggere fullstendig, når land som Saudi-Arabia (?) nekter å ta inn flyktninger..? Det er nettopp det som skjer. Det kommer til å koste OSS (ja, OSS) dyrt. De som har satt sammen denne avtalen, spurte aldri OSS (ja, OSS) om hva vi mente om dette. Det er en håndfull mennesker som har bestemt skjebnen til Nordmenn de neste 5 åra. Her har vi NAV, nulltoleranse for stigmatisering og rasisme (jeg sier ikke at dette er feil, men det er feil når vi får det slengt etter oss uansett hva vi sier), skoler som sliter, helseomsorgen er helt på trynet fra før av og nå skal vi jammen ta risikoen på at IS kan snike inn de ekle menneskene som tilhører den kulturen. En ting vil jeg jo si, Syria var et velutdannet land før krigen. Fattigdomsgrensen var lav, og folk levde faktisk godt. Så sånn sett er det bedre at de kommer fra Syria, enn Somalia. Nå skal jeg legge meg, så god natt til deg. Anonymous poster hash: 8d91f...e1d Det er utrolig trist at du ikke føler deg trygg i ditt eget land. Jeg er helt enig med deg om at du ikke skal behøve å være redd når du går ut, men kan dette skyldes fremmedfrykt, eller har du selv opplevd noe truende? Jeg er jo selv en minoritet, men som var heldig nok til å bli født i Norge, noe som har gitt meg flere muligheter mine foreldre aldri hadde. Dessverre er det ikke alle som er like heldige som meg, og jeg mener at det å begrense noens muligheter, avhengig av hvor de er født, hvordan de ser ut, eller hva de velger å tro på er feil. Jeg vil heller ikke si at alle mennesker med utenlandsk opprinnelse er integrert i det norske samfunnet, fordi det ikke er tilfellet. Jeg kjenner personlig flere mennesker som har valgt feil retning i livet, og som kan bli ansett som skumle mennesker som bidrar lite til samfunnet, men det blir statistisk feil av meg å skjære alle over en kam. Media vil ikke lage flere artikler om snille utlendinger, da det blir for kjedelig å lese. Media bryr seg til slutt kun om de går i overskudd, eller ikke. Det er jo alltid mer interessant å lese om skumle, dårlige mennesker, enn å høre om gjennomsnitts personen som jobber, betaler skatt, og bidrar til samfunnet. Samtidig bidrar de ofte med informasjon som ikke er troverdig, eller rett og slett er feil (hint, VG). Det som virkelig er skummelt, er at media har så stor påvirkning og innflytelse ovenfor befolkningen, da de er med på å forme hva som er dagsaktuelt for innbyggerne i samfunnet. Til slutt kan vi bare bli enige om at vi er to mennesker med ulike meninger, slå av PC'n, hoppe i en god, varm og deilig seng og sove. Mange mennesker i Midtøsten vil aldri stå opp i morgen, fordi de ikke var like heldige som oss, og ble født i feil land. God natt til deg også, og takk for et meget interessant innlegg. Edit: Land som Saudia Arabia bør ikke sammenlignes med Norge. På den ene siden har du en av de mest diskriminerende, urettferdige og korrupte statene i verden som har forferdelig menneskesyn, og som aktivt har bidratt med å forverre situasjonen i Midtøsten (sunni vs shia), og på den andre siden har du Norge, som er en sosialdemokratisk velferdsstat som har skapt en sikkerhetsnett for alle og hvor alle har muligheten til å forme sin egen skjebne. Endret 11. juni 2015 av madara93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå