lille pille Skrevet 10. juni 2015 #61 Skrevet 10. juni 2015 Ser ikke så mye til dette. Det vi har fått av Frp er Segway og boksing? Og dyrepoliti som faktisk er positivt, jeg skal gi dem det. Dere benytter dårligere velferd som argument mot innvandring, men frp er ikke akkurat noe velferdsforkjemper for den allminnelige borger.Anonymous poster hash: 6692f...19b FrP er jo nettopp en velferdsforkjemper. FrP ønsker ikke å ta inn flyktninger fordi det er for dyrt. De ønsker å beholde velferdstaten slik den er i dag. Tenk selv hva syrerne trenger: bolig, mat , norskopplæring, sykehus, skoleplass, klær, osv. I tillegg må de fraktes hit. Dette må betales av våre skattepenger. Dette er antatt å koste milliarder. Disse milliardene må hentes et sted. Jo flere personer som trenger støtte fra NAV, jo mindre vil hver og en få. Man kan tross alt ikke bruke hele statsbudsjettet på NAV. Det håper jeg du også er enig i. I dag bruker vi ca 1/3 av statsbudsjettet på trygdeytelser. 11
lelin Skrevet 10. juni 2015 #62 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Mener at vi som medmennesker er pliktige å hjelpe mennesker som er i en forferdelig situasjon. Norge står ikke alene, vi er en del av et verdenssamfunn. Mange av flyktingene som kommer vil kunne ha muligheten til å bidra positovt til det norske samfunn. Hva om rollene hadde vært snudd, og det hadde vært vi som var i den situasjonen? Regner med samtlige av oss hadde forventet at vi skulle få hjelp. Endret 10. juni 2015 av lelin
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #63 Skrevet 10. juni 2015 Og jeg ser ikke hvordan forholdene skal bli så forbannet mye dårligere av å få inn noen syrere. Krisemaksimering, fordommer og dramaqueentendenser ser jeg mye av i denne type tråder.Tydelig at menneskeliv som ikke er norske ikke betyr noenting. Krisemaksimering, fordommer od dramaqueentendenser ved å påpeke det åpenbare at ressursene ikke er ubegrensede? Hvor mye forpliktelser skal vi ta på oss, sett opp mot det som allerede er bundet av forpliktelser mot f. eks. oljefondet? Poenget er ikket at man tar imot akkurat disse syrerne, men trenden vi har sett de siste tiårene. Det sitter bla. allerede mange som venter på avklaring av asylsøknader. Det er andre flyktninger som også trenger hjelp, i likhet med andre som ikke nødvendigvis er flyktninger men som generelt kommer fra kummerlige kår. Summen av dette medfører betydelige utgifter, og vi er nå i en situasjon der vi ikke er sikre på om oljeprisen går oppover igjen - noensinne. Det bør være et signal om at man ikke tar på seg ennå flere forpliktelser i et økonomisk klima som er dystrere enn det har vært på en stund. Trekk videre inn faktorer som effektivisering i arbeidslivet (som fører til at man behøver færre ansatte for å utføre den samme jobben) så ser man at dette regnestykket blir stadig verre. Så nei, det handler absolutt ikke om fordommer, de hersketeknikkene kan du bare droppe først som sist. Spørsmålet mitt er; hvordan skal man hjelpe andre hvis man kjører seg selv i grøfta? Anonymous poster hash: b0749...5f4 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #64 Skrevet 10. juni 2015 Mener at vi som medmennesker er pliktige å hjelpe mennesker som er i en forferdelig situasjon. Norge står ikke alene, vi er en del av et verdenssamfunn. Mange av flyktingene som kommer vil kunne ha muligheten til å bidra positovt til det norske samfunn. Hva om rollene hadde vært snudd, og det hadde vært vi som var i den situasjonen? Regner med samtlige av oss hadde forventet at vi skulle få hjelp. Vi hadde kanskje forventet det, men ved en større katastrofe i f. eks Skandinavia tror jeg nok dessverre vi kunne sett langt etter hjelp fra landene vi selv har hjulpet i årtier. Anonymous poster hash: b0749...5f4 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #65 Skrevet 10. juni 2015 FrP er jo nettopp en velferdsforkjemper. FrP ønsker ikke å ta inn flyktninger fordi det er for dyrt. De ønsker å beholde velferdstaten slik den er i dag. Tenk selv hva syrerne trenger: bolig, mat , norskopplæring, sykehus, skoleplass, klær, osv. I tillegg må de fraktes hit. Dette må betales av våre skattepenger. Dette er antatt å koste milliarder. Disse milliardene må hentes et sted. Jo flere personer som trenger støtte fra NAV, jo mindre vil hver og en få. Man kan tross alt ikke bruke hele statsbudsjettet på NAV. Det håper jeg du også er enig i. I dag bruker vi ca 1/3 av statsbudsjettet på trygdeytelser. Nettopp, og det blir stadig færre som er i jobb sett opp mot antallet som mottar en eller annen form for offentlig ytelse. Jeg spør meg om de få som er i jobb om en 20-30 år skal måtte jobbe livet av seg på grunn av ekstrem beskatning. 70% av landet på ytelser, 30% i jobb, som jobber syv dagers uker og der livet dreier seg om jobb... Anonymous poster hash: b0749...5f4 5
lelin Skrevet 10. juni 2015 #66 Skrevet 10. juni 2015 Vi hadde kanskje forventet det, men ved en større katastrofe i f. eks Skandinavia tror jeg nok dessverre vi kunne sett langt etter hjelp fra landene vi selv har hjulpet i årtier. Anonymous poster hash: b0749...5f4 Vi hadde kanskje forventet det, men ved en større katastrofe i f. eks Skandinavia tror jeg nok dessverre vi kunne sett langt etter hjelp fra landene vi selv har hjulpet i årtier. Anonymous poster hash: b0749...5f4 Tviler sterkt på at vi hadde blitt stående på bar bakke, hjelp hadde vi nok fått! Selvfølgelig vil vi ikke kunne få hjelp fra alle land vi noen gang har hjulpet, da mange av disse landenes ressurser ikke kan sammenlignes med de ressursene vi har her i Norge.
lille pille Skrevet 10. juni 2015 #67 Skrevet 10. juni 2015 Mener at vi som medmennesker er pliktige å hjelpe mennesker som er i en forferdelig situasjon. Norge står ikke alene, vi er en del av et verdenssamfunn. Mange av flyktingene som kommer vil kunne ha muligheten til å bidra positovt til det norske samfunn. Hva om rollene hadde vært snudd, og det hadde vært vi som var i den situasjonen? Regner med samtlige av oss hadde forventet at vi skulle få hjelp. Mener du for eksempel at vi burde gi hele oljefondet til Syria? Eller har din medmenneskelighet også en grense? Jeg bare lurer fordi jeg er nysgjerrig. Det er jo egentlig veldig egoistisk av oss nordmenn å ha et fond med 6000 milliarder. Vi kunne gitt bort 5000 av dem, synes du ikke? Så kan vi heller la være å få pensjon når vi blir pensjonister. Det er jo mange i verden som ikke mottar pensjon, så det er vel rettferdig? Hvis noe hadde skjedd oss, så hadde det nok ikke kommet noen fra midt-østen og reddet oss. Det mest nærliggende er at Sverige, Finland eller noen andre naboland hadde hjulpet til. Jeg tror ikke mange i Norge hadde hatt problemer med å hjelpe svensker/finsker/islendinger/danser hvis de var i stor nød. Jeg kunne godt huset en danske, men jeg hadde aldri verden turt og hatt en syrer i hus. 12
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #68 Skrevet 10. juni 2015 http://steigan.no/2015/05/20/tallet-er-ikke-10-000-det-er-16-millioner/ Anonymous poster hash: 79be6...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #69 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er i mot å ta inn disse flyktningene, pga de langvarige økonomiske konsekvensene for Norge. Men uavhengig av det, er det bare meg som stusser på at disse 8000 skal komme over en treårsperiode? Skjønner jo at det er best for Norge å posjonere ut, men syrerne trenger vel hjelp NÅ, ikke om tre år? Anonymous poster hash: 0a37d...71a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #70 Skrevet 10. juni 2015 Tviler sterkt på at vi hadde blitt stående på bar bakke, hjelp hadde vi nok fått! Selvfølgelig vil vi ikke kunne få hjelp fra alle land vi noen gang har hjulpet, da mange av disse landenes ressurser ikke kan sammenlignes med de ressursene vi har her i Norge. Det går nok ikke bare på ressurser men også vilje. Jeg tviler dessverre sterkt på at land som f. eks. Saudi Arabia hadde hjulpet. Anonymous poster hash: b0749...5f4 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #71 Skrevet 10. juni 2015 Har ingen problemer med å ta inn trengende familier og barn, det jeg derimot har store problemer med er IS terrorister som eventuelt skulle slenge seg på lasset. En terrorist i Norge = En for mye. Skal de ta inn alle 8000, så skal det jammen utføres bakgrunnssjekk som aldri før. Driter i hvor lang tid det tar, ingen flyktning inn i den Norske stat før PST har gitt grønt lys på vedkommende. Er forøvrig svært skeptisk til voldsomme gjenforeninger...hva om 8000 blir til 50000? Eller mer? Anonymous poster hash: 9585a...223 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #72 Skrevet 10. juni 2015 Facebook-gruppen "Har du plass til en ekstra i hjemmet ditt?" har i skrivende stund 3511 medlemmer. La nå disse ta 2 hver, så er størsteparten av de 8000 plassert. Lurer egentlig på hva de ville sagt om myndighetene faktisk ringte dem og ba dem ta i mot et par flyktinger.... Veeeeeldig lett å gå ut høyt på en slik side og skryte av sin medmenneskelighet. Noe annet er når det faktisk er tilfelle. Tipper en stor andel av disse medlemmene raskt hadde funnet unnskyldninger for å ikke ta i mot noen. Poenget er at det er så lett for alle å si at man skal ta inn så mange, for de selv slipper jo å bekymre seg over dem. De driter tydeligvis at det sitter 5000 flyktninger allerede og venter på et permanent bosted. Hvordan i svarteste granskauen skal man ta vare på disse????? Jeg klarer omtrent ikke tanken på FrP, og trynene på den gjengen der, men i denne saken har de faktisk min støtte. Dette er det reneste galskap! Hvis FrP går ut av regjering pga dette, tror jeg de kommer til å gjøre et brakvalg, både nå til høsten i kommunevalget, men ikke minst om 2 år. Det vil kunne være en genistrek å gjøre dette, og hvis man da om 2 år ser over 10000 flyktninger sitte i mottak og vente på boliger, så kan det bli stygt for AP og resten av den naive gjengen. Anonymous poster hash: af68a...0db 12
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #73 Skrevet 10. juni 2015 Fortsatt bør folk huske at det er 8000 EKSTRA syrere + familiegjenforening + de som allerede kommer fra andre land. Si dette til en ignorant sosialist neste gang du finner en. Anonymous poster hash: deb49...489 9
Gjest Sunhands Skrevet 10. juni 2015 #74 Skrevet 10. juni 2015 Jeg et glad i AP men kommer til å stemme FrP ved neste valg. Er rett og slett overrasket over hvor godt de har gjort det i regjering. Det at de har satt igang dyrepoliti smeltet hjertet mitt helt. Liker ikke hvordan Støre styrer AP lenger. Er det flere som tenker det samme? Hvis dere er uenige; hvilke tanker har dere? Kun saklige svar ønskes.Anonymous poster hash: d7ec2...b43 Siden du trekker inn dette med dyrepoliti, kan jeg si at de har igangsatt en landbrukspolitikk der profitt går foran det at dyrene skal ha det bra. Flere dyr kommer til å lide med FrP i regjering.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #75 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er sosialist og jeg er helt uenig med det å ta med 8000 stykker inn og familiene deres. Jeg frykter for min egen fremtid og mine barns sin. Jeg er for å hjelpe dem, men det kan gjøres der de bor. Jeg får egentlig fnatt av å tenke på dette. Jeg syntes at innvandringen går over stokk og stein akkurat nå. Jeg takler ikke mer, og jeg ender nok med å stemme et parti som er innvandringskritiske. 8000 er for mange! Herregud. Hvordan kommer dette til å gå? Vi har nok med de vi har akkurat nå. NAV kommer til å renne over av dem i starten. Jeg gir opp.Anonymous poster hash: 67ea7...416 10
lelin Skrevet 10. juni 2015 #76 Skrevet 10. juni 2015 Mener du for eksempel at vi burde gi hele oljefondet til Syria? Eller har din medmenneskelighet også en grense? Jeg bare lurer fordi jeg er nysgjerrig. Det er jo egentlig veldig egoistisk av oss nordmenn å ha et fond med 6000 milliarder. Vi kunne gitt bort 5000 av dem, synes du ikke? Så kan vi heller la være å få pensjon når vi blir pensjonister. Det er jo mange i verden som ikke mottar pensjon, så det er vel rettferdig? Hvis noe hadde skjedd oss, så hadde det nok ikke kommet noen fra midt-østen og reddet oss. Det mest nærliggende er at Sverige, Finland eller noen andre naboland hadde hjulpet til. Jeg tror ikke mange i Norge hadde hatt problemer med å hjelpe svensker/finsker/islendinger/danser hvis de var i stor nød. Jeg kunne godt huset en danske, men jeg hadde aldri verden turt og hatt en syrer i hus. Selvfølgelig mener jeg ikke at vi burde gi bort hele oljefondet til Syria, det ville vell ikke hatt så stor hensikt? Men å hjelpe mennesker i en forferdelig situasjon med å komme til Norge er noe helt annet. Som du sier selv så har Norge enorme ressurser, hvorfor ikke bruke det for å gi noen mennesker et bedre liv? Som jeg sa tidligere så har nok mange av de mange gode kvaliteter som kan de kan bidra positivt med i det norske samfunn, mange av dem vil nok også få seg en jobb hvor de betaler skatt - og dermed betaler tilbake til samfunnet. Det at du sier at du heller vil ha en svenske eller en danske inn i huset ditt sier vell mye om hvilke holdninger som eksisterer i det norske samfunn. Jeg prøver bare å formidle at dette faktisk mennesker som ikke er så veldig ulik deg, meg, svensken eller dansken. 1
Sitronmelis Skrevet 10. juni 2015 #77 Skrevet 10. juni 2015 Dette er helt sant! Denne videoen burde AP og Høyre sett, samt resten av denne dustegjengen. Untatt FRP, for de har nemlig skjønt det! 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #78 Skrevet 10. juni 2015 Jeg skjønner ikke.. Hvorfor fikk Støre presset inn dette når han ikke er i blå regjering? Har ødelagt hele dagen min dette for var sikker på at det kom til å bli avslått, er rett og slett lei meg Anonymous poster hash: b42f5...436 2
lelin Skrevet 10. juni 2015 #79 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Det går nok ikke bare på ressurser men også vilje. Jeg tviler dessverre sterkt på at land som f. eks. Saudi Arabia hadde hjulpet. Anonymous poster hash: b0749...5f4 Jeg er sosialist og jeg er helt uenig med det å ta med 8000 stykker inn og familiene deres. Jeg frykter for min egen fremtid og mine barns sin. Jeg er for å hjelpe dem, men det kan gjøres der de bor. Jeg får egentlig fnatt av å tenke på dette. Jeg syntes at innvandringen går over stokk og stein akkurat nå. Jeg takler ikke mer, og jeg ender nok med å stemme et parti som er innvandringskritiske. 8000 er for mange! Herregud. Hvordan kommer dette til å gå? Vi har nok med de vi har akkurat nå. NAV kommer til å renne over av dem i starten. Jeg gir opp.Anonymous poster hash: 67ea7...416 Dette snakk om 8000 flyktninger over en 3års-periode, noe som ikke er mye i det hele tatt. Det er heller ikke noe problem for Norge å ta inn et slikt antall flyktninger da vi har store forutsetninger for å gjøre det, både med tanke på økonomi og arbeid. Det er nesten en umulig oppgave å hjelpe dem i Syria, og det må da sendes enorme summer penger - for ikke å snakke om hvor vanskelig det vil være å beskytte disse menneskene der. Vil også gjerne høre din begrunnelse på hvorfor du frykter for deg og dine barns fremtid? Endret 10. juni 2015 av lelin 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #80 Skrevet 10. juni 2015 Dette snakk om 8000 flyktninger over en 3års-periode, noe som ikke er mye i det hele tatt. Det er også ikke noe problem for Norge å ta inn et slikt antall flyktninger da vi har store forutsetninger for å gjøre det, både med tanke på økonomi og arbeid. Det er nesten en umulig oppgave å hjelpe dem i Syria, og det må da sendes enorme summer penger - for ikke å snakke om hvor vanskelig det vil være å beskytte disse menneskene der. Vil også gjerne høre din begrunnelse på hvorfor du frykter for deg og dine barns fremtid? http://www.nrk.no/norge/flere-flyktninger-kan-ga-ut-over-unge-boligsokere-1.12400098 - Det kan bli et vanskeligere boligmarked for ungdom dersom kommunene skal bosette 10.000 ekstra flyktninger fra Syria, frykter flere ordførere. De mener at boligmangel er et av de største hindrene for å ta imot flere flyktninger.Anonymous poster hash: b42f5...436 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå