Gå til innhold

8000 syriaflyktninger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og fleire år frem i tid, så sitter det kanskje noen helt andre politikere i regjeringen enn det gjør akkurat nå. Da kommer FrP blant annet til å bli husket for at dem slapp inn mange  tusen flyktninger fra Syria, selv om FrP egentlig var det eneste politiske partiet som faktisk har satt seg litt til motverge mot alt dette..

"Ikke stress folkens, en liten brøkdel av en hundredel, kommer til å bli trukket ut for å få komme til Norge"

Anonymous poster hash: b003d...986

Hadde det vært opp til FRP, så hadde vi aldri tatt i mot disse flyktningene.

FRP har blitt presset fra venstresiden, og de sosialistiske partiene. Når de sitter i  mindretallsregjering, så er det lett for Støre og Co å overkjøre FRP fullstendig.

Det er drøyt, egentlig. Lurer på om Støre er villig til å bo med og hjelpe disse stakkars flyktningene. Æsj, Støre gjør meg til dels kvalm...

Anonymous poster hash: 8d91f...e1d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker faktisk Jens Stoltenberg fremfor Støre.

ANYDAY, ass. Selv om jeg er på høyresiden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært opp til FRP, så hadde vi aldri tatt i mot disse flyktningene.

FRP har blitt presset fra venstresiden, og de sosialistiske partiene. Når de sitter i  mindretallsregjering, så er det lett for Støre og Co å overkjøre FRP fullstendig.

Det er drøyt, egentlig. Lurer på om Støre er villig til å bo med og hjelpe disse stakkars flyktningene. Æsj, Støre gjør meg til dels kvalm...

Så når FrP er i opposisjon, så er alle valg de er uenige i regjeringens feil.

Når de sitter i regjering, så er det de andre partiene i regjeringen sin feil.

Lurer på om FrP noen gang har tatt ansvar og sluttet å skylde på alle andre? Finnes det NOE FrP er villig til å ta på egen kappe?

Anonymous poster hash: 2535a...21c

Skrevet

Så når FrP er i opposisjon, så er alle valg de er uenige i regjeringens feil.

Når de sitter i regjering, så er det de andre partiene i regjeringen sin feil.

Lurer på om FrP noen gang har tatt ansvar og sluttet å skylde på alle andre? Finnes det NOE FrP er villig til å ta på egen kappe?

Skjønner du konseptet mindretallsregjering?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du konseptet mindretallsregjering?

Spørsmålet er om FrP gjør det. Tror du de noen gang har tatt mindretallsregjering i betrakning når de har langet ut mot partier?

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er om FrP gjør det. Tror du de noen gang har tatt mindretallsregjering i betrakning når de har langet ut mot partier?

Apene var i flertallsregjering de to gangene før H og Frp dannet en mindretalls regjering. Ser du forskjellen?

Anonymous poster hash: b48f8...fd9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar vi inn (usle) 8000 mennesker, når vi kan hjelpe det trippelte ved å sende ned penger og utstyr?! 

Unnskyld meg, men jeg blir så såra, skuffet, sinna, fortvilet og EKSTREMT FORBANNA over dette her. JA, menneskene er på flukt, og JA, menneskene lider. Men hvorfor skal vi ta inn SÅ MANGE når vi kan hjelpe SÅ MANGE FLERE ved å sende ned midler?!? Jeg fatter det ikke, jeg kan ikke begripe det, jeg er nesten i sjokk. Her er det oversvømmelse av innvandrere i alle byer.

Barne - og ungdomsskolene oversvømmer med innvandrere. Grorud, Mortensrud, Holmlia, Furuset - ALLE er steder hvor innvandrere er i ekstreme mengder. 

Ah.... det var faktisk ganske fint. Beklager utbruddet, dere, men akkurat nå hadde jeg behov for å lette på trykket. Og sorry hvis jeg fremstiller meg selv som rasist. Kan ikke fornærme utlendinger, må vite  :opplyser:

Bare lurte på : hvor mange muslimer kjenner du ? hvorfor har du så mye i mot innvandrere ?

Anonymous poster hash: ef085...1bb

AnonymBruker
Skrevet

men det er jo sant. :P

du får gå og stikke hodet ditt i sanden slik som mange av dine artsfrender, så får du se hvor lenge du lever.

Anonymous poster hash: 947d8...aa5

Hvis disse terroristene du er så redd for ser ut for deg spesifikke ofre, vil jeg vel si at det er større sjanse for at jeg lever lenger enn deg.

Anonymous poster hash: 6692f...19b

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker om.en av de største humanitære krisene siden andre verdenskrig. Jeg blir kvalm av dere som ikke klarer å se menneskeskjebene som ligger bak. Skulle tilsvarende skje i Norge, ville dere ikke ønsket at det fantes barmhjertige land i verden som kunne hjulpet oss i krisen? Vi må slutte å se på bare landegrensene, og innse at vi er en del av et stadig mer globalisert samfunn.

...og takket være multikultur KOMMER dette vil å skje. Vi burde heller jobbe for å bevare freden her, samtidig som vi jobber for fred i utlandet, i stedet for å sette freden her i fare. Hadde det ikke vært for multikultur, ville det vært FRED i Syria i dag. Vi er på vei mot et like jævlig kaos her.

Anonymous poster hash: cb081...60d

• Liker 3
Skrevet

Kjenner jeg er helt rasende og såret samtidig... Tenk at vi med FRP i regjering skulle få ØKT innvandring!!

Jeg er så skuffet og sint at jeg nesten flyr i flint...

Er sur på FRP fordi de ikke prøvde å forhandle tallet ned til kanskje 5-6000. De kunne klart det om de hadde deltatt i forhandlingene, men føler meg bare så syykt svikta nå. Det blir selvsagt de eldre, uføre og lavtlønnede som må betale gildet for disse flyktningene. Kjenner jeg den norske stat rett, så får de vel både hus, førerkort og fast inntekt fra trygdekassa så lenge de lever, mens våre egne må slite for hver en krone... Fy f....

:fnise:

Jeg er sååå fornøyd med at dere alle får en oppdagelse når det kommer til hvor utmerket det (dritt)partiet liksom er.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig mener jeg ikke at vi burde gi bort hele oljefondet til Syria, det ville vell ikke hatt så stor hensikt?  Men å hjelpe mennesker i en forferdelig situasjon med å komme til Norge er noe helt annet. Som du sier selv så har Norge enorme ressurser, hvorfor ikke bruke det for å gi noen mennesker et bedre liv? Som jeg sa tidligere så har nok mange av de mange gode kvaliteter som kan de kan bidra positivt med i det norske samfunn, mange av dem vil nok også få seg en jobb hvor de betaler skatt - og dermed betaler tilbake til samfunnet. 

Det at du sier at du heller vil ha en svenske eller en danske inn i huset ditt sier vell mye om hvilke holdninger  som eksisterer i det norske samfunn. Jeg prøver bare å formidle at dette faktisk mennesker som ikke er så veldig ulik deg, meg, svensken eller dansken. 

Poenget mitt er at for hver syrer vi hjelper, så må noe ofres. Enten et gamlehjem, et årsverk ved en skole, oppussing ved sykehus, mindre penger til de trygdede, osv. Det koster utrolig mye penger å hjelpe folk her i Norge.

Hva er du villig til å ofre? Vil du ofre din foreldres pensjon, din rett til fri sykehushjelp? For dette kommer ikke gratis. Jeg ønsker fortsatt at syke skal ha et behandlingstilbud, og at eldre skal ha sykehjemsplass. Du kan se til Sverige, hvor eldre blir kastet ut av gamlehjem for å gjøre plass til flyktninger og asylsøkere. 

Jeg er bare ærlig når det gjelder hvem jeg ville tatt med hjem. Hvor mange rumenere har du sovende i stua? Hvis du er så fordomsfri, så antar jeg i alle fall at du har hatt et par på overnattingsbesøk? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er dritbra at de ønsker folkeavstemning. Håper virkelig det blir noe av!

Anonymous poster hash: 4f10f...21e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som overrasker meg er hvor egoistiske og selvopptatte folk her er.

Hvorfor har dere bare lyst til å hjelpe 8000? Og hvordan skal disse plukkes ut? Skal dere velge ut hvem som vinner lotteriet? Eller skal det være loddtrekkning? Hva med familien og vennene deres som skal være igjen å muligens bli drept? Hvorfor skal vi ikke ta med dem også?

Så 8000 gjør ingen forskjell her, vi må ta inn minst noen hundre tusen, gjerne flere millioner for å faktisk gjøre en forskjell, for hvis ikke så er dette bare symbolpolitikk.

Og hvorfor skal vi bruke uante mengder med penger på å bare hjelpe 8000 her i Norge? Hvis vi hadde hjulpet dem i hjemlandet sitt så hadde vi kanskje kunne brukt den samme summen til å hjelpe de 100.000 som ikke får komme til Norge.

Nei dere er søren meg noen uempatiske, egoistiske og selvopptatte folk som bare vil ha inn 8000 istedenfor å kunne hjelpe så uendelig mange flere for samme sum. Skam dere!

Anonymous poster hash: 4e85f...852
  • Liker 8
Skrevet (endret)

FrP krever folkeavstemning!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/frp-krever-nasjonal-folkeavstemning-om-syria-flyktninger/a/23469036/

Herregud så flaut av FrP. For en gjeng med tapere og tullinger.

:skratte: :skratte:

Anonymous poster hash: af68a...0db

Ja, tenk om vi som bor i Norge faktisk skulle få lov til å si hva vi mener. Tenk om vi skulle få lov til å bestemme om vi ønsker å bruker 40 milliarder på syriske flyktninger. Hahaha, så teit. Få lov til å bestemme over eget land, og egne skattepenger liksom. Hahaha, skikkelige tapere. Jeg blir skikkelig flau jeg også. 

Endret av lille pille
  • Liker 7
Skrevet

Er det folkedypet jeg hører runge i denne tråden, eller er det "mannen i gata"?

Skrevet

Hvorfor har dere bare lyst til å hjelpe 8000? Og hvordan skal disse plukkes ut? Skal dere velge ut hvem som vinner lotteriet? Eller skal det være loddtrekkning? Hva med familien og vennene deres som skal være igjen å muligens bli drept? Hvorfor skal vi ikke ta med dem også?

Så 8000 gjør ingen forskjell her, vi må ta inn minst noen hundre tusen, gjerne flere millioner for å faktisk gjøre en forskjell, for hvis ikke så er dette bare symbolpolitikk.

Og hvorfor skal vi bruke uante mengder med penger på å bare hjelpe 8000 her i Norge? Hvis vi hadde hjulpet dem i hjemlandet sitt så hadde vi kanskje kunne brukt den samme summen til å hjelpe de 100.000 som ikke får komme til Norge.

Nei dere er søren meg noen uempatiske, egoistiske og selvopptatte folk som bare vil ha inn 8000 istedenfor å kunne hjelpe så uendelig mange flere for samme sum. Skam dere!

Jeg spør igjen, hvordan konkret er det vi hjelper flere for samme sum uten å ta de i mot? Det er ikke bare å sette inn penger på konto x, så ordner alt seg.

Skrevet (endret)

Jeg spør igjen, hvordan konkret er det vi hjelper flere for samme sum uten å ta de i mot? Det er ikke bare å sette inn penger på konto x, så ordner alt seg.

Helt konkret:

Vi øremerker penger til UNHCRs arbeid for flyktninger i Syria slik at leirene kan ekspanderes kraftig slik at flere kan få plass og/eller sponser privatpersoner via som tar inn flyktninger i sitt hjem som har blitt gjort en del i Jordan via UNHCR, i fjor donerte vi 420 millioner til dette.

Dette er plankekjøring i forhold til et spektakulært irreversibelt integreringsprosjekt som man vet av erfaring i Sverige ikke går spesielt bra.

Endret av Meeh
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå skjærer du alle over en kam her, fya deg

Anonymous poster hash: ef085...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...