Gå til innhold

8000 syriaflyktninger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/kilder-til-vg-naermer-seg-enighet-om-8-000-flyktninger-fra-syria/a/23467988/

8000 er vanvittig mange. Aldri vært noen stor FrP-fan, men virker som om de er de eneste som skjønner at vi må prioritere å integrere de vi har...

Flere enn meg som reagerer på dette? Hva tenker dere om saken?

Anonymous poster hash: d7ec2...b43

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mm. Tror nok dessverre det er flere enn Støre som mener dette.

-TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud. Det er jo mennesker det er snakk om, som deg og meg. La de bare komme! 

Anonymous poster hash: e611c...7aa
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud. Det er jo mennesker det er snakk om, som deg og meg. La de bare komme!  Anonymous poster hash: e611c...7aa

Jeg tror vi alle er klar over det. Poenget er om dette er en langvarig løsning. Hva med alle de andre tusen som ikke får komme?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud. Det er jo mennesker det er snakk om, som deg og meg. La de bare komme! 

Anonymous poster hash: e611c...7aa

LOL, stakkars naive sosialist :fnise:

Anonymous poster hash: c0a0a...370

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

LOL, stakkars naive sosialist :fnise:Anonymous poster hash: c0a0a...370

Huff, er dessverre enig.

-TS

• Liker 7
Skrevet

Folk må få vettet i behold, og stemme noe annet enn AP i 2017, sånn at de får bytta ut Støre.

Det vil alltid være store flyktningskatastrofer i verden. Vi har nok problemer her på hjemmebane til å ta på oss dette.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Folk må få vettet i behold, og stemme noe annet enn AP i 2017, sånn at de får bytta ut Støre.

Det vil alltid være store flyktningskatastrofer i verden. Vi har nok problemer her på hjemmebane til å ta på oss dette.

Du mener helt ærlig ikke at det er vi i Skandinavia som har nok problemet? Hva i helvete skal resten av verden si da, hvis vi i vår lille idyll har nok problemer?

Anonymous poster hash: 429a1...dba

• Liker 9
Skrevet

Du mener helt ærlig ikke at det er vi i Skandinavia som har nok problemet? Hva i helvete skal resten av verden si da, hvis vi i vår lille idyll har nok problemer?

Resten av verden har sine problemer, mens vi har våre. De får hanskes med sine, vi må hanskes med våre.

Vi har en økende arbeidsledighet, spesielt blant unge. Disse innvandrerne uten utdanning vil slite med å komme inn på arbeidslivet, akkurat som unge nordmenn.

Grunnen til at vi lever i en idyll, som du kaller det, er at vi er få mennesker som deler på ganske bra ressurser. Det vil vi jo ikke gjøre dersom vi tar inn endeløst med innvandrere samtidig som oljeindustrien går kraftig ned.

Det er snakk om å tenke litt lenger enn to-tre år av gangen. Innvandringen til landet har feilet, og den vil fortsette å feile.

• Liker 19
Skrevet (endret)

FrP må ut av regjeringen, og det er jeg rimelig sikker på at det kommer til å skje med 10 000 syrere, eller 8000. Det blir en alt for stor kamel å svelge, og tviler på at velgerne vil akseptere det. De vil nok vinne mange velgere ved neste valg hvis de går ut. Velgere som ellers kanskje ikke hadde stemt FrP. Spørsmålet derimot er hva Høyre vil gjøre. Hvis opposisjon kjører igjennom med dette, hadde det beste vært om Høyre også gikk ut (kabinettspørsmål), så kan heller AP styre kaoset som de lager. Skal ikke se at dette bare er et spill fra Støre, der han plutselig tok opp et forslag om 10 000 syrere fra hatten sin, til stor begeistring for naive, drømmende idealister. 

Om høyre faktisk vil stille kabinettspørsmål er jeg usikker på. I mine øyne så er partiet likegyldig i forhold til innvandring. Vet egentlig ikke hvor jeg har dem (vet du?). Miljøpartiet derimot, partiet som skulle være et ensaksparti, har som samtlige andre miljøparti i Europa, endt opp som det mest pro-innvandrings-partiet. 

Endret av Snof
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg et glad i AP men kommer til å stemme FrP ved neste valg. Er rett og slett overrasket over hvor godt de har gjort det i regjering. Det at de har satt igang dyrepoliti smeltet hjertet mitt helt. Liker ikke hvordan Støre styrer AP lenger. Er det flere som tenker det samme? Hvis dere er uenige; hvilke tanker har dere?

Kun saklige svar ønskes.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

I praksis med familigjennforening tipper jeg dette blir på minst 20-30 000 og det vil sikekrt koste oss 100 miliarder. I tillegg til alle utgiftene for kriminalomsorg etc.

Anonymous poster hash: 6053c...b32
  • Liker 13
Skrevet (endret)

Synes denne artikkelen nok igjen blir aktuelt (Har lagd en tråd tidligere om den).

Narsissismens triumf

http://morgenbladet.no/debatt/2015/narsissismens_triumf#.VXgNl8_tlBc

Så lenge holdningene til den største humanitære katastrofen etter andre verdenskrig blir formulert innenfor en overforenklet dikotomi mellom sinnelagsetikere og konsekvensetikere, eller mellom «snillisme» (et umulig begrep for å forstå samfunn) og realisme, vil diskusjonen om verden og Norges plass snurre rundt seg selv. Den synes å handle om Midtøsten, men i virkeligheten dreier den seg om Norge – tilsynelatende er den preget av et kosmopolitisk perspektiv, men i realiteten viser det seg at det er snakk om narsissismens triumf.

Dagens politikk handler rett og slett ikke å hjelpe flest mulig, det handler bare om å fremtre som god. Verst ser du det ved KrF, der Dagrun Erikson, tar på seg T-skjorter som sier "Velkommen til Norge 10 000". Narsissistisk idioti, eller bare idioti. Tror det er det første.

Endret av Snof
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at det blir 8000 flyktninger, da trekker nok FrP seg ut, om ikke nå så senest i oktober, men om de vil tjene på det på meningsmålingene og ved kommunevalget bør de gjøre det raskt

• Liker 3
Skrevet

Kjenner jeg er helt rasende og såret samtidig... Tenk at vi med FRP i regjering skulle få ØKT innvandring!!

Jeg er så skuffet og sint at jeg nesten flyr i flint...

Er sur på FRP fordi de ikke prøvde å forhandle tallet ned til kanskje 5-6000. De kunne klart det om de hadde deltatt i forhandlingene, men føler meg bare så syykt svikta nå. Det blir selvsagt de eldre, uføre og lavtlønnede som må betale gildet for disse flyktningene. Kjenner jeg den norske stat rett, så får de vel både hus, førerkort og fast inntekt fra trygdekassa så lenge de lever, mens våre egne må slite for hver en krone... Fy f....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er helt rasende og såret samtidig... Tenk at vi med FRP i regjering skulle få ØKT innvandring!!

Jeg er så skuffet og sint at jeg nesten flyr i flint...

Er sur på FRP fordi de ikke prøvde å forhandle tallet ned til kanskje 5-6000. 

De prøvde å få ned tallet, men fikk det ikke til ettersom resten av partiene er ekstreme tilhengere av frislipp. FrP har sålangt redusert innvandringen ikke økt den, både nettoinnvandringen og asylstrømmen har falt, derfor bør de nå gå ut av regjering så de fortsatt kan hevde at de er et parti for redusert innvandring imotsetning til resten av Stortingspartiene.

• Liker 13
Skrevet

Har en stygg følelse av at disse 8000 fra Syria aldri i sitt liv blir sett i et nabolag nær denne Støre.

Utenom på vei vekk i en politibil. 

At den elitistiske kødden der skal kunne spille frelser for disse få, mens det står igjen hundretusenvis som kunne vert hjulpet i nærområdene for samme sum, er meg bare helt ufattelig usoledarisk og regelrett skammelig.

• Liker 20
Skrevet (endret)

I praksis med familigjennforening tipper jeg dette blir på minst 20-30 000 og det vil sikekrt koste oss 100 miliarder. I tillegg til alle utgiftene for kriminalomsorg etc.

Anonymous poster hash: 6053c...b32

Og det er dette som er det VIRKELIG skumle i denne saken. Hvem tror dere ender opp med regninga for å bosette alle disse menneskene? Hvem må skifte poster i sitt kommunale budsjett for å få råd til bosetting, NAV-ytelser, skolegang ++ for disse? Og hvem blir taperne? Som vanlig blir det til at kommunene tar penger fra sykehjem, sykehus, skoler og barnehager, for å forsøke å dekke opp det enorme behovet de vil ha for å tekkes denne nye gruppen. I tillegg: hvordan skal man rettferdiggjøre dette vedtaket overfor de mange hundre som allerede sitter i mottak rundt om i landet, som har fått opphold og som bare venter på å starte nye liv her? Hvor ligger rettferdigheten i at disse menneskene skal sitte pal på mottak i enda et par år mens 8 000 mennesker plutselig skal komme foran dem i køen bare fordi de har "riktig" nasjonalitet? Er ikke DET rasisme og diskriminering..?

Men det norske folk lar seg lure, og fortsetter å stemme venstresiden inn i Stortinget gang på gang. Og så lenge de gjør det, er dette retningen samfunnet utvikler seg i. Unge, etniske nordmenn står utenfor arbeidslivet fordi de faller ut av den teoritunge skolen, hvor skolene allerede er så skrapet på økonomiske midler at de ikke har råd til å ansette verken assistenter eller spesialpedagoger for å hjelpe de som sliter (med mindre de er fremmedspråklige; disse får jo tolker, assistenter og ymse spesialopplegg via egne vedtak), og å utvikle alternative opplegg krever også (utdannet) personale, ergo blir det snarere at rammene snevres ytterligere inn når skolen nok en gang tappes for de få ressursene de har. Flere steder i Oslo er det nå over 30 elever per klasse, og det sier seg selv at mange vil fortsette å falle utenfor, mange vil ikke få hjelp og veiledning i klasserommet, og mange vil føle seg uviktige, mindreverdige og oversett - og etter hvert vil de droppe ut av hele skolesystemet. 

Hva gjelder selve bosettingen lurer jeg også veldig på hvor stortingspolitikerne tror at alle de nødvendige husene og leilighetene skal komme fra - om de liksom bare materialiserer seg ved at de knipser i fingrene? Det finnes mange eksempler på at kommunene i belastede områder (les: Oslo) allerede i dag byr ut småbarnsfamilier og unge for å bosette flyktninger - midlene de har til rådighet er åpenbart vesentlig større enn en gjennomsnittlig ung småbarnsfamilie har til rådighet, og historiene om de som går på visning etter visning og opplever å bli bydd ut på den måten er mange. Ironisk at man skal ha penger til å drive på sånn når det gjelder bosetting i den allerede mest belastede kommunen i hele landet, mens skoleverket går for lut og kaldt vann. Alle andre kan liksom "bare flytte ut av byen", men det er noe som tydeligvis ikke gjelder for alle. Og så dannes det ghettoer, kriminalitetsraten øker, politiet må bruke mer ressurser i det aktuelle området, boligprisene faller, boligene forfaller, og sånn går nå dagene.

Og ja, selvsagt blir det sånn. Disse flyktningene vil IKKE bli plassert på Oslos vestkant, men i de områdene hvor innvandrertettheten, den påfølgende sosiale interne kontrollen (som man jo skulle tro mange av disse ønsket seg bort fra idet de søker ASYL), kulturelle regler og normer og dårlig økonomi. Og de vil kreve ytelser fra NAV både for seg og de 4-8 barna sine, de vil motvillig gå på norskopplæring, og når de er ferdige med introprogrammet vil de ikke jobbe, men leve av NAV mens de produserer stadig flere barn og mer eller mindre bygger opp en mini-skalaversjon av det samfunnet de visstnok prøvde å rømme fra, hvor det jo var så fælt. 

Jeg synes det er kvalmt, motbydelig og ironisk at eldre mennesker som har jobbet og slitt hele livet, som har vært med å gjenoppbygge dette landet etter krigen, og som har betalt sin skatt i alle år, forventes å gå opp mot 17 timer uten mat på sykehjemmet fordi sykehjemmet har så dårlig økonomi at de ikke har ansatte nok til å behandle pasientene ordentlig eller ta dem opp av sengen og aktivisere dem, at én sykepleier kan ha ansvar for hele avdelingen sin (i verste fall 2 avdelinger) på en vakt, at én lærer skal undervise opp mot 35 elever i en klasse (og alle disse elevene er unike individer med ulike behov - noe de også har krav på å få oppfylt), og at folk flest tar det som en selvfølge at alle pasienter, brukere og elever skal "få det de har krav på", av dette ene mennesket. På hvilken planet dette lar seg gjennomføre er jeg heller usikker på.

Så la oss skrape ytterligere på de postene hvor det blir færrest protester; skole og helse, og la oss bruke disse pengene på en samfunnsøkonomisk katastrofe i stedet. Det er jo MYE lurere å omfordele penger slik at flere kan NAVe seg gjennom livet (frem til velferdskassa blir tom, og vi alle har et reelt problem) mens unge som faller ut av skolen også blir skyflet over på NAV i stedet for å få alternativ undervisning, arbeidspraksis, mindre klasser med yrkesfag og lignende, og mens de gamle sitter mutters alene på rommene sine med våte bleier en hel dag og en hel natt mens de lurer på om det var dette de arbeidet så hardt for i alle de årene de var arbeidsføre, og om den 'omsorgen' de møter den dagen de blir pleietrengende egentlig minner mest om en straffeanstalt.

Endret av Strixvaria
  • Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

De som gjerne vil stemme ap fordi det ble blittelitt endring i uføretrygden, får nå tenke på at tusenvis av mennesker vil ha fortrinnsrett forran dem til kommunal bolig, psykiatrisk hjelp, tilrettelagt helsehjelp, arbeidstilpassing og at de skal dele på samme potten av sosialstønad, helsehjelp, barnehageplasser, tilrttelegging i skole, barnevernstiltak, fosterhjem osv. Det vil bli mindre til de som har lite i Norge, mer folk som sitter på ræven uten å delta i samfunnet, mindre til de eldre, flere etniske problemer og mye større trøbbel med å opprettholde velferdssystemet fremover slik det er i dag.

Masseimport av krigsskadde muslimer med et forvridd menneskesyn er ikke det Norge trenger, og det blir jævlig dyrt! Lurer på hvor ap mener pengene skal komme fra, nå som oljeinntektene går nedover. Men det er ingen som spør om klart, for det er ikke akseptert. Minstekriteriet for de som kommer burde vært jobbevne, krav om å lære seg norsk, ingen muligheter for familiegjenforening, og retur til syria så snart som råd er.

Anonymous poster hash: 011f7...4c6

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...