Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Hadde møte med lunsj på jobben i dag, men ble ikke tatt noe særlig. Så i dag blir det smørbrød til middag. Utrolig digg å ikke trenge å lage noe (for mannen, jeg lager jo aldri middag) :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ord jr tror han klarer å si:

Felix  (katten vår) = Feke 

Svane = flane 

Knekkebrød = bleppeblød 

Sjokolade = loalade eller lololade 

Kakao = tatao (egentlig mer au på slutten)

Han også telle til ti men hopper konsekvent over en og fem.

Språk og toåringer er gøy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammen er de ganske flinke da :fnise:

Glemte to andre ord jr ikke sier helt riktig:

Ballong = mamong 

Banan = maman 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2.5 åring sier pafrika til paprika. Akkurat som jeg gjorde da jeg var barn. Talefeil som går i arv der altså :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig når de lager sine egne, midlertidige ord. Om man kan kalle det det  :fnise: Og flere kommer! 

Da jeg var liten, 6-7 år kanskje, - hadde vi det veldig gøy med en 'lek' hvor vi sa:
"Jeg kan telle til ti"
"Få høre"
"En, to, tre fire, fem, ...., syv, åtte, ni, ti"
"Hvorfor hoppa du over seks?"
"Fordi det er bare et voksentall..."

Det var vel mange av oss som egentlig ikke skjønte hva vi snakka om :laugh::laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg ute og spiste på Sentralen med noen fra jobben. Veldig kult sted, og bortsett fra at det tok litt tid mellom hver rett og at maten kunne vært litt varmere var det veldig bra. Så mannen og jeg skal gå dit og spise en gang for noen av pengene jeg fikk til bursdagen min :) Er bare småretter der, og man må ta 4-6 retter for å bli god og mett. Tre pluss dessert ble litt lite så måtte spise pølse da jeg kom hjem :fnise: 

Snakka med mamma på tlf på vei hjem og sa at jeg gikk før vi skulle videre og drikke øl, for da er det vanskeligere å skjule at man drikker (hadde rød druejuice på Sentralen, ingen la merke til at det ikke var rødvin) og da sa mamma at nå sitter søstra di og sier mhmmm. Så ja, søsteren vet at jeg er gravid :fnise: Snakka visst litt høyt og visste ikke at hun var der. Gjør ikke noe da, hun elsker jo å vite ting mannen hennes ikke vet så hun kommer til å holde helt kjeft. Har bestilt tidlig ultralyd 5. april, etter det kommer vi til å fortelle det til alle. Skulle gjerne tatt det uka før men da er mannen på jobbreise hele uka og kan jo ikke dra uten han. Da er vi hvertfall garantert å få et skikkelig svar i motsetning til forrige gang. Og så bestiller jeg hos han jeg var hos siste gangen, er rett ved jobben og så tenker jeg at han også kanskje syns det er hyggelig å kunne gi gode nyheter denne gangen :Nikke: For denne gangen vet jeg jo at det kommer til å være liv der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, elsker mange smårettter! Får smake masse godt uten å bli stappa etterpå. 

Det blir koselig med ultralyd når du vet det er liv! Hvor langt på vei vil du være 5. april? 

Apropos barn og uttalelser som dere diskuterte over her. Mine to bonusgutter er så tette i alder at de blir på en måte enige seg i mellom om hvordan ord uttales. For eksempel majones var "hellones" i flere år! Selv om vi retter diskret (ja, du kan få majones) så funker det liksom ikke når begge er brennsikre på at de har rett :fnise: 

 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språk er kjempegøy!! Og jr. høres ut som en skikkelig sjarmør altså :ler: Hurra for snart ultralyd!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.3.2016 at 10.38, Weebs skrev:

Ååå, elsker mange smårettter! Får smake masse godt uten å bli stappa etterpå. 

Det blir koselig med ultralyd når du vet det er liv! Hvor langt på vei vil du være 5. april? 

Apropos barn og uttalelser som dere diskuterte over her. Mine to bonusgutter er så tette i alder at de blir på en måte enige seg i mellom om hvordan ord uttales. For eksempel majones var "hellones" i flere år! Selv om vi retter diskret (ja, du kan få majones) så funker det liksom ikke når begge er brennsikre på at de har rett :fnise: 

 

Da vil jeg være rett over 8 uker etter mine beregninger (9+0 etter menstermin) og det var da jeg var på ultralyd de to andre gangene også. Jeg vet jo hva jeg skal se etter selv på den tiden, det er ikke vanskelig å se det bankende hjertet da (jeg skjønte jo etter få sekunder at jeg hadde mistet forrige gang). Jeg er jo ikke bekymret sånn egentlig, så vurderte å utsette til uke 12, men så kom jeg på at det er jeg ikke tålmodig nok til så det blir første mulige dato etter påske :)

Vi retter også på jr litt diskret, og nå har han faktisk begynt å si Felist i stedet for Feke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg henger så etter her jeg altså. Men Gratulerer så mye med graviditeten  :nigo: !! Så gøy og fantastisk!! HURRA!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Marimba skrev:

Du, jeg henger så etter her jeg altså. Men Gratulerer så mye med graviditeten  :nigo: !! Så gøy og fantastisk!! HURRA!! :bolledeig:

Takk, Marimba :klemmer: Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som litt av samme konsept som vi spiste på for en tid tilbake i Oslo. Delicatessen ved Latter på Aker Brygge. Vært der? Der var det også mye god tapasmat :) 

Håper tiden går fort frem til TUL :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Grastusta skrev:

Hurra for jr i dag! :duskedame: 

Takk! Tenk at han er 2 år i dag :strix:

Jeg feirer for øvrig med å ha fått sopp. Hurra :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2-åring! :hoppe: Nå synes jeg plutselig ikke han er så veldig mye eldre enn R lenger... :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mazilla skrev:

Gratulerer med 2-åring! :hoppe: Nå synes jeg plutselig ikke han er så veldig mye eldre enn R lenger... :hoho: 

Takk! Hehe, rart hvordan de få dagene hadde så mye å si for to år siden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med toåring!! Og kondolerer med sopp - det er hat altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...