Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Jeg bor i Finnmark"

Min kjære her, som er hundeelsker, sier til meg at "Da sier man vel ikke hvor man bor. Man sier at -Jeg har sendt deg en PM." Fordi hvis man vil ha hjelp så sender man en PM. Man avslutter å skrive og ordner sakene med den som tilbød seg.

Hvis den som tilbød seg ikke følger opp, så kan man fortsette i tråden sin og si det ikke funket.

Det mener iallefall damen min er normal adferd.

Man sender nemligens PM hvis man ikke vil bli gjenkjent.

Jeg mener hun har rett.

Hvis man hater ei bikkje og man vil ha den ut av huset til de grader at man vil avlive dyret, så gir man det bort til første og beste dyrevenn... Og ber dem kontakte noen andre når bikkja slår seg vrang, fordi man ikke under noen omstendigheter tar den tilbake.

Uansett.

Om noen dumpet en hund her, hos oss, som vi ikke ville ha og ikke var forberedt på. Da hadde vi stappa bikkja inn i bilen og kjørt den hjem til eieren med beskjed om at "Dette er jo din hund. Ikke vår. Vi skal ikke ta vare på den for deg." Så binder man den om nødvendig fast i gjerdet inne i hagen og drar hjem.

Endret av Tøytigern
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gidder du å opprette en tråd nat du allerede har bestemt deg? For å provosere mest mulig?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kort fortalt siden jeg må løpe av gårde, men "det skal vi klare å ordne" var beskjeden jeg fikk fra FOD når jeg sa at TS ikke hadde midler til å sende selv..

Hvis du kjenner dem kan du jo sjekke med dem om de faktisk har svart at de ikke kan hente den? Ikke at det hjelper, hunden er eiers ansvar og hvis eier tar et valg så er det ingen som kan si imot :(

Flere av de henvendelsene har hun ikke engang svart på. :( Det er flere ting som ikke er besvart i denne tråden, og som jeg stusser på. Jeg velger å tro at det er en trolletråd, skrevet i nettopp dette forumet fordi det er så lett å provosere her. Det har hun jo greid, til gangs.

Anonymous poster hash: 382a8...472

Trolletråd eller ikke, veldig veldig provoserende absolutt! Magefølelsen min sier allikevel at det ikke er et troll, men et menneske med veldig liten sympati for dyr og som er altfor lite løsningsorientert, så mye at det er utenfor min fatteevne. Jeg hadde selv en ex-venn som avlivet hunden sin fordi de skulle på ferie, uten å si noe til noen først så man kunne tilby hjelp :/ Noen ganger lurer jeg på hva folk tenker med!

Anonymous poster hash: 6cb60...18d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner dem kan du jo sjekke med dem om de faktisk har svart at de ikke kan hente den? Ikke at det hjelper, hunden er eiers ansvar og hvis eier tar et valg så er det ingen som kan si imot :(

Trolletråd eller ikke, veldig veldig provoserende absolutt! Magefølelsen min sier allikevel at det ikke er et troll, men et menneske med veldig liten sympati for dyr og som er altfor lite løsningsorientert, så mye at det er utenfor min fatteevne. Jeg hadde selv en ex-venn som avlivet hunden sin fordi de skulle på ferie, uten å si noe til noen først så man kunne tilby hjelp :/ Noen ganger lurer jeg på hva folk tenker med!

Det kan jeg selvsagt gjøre. Men har vært en smule tilbakeholdende med å spørre og grave for mye om akkurat dette tilfellet dels fordi TS skulle være trygg på at jeg ikke kommuniserte for MYE gjennom to kanaler siden hun fryktet for seriøsiteten og beskyttelsen av personvernet, og dels fordi jeg finner hele historien så merkelig at også jeg begynner å lure på om TS er seriøs.

Men jeg sender dem mail nå og spør om de har hørt mer...

Og nå er mailen sendt! :)

Endret av Kontormus
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan jeg selvsagt gjøre. Men har vært en smule tilbakeholdende med å spørre og grave for mye om akkurat dette tilfellet dels fordi TS skulle være trygg på at jeg ikke kommuniserte for MYE gjennom to kanaler siden hun fryktet for seriøsiteten og beskyttelsen av personvernet, og dels fordi jeg finner hele historien så merkelig at også jeg begynner å lure på om TS er seriøs.

Men jeg sender dem mail nå og spør om de har hørt mer...

Og nå er mailen sendt! :)

Så flott, så snill du er :) Nå får vi iaf bekreftet om TS snakker sant eller ikke, håper hele greia bare er tull.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så flott, så snill du er :) Nå får vi iaf bekreftet om TS snakker sant eller ikke, håper hele greia bare er tull.

Jeg skjønner ikke dere som tror dette ikke er reelt. Dette er en tragisk sak som man burde ta på alvor. Det er synd at det er vanskelig å få fraktet hunden fra Finnmark. Men jeg tenker at dersom TS absolutt vil bli kvitt "problemet", så hadde det vel ikke vært så vanskelig å kjøre til nærmeste dyrebeskyttelse og levere/dumpe hunden der. Alt er jo bedre enn å avlive hunden.

Anonymous poster hash: 60520...8c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er noen mennesker som velger å avlive dyret sitt selv om det finnes andre løsninger. Lurer på hva som driver dem. Snakket med en jente som fikk katten sin avlivet fordi den skrapte på vinduet om natten, og hun sa hun ikke kunne annonsere katten på FINN fordi hun ikke hadde egen PC. Logikk på høyt nivå.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, om du avliver hunden så vil du ikke forbli anonym. Det er klart noen i Finnmark kommer til å finne ut hvem du er, og ganske mange har engasjert seg i denne tråden. Den dårlige holdningen din har kommet ganske tydelig frem. Dette er ikke noen trussel fra meg, men man har jo lest om at folk som plager/dreper dyr kan møte stor forakt fra andre når det blir offentlig kjent. F.eks. tilfellet med han som bandt hunden fast og druknet den.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i Finnmark, kan godt ta over hunden til man finner nytt hjem eller DBF har rom til å ta den inn.

Om nærmeste flyplass er Mehamn så er du ikke så veldig langt unna, så dette kan vi ordne.

Jeg kan omså ringe veterinæren og snakke med de, så de kan oppbevare hunden for deg til jeg kommer imorgen å henter om du ønsker det. Ta kontakt med dyrebeskyttelsen finnmark, så slipper du å kontakt med meg direkte siden du er redd for å bli avslørt hvem du er. 

Anonymous poster hash: 56962...bd3
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i Finnmark, kan godt ta over hunden til man finner nytt hjem eller DBF har rom til å ta den inn.

Om nærmeste flyplass er Mehamn så er du ikke så veldig langt unna, så dette kan vi ordne.

Jeg kan omså ringe veterinæren og snakke med de, så de kan oppbevare hunden for deg til jeg kommer imorgen å henter om du ønsker det. Ta kontakt med dyrebeskyttelsen finnmark, så slipper du å kontakt med meg direkte siden du er redd for å bli avslørt hvem du er. 

Anonymous poster hash: 56962...bd3

Veldig bra. Håper TS tar i mot dette sjenerøse tilbudet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har oppført seg som en tankeløs kløne helt fra hun fikk valpen og ikke klarte å si nei, og nå mener hun at hun skylder hunden å se på den mens den dør. Hva faen er det for slags tankegang? Vi kan fremdeles ha et knøttlite håp om at Ab …bd3 kan få reddet det arme dyret i siste sekund, men det blir vel for brysomt for TS.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, leser du i denne tråden?

Det er en som har tilbudt seg å hente hunden levende hos veterinæren i morgen. 

Du får svare vedkommende i tråden og gjøre en avtale. Alt du trenger å gjøre er å kontakte dyrebeskyttelsen i Finnmark og oppgi navnet på veterinæren.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje mulig å kontakte de veterinærene som finnes i Mehamn og omegn for å tipse dem om at det vil komme inn noen for å avlive en frisk Jack Russel, og at det finnes flere som ønsker å overta hunden fremfor at den skal avlives? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det var en hund så er den nok dessverre borte nå pga av Ts. Stakkars hund det fortjente den ikke. Jeg er kun for avliving om dyret lider eller det er så sykt at det ikke går ann å redde. Jeg er også for avliving ved sterke atferdsproblemer som ikke lar seg løse. Man skal så klart ha prøvd alt først. Men la oss si jeg hadde en meget aggresiv hund eller katt som var til fare for mine barn og de stadig prøvde eller klorte og bet barnet og omplassering tok for lang tid. Ja da kommer faktisk sikkerheten for barnet mitt først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en hund så er den nok dessverre borte nå pga av Ts. Stakkars hund det fortjente den ikke. Jeg er kun for avliving om dyret lider eller det er så sykt at det ikke går ann å redde. Jeg er også for avliving ved sterke atferdsproblemer som ikke lar seg løse. Man skal så klart ha prøvd alt først. Men la oss si jeg hadde en meget aggresiv hund eller katt som var til fare for mine barn og de stadig prøvde eller klorte og bet barnet og omplassering tok for lang tid. Ja da kommer faktisk sikkerheten for barnet mitt først.

Enig med deg her. Med unntak av at jeg hadde aldri omplassert et dyr som flere ganger gikk til angrep på barna (eller andre for den saks skyld) uprovosert. 

Og de atferdsproblemene som er beskrevet i denne tråden er absolutt noe som kunne bedret seg hvis hunden bare fikk noe oppmerksomhet i det hele tatt. 

Jeg har hatt mange hunder som har gitt meg lyst til å rive meg i håret og dunke hodet i veggen i ren fortvilelse over atferden i sent valpestadie og unghundperioden. Men med trening og stimulering så går det helt fint faktisk. Det går over! 

Men dette her er garantert et troll. Ikke tale om at dette her kan være sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOD kan bekrefte at de har vært i kontakt med dem, men at hunden måtte hentes ved døren. 

Jeg vet at FOD har stort nettverkt, men Finnmark er stort. Så derfor tenkte jeg at hun kunne frakte den til nærmeste lufthavn og sende den som cargo. Det har altså ikke vært nevnt.

Har sendt en ny mail om spurt om dette kan være aktuelt, hvis TS orker å frakte den dit da...

Men nå har jo andre kommet med tilbud om å hente den hos henne, så jeg håper de har såpass vett at de kan benytte seg av PM i det minste for å gjøre en avtale.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

:omg: Ånei, da er det sant altså, og jeg som håpet at dette var en tulletråd. Stakkars valp  :cry3:

Anonymous poster hash: f1ba8...c82
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

FOD kan bekrefte at de har vært i kontakt med dem, men at hunden måtte hentes ved døren.

Jeg vet at FOD har stort nettverkt, men Finnmark er stort. Så derfor tenkte jeg at hun kunne frakte den til nærmeste lufthavn og sende den som cargo. Det har altså ikke vært nevnt.

Har sendt en ny mail om spurt om dette kan være aktuelt, hvis TS orker å frakte den dit da...

Men nå har jo andre kommet med tilbud om å hente den hos henne, så jeg håper de har såpass vett at de kan benytte seg av PM i det minste for å gjøre en avtale.

Æsj da var det faktisk sant det hun sa, ikke at det fratar ts ansvar, hun kunne gjort mye mer for å redde valpen enne å være avhengig av at noen andre henter den :( takk uansett for at du fikk det oppklart Kontormus

Stakkars valp, den har det bedre nå i valpehimmelen. Jeg håper du får fred nå ts, når et liv måtte ofres for det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS er så feig at hun ikke leser mer i denne tråden. Hun opprettet tråden for å rettferdiggjøre overfor seg selv at hun ville ta livet av en hund. Hun ønsket heller at hunden skulle dø enn at noen kunne overta den. "Ufordragelig," kalte hun valpen sin, som var avhengig av henne.

Jack Russell terrieren i Alta som er avertert på FINN er antagelig broren til TS sin valp, ettersom det er lik alder, 9 måneder.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg tenker at det faktisk kan være større problemer med denne hunden enn vi forstår ut fra beskrivelsen. Det som får varselklokkene til å ringe hos meg er at en oppdretter gav vekk gratis en renraset valp? I tillegg nekter vedkommende å ta valpen i retur da problemene begynte vise seg. Jeg lurer virkelig på hva som var galt med det kullet, jeg vil tro at det har skjedd en tjuvparring med vel nær slekt... (ja, jeg vet om tilfeller der oppdrettere har kamuflert det med å oppgi en annen hund som far, det er uansett ingen som tar dnatest...)... Ts har også hatt flere interessenter som har visst om tingenes tilstand før de kommer og som likevel IKKE ønsker å ta imot valpen. Hvorfor?

Og alle dere som hyler og vil ha hunden, hvorfot tilbyr dere ikke å ordne med transporten selv?

Jeg har forøvrig selv vært en av de som har hylt om fæle hundeeiere som ikke orker mer av hunden sin, stakkars hund og bla bla.. Vel, så har jeg møtt denne problemhunden ved senere anledninger, og helt ærlig, jeg skjønner faktisk greia med at noen hunder er ikke helt rett skrudd sammen i hodet...

Anonymous poster hash: 51677...377
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...