Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud så ufattelig angripende og stygge dere er mot ts! Skjerp dere og kom med konkrete forslag fremfor å angripe på den måten. Det hjelper ingen å trekke ned andre i vanskelige situasjoner!

Ja, hun fikk en hund i gave og burde nok lest seg opp og lagt mer i hundens oppdragelse, me det er faen meg ingen unnskyldning for å skrive så stygge ting til noen! Dere det gjelder skulle vært kastet ut av KG for slike kommentarer!

Anonymous poster hash: 0aab9...c5d

Det de første reagerer på her er hvordan TS skal "kvitte" seg med en "ufordragelig" valp som vedkommende ga opp før det i det hele tatt ble prøvd noe.

Slik TS skriver virker det som vedkommende er ganske lat og giddalaus med denne hunden også, så synes kritikken er mer enn berettiget.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det de første reagerer på her er hvordan TS skal "kvitte" seg med en "ufordragelig" valp som vedkommende ga opp før det i det hele tatt ble prøvd noe.

Slik TS skriver virker det som vedkommende er ganske lat og giddalaus med denne hunden også, så synes kritikken er mer enn berettiget.

Uansett hva en trådstarter skriver, finnes der INGEN rett i å kritisere vedkommende for situasjonen de er i. Dette er i og for seg et anonymt forum, hvor man kan utveksle tanker og be om råd.

Har ikke sett mange trådene som poengterer 《gjerne kritiser meg, hets, trekk meg ned, bann og vær ekkel med meg, slik at jeg skjønner hvor lite jeg er verdt for noe jeg skriver i HI》. NEI, folk må virkelig skjerpe seg og reglene på KG burde vært myyyyye strengere på dette punktet!

Anonymous poster hash: 0aab9...c5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her har tilbudt seg å overta valpen, men ts kan ikke reise/sende den. TS får ikke til å sitere vedkommende som helt konkret har tilbudt seg å overta den, så ingen PM kan sendes. Hun får nr og kontaktperson i FOD, men da dukker det plutselig opp noen som har erfaring med problemhund, og som virker som de er veldig interessert - enda TS for øyeblikket ikke har annonse ute. Hm. Jeg tror (og håper) dette er en trolletråd. Noen har fritidsproblemer, og trolling kan være underholdende, det, men denne synes jeg var i overkant drøy. Mange har engasjert seg sterkt, og mange følelser er vekket hos folk som virkelig, virkelig bryr seg masse om dyr. Jævlig stygt på alle måter, trolletråd eller ikke. 



Anonymous poster hash: 382a8...472
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mange her har tilbudt seg å overta valpen, men ts kan ikke reise/sende den. TS får ikke til å sitere vedkommende som helt konkret har tilbudt seg å overta den, så ingen PM kan sendes. Hun får nr og kontaktperson i FOD, men da dukker det plutselig opp noen som har erfaring med problemhund, og som virker som de er veldig interessert - enda TS for øyeblikket ikke har annonse ute. Hm. Jeg tror (og håper) dette er en trolletråd. Noen har fritidsproblemer, og trolling kan være underholdende, det, men denne synes jeg var i overkant drøy. Mange har engasjert seg sterkt, og mange følelser er vekket hos folk som virkelig, virkelig bryr seg masse om dyr. Jævlig stygt på alle måter, trolletråd eller ikke. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

 

Skulle ønske jeg også trodde det var trolletråd, hadde vært så mye lettere, men har opplevd det samme i virkeligheten. Jeg hadde en ex-venn som kom i en liknende situasjon og endte opp med å avlive hunden, selvom mange av oss andre tilbød hjelp  :cry3:Og det var til og med en voksen hund, og ikke en hely uskyldig valp som TS sin! Derfor brenner denne tråden i hjertet mitt, jeg ønsker så inderlig at TS tar til vettet og IKKE gjør det samme!

Anonymous poster hash: 437ea...19a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sannsynligvis avlivet den, siden hun ikke oppdaterer.



Anonymous poster hash: f1ba8...c82
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister fullstendig troa på menneskeheten bår jeg leser sånt. Måtte ts ALDRI ALDRI ALDRI skaffe seg dyr igjen. Forkastelig menneske.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen GIR BORT en hund til noen som ikke vil ha og ingen tar i mot hvis de ikke vil ha!

Jeg er helt sjokkert over denne tråden! Å få hund er på mange måter som å få barn, det er ikke noe man bare gjøre, det er noe man vurderer over lengre tid og låser seg til for pluss minus ti år. 

Jeg har hatt hund hele livet og å oppdra en valp er ikke bare bare. Terriere kan også være spesielt vanskelige, da de er noe hardere i gemyttet enn andre hunderaser.

Denne såkalte "oppdretteren" skulle blitt fratatt retten til å avle videre, makan til uansvarlig oppførsel har jeg ikke hørt om på lenge. Og apropos, har ikke oppdretter mulighet til å ta valpen tilbake? Jeg kjenner ikke EN oppdretter som ikke hadde tatt en 9 mnd gammel valp tilbake da den stod i faren for avliving pga "vanskelig oppførsel" (les: VALPEOPPFØRSEL)

TS: her er link til en omplasseringsside for hunder og katter i finnmark - ta kontakt snarest!
https://www.facebook.com/pages/Omplassering-Finnmark/128479520519283

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister fullstendig troa på menneskeheten bår jeg leser sånt. Måtte ts ALDRI ALDRI ALDRI skaffe seg dyr igjen. Forkastelig menneske.

 

Men hun har jo ikke skaffet seg et dyr hun ville ha, hun fikk et plassert nærmest oppi fanget, mot sin vilje! Selvfølgelig hadde jo det beste vært hvis hun likevel ble glad i hunden og de levde lykkelig i alle sine dager, men jeg skjønner motviljen til TS også. Spesielt når det viser seg at rasen generelt visstnok er "sterkere i viljen" enn en del andre raser, (i følge andre her, jeg vet veldig lite om hunder selv,) og i tillegg viser valpen seg å være ekstra trassig.

 

Ingen GIR BORT en hund til noen som ikke vil ha og ingen tar i mot hvis de ikke vil ha!

Jeg er helt sjokkert over denne tråden! Å få hund er på mange måter som å få barn, det er ikke noe man bare gjøre, det er noe man vurderer over lengre tid og låser seg til for pluss minus ti år. 

(...)

Denne såkalte "oppdretteren" skulle blitt fratatt retten til å avle videre, makan til uansvarlig oppførsel har jeg ikke hørt om på lenge. Og apropos, har ikke oppdretter mulighet til å ta valpen tilbake? Jeg kjenner ikke EN oppdretter som ikke hadde tatt en 9 mnd gammel valp tilbake da den stod i faren for avliving pga "vanskelig oppførsel" (les: VALPEOPPFØRSEL)

(...)

 

AMEN!

Anonymous poster hash: e98a4...e28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hun har jo ikke skaffet seg et dyr hun ville ha, hun fikk et plassert nærmest oppi fanget, mot sin vilje! Selvfølgelig hadde jo det beste vært hvis hun likevel ble glad i hunden og de levde lykkelig i alle sine dager, men jeg skjønner motviljen til TS også. Spesielt når det viser seg at rasen generelt visstnok er "sterkere i viljen" enn en del andre raser, (i følge andre her, jeg vet veldig lite om hunder selv,) og i tillegg viser valpen seg å være ekstra trassig.

 

 

AMEN!

Anonymous poster hash: e98a4...e28

 

 

Jeg ser absolutt ingen formildende omstendigheter for TS her. Man påtar seg ikke en valp hvis man egentlig ikke har lyst på, samme hvor gode overtalelsesevner oppdretter har, og samme hvor presset man føler seg. Man får bare ikke en hund, som betyr at man binder seg for 12-15 år, på denne måten her, man anskaffer den etter å ha tenkt lenge og grundig, veid for og imot, og til slutt kommet fram til at man er 100% sikker og klar på at man vil påta seg det ansvaret og arbeidet det faktisk er å eie hund.

Her har både hundeeier og oppdretter opptrådt uansvarlig, og det har gått ut over et uskyldig dyr, som er prisgitt de menneskene som har ansvaret for den. Det finnes søren meg ingen unnskyldning for sånt.

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan TVINGE noen til å ta ansvar for et dyr. Ts kunne- og skulle ha sagt NEI.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen måneder siden fikk jeg en valp som presang av en venn, familie hunden deres hadde visst fått et nytt kull. Ikke at jeg egentlig ba om å få den i det hele tatt, men ting gikk som det gikk og valpen ble presset over til å bo hos meg. Greit nok tenkte jeg, den var søt og alt det der, og jeg hadde nok med mat og plass, og den var allerede forsikret og vaksinert. I dag er den 9 mnd. Problemet er at den har vist seg å være helt ufordragelig! Holder aldri kjeft med bjeffinga, selvom den får nok vann og drikke. Har et inngjerdet hage den har fri adgang til, men neida, den skal selvsagt pissa på møblene mine isteden. Ikke eier den respekt for andre heller, går ikke en dag uten at den prøver å bite. Ikke meg, men bokstavelig talt alle andre. Heldigvis er den liten, så jeg har et solid overgrep på den, og passer alltid på å holde den milevis unna andre mennesker. Er så dritt lei! Det har blitt så ille at jeg ikke tørr å ta i den mer enn nødvendig, vil helst ikke se den. Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Ikke kan jeg stelle den heller i frykt for å miste fingeren, så det gikk mange dager uten stell før jeg fikk den til en veterinær som gjorde det for meg. Så til saken, jeg har prøvd i over to måned å gi den bort til noen andre, men det går ikke. Ingen verken bekjente eller fremmede som har sett den vil ta i den med ildtang, den bikkja er alt annet enn hva en valp skal være! Har kontaktet gårder og slikt og, men uten positiv svar. Har nå prøvd å kontakte ulike dyre organisasjoner for å få den omplassert, men med tanke på beliggenheten min kan de ikke hente den selv. Jeg må i såfall ta den med til nærmeste by, men med tanke på jobb er det umulig. Har nå bestilt time til avliving før jeg reiser bort i sommer, selvom det var en tung beslutning etter mange ukers forsøk på å få den omplassert. Jeg vil så gjerne bli kvitt den på andre måter enn avliving, men jeg er helt rådvill nå, har i  prøvd alt! Absolutt alt!! Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare få det ut, blir gal av å ha den tingen i hus. Kanskje noen her har noen gode ord eller liknende erfaringer å dele?  Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Hvis dette er et seriøst innlegg kan jeg ta over hunden og finne et nytt hjem til den. Hunder trenger oppdragelse. Virker som dette er noe som ikke har vært på plass, men en valp bør ikke avlives fordi den har hatt en vanskelig start på livet!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund, sier jeg bare. Du kan ikke fordra hunden og bestemmer deg derfor for å avlive den? Jeg kan virkelig ikke tro det. Man kan ikke kvitte seg med dyret bare fordi det oppfører seg som et lite barn. For det er nettopp det hunden din er. Den er en valp, et lite barn. Vi setter liksom ikke barn fra oss i skogen eller tar dem til avlivning bare fordi de oppfører seg vanskelig. Vi lærer barna våre hva som er lov og ikke lov. Det samme må man faktisk gjøre med en hund. Trening, trening og atter trening.

 

Du kan ikke skylde på hunden når du ikke har gjort det som er nødvendig. Hvis du er så misfornøyd, så er det bedre for hunden å bli gitt tilbake til dem som ga den til deg. Da får ihvertfall hunden det den trenger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS, FOD har sagt de kan hjelpe deg. Ring 22613031 mellom 18 og 21, damen jeg har snakket med heter Elisabeth Engen!

 

Lykke til! :)

 

PS: det er en løsning jeg syns du bør går for. De dekker da transport,veterinersjekk og sørger for at det er skikkede mennesker som får overta.

Så flott at du kontaktet Fod Jeg har også sendt de Mail

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett mange trådene som poengterer 《gjerne kritiser meg, hets, trekk meg ned, bann og vær ekkel med meg, slik at jeg skjønner hvor lite jeg er verdt for noe jeg skriver i HI》. NEI, folk må virkelig skjerpe seg og reglene på KG burde vært myyyyye strengere på dette punktet!

Anonymous poster hash: 0aab9...c5d

 

Altså. TS tok imot en hund hun ikke ønsket seg (hva skjedde med å si nei når noen tilbyr deg et levende vesen du ikke vil ha ansvar for?), hun går hverken på valpekurs eller kan noe særlig om hunder, og stempler hunden som "umulig" når den ikke oppfører seg som hun vil helt av seg selv. Og å la en hund stå ute i hagen hele dagen, for så å bli plassert i bur så fort den kommer inn?? Vær så sur du bare vil, men behandler du dyr på den måten, kommer folk til å reagere og si sin ærlige mening.

 

 

Anonymous poster hash: 086de...d8f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du kontaktet Fod Jeg har også sendt de Mail

FOD har sagt seg villig til å hjelpe, det har gått flere mail fram og tilbake mellom dem og meg. Og de kjenner meg personlig. Men TS må selv ta kontakt med dem hvis hun ønsker deres hjelp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det virkelig på tide at TS oppdaterer synes jeg. Begynner å tro at dette er et troll som manglet en gjennomtenkt avslutning på historien...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer, lørdagen gikk som forventet, en fiasko. Var helt overbevist at det ville klaffe denne gangen. Ble så utrolig skuffet, om jeg ikke var dritt lei valpen før så er det ti ganger verre nå. Har null energi til å drive videre med dette kaoset, så jeg har fått en venn til å lese gjennom tråden og kontakte noen organisasjoner en siste gang før avreise. Hunden har det ikke bra den heller stakkar, dette må ta en slutt snart. 

 

TS

 

 



Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For de som lurer, lørdagen gikk som forventet, en fiasko. Var helt overbevist at det ville klaffe denne gangen. Ble så utrolig skuffet, om jeg ikke var dritt lei valpen før så er det ti ganger verre nå. Har null energi til å drive videre med dette kaoset, så jeg har fått en venn til å lese gjennom tråden og kontakte noen organisasjoner en siste gang før avreise. Hunden har det ikke bra den heller stakkar, dette må ta en slutt snart. 

 

TS

 

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Før avreise hvor? Hver så snill og gi hunden til noen av de som har tilbudt deg hjelp her inne. Forstår at du sikkert er drittlei hele situasjonen, men bare gi den en siste sjanse? Har du forresten sjekket hunden hos dyrlegen?, sitter å tenker på om hunden kanskje har vondt noen plass siden den oppfører seg sånn, eller så finnes det jo hundeadferds konsulenter rundt om i lamdet, de har jo dette som sitt yrke og kan kanskje finne ut av om dette er et adferdsproblem eller om dette er arvelige egenskaper den er født med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lille_fiol: som nevnt tidligere skal reise bort på ferie i noen uker, derfor har jeg prøvd febrilsk å finne en løsning for å unngå avliving, men så langt uten hell. At noen tilbyr seg på nett er veldig omtenksomt, men med mindre de kan hente hunden selv går det (dessverre) ikke. Satser på at en organisasjon kan hente den i tide, ellers så må det bli avliving. Helt ærlig tror jeg det er det beste for hunden slik den føler seg nå.

 

Har tatt den med til dyrlege, ingenting fysisk galt, men dyrlegen sa at den hadde et unormalt stort temperament og var veldig stresset. 



Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...