Gå til innhold

malicious og hverdagen

malicious

Anbefalte innlegg

Synd jeg ikke får smakt dem i morgen :( Me want!

Jeg har fryst ned 4-5 stk ;) 

de så sjuuukt gode ut på snap i allefall! :nigo:

Superdigge! Viktig å varme de litt i ovnen, så de får den nybakte-følelsen. + melis og kokkos! :glis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjesp.

Selv om jeg sov fra 23 - 07 så er jeg overraskende trøtt. Jeg sov på gjesterommet i natt, slik at mannen kunne ta nattestyret, så kom han og vekket meg når hun våknet. HALLELUJA så sov hun til kl. 7! DET er lenge siden, det! Så lå vi og tulla litt i senga frem til kl. 9. Fikk laget frokost og vasket gulvet på kjøkkenet.

Denne helga har vi vel ikke gjort noe spennende som er verdt å skrive om. Jeg drakk litt vin, da. I glasset jeg fikk til bursdagen min, som rommet 0,7liter. HAHA, det er jo en flaske, sånn omtrent? Jeg drakk ikke en flaske altså. Da hadde jeg havnet på en snurr, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste mannen min! Skal til kiropraktor og han er hjemme for å lese til eksamen. Var rimelig klar for at det var inn, ut og busse hjem. Så sier han; "nå tar du deg god tid. Kjøp deg en kaffe om du vil det. Ikke stress hjem. Jeg har tid til å passe T"

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom hjem til ryddig hjem i går! Var jo hos mamma og pappa fra fredag og til i går, onsdag. Mannen har vært syk halve uka, men støvsugd hadde han gjort for å blidgjøre meg. Det liker vi!

Merker at det å være kjærester er annerledes enn før barn. Det sliter litt på oss. Da T har lagt seg for kvelden vil jeg gjerne pusle med egne ting og slappe av i sofaen. Han mener jo at da bør vi hvertfall ha sex. Jeg synes det er så mye sexfokus og mas her i heimen. Føles liksom som jeg kveles litt. Har blitt til at alt det positive han gjør er for å blidgjøre meg, så han får sex. I går endte vi med å krangle rett før vi skulle sove. Yes, så koselig var det å komme hjem, liksom.

Problemet er vel at jeg har kronisk støv på hjernen. Jeg ser kun hva som bør bli gjort, og klarer nesten ikke å slappe av og koble av. Det er så himla slitsomt! Alt jeg i hele verden ønsker meg er å få det skikkelig rent her hjemme, men tiden strekker ikke til på dagtid med ei aktiv snuppe. Og når hun er lagt så er jeg jo dønn sliten.

Vet du, akkurat dette er som jeg hadde skrevet det selv. Særlig var det sånn etter første svangerskap. Jeg hadde gått rundt og båret på baby og ammet hele dagen og når hun først la seg ville jeg ha litt armsleng. Men da mente han vi skulle ha sex og ble så skuffa og mente jeg ikke ville ha han fordi jeg sa nei... Og det er litt sånn nå også. Sikkert litt sånn mannfolka er. Vi hadde en veldig tøff periode forrige gang og da måtte vi ta en skikkelig oppvask og prate prate prate om det. Flere ganger. Nå er forholdet vårt mye bedre, selvom vi nå har to barn og har en hektisk hverdag. Vi prøver å forstå hverandres behov og imøtekommer det så godt vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Så deilig da! Kos deg med kaffekoppen eller hva det nå blir ;)

Tok meg heller tid til litt shopping  :Knegg:

Så herlig at han tar seg tid så du får litt alenetid :)

Ja, veldig! Han liker veldig godt å være alene med henne også. En dag han var med henne store deler av dagen sa han: "Du, jeg skjønner at du blir sliten av dette.. Det er ganske krevende!" VELDIG digg at han forstår hva det å gå hjemme faktisk er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste nettene har T funnet ut at hun vil sove på magen. Jeg var litt stressa i starten, men det har gått fint hittil. Problemet er kanskje at hun kan snu seg til magen, men ikke fra magen til ryggen. Det betyr jo at hun våkner på natta og er litt sint, så da må jeg snu henne :ler:

I følge helsesøster kan hun fint sove på magen selv om jeg presiserte at hun IKKE snur seg begge veier. Null problem i følge henne. Så, denne "nye" sovingen har gjort at hun sov til 8 og andre dagen til kl. 7 - håper det fortsetter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste nettene har T funnet ut at hun vil sove på magen. Jeg var litt stressa i starten, men det har gått fint hittil. Problemet er kanskje at hun kan snu seg til magen, men ikke fra magen til ryggen. Det betyr jo at hun våkner på natta og er litt sint, så da må jeg snu henne :ler:

I følge helsesøster kan hun fint sove på magen selv om jeg presiserte at hun IKKE snur seg begge veier. Null problem i følge henne. Så, denne "nye" sovingen har gjort at hun sov til 8 og andre dagen til kl. 7 - håper det fortsetter!!

Jeg var superstressa da L begynte å sove på magen! Jeg hadde en periode med sterk frykt for krybbedød på den tiden (jeg syntes at artikler om krybbedød var passende sengelesing tydeligvis... Nå holder jeg meg HELT unna), så jeg sov omtrent ikke. Snudde henne masse i starten! Nå snur hun seg selv, og sover hun på siden eller magen når jeg legger meg, lar jeg hun ligge sånn. Er tydeligvis det hun liker, til min store fortvilelse... haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg sov lite når J bestemte seg for å sove på magen, livredd mamma som satt på sengekanten og så på ungen sove og lyttet til pusten hans :ler: Han derimot sov jo veldig mye bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Heldig dere er..

Her klarer hun ikke å sove på magen. Hun våkner og begynner å krabbe rundt i senga.

Hun sov på magen i 2 netter og er tilbake på ryggen nå. Skjønner ingenting jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster anbefalte oss å legge tidligere for at hun skulle få lengre søvn. Skjønte ikke helt logikken i det, men vi har nå prøvd å legge 18.30, og da er hun vært våken siden kanskje 16.00. Nå i det siste har hun sovet natta igjennom og har gjerne våknet tidligst kl. 07 - dette liker jeg :)

I dag våknet vi litt før 8 :)

Ellers:

Rukket  å bli 7 mnd. Er veldig blid (stort sett!) og spiser masse mat!

Foreløpig så liker hun:

Grøt

Banan

Smoothie på pose

Mais / hirse-pinner

Laks (spiste iallefall da jeg matet henne  :Nikke: )

Mos av potet, gulrot, søtpotet og kålrot

Sliter med å finne middager til henne. De glassene vi har prøvd liker hun ikke (ikke jeg heller egentlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J elsker "mors kjøttkaker med søtpotet" :) prøvd den?

Det er det eneste middagsglasset E liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...