Gå til innhold

malicious og hverdagen


malicious

Anbefalte innlegg

Begynner å bli fart på krabbingen til snuppa nå. Plutselig må vi starte å passe ekstra på. Vi har ennå ikke skaffet oss trappegrind som skal være øverst i trappa vår. De jeg har sett er vanskelig å åpne med en hånd. Det må jo være så og si det eneste kriteriet jeg har.

 

Ellers har jeg trent i dag for første gang på.. 9 mnd? Litt flaut å si, men tror jeg er i gang for fullt nå! 50 minutter spinning i dag! Merker det allerede nå at jeg har vondt i rumpa :ler:

 

God lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den trappegrinden vi har er veldig enkel å åpne med én hånd. Du bruker tommelen til å låse opp også løfter du den bare samtidig så er den åpen. Kjøpte den på babyshop,husker ikke merket nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trappegrinden vi har er veldig enkel å åpne med én hånd. Du bruker tommelen til å låse opp også løfter du den bare samtidig så er den åpen. Kjøpte den på babyshop,husker ikke merket nå.

Skal sjekke ut hva de har. Er det lenge siden dere kjøpte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige natt var ingenting å skryte av. Jeg la meg tidlig og sovnet rundt halv tolv, blir da vekt av frøkna som var lysvåken, hadde bæsja og var klar for å starte dagen. Jeg byttet på henne, laget mat og la henne i håp om at hun kom til  sovne igjen.  

 

Etterhvert sa jeg i fra til samboer at han kunne legge seg oppe, så han i det minste fikk sove. Tok T over i vår seng og hun krabbet rundt og lagde den beste lyden mamamamammama, med "mamma" riktig innimellom! Hun turna virkelig frem og tilbake og holdt på til hvertfall kl. 03. Til min store irritasjon så ble jo klokka stilt en time tilbake.. Jeg som lå og telte timer, så samboer kunne vekkes og ta over :ler:

 

Sovnet til slutt og våkna kl. 6. Da vekte jeg samboer og jeg sov til klokka 10.  :danse:

 

(håper på en bedre natt i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på det som en investering i egen tannhelse :Knegg:

Hehe, forsåvidt! Godt at budsjettet med julegaver er 1000 kroner for hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mormor og morfar vært besøk, de var jo så babysjuke for å se lille T :) Vi dro på storsenteret, til tross for lørdag.. Spiste middag på bølgen og moi og tittet litt i butikker. Endte opp med ny sengekant til lillemor. Hun har jo begynt å turne i senga og stanger alltid i sprinklene, da sengekanten vi har er fra ikea og seriøst 2 mm tynn!

Endte opp med denne fine fra Sebra: https://www.sprell.no/produkt/sengekant-fra-sebra-farm-jente

Nå har turnjenta sovna UTEN og slå seg. Og det beste er jo at hun nå kan reise seg opp  og holde i sengekanten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått barnehageplass!

Fikk plass fra 1.12, men kan starte 01.02.16 uten å måtte betale fra desember. Det er en familiebarnehage med opptil 8 barn og den ligger 2 hus innover i gata fra oss. Det tar da 20 sekunder å gå dit :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bhg.plass :)

Takk!

 veldig fornøyd med å kunne slippe ulønnet permisjon altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legging hos oss har plutselig blitt en utfordring etter at T på snart 8 1/2 mnd har bestemt seg for at å stå i senga er gøy. Selv når hun er stuptrøtt, så står hun der og gråter. Jeg bruker å gå inn å legge henne ned i senga og gi smokk, men så kan hun da rulle seg over, sette seg opp og deretter reise seg. Hun får sutre litt alene, men om hun hylgriner så går jeg inn. 

Jeg tror kanskje at vi allerede er der hvor hun forstår at hun kan sutre for å få oppmerksomhet. Er jeg i nærheten så kan du banne på at hun krabber mot tærene mine og skal opp mens hun sier mammamammammaa.. Lille luringen altså ;)

 

Ellers kan jeg jo nevne at jeg har starta treningen igjen! Foreløpig går det i spinning og det er ganske gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det var rundt den tida vi begynte med sovepose til mini, da orket han ikke å turne så mye opp og ned i senga :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var rundt den tida vi begynte med sovepose til mini, da orket han ikke å turne så mye opp og ned i senga :ler: 

Haha, akkurat ja. Tok det lang tid før turning var kjedelig igjen eller er han i posen ennå? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, akkurat ja. Tok det lang tid før turning var kjedelig igjen eller er han i posen ennå? :ler:

Kan ikke huske helt når vi sluttet med pose, når han var 16 mnd kanskje? :klo: Har ikke vært knirkefri legging pga soveposen da, men han holdt seg i det minste mye mer i ro :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å finne søvnen på kvelden går litt greier nå. Tidligere har vi vekket henne litt før kl. 16 så hun skal sovne greit til kvelden, men nå ser det ut som vi må justere litt på den tiden, kanskje allerede en halvtime-time før. De kveldene det ikke har blitt soving etter kl. 15 så har hun vært kjempelett å legge. Flaske og så rett i søvn!

 

I dag er det sol ute og vi må få oss en tur ut. Jeg må uansett på butikken da jeg skal bake gulrotkake i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En stund siden oppdatering her nå. Jenta har klart å bli 9 måneder og veier 9,4 kilo, 72 cm lang! Dagene våre består av å reise seg og prøve å klatre opp på ting, og henging i mine bein, stort sett :ler: Virkelig ei mammadalt uten dimensjoner vi snakker om. Nå har vi bestilt oss tur til Argentina i påsken neste år. Da vil hun være 1 år. Veldig spent på lang flytur på 14 timer.. Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bestilt oss tur til Argentina i påsken neste år. Da vil hun være 1 år. Veldig spent på lang flytur på 14 timer.. Hjelpes!

Så kult da! Vært der før?

Vi skal til New Zealand neste år men klarer ikke å bestemme oss om vi skal ha henne med eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...