Gå til innhold

malicious og hverdagen


malicious

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Lille godingen min har blitt så stor :) I det siste har ordene også løsnet litt og det går i: mamma, pappa, se, der, lys. Hun peker og babler i vei. I sta ba vi henne gå å hente vannflaska. Da tittet hun seg rundt for å finne den, og deretter gikk dit for å plukke den opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med språkutvikling :) Det blir virkelig en ny hverdag med disse små etter hvert som språket løsner mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt uker / måneder med god søvn hele natta og blitt litt bortskjemt med det. Da er det godt at lille godeste har grått hele natta og vært våken sånn 2-3 timer. Så i natt ble det ca 3-4 timer søvn til sammen. Greit sagt sliten nå :P I dag var vi og tok vaksiner igjen. Ganske fint å ha det i boks da vi om litt over en uke reiser på ferie til Argentina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her og. Man blir så vant til å kunne sove hele natta og når det plutselig snur en natt så er det slitsomt. Men så lenge det bare er en natt inni mellom så er det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da stikker vi plutselig til Argentina!

1 stk prampack, en stor koffert, en liten koffert, 4 stk håndbagasje, 1 stk bilstol. Dette er første gangen jeg har MYE å reise med, og barn. Blir spennende :)

Snakkes om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ekstremt dårlig på å oppdatere her ser jeg. Vi er i allefall vel hjemme fra turen vår. Kom hjem for 14 dager siden faktisk og har rukket å komme inn i riktig tidssone. Flyturene over fra Amsterdam gikk på 13 - 14 timer. Turen dit var verst i mine øyne, men hey, vi overlevde! Å fly med barn er ikke så ille, spesielt ikke når du har hatt eget sete + barnesete i flysetet, og iPad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått tilbud om barnehageplass på vårt førstevalg! (eller skal jeg si mitt første valg, mannen er jo ikke noe interessert i sånt) T går jo i en familiebarnehage nå, men har lyst til å bytte fra høsten av. Har vært en grei start for henne i den barnehagen, men mtp at de stenger halv fem blir det ikke lett å hente når jeg starter å jobbe 100% igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med tilbud om plass hos førstevalget :jepp: Blir det veldig travelt mtp henting? Det er en veldig kjip stressfaktor å ha hengende over seg på slutten av dagen da. Mannen har ikke bedre tid til å hente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Favole skrev:

Så kjekt med tilbud om plass hos førstevalget :jepp: Blir det veldig travelt mtp henting? Det er en veldig kjip stressfaktor å ha hengende over seg på slutten av dagen da. Mannen har ikke bedre tid til å hente?

Jeg burde stengt tatt ikke stresse med henting, for jeg henter jo en stund før stengetiden nå. Henter henne rundt kvart over tre. Både jeg og mannen har like lang reisevei, og mtp at han er master-student og ofte har mye å gjøre og det blir sene ettermiddager, så funker det best for meg å hente henne. Han leverer jo og er sånt sett sent i gang med arbeidsdagen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles litt vemodig å ha sagt opp den nåværende barnehageplassen. T har i lang tid vært sutrete i barnehagen og de har liksom påpekt det hver dag jeg har hentet, men nå i det siste har det snudd. Både i barnehagen og hjemme er hun blid som en sol. Hun smiler, gliser, ler og tøyser. Ser hvor godt hun trives i barnehagen. Nesten så jeg angrer litt på å flytte på henne.. :/ Kanskje litt for sent nå uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har sykdom i huset og jeg merker det slår ut på kreftene mine! Lille T har hatt feber de siste dagene, faktisk for første gang. Ikke verst å bli 14 måneder før hun får det, altså! Men uansett, hun er på bedringens vei, men hun har sovet dårlig de siste nettene. Jeg håper de neste dagene går greit, da samboer skal på hyttetur med venner. Planen vår var egentlig å dra til mamma og pappa, men jeg orker ikke tanken på å dra med henne på tog om hun ikke er frisk, da er det bedre å bare være her hjemme.

La merke til at hun har to store klumper i munn på hver sin side nede. Med tanke på at jekslene oppe har kommet, er det vel ikke utenkelig at de nede også kanskje viser seg? Hun ser helt snål ut med tenner, men så sabla søt! Hun blir mer og mer menneske og mindre og mindre baby.

Hun er så morsom om dagen. Hun har lært seg å riste på hodet og si nei. Og hun sier nei til de rareste tingene, uten at hun egentlig mener det. Er ofte vanskelig å holde seg seriøs, når jeg egentlig bare vil le av henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring :blomst: 

Jeg skjønner godt at du ikke drar på tur når hun er syk altså. Det synes jeg er kjempe stressende selv, og nekter å gjøre. R fikk også feber når hun fikk tennene sine. Hennes kom faktisk rett etter hverandre, når vi var ferdig med en så kom den andre. Men nå er vi "ferdige" for nå, så hun har fire tenner :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. april 2016 at 17.41, Saltsild skrev:

God bedring :blomst: 

Jeg skjønner godt at du ikke drar på tur når hun er syk altså. Det synes jeg er kjempe stressende selv, og nekter å gjøre. R fikk også feber når hun fikk tennene sine. Hennes kom faktisk rett etter hverandre, når vi var ferdig med en så kom den andre. Men nå er vi "ferdige" for nå, så hun har fire tenner :P 

 

Håper det er det, altså! Nå er i vi allefall oppe i 10 tenner :P

Mamma og pappa kom hit i stedet, veldig koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte Babyzen Yoyo`en min forrige uke og i dag bestilte jeg en Britax Motion B! Gleder meg til vi får den :) Grunnen for bytte er jo at YOYO`en er helt rævva i terreng og vi trenger en liten vogn som vi kan ha med oss i bilen. Vi har en Emmaljunga Monidal Duo, som praktisk talt tar hele bagasjerommet, så det blir veldig fint å få en mindre men like god vogn (forhåpentligvis?)

Er inne på tanken på å kjøpe en vår- og høstpose også, har sett litt på Easygrow Lite. Typen mener jo at vi ikke har behov for pose for vår og høst, men jeg tenker vel kanskje at han... tar feil? :P Vet ikke hvorfor, men jeg føler ikke for å stole på menn og barneutstyr :P

I morgen er T 14 måneder. Seriøst hvor ble tida av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...