Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Slik jeg forstod det så må man også ha under en viss inntekt og inntekten styrer hvor mange måneder i året man kan få fritak. De første 12 månedene etter fødselen gjelder kun den som søker sin inntekt, men etter 12 måneder gjelder også ektefelles/samboer sin lønn med. For min del har vi for høy samlet lønn, men siden jeg tjener ganske mye mindre kan jeg i alle fall få noe ut av de 12 månedene. :) 

Link til inntektsgrensene:

https://www.lanekassen.no/nn-NO/tilbakebetaling/rentefritak-brsletting-av-renter/inntektsgrenser-for-rentefritak/

Litt mer informasjon:

https://www.lanekassen.no/nn-NO/tilbakebetaling/rentefritak-brsletting-av-renter/fodsel-og-omsorg/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette nevnte hun ikke noe om hun jeg snakket med.. :( Men så virket ikke hun så sikker på noe som helst da... Men takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle ble rentene tatt bort de siste tre årene siden jeg studerte mens jeg var hjemme med Vesla. I tillegg lever vi på en inntekt, så da blir det jo litt annerledes når dere er to som har inntekt.  Lønnen til mannen gir rett til 8 måneders rentefritak (men det er nå, før var det under inntektsgrensa til lånekassen). Nederland er merkbart billigere enn Norge for å si det sånn. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke dumt å vite om, nei! Vi har inntekt over grensa, men det kan jo komme dårlige tider hvor livet forandrer seg og man har bruk for det. Så kjekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble lurt angående studielånet :( Skikkelig kjipt, men man må tjene veldig lite for at man skal ha krav på rentefritak... Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg ble lurt angående studielånet :( Skikkelig kjipt, men man må tjene veldig lite for at man skal ha krav på rentefritak... Jaja. 

Åhh, det var kjipt! Vet du hvor lite det er snakk om? Hilsen hun som ikke har hatt tid til å lese seg opp på det enda :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt. :/ Jeg er innafor siden jeg bare jobber 80% :) men får ikke mange månedene så det blir ikke snakk om mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

06.07!:duskedame: jeg heier på deg idag:nigo:

Da må du være skikkelig optimist for det er ingen tegn til at han har lyst ut umiddelbart :P Men for all del, jeg er klar jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi begynt på oppussingen av stua!! "Litt" tidligere enn mannen hadde tenkt med tanke på at jeg er full i bekkenløsning og VELDIG gravid :fnise: Men kontrastveggen ble ihvertfall malt i går og jeg eeeelsker fargen! Fargen heter Jeans og vi bruker Butinox 3i1 maling ;) Jeg kjente det meget godt i bekkenet når vi var ferdige med bare en vegg (overmalbar etter 1 time. Elsk!) men sa selvfølgelig ingenting om det :P Så veldig deilig med litt farge. Er så lei av nøytralt og dust nå. Og alle møblene våre er hvite eller lyse så det blir så flatt! Men nå! NÅ! Skjer det ting. 

Jeg skal også lage lamper :nigo: Både til sofabordet og til spisestuen. Må bare finne ut hvordan først men det involverer vinflasker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres utrolig tøft ut!! Hadde vært gøy å se bilde etterhvert når dere blir ferdige om du vil dele/sende privat. 

Ungwb får se å holde seg inne til 12. Juli! :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, var kanskje litt vel optimistisk å gjette 6... Men dagen er ikke over enda :biggrin:

Maler du forresten når du er gravid? Vurderte det selv, men fant liksom ingen klar plass der det sto at det var greit. En smule hysterisk kanskje? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, Atziri skrev:

Æsj, var kanskje litt vel optimistisk å gjette 6... Men dagen er ikke over enda :biggrin:

Maler du forresten når du er gravid? Vurderte det selv, men fant liksom ingen klar plass der det sto at det var greit. En smule hysterisk kanskje? :fnise:

Jepp! Det er vel egentlig eksponering over tid man er redd for og det gjelder bare maling med løsemiddel i slik jeg forstod det. Den Butinox 3i1 er en vannbasert akrylmaling så jeg tror den er helt ok ;) Det jeg har lest om det tilsier ihvertfall at det ikke er et problem! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøft gjort å begynne på oppussingen nå! Skal bare se at han kommer nå, når det egentlig ikke passer ;) kult at du skal lage lampene selv! Jeg er sykt spent på bilder når du er ferdig:biggrin:

Og @Atziri, vi og driver med oppussing nå og jeg maler masse. Bruker Butinox Barnerom (vet ikke om det er den samme som LilleMy bruker kanskje? Står 3-i-1 på den og) og fikk beskjed i maleforetningen at den var enda tryggere enn Jotun Sens som ihvertfall tidligere var beregnet som den beste for gravide å male med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar det litt etter litt. Altså en vegg ferdig om gangen slik at det ikke blir halvveis plutselig :fnise: Vet ikke når vi begynner på de andre veggene, men tror ikke det blir de nærmeste dagene. De skal være i en mye lysere farge ;) 

Jeg må bare finne ut hvordan lampene skal gjennomføres i praksis først :P 

.........

Her kommer det sikkert TMI...

Litt menssmerter i dag. Vært mye på do og fikk plutselig diare istad uten noe som helst ubehag eller kvalme. Noterer det for å huske i tilfelle :P Håper jo at det er det samme som mange beskriver; tegn på nærstående fødsel. Kjenner at det skjer "noe" der nede og har hatt vonde stikninger i livmorhalsen i dag :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Da jeg googlet klyster (:ler:) leste jeg at mange hadde hatt diaré-party før fødselen startet, så ofte var det ikke vits ;) 
Er det noe mer action på gang her i dag? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...