Sjela Skrevet 5. august 2015 #301 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg tenker at du skal gi deng i hva andre måtte tenke. Den dagen de får vite du er gravid faller uansett alle brikkene på plass! Hadde jeg hatt en utfordring ville jeg tatt dette opp med sjefen min så du får tilrettelagt litt. Han har uansett taushetsplikt Jeg er veldig for god arbeidsmoral og alt det der. Det at man pusher seg litt ekstra og ikke legger seg ned for det minste. Men man skal ikke la det gå på helsa løs. Jeg har hørt om andre som presset seg selv altfor mye i svangerskapet. Dette er jo verken bra for baby eller deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 5. august 2015 Forfatter #302 Del Skrevet 5. august 2015 Sjefen takler det fint når han får vite det. Jo jeg er enig. Og så har det jo litt med hva man tør og slikt også. Jeg kommer ikke til å klatre eller løfte tungt fremover pga at jeg vil unngå å ødelegge ryggen min Tror det kommer helt an på hvilken jobb man har. Kommer vel til å bli sykemeldt/svangerskapspenger før jul. Jobben er alt for tung for gravide og ikke kan det tilrettelegges i så veldig stor grad heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 5. august 2015 #303 Del Skrevet 5. august 2015 Sjefen takler det fint når han får vite det. Jo jeg er enig. Og så har det jo litt med hva man tør og slikt også. Jeg kommer ikke til å klatre eller løfte tungt fremover pga at jeg vil unngå å ødelegge ryggen min Tror det kommer helt an på hvilken jobb man har. Kommer vel til å bli sykemeldt/svangerskapspenger før jul. Jobben er alt for tung for gravide og ikke kan det tilrettelegges i så veldig stor grad heller... Du har rett på tilrettelegging og det er ein rett du bør bruke heilt utan dårleg samvet. Gjer det som er best for deg og babyen! Å vere driftig arbeidskvinne kan du vere dei 40 andre åra av yrkeskarriera! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 5. august 2015 Forfatter #304 Del Skrevet 5. august 2015 Kommer til å ta hensyn til meg selv ja Blir spennende å høre hva kiro sier på onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 5. august 2015 #305 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Det er superviktig å tenke tilrettelegging så tidlig som mulig, og ikke minst - PRØVE ut tilrettelegging. Dersom arbeidsplass bevist ikke klarer å tilrettelegge sånn at du kan jobbe uten at det er en risiko for baby, har du rett på svangerskapspenger. Da bruker du ikke opp sykepengeretten din heller, noe som er viktig. Hvis det "bare" er deg og ikke babyen det er en risiko for, vil sykepenger være riktig rettighet. Men dersom man kan havne innenfor svangerskapspenger istedenfor sykepenger er det mye mer gunstig. Endret 5. august 2015 av lille_frosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 7. august 2015 Forfatter #306 Del Skrevet 7. august 2015 Ja, jeg er helt enig med deg frosken Og hadde jo vært supert å havne under svangerskapspenger istedenfor sykepenger når den tid kommer Kommer sikkert til å ta det opp med sjefen når han er tilbake fra ferie, tror det er en uke til. I mellomtiden får folk bare lure, energien og ryggen er så opp og ned på jobb, jeg må liksom kjenne på det hver dag og finne ut hva jeg trenger akkurat den dagen. Litt travelt men slik er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.mh Skrevet 8. august 2015 #307 Del Skrevet 8. august 2015 Hei, gratulerer (kanskje litt på etterskudd ) med graviditeten! Her vil jeg gjerne følge med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 8. august 2015 Forfatter #308 Del Skrevet 8. august 2015 Frk. mh! Takk for det Hurra for 6 uker i dag Halvveis til 12 jo! Ellers lurer jeg på om jeg merker litt til kvalme her. I går kveld og i dag tidlig (forsåvidt i går tidlig og) har jeg følt meg uggen og det har føltes ut som at jeg kunne komme til å kaste opp. Nå vet ikke jeg hvordan svangerskapskvalme skal kjennes ut, men dette er jo ubehagelig nok. Puppene har blitt ømmere, spesielt brystvorter (AU!) og det er jo koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.mh Skrevet 8. august 2015 #309 Del Skrevet 8. august 2015 6 uker gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 8. august 2015 Forfatter #310 Del Skrevet 8. august 2015 Trøttere enn trøttest. Hadde en tlf til legevakt pga utflod med "rar" farge, nok til å bli bekymra hvertfall. Ikke kommet noe mer siden så regner med det går bra. Det legen ville at jeg skulle gjøre uansett var å dra til fastlegen å få målt blodtrykk, urinprøve og hemoglobin... Er det vanlig så tidlig a? Rart hvis "spottingen" idag skulle være noe forvarsel egentlig i og med at symptomene har blitt sterkere, ja til og med fått nye, de siste dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 9. august 2015 #311 Del Skrevet 9. august 2015 Hurra for 6 uker LilleMy Vil tro alt bare er bra, særlig i og med at symptomene øker. Men er forståelig at bekymringe raskt kommer. Det gikk jo galt med første graviditet for meg også, men da merket jeg at symptomene forsvant. Skal du forresten på tidlig UL? Er det i 6 uke man kan se hjerteaktivitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 9. august 2015 Forfatter #312 Del Skrevet 9. august 2015 Vet ikke om symptomene går opp og ned eller hva de gjør. Mindre øm i puppene i dag og ikke noe trøtt eller kvalm eller noe. I tillegg så har jeg endel brun utflod så håpet er ikke så stort nå... Har bestilt legetime til 7+6 og de har ul så får vel det hvis jeg kommer så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 9. august 2015 #313 Del Skrevet 9. august 2015 HåperHåperHåper alt vil gå bra for dere denne gangen LilleMy <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 9. august 2015 #314 Del Skrevet 9. august 2015 Åå, vonar utfloden betyr ingenting og at spiren har det supert der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 9. august 2015 Forfatter #315 Del Skrevet 9. august 2015 Takk for det Er vel bare å vente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 10. august 2015 #316 Del Skrevet 10. august 2015 Akkurat den ventinga er jævlig og går sakte. Tenker på deg ♡ Håper det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 10. august 2015 #317 Del Skrevet 10. august 2015 Skjønner at brun utflod er skummelt når det ikke gikk bra sist, men jeg håper og krysser fingrene for at det er ingenting denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. august 2015 Forfatter #318 Del Skrevet 10. august 2015 Da har jeg vært til legen. Han kunne bekrefte blødning fra livmor (gammelt blod) som kunne komme fra morkaken eller en begynnende abort... Han vil uansett vite hva som skjer fordi han kommer til å skrive henvisning til offentlig gynekolog enten pga utredning for habituell abort eller for risikosvangerskap. Han synes det var interessant at min mor har hatt risikosvangerskap med livmorløsning sent i svangerskapet og vil jeg skal følges opp ang dette og aborten/e i dette eller neste graviditet. Så jubel og klapp på skuldra til flink lege! Jeg fikk time til privat gyn nå 12.30 og får vel ultralyd da. Håpet er enda mindre nå siden det har kommet friskt blod etter jeg var til legen. Håper dette er "rifter" pga undersøkelsen og ikke fra livmor.. Kjenner også litt smått menssmerter. dritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. august 2015 #319 Del Skrevet 10. august 2015 Bra du har time om såpass kort tid og kan få en forklaring på denne blødningen. Jeg blødde friskt blod rundt 7-8 uker og det viste seg at det kom av samleie. Altså, livmoren er ganske ømfintlig og det er fort gjort grunnet undersøkelsen at du blør. Masse lykke til!! Dette går bra skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. august 2015 Forfatter #320 Del Skrevet 10. august 2015 Takk for orda Pyntestøv Synes forresten du har så bra navn, hva er egentlig Pyntestøv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå