Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Jeg fikk både varierende styrke på strekene på billigtestene og en 2-3 uker gravid på CB da jeg burde vært godt over 3+. Blødde gjorde jeg også, masse småblødninger hele første trimester, og jeg følte meg ikke særlig gravid de første ukene heller. Men det gikk fint, resultatet ligger og sover søtt i senga si nå!

Vet godt hvor skummelt det er å bli gravid igjen etter en SA/MA, jeg ble også gravid igjen 1PP etter en MA. Prøv å slappe av (haha, vet hvor "lett" det er), sjansen er stor for at denne graviditeten blir vellykket :klemmer: Og altså, ikke stol for mye på disse testene. Det viktigste er at du er gravid. Ferdig snakka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja og da skulle den vist 2-3

 

Åja, ja - ser det nå! 

 

Jeg hadde ikke hengt meg opp i det, men skjønner jo at du gjør det da. Det går nok bra! Så gøy at du ble så fort gravid igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å nekte å tro på ClearBlue.. Enkelt og greit. På de så må man jo over en viss mengde hcg for å få riktig svar også og ifølge legehåndboka så kan mengden hormon variere voldsomt. I tillegg så har jeg lest om mange som har fått feil svar på Clearblue.

 

Som du sier så kan det ha festet seg sent, normalen er jo mellom 6-10 dager..... det er jo ganske stor forskjell når vi snakker om uker. Hcg blir jo ikke produsert flrt det har festet seg :) Dog fikk jeg jo positiv 12 DPO. Uansett så holder mine streker seg sterke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ja - ser det nå! 

 

Jeg hadde ikke hengt meg opp i det, men skjønner jo at du gjør det da. Det går nok bra! Så gøy at du ble så fort gravid igjen :)

Meget fornøyd med at det gikk så fort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at det kan variere veldig med symptomer fra hver gang man er gravid :) Selv hadde jeg bare ømme bryster og litt murringer i magen de første ukene som tydelige symptomer. I uke 7 kom kvalmen som jeg håper at du slipper unna...

Det aller beste er jo å slippe symptomer helt, men så vil man jo på en måte ha dem og som en bekreftelse på at man er gravid,hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt greit å ikke ha symptomer så lenge en faktisk er gravid :) Men det blir litt mer virkelig hvis man kjenner det.

Har det gått over med deg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen ble skikkelig ille igjen i slutten av uka og i helga :( Ble skikkelig dårlig og klarte ikke å spise eller noen ting. Var hos legen på tirsdag og fikk resept på noen bedre kvalmestillende tabletter som har funka så langt :) Får håpe at kvalmen er borte i løpet av uke 25, for da kan jeg ikke gå på de tablettene lengre.

Krysser virkelig fingrene for at du skal slippe å bli like kvalm og at det ikke varer så lenge som hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal prøve en dag uten tabletter imorgen siden jeg har fri. Jobber senvakter og mellomvakter neste uke, så skal prøve å klare meg uten tabletter da og. Viktigste er at bebisen har det bra da :)

Tenker du å ta tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt legetime 7+6 og satser på å få ul da :) I og med at jeg er bekymret så Bør det gå bra. Sa også at jeg bestilte timen for å få ul og se liv ;)

Det blir nok mye billigere enn privat ul. Men så er det ingen som gjør det her uten henvisning uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte jordmor da jeg var gravid for andre gang. Jeg trengte ikke spørre engang - hun sendte meg rett til UL siden jeg hadde mistet før :Nikke:

Får håpe du møter folk som er like forståelsesfulle som det jeg har :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter kjapt innom etter ferien her :) Gratulerer så mye med både forlovelse og baby i magen :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de ul på legekontoret så regner med det går bra :)

Jordmor oppfattet jeg som litt hard? Hun sa bare rett ut: kan dette være rester fra sist? Altså de positive testene.

Jeg: nei. Har fått flere negative i mellom, og hatt EL.

Synes det var litt merkelig. Uansett, hipp hurra for uke 5 i og hjerteslag i dag!! <3

Tusen takk for det sjela :) Hatt en fin ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor hørtes ut som en direkte dame ja! Ang det hun sa er jeg så utrolig glad for at du minte meg på å teste for å forsikre meg om at alt var ute. Det er veldig deilig å slippe å tenke på at det kan være rester fra sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun var direkte ja. Men hun ville vel forsikre sg helt sånn at du ikke skulle bli skuffet om det var rester tenker jeg.

Hurra for uke 5 og hjerteslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5 :strix: Ja, det var jo ganske så direkte tale fra jordmor. Tror de blir litt hardbarka av faget sitt at de kanskje glemmer litt empatien og talemåte underveis. Tipper at hun ikke mente det noe vondt :)

 

Ferien min var stort sett herlig. Nesten ikke gjort noen ting slik som en ferie skal være ;) Allikevel har jeg ikke klart å nyte den like mye fordi jeg bare har gått og ventet på EL og ny PP. Er til å bli smågal av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jordmor hørtes ut som en direkte dame ja! Ang det hun sa er jeg så utrolig glad for at du minte meg på å teste for å forsikre meg om at alt var ute. Det er veldig deilig å slippe å tenke på at det kan være rester fra sist.

 

Ja, jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg fikk flere negative! Hvis ikke så hadde jeg nok vært enda mer nervøs nå. Heldigvis blir testene bare sterkere for hver dag som går. Idag så jeg positiv allerede etter 10 sekunder!!!!  :strix:  I forgårs tok det 20 :) 

Ja, hun var direkte ja. Men hun ville vel forsikre sg helt sånn at du ikke skulle bli skuffet om det var rester tenker jeg.

Hurra for uke 5 og hjerteslag :)

 

Får vel bare prøve å tenke at det var det hun mente med det  :) Hvis jeg ikke er komfortabel med henne så bytter jeg :) Tenkte jo at jeg ville gå til jordmor fordi det er de som er eksperter, hvertfall i forhold til allmennleger som kan litt/mye om alt. Det som er litt kjipt er at hun er den eneste i denne kommunen. Vet ikke om man kan gå i en annen kommune??? 

 

Uke 5 :strix: Ja, det var jo ganske så direkte tale fra jordmor. Tror de blir litt hardbarka av faget sitt at de kanskje glemmer litt empatien og talemåte underveis. Tipper at hun ikke mente det noe vondt :)

 

Ferien min var stort sett herlig. Nesten ikke gjort noen ting slik som en ferie skal være ;) Allikevel har jeg ikke klart å nyte den like mye fordi jeg bare har gått og ventet på EL og ny PP. Er til å bli smågal av :P

 

Jaa  :hjerter_rundt:  Jo men likevel så ser jeg for meg at de skal være ekstra empatiske og ha mye mer forståelse enn andre nettopp fordi de har sett mye forskjellig og hvor ille det kan være (graviditet er ingen sykdom er bare tull og fjas, klart man skal ta hensyn og høre på kroppen i en slik situasjon!). Derfor ble jeg overraska over det og over at hun ikke prøvde å berolige meg når jeg uttrykte bekymring pga SA....

 

Prøving er galskap. Veldig glad for at det gikk så fort igjen :) Hadde nok blitt sprø hvis ikke, er jo det eneste man tenker på.  :danser:

 

Gratulerer med spire i magen Lillemy1989  :blomst:  :blomst:  :blomst:  :hug:  :hug:

 

Takk!  :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg i bruk preggisbuksa for første gang! Fiiiin svart jeans :) Tror ikke jeg har hatt på meg jeans siden sist jeg var gravid.

Det er ikke så mye pga størrelsen på magen men mer pga at jeg ikke takler at det strammer rundt magen. Dette er både fysisk og psykisk.

Buksa er jo superbehagelig!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...