Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gynekologen fant såvidt en liten flekk i livmoren. Den var så liten at det kunne se ut som utviklingsstopp uke 3-4, eller at det har skjedd senere og så har den kollapset. 

 

Selv om dette skjer igjen så var det mye god informasjon fra gynekologen denne gangen. Godt å snakke med en fagperson. Hun sjekket at alt var iorden med livmor og eggstokker så det er ingenting der som forårsaker det. Hun var rimelig sikker på at det kommer til å gå fint neste gang :)

 

Det var bare å prøve på nytt og få ultralyd tidlig (bestiller til uke 6+0) for å se at alt er som det skal. 

 

Vi tar det ganske rolig denne gangen og det er absolutt ikke like knusende denne gangen heldigvis :) Vi synes selvfølgelig det er trist og skulle ønske at det gikk men det er igrunn det at det tar så lang tid som er verst. I tillegg så vet vi jo at vi mest sannsynlig blir fulgt ekstra opp med tidlig ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så innmari trist å lese LilleMy! :hug: Men samtidig godt å lese at dere takler dette greit, til tross for at det er tøft, og at dere vil få god oppfølging fremover. Uansett - dette var ikke noe gøy i det hele tatt. Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en :klem:

 

Jeg har lest at sjansen for tre spontanaborter er meget liten. I tillegg så leste jeg dette på Susanne Kaluza sin blogg for en tid tilbake: http://www.susannekaluza.com/?p=8264

 

Det handler om habituell abort (som hun har opplevd) og at studier viser at dette kan være grunnet en livmor som ikke skiller mellom gode/dårlige befruktet egg, altså en "vennlig livmor". Man kan rett og slett være superfertil. Kanskje kjedelig å være det, men til slutt vil det jo enda bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk lille_frosk :klem: Det er som sagt "helt greit" (selvfølgelig ikke greit, men ingen grining eller sånt, bare oppgitt og utålmodig). Det blir vel mai/juni-bebis isteden :) Og det er også fint heldigvis.

 

Jeg er veldig glad for at det sikkert blir tidligere/tettere ul og kontroller. Synes det var lenge å vente både nå og sist.... Så da er det bare å glede seg til neste gang. Får vi får jo til å lage barn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en :klem:

 

Jeg har lest at sjansen for tre spontanaborter er meget liten. I tillegg så leste jeg dette på Susanne Kaluza sin blogg for en tid tilbake: http://www.susannekaluza.com/?p=8264

 

Det handler om habituell abort (som hun har opplevd) og at studier viser at dette kan være grunnet en livmor som ikke skiller mellom gode/dårlige befruktet egg, altså en "vennlig livmor". Man kan rett og slett være superfertil. Kanskje kjedelig å være det, men til slutt vil det jo enda bra :)

 

Takk Pyntestøv :klem:

 

Ja gynekologen var også ganske sikker på at det gikk bra neste gang. Det var jo det vi tenkte om denne gangen og, at det var enda mindre sannsynlig enn første gangen og da er det jo hvertfall mindre sjanse tredje gangen! Jeg har faktisk lest det stykket av Kaluza og synes det er veldig fint :)

 

Hun (gyn) sa også at det mest sannsynlig går galt i celledelingen og at det allerede da er uforenelig med liv, det er ingenting vi kan gjøre eller gjør galt som kan påvirke eller fremprovosere. Bare å fortsette slik vi gjør :)

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist, lilleMy :klem: Skjønner godt den oppgitte følelsen; vi følte det også sånn da vi mistet andre gangen.. Heldigvis får dere oppfølging neste gang og det er jo ikke en selvfølge etter "bare" to aborter. Tenker på deg og krysser fingrene for at alle gode ting er 3 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sapphira :klem:

 

Vi kommer sannsynligvis til å bare kjøre på og ikke vente. Det er ikke så tungt psykisk som jeg forventet denne gangen, det var verre når jeg ikke visste egentlig. Å gå å prøve å ikke håpe men ikke vite var tungt. 

Krysser fingrene for to blå for deg også straks :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist, men godt å høre at du etter omstenda har det bra! Alle gode ting er tre, som dei seie:) *klem*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får klem av meg og. Dette var trist :(

Men så virker det jp som at du blir veldig fort gravid da, så det tar nok ikke lang tid før du er gravid igjen, og da skal det gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :klem: Hehe, vi har ihvertfall blitt gravid med en gang vi har gått inn for det :skya: Håper på EL om maks tre uker  :smilorange:

 

Selvfølgelig er det trist men vi må jo gå ut i fra at det går neste gang og at vi slipper å måtte utredes osv osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, veldig trist lesning :( Allikevel virker det som du er superfertil, så du skal se det ikke er lenge til neste gang du sitter med 2 blå  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, så trist gode LilleMy :hjerte: Godt å lese at det går bra med dere etter omstendighetene, og ikke minst at legen tar dere på alvor! Håper, håper det går like fort denne gangen! Sender deg en en stor god klem :kose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Så trist det gikk sånn LilleMy, men godt dere ikke gir opp av den grunn :) Du blir nok raskt gravid igjen, og fint uansett at ul fikk sjekka alt alt ellers var helt fint! :)

Fikk du cytotec eller noe for å fremskynde det eller?

Hvis alt går bra og etter 'boka' medmin utskrapning på onsdag håper vi også på juni baby. Fint med sommerbebis også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var veldig betryggende BeKind :) Fikk ingenting nei, men tror ikke jeg trenger det. Alt gikk av seg selv sist og jeg kjenner både smerter og har bra med blødning nå. Jeg regner med det er over innen utgangen av morgendagen (hadde hvertfall planer om jobb onsdag). 

 

Kanskje vi havner i samme terminklubb?  :danse:  Du må skrive deg inn på IKM september  :hug:

 

Litt skummelt at det har gått så fort. Blir sikkert redd hvis det ikke gjør det igjen  :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...