Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Oppdatering uke 26 :hjerte:
♥ Termin: 19. juli
♥ På vei: 25+0
♥ Høygravid: Nei 

♥ Kjønn: Gutt :babysmokk:
♥ Navn: Vi har vel egentlig to alternativer så langt (de har vi brukt 3 år på å komme fram til :tunge1:)

♥ Kontroller: Ja, hos jordmor og sykemeldinger hos lege
♥ Hjertefrekvens: 140 ved begge målinger
♥ Størrelse: Akkurat der han skal være, omtrent på dagen! 

♥ Hodet ned: Lå i tverrleie i går kveld men snudde seg til hodeleie veldig fort, kjennes ut som han bevegde seg fra motsatt tverrleie i natt og ligger i hodeleie igjen :P 

♥ Hodet festet: Nei
♥ Aktivitet: Mye aktivitet. Spesielt på natta og når jeg ligger. Kjenner mye dult og favoritten er nok nedover (mot åpning?) og på blæra mi...
♥ Søvnmønster: Ikke annet enn at han ofte er rolig når jeg beveger meg.

♥ Kynnere: Nei

♥ Vektøkning: Ca. 6 kg. Mindre enn jeg trodde og bare 3,7 kg i 2. trimester, noe som er mindre enn anbefalt til og med for overvektige. Håper jeg ikke tar det igjen senere. Det anbefalte er 0,5 kg i uken, jeg har gått opp 0,33 i uken i gjennomsnitt.... Magen er ganske stor så jeg er ikke bekymret ;) 

♥ Melk i brystene: Ja men "bare av og til" 

♥ Strekkmerker: Jepp! Magen min er fint dekorert med røde og lilla tegninger :rodmer:

♥ Hevelser og vann i kroppen: Tror ikke det, jordmor har ikke begynt å sjekke det

♥ Plager: Bekkenløsning/vondt, trøtt/stort søvnbehov som ikke har blitt dekt den siste uka
♥ Sulten: Sånn passe. Blir fort mett og føler at magen står ut etter ett måltid! :hoho: 
♥ Matkick: Mat. 
♥ Humør: Lei av vondter, lykkelig men irritabel og sur pga for lite søvn :P 

♥ Form: Vet ikke helt hva jeg skal svare her altså. Egentlig ok, ikke kvalm eller noe, bortsett fra det som er nevnt over.

♥ Utålmodig: Både og ;) Synes det er veldig fint å være gravid og føler at vi begynner å få litt dårlig tid, samtidig så gleder jeg meg jo noe voldsomt til han kommer.

♥ Utstyr: Vogn, vugge, kommode, stellebord, noe klær, lekegrind og vippestol. 
 Siste innkjøp: Tinkafu myggnett med blå prinsekroner til vogn :strix: og koppholder ;) 

Barnerom: Blir jo inne hos oss ganske lenge :hjerte: 

♥ Sykehusbaggen: Litt påtenkt, typ hva skal jeg ha der? Og kanskje bare handle inn småting som tannbørste og slikt snart? Mest for gøy :jepp:  

♥ Fødselsforventninger: Ja det har vi :P Altså, jeg håper vi får til å reise inn uten å si noe til noen. Jeg liker tanken på at det kun er vi som vet og som vet om han de første timene, at det er bare oss liksom. Ellers håper jeg på null smertelindring, badekar og å beholde roen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagene går bare fortere og fortere synes jeg :fnise: 

Han har hatt en runde igjen med lite og annerledes bevegelser. Det var 3 dager hvor jeg kjente svakere spark og ble bekymret fordi det virket unormalt for han. Mor likte det IKKE. Derfor ble det en tlf til føden i går og etter at jordmor hadde konferert med legen så fikk jeg komme inn hvis jeg ville. Vi ble enige om at jeg skulle se det an litt, jeg kjente jo selvfølgelig masse bevegelse før hun ringte på igjen.... Virker som han skjønte at jeg var bekymret :hoho:

Det gikk et par timer og jeg greide liksom ikke slå meg til ro med å ikke sjekke. Tenk hvis det er noe og vi ikke reiser inn :overrasket: At jeg ikke har lagt på meg så mye satt seg jo selvfølgelig i hodet med at: "hva om han ikke får nok og derfor ikke beveger seg og liiiider". Man blir jo smågal. 

Vi reiste inn tilslutt (med taco.- og hvitløksånde :flau: ) og jeg er skikkelig imponert over hvor hyggelige alle er der!!! De er jo skikkelig koselige :nigo: Først ble hjertelyd målt og her lå han akkurat på samme hastighet som sist ;) Så ble det en ultralyd for å sjekke og her viste det seg at han ikke lå i ro i det hele tatt! Det var masse bevegelse, det ble øvd på sugebevegelser, han vinka og hikka :hjerte: Legen var skikkelig koselig og sa ting som "han ligger og vinker til mamma og pappa", virket som hun koste seg på jobb :) Alle målene som ble tatt var rett på dagen omtrent. Veldig betryggende å få vite at han vokser som han skal :jepp: 

Jeg føler at etter ultralyden så greier jeg å kjenne mer selv hvordan han ligger utifra trykk, bevegelser og hva jeg kjenner utapå. Han begynte ultralyden i tverrleie med hodet mot venstre men flyttet seg til hodeleie med rumpa opp. Han hadde visst fortsatt plass til å ta salto så det er ikke rart med bevegelser over hele magen. Synes jeg kan kjenne litt forskjell på bevegelser fra fot og hånd nå og i natt så tror jeg at jeg kjente rumpa utapå :rodmer: når han flyttet på seg. Kjenner at jeg er veldig forelska i denne karen :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, så bra du dro inn og sjekket!! Man skal ta magefølelsen på alvor, om det så "bare" er for å slippe å uroe seg (noe jeg absolutt mener ikke er "bare" i det hele tatt). Såå bra at alt var fint, og at du ble tatt godt imot og følte deg ivaretatt på føden! Det er sånn det skal være :) Elsker fremdeles oppdateringene dine! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du fikk roet mammahjertet. Jeg har hatt flere sånne runder hvor jeg har vært på nippen med å ringe grunnet endret bevegelsesmønster, men så har det gått tilbake til normalen og det har blitt med tanken. Men, sist jeg var gravid var jeg innom en gang fordi jeg hadde knapt kjent han hele dagen. Viste seg at han sparket i morkaka, for de registrerte masse bevegelser, mens jeg kjente ett spark. Da jeg fødte noen uker senere forstod jeg hvorfor - den morkaka jeg hadde var gedigen :hoho:

Koselig å lese oppdateringen din også, ser du straks er under 100 dager også. Dette går unna nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var deilig :) Han sparker endel i morkaka og ruller rundt mot den og sånn. Jeg kjenner hvertfall sparkene ganske godt der ;) Men det kommer vel an på styrken. Han ligger heldigvis slik at det er mye bevegelse under og på høyresiden av magen :hjerte:

Jepp! Ganske gøy å se på appene nå, og blir sikkert bedre når vi kommer under 100 :sjokk::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :vinke:

Så godt å høre at dere ble tatt godt i mot på føden, og at alt var i orden! En fin bonus å se lillegull en ekstra gang da! :)

Håper du får en fin helg og får litt mer søvn. Det er kjedelig å ikke få nok søvn! Det ødelegger liksom hele hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flere uker nå har det vært noe helt klikko med dagboken din! Det er eneste din det skjer med. Jeg får bare opp halvparten av siden opp, og teksten er gedigen! Jeg må sette meg ved en data snart og oppdatere meg på alt du har skrevet :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Chandra:blomst:

Det var veldig fint :) Ble nok ikke mye søvn til i dag men satser på å sove lenge i morgen ;) 8 timer er rett og slett aaalt for lite nå om dagen....

@Weebs er det de ukeoppdateringene du mener? I så fall så har jeg sett det selv.... Du må virkelig det! Du er savnet her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er hele dagboken din! Selve nettsiden liksom. Alt av skrift er svært og merkelig. Jeg forstår ingenting. Når jeg kommer hjem fra dette fjellet skal jeg sette meg ved dataen til mannen og ta et skippertak! Gleder meg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra du ble tatt på alvor! Det er så fint å høre hjerteslag og se den lille i magen :rodmer: Er glad jeg har fått en ekstra en, for gleder meg veldig til å se lille igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Her var det en stund siden. Oooops :fnise: Litt i min egen verden om dagen..

Siden sist så har jeg blitt 100% sykemeldt og det har gjort godt for stress og trøtthet. Bekkenet har blitt verre og derfor ble det mer sykemelding. Det er ikke så ille hvis jeg ikke gjør noe, men, hvis jeg gjør husarbeid eller jobber eller noe som helst så merkes det. 

Jeg har også vært til jordmor og der stod alt fint til, akkurat slik det skal være. Jeg tror Lillefis har endret bevegelsene sine. Nå kjenner jeg liksom ikke alltid hvor han sparker bare at det skjer. Han romsterer og sparker ikke like mye ifra som han gjorde før. Allikevel så er det mye liv og jeg bekymrer meg derfor ikke. Tror kanskje han har flyttet seg for nå kjenner jeg bevegelse i hele magen. Gleder meg til å kjenne rumpa og slikt på utsiden :rodmer: Heldigvis ikke så lenge til! 

Om bare noen dager er jeg i 3. trimester!!! :sjokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk: Snakk om at tiden flyr ja! Tenk 3. trimester allerede. Godt du har fått 100 prosent sykemelding. Skal ikke være sånn at en blir helt ødelagt i løpet av dagen fordi en presser seg selv for mye :( 

Her varierer også bevegelsene mye. Kommer virkelig an på hvordan baby ligger :) Men veldig fint å kjenne spark og bevegelse :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi snart tredje semester ja! :hoppe: Det føles ut som om det er en evighet til jeg er der! 

100% sykemelding høres lurt ut. Du skal jo være i form og uthvilt til ungen kommer ut. Det er det viktigste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det går fort! 

Jeg går faktisk så sakte at jeg hadde sikkert ikke fått gjort noe på jobb uansett :fnise:

Var en runde på shopping i dag og fikk heldigvis rukket tilbudet på Princess. Det ble begge dyner, lakner, kluter og ett sengetøy!!! For en 1000-lapp :sjokk: 

Nå tenkte jeg å avslutte sagen med et varmt bad og Netflix :nigo: Må bare finne en serie....  Mannen er på besøk og ser fotballkamp (United) hvilket er totalt uinteressant :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallkjøp! Hurra for salg :laugh:

Jeg er heller ikke veldig interessert i sport og er derfor veldig takknemlig for at mannen heller ikke er spesielt interessert i det. I går så jeg X antall episoder av en Netflix-serie som heter Cuckoo. Den syntes jeg var ganske artig :) Lett underholdning på en søndagskveld. Hvilken serie endte du opp med å se? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke sjekket enda Sjela. Jeg endte opp med en serie om et kollektiv, husker ikke hva den heter nå. Blir en ny episode ikveld når jeg baaaader. 

Jeg bestemte meg for å pusse opp en vegg idag... Herregud. Alt for mye tiltakslyst i forhold til hva kroppen klarer nå. Bekkenet er jo også blitt verre de siste ukene og nå kjenner jeg det godt framme. Dårlig kombo. 

Jeg har hvertfall fått revet tapet, støvsugd og vasket veggen. Tenkte å få teipet og forhåpentligvis få på 1. strøket i dag. Tar samtidig en liten kommode som ser sliten ut :P Den får samme farge som veggen ;)

Gjenstår å se om bekkenet overlever... Vi har heldigvis krykker liggende i skapet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...