Gå til innhold

XXL beskyldt for rasistisk handling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan denne tråden hadde utartet seg dersom de norske barna fikk mindre enn de ikke-etisk norske. .

Uansett rasisme eller ei, dette er dårlig håndtert av ledelsen. Hvis man vil gi noen en ekstra påskjønnelse pga bra arbeid, så er ikke dette noe man gjør på bakrommet og sier at det skal ties om.

Endret av skyflakes
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvordan hadde du reagert om du fikk vite at dine kollegaer fikk dobbelt lønn for arbeidet, i skjul?

Dette er et skoleprosjekt, en introdusering for arbeidslivet. Hadde "arbeidsgiveren" vært real nok, skulle han informert om bonussystemet før de startet å arbeide.

Hva hadde skjedd om dette skjedde blant de ansatte? Et hemmelig bonussystem? Kun de som har motatt bonusen får lov til å arbeide det lille ekstra for å få ny bonus...

Jeg fikk vite det på den måten, og det var helt ok. Nå vet ikke jeg hvordan denne gutten jobbet, eller hvor mye han observerte de andres arbeid. Men da vi fikk vår belønning hadde jeg selvinnsikt nok til å kunne forstå at avgjørelsen var rettferdig.

Anonymous poster hash: 54c13...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta en titt du, der innvandrere har alle de tunge og drittjobbene i norge du og nordmenn ikke vil ha, og bli sjokkert.

Hvilke tunge drittjobber er du sikter til? Er jo ofte det som er problemet her til lands, at ufaglærte ikke får seg fast arbeid.

Seriøst?

Omtrent 3,3 % av nordmenn er arbeidsledige mot 7,3 % av innvandrere. Med tanke på at det er vanskelig å få jobb med et utenlandsk navn og vanskelig å få godkjent utdanning (jeg jobber sammen med en matematikklærer fra Etiopia som jobber som ufaglært her). Innvandrere har mindre sjanse for å bli innkalt til jobbintervjuer også.

Ja, det er mer en dobbelt så høye tall.

Men det er jo akkurat det samme med nordmenn, ikke alle nordmenn har god arbeidsmoral heller.

Men det hadde tydeligvis disse gutta, siden de fikk en ekstra påskjønnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite det på den måten, og det var helt ok. Nå vet ikke jeg hvordan denne gutten jobbet, eller hvor mye han observerte de andres arbeid. Men da vi fikk vår belønning hadde jeg selvinnsikt nok til å kunne forstå at avgjørelsen var rettferdig.

Anonymous poster hash: 54c13...4e2

Men dette er 14åringer som mest sannsynlig ikke har selvinnsikt nok til å skjønne hvorfor. De ikke voksne mennesker som er vant til arbeidslivets normer, og det er ikke ok å gjøre det på en slik måte. Dette gjelder uansett hudfarge, man tar ikke en gruppe på bakrommet og holder det hemmelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var en frepper på banen igjen og prøver å insinuere noe vedkommende ikke kan begrunne.

Anonymous poster hash: 8eb58...96a

I motsetningen til deg så sto personen med fullt nick.

Anonymous poster hash: 99cf4...631

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan denne tråden hadde utartet seg dersom de norske barna fikk mindre enn de ikke-etisk norske. .

Uansett rasisme eller ei, dette er dårlig håndtert av ledelsen. Hvis man vil gi noen en ekstra påskjønnelse pga bra arbeid, så er ikke dette noe man gjør på bakrommet og sier at det skal ties om.

Da hadde hylekoret på ytre høyre svingt seg tenker jeg.

Anonymous poster hash: 3b8f8...d55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde hylekoret på ytre høyre svingt seg tenker jeg.

Anonymous poster hash: 3b8f8...d55

Ja, selvsagt. En hundrelapp, fy faen.

Anonymous poster hash: 3bef1...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan denne tråden hadde utartet seg dersom de norske barna fikk mindre enn de ikke-etisk norske. .

Uansett rasisme eller ei, dette er dårlig håndtert av ledelsen. Hvis man vil gi noen en ekstra påskjønnelse pga bra arbeid, så er ikke dette noe man gjør på bakrommet og sier at det skal ties om.

Vel, mest trolig hadde det ikke blitt noe sak ut av det i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme eller ei, det er barn det er snakk om her. Forskjellsbehandling av barn pga. en arbeidsuke er en uting uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten vært bedre om forskjellsbehandling var lovlig, så kunne innehaveren i hvert fall vært ærlig og sagt "jeg gjorde dette fordi jeg rett og slett ikke liker utlendinger!" i stedet for å gjøre det i skjul på denne måten.

Anonymous poster hash: 06887...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han som udelte gavekortene rasistiske motiver, eller hadde de etnisk norske bedre arbeidsmoral?, i så fall hvorfor kunne han ikke skryte og belønne dem åpenlyst ? istedenfor ba han ungdommene å skjule noe for sine klassekamerater. Jeg tror denne "lederen" ikke hadde gode hensikter. Bra at han leverte tilbake de 100 kr ihvertfall før han skrev klagen :laugh:



Anonymous poster hash: ccaa3...723
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig synes det virker ganske mistenksomt og veldig merkelig at de etnisk norske ble tatt til side og ble bedt om å tie om den ekstra 100-lappen. Da sier det seg selv at det er noe annet enn en veldig godt gjort jobb. For meg så lukter det rasisme så det holder i denne saken pga måten XXL utførte det. Hvis XXL ga en ekstra påkjønnelse til de som ga det lille ekstra på jobben, så utførte de det på en helt feil måte. De burde opplyst om dette når elevene begynte og ikke hysje det ned etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske barn trenger uansett mer penger enn innvandrerbarn, siden innvandrerbarn er vant med å leke med stein og grus og sånn i sine hjemland, mens norske barn kanskje trenger en nintendo eller noe mer dyrt for å oppnå den samme graden av lykke og velvære. Man kan ikke behandle alle likt, siden folk er forskjellige.



Anonymous poster hash: 5f9b5...9f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det ingen aviser eller noe som snakket med noen av de andre ungdommene som også hadde arbeidsuke ved XXL ?

I dette tilfellet så snakket avisene med en enkelt (mørkhudet) ungdom som sier at arbeidsuken foregikk sånn og slik. Journalistene kunne vel tatt seg en liten prat med noen av de andre ungdommene som også jobbet der, for å se om disse kunne bekrefte (eventuelt av bekrefte) hvordan ting foregikk.



Anonymous poster hash: 3a4ed...fe3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor var det ingen aviser eller noe som snakket med noen av de andre ungdommene som også hadde arbeidsuke ved XXL ?

I dette tilfellet så snakket avisene med en enkelt (mørkhudet) ungdom som sier at arbeidsuken foregikk sånn og slik. Journalistene kunne vel tatt seg en liten prat med noen av de andre ungdommene som også jobbet der, for å se om disse kunne bekrefte (eventuelt av bekrefte) hvordan ting foregikk.

Anonymous poster hash: 3a4ed...fe3

Det var vel en etnisk norsk som meldte det inn?

Anonymous poster hash: 86c5d...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel en etnisk norsk som meldte det inn?

Anonymous poster hash: 86c5d...f08

Hvor står det? Avisene har så langt vist for det meste bare den ene siden av saken og her og der kort nevnt hva XXL mener. Jeg begynner å tvile mer og mer at det handler om rasisme, men mer sannsynlig om ekstra belønning av de som har gjort en bra jobb. Selvfølgelig er det svært uvanlig å sammenligne prestasjoner og innsats der man kan sammenligne hudfarge. Hudfarge teller jo mer, ikke sant? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om vi innfører nye kvoteringsregler? Alle butikker må ha minst én ikke-vestlig i personalet, dersom det er minst fire ansatte, og ellers om mulig minst 10 %. Få sosialistene tilbake i regjering, og vi får snart noe sånt.

Anonymous poster hash: 3bef1...676

Har aldri sett en norsk ansatt i en søndagsåpen grønnsaksbutikk heller. har aldri tenkt over det som rart.

Burde kanskje boikotte dem til minst en av de ansatte heter Kåre eller Kari . Men blir å boikotte en invandrerbutikk rasisme??

Anonymous poster hash: e529d...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det ingen aviser eller noe som snakket med noen av de andre ungdommene som også hadde arbeidsuke ved XXL ?

I dette tilfellet så snakket avisene med en enkelt (mørkhudet) ungdom som sier at arbeidsuken foregikk sånn og slik. Journalistene kunne vel tatt seg en liten prat med noen av de andre ungdommene som også jobbet der, for å se om disse kunne bekrefte (eventuelt av bekrefte) hvordan ting foregikk.

Anonymous poster hash: 3a4ed...fe3

Og hvis denne norske eleven skulle si noe annet enn alle var like flinke vil selvsagt "vigird" fokuset bli på han. Om den ene gruppen jobbet ekstra og den andre gruppen kom for seint så vil det ikke ha noe å si. Her er pressen ute etter blod. Resultatet er gitt uansett bakgrunn. Noe skal taes her. prosessen er igang.

Anonymous poster hash: e529d...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...