Gå til innhold

Vivis livsstilsendring

Vivianna

Anbefalte innlegg

Vekten går fremdeles opp og ned. Føler meg så oppblåst og ekkel for tiden. Syntes ikke at noen av klærne mine passer, og føler meg bare generelt dårlig. 

Noe som irriterer meg litt for tiden, er at jeg ikke finner noe "hold in" som passer meg lenger. Jeg skjønner at jeg ikke har like mye å "holde-inn" nå som før, men jeg vil gjerne ha noe som kan glatte ut fettet på magen og ryggen.... Har brukt Pierre Robert sine strømpebukser og hold-in singletter før. Nå bruker jeg den minste størrelsen i strømpebuksene, og de finnes ikke stramme på meg. Har også brukt hold-in truse fra Kappahl før, men nå har jeg blitt for liten for den minste størrelsen (?) 36-38..Jeg er jo faen meg ikke tynn, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å finne noe hold-in som ikke er for stort for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

For en drittkjip uke. Men det er tross alt ferie, så jeg lar det gli denne gangen... Jeg har vært ute mye og spist, og drukket en del med venner. Øl er spesielt godt for tiden, noe som ikke er så gunstig for vekten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Det er bra sommerferien snart er over. Det har virkelig gått utover vektnedgangen min. Greit nok at jeg bare har lagt på meg rundt en kilo i løpet av de siste ukene, men jeg ønsker ikke at vekten skal gå opp noe mer. Vekten skal alltid gå nedover. Ikke oppover. Jeg har brukt sommerferien som en unnskyldning til å kose meg ekstra, og sluntre unna på treningsfronten. Det skal ikke skje noe mer nå fremover. Nå er det total-skjerpings. Jeg har så utrolig lyst til å komme meg under 70 kilo. Det er noen par dager de siste ukene at vekten har vært under 70, men dette hjelper fint lite når vekten på veiedagene (fredager) alltid ligger over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg under 70! Det var på tide. Vekten har sporadisk vist 69, men aldri på veiedager, og aldri flere dager i strekk. De siste dagene har vekten altså vært under 70! Det er deilig å endelig kunne stryke vekk det delmålet. Denne uka har gått så bra! Har klart å kvitte meg med ferievekten som har krøpet oppover den siste tiden. Nå er det bare å fortsette fremover. Målet er å veie 67 mot slutten av høsten. Tør ikke satse på 65 før nyttår, selv om det frister veldig nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.8.2016 at 13.43, Wolfmoon skrev:

Gratulerer så mye, du har gjort det kjempebra! :hoppendeglad: 

Tusen takk!!!!! :hoppendeglad:

Jeg er veldig fornøyd nå! Jeg føler at det går veldig tregt for tiden, men det er jo egentlig ikke så rart. Før gikk jeg jo ned 1 kilo i uken uten problemer. Forstår jo nå at det ikke går i lengden, men det er fremdeles kjipt når vekten står stille, eller går mikroskopisk nedover! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uka har jeg gått opp 100 gram. Jeg ser meg faktisk veldig fornøyd med det. Jeg har hatt null utskeielser, og spist veldig nøkternt og sunt, men jeg forventet å gå litt opp, med tanke på at jeg hadde en ekstrem vektnedgang sist uke. Hver gang jeg går ned over en kilo i løpet av en uke, pleier jeg som regel å gå opp halvparten uka etterpå. Det skjedde altså ikke, og jeg er fornøyd med å fremdeles være under 70! Helt ærlig, så håper jeg at jeg aldri kommer meg over 70 noen gang igjen. Med mindre jeg blir gravid. Det får være unntaket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig. Dette er første fredagen jeg faktisk veier nøyaktig det samme som jeg gjorde for en uke siden, siden jeg startet livstilsendringen. Syntes det er litt komisk. Er nok en gang bare fornøyd med at jeg ikke har gått opp altfor mye i vekt denne uken. Fikk mensen idag, og jeg pleier alltid å gå litt opp i vekt når jeg har pms. Er veldig oppblåst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj. Det er vanskelig for tiden. Jeg føler at jeg jobber veldig hardt uten å se resultater. Jeg føler at vekten bare står på stedet hvil, selv om den går mikroskopisk nedover. Jeg merker at de resterende 9,5 kiloene kommer til å ta lang tid. Jeg orker ikke å gå rundt og være sulten, så en "slankekur" er uaktuelt. I tillegg er jeg ikke så glad i å trene. (Må sies at jeg er i overkant aktiv. Men ren trening liker jeg ikke).

Dette ble litt sutrete. Jeg vet at man ikke kan forvente at kiloene magisk forsvinner heller. Men jeg føler virkelig at jeg har gjort en innsats. Lever sunt. Spiser bra, og beveger meg mye. Allikevel vil ikke kiloene rikke for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si? Opp 100 gram denne uka. Har spist en del godteri og ting man rett og slett ikke burde spise. Så jeg kan ikke klage.

Neste uke skal bli bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vekten gått nedover. Det er så deilig å se. Idag viste vekten 68,1. Det er utrolig bra iforhold til sist uke. Spørs hva dne viser imorgen på veiedagen, siden jeg skal ut og spise og drikke vin idag. Blir nok litt overdådig med kaloriinntak ikveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på en ny smell. Skjønner ikke en dritt. Greit nok at jeg fikk mensen igår, men jeg gikk også opp 2 kilo!!!!! 2 kilo!!!! :O Er det mulig? Er det normalt? Jeg har alltid pleid å gå litt opp rundt tiden jeg får mensen, men da er det som regel 200 gram.... Ikke 2 KG! Håper virkelig at dette bare er vann og oppblåst mage, og at noe av vekten magisk fordufter i løpet av de neste dagene.

Akkurat nå er jeg veldig lite blid. Er faktisk fly forbanna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel svare meg selv på spørsmålet fra det siste innlegget.

Ja. Ja, det er mulig å gå opp 2 kg når man har mensen. Har gått de ned igjen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Wolfmoon skrev:

:laugh: Det er godt å høre at det er mulig å gå dem ned igjen også ;)

haha. Må jo bare le av meg selv. Jeg VET jo at kroppen min pleier å legge på seg litt den uken jeg har mensen, men denne uka fikk jeg av en eller annen grunn helt panikk! :fnise:.. Plutselig viste vekten over 70 igjen, og jeg hadde jo lovet meg selv at jeg ikke skulle over 70 igjen.

Idag (og igår vel og merke) viste vekten 68,1. Så da antar jeg at det bare var vann og oppblåst mage. Snakk om å skape krisetilstander ut av ingenting :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo spesielt når det er akkurat ved en slik grense. Jeg har ligget å vippet akkurat +/- 70 så lenge nå at jeg har bitt immun :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

700 gram opp denne uka. Fortviler ikke av den grunn. Neste uke får det bli beastmode. Føler det er viktig å få inn så mange turer ute nå før det blir kaldt og surt ute. Må vel melde meg inn i et treningssenter nå til vinteren igjen. Jeg liker ikke å trene på sentere, men har ikke så mye annet valg om vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, følger med her jeg! Må bare si jeg er helt ekstremt imponert over hva du har fått til, fy søren for en jobb du har lagt ned, og så vanvittig langt du har kommet! High five for det :mrgreen:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Diis skrev:

Heihei, følger med her jeg! Må bare si jeg er helt ekstremt imponert over hva du har fått til, fy søren for en jobb du har lagt ned, og så vanvittig langt du har kommet! High five for det :mrgreen:

Så koselig at du følger med! :laugh: Og takk skal du ha! Jeg føler jo selv at jeg har kommet veldig langt. Er en helt annen person enn jeg var før jeg startet livsstilendringen. Det går jo selvfølgelig litt opp og ned med humøret, men akkurat denne uka merker jeg at det ikke gjorde noe å gå litt opp igjen! :P Jeg vet at neste uke blir bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært litt bedre. Er ganske sikker på at jeg kommer til å ha gått ned imorgen, i forhold til sist fredag. Samtidig syntes jeg at vektnedgangen går skremmende sakte for tiden. Har følt det sånn det siste halvåret. Jeg har innsett nå at jeg faktisk burde skjerpe meg betraktelig mye. Samtidig er jeg jo fornøyd med meg selv uansett, og jeg er fornøyd så lenge vekten går sakte men sikkert nedover. Jeg er til og med fornøyd om vekten står litt stille, så lenge jeg ikke legger på meg igjen

Har begynt å tenke tilbake til holdningene jeg hadde til mat før, og jeg må innrømme at de var helt forferdelige. Sist helg er prakteksempelet på det. Jeg hadde en skikkelig "cheat helg" fra fredag til søndag. På søndag følte jeg meg altså helt forferdelig.. Samtidig spiste jeg ikke noe potetgull, sjokolade osv, som jeg før ville hatt som hverdagskost. Så selv om helgen var helt ekstremt usunn, var den ingenting i forhold til hverdagen min for to år siden. Faktisk sunnere enn en vanlig dag for meg før mai 2015.... Skummelt å tenke på at jeg var så glad i godteri, is, sjokolade, mcern, kebab,  og take away før, at jeg helt ukritisk stappet det i meg, uten å tenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...