Gå til innhold

Vivis livsstilsendring


Vivianna

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått på vekten. Den viste faktisk 79,1. Er nesten så jeg tror at det er noe galt med vekten, men vet at den er i orden. Har vel hatt litt "flaks" med tanke på at jeg har vært mye syk i det siste, men jeg trodde faktisk at vekten hadde gått opp i løpet av julen, og ikke ned. Positivt overrasket, rett og slett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så deilig å veie under 80. At vekten er på 70-noe er deilig. Har ikke veid 70-noe siden videregående faktisk, og det begynner å bli en god stund siden. Føler meg fremdeles ganske feit. Føler meg feitere nå enn jeg gjorde på videregående. Målet om å veie 70 kg i løpet av året er iallefall noe jeg føler at jeg kommer til å klare.

 

Idag har jeg fri, så jeg skal en tur til sentrum og kose meg. Tenkte å spise litt sushi, og se litt i butikkene. Er helt blakk etter julen, så det blir ikke så mye shopping på meg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 1 kg denne uken. Det er deilig. Fokuset har vært på å komme meg vekk fra "julementaliteten". Har fremdeles spist godt, og trent noen ganger. Føler meg tipp topp! Gleder meg veldig mye til å komme under 75. Det er et tall jeg aldri trodde jeg kom til å komme under. Husker jeg veide 75 på slutten av ungdomsskolen. Det var en av de siste gangene jeg veide meg selv frivillig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hver opptur kommer det alltid en nedtur. Sist uke gikk det så lett å gå ned i vekt. Følte at jeg gikk ned uten å prøve for hardt. Gikk naturlig på en måte. Denne uken er jo helt stikk motsatt. Jeg har "skjerpet" meg skikkelig, vært på trening 3 dager, og gått tilbake til kaloritelling. Resultatet? Jeg har gått opp 300 gram. Det syntes jeg er helt pyton, rett og slett. Imorgen er den offisielle veiedagen, så jeg håper jo at denne dagen her kan være med på å minimere skadene av denne uka. Siden april i fjor har jeg (som jeg kan huske) kun hatt 1-2 uker hvor jeg har gått litt opp. Vekten skal jo gå ned, ikke opp! 

 

Edit: gikk tilbake og så nå, er 4 uker fra april hvor vekten har gått litt opp istedenfor ned. Men det er jo fremdeles ikke særlig mange uker hvis man ser på helheten. Syntes det er skikkelig dritt når vekten går opp istedenfor ned. 

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så merkelig. Hver gang jeg kommer meg ned på et nytt titall (80 kg 70 kg osv), føler jeg meg så bra. Men så går det noen uker, også blir jeg utålmodig. Nå er jeg på 70-tallet. Der har jeg ikke vært siden ungdomsskolen. Allikevel føler jeg meg like stor som ifjor, og jeg vil bare ned på 60-tallet nå. Det hjelper nok sikkert ikke på selvfølelsen at jeg spiste veldig mye drittmat igår. Jeg vet jo at jeg ikke kan ha nazi-regime her hjemme, men jeg får fremdeles ganske skyldfølelse etter jeg har spist noe jeg kanskje ikke burde ha spist. 

 

Ellers er jeg frisk som en fisk. Ikveld skal jeg ha vinkveld med noen venninner. Vin får jeg aldri skyldfølelse av å drikke. Merkelig det der! :P

 

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min har tatt kvelden, så jeg får ikke veid meg idag. Jeg vet at jeg har gått opp denne uken. Sist jeg veide meg, var jeg 78 kg. (grøss).... Håper virkelig at helgen ikke tar for mye på.. Syntes det er greit at vekten går opp og ned, men jeg liker det virkelig ikke når jeg plutselig legger på meg en hel kilo over en uke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke, nye muligheter. Denne uken har jeg bestemt meg for å begynne med lifesum igjen. Sist sommer registrerte jeg alt jeg spiste, men jeg sluttet med det iløpet av høsten. Har klart meg fint uten, helt til nå. Merker at vekten ikke går nedover. Den siste uken har jeg faktisk lagt på meg. Så nå skal jeg begynne med lifesum igjen, sånn at jeg ikke "lurer" meg selv. Jeg vet at jeg ikke har spist så bra de siste ukene. Så jeg skjønner jo hvorfor vekten ikke har gått nedover. Full skjerpings nå fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Brukte vektklubb før, men tenkte jeg skulle teste Lifesum nå. Utrolig hvor lett det er å lure seg selv når det kommer til mat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wolfmoon skrev:

Jeg har det på samme måte. Brukte vektklubb før, men tenkte jeg skulle teste Lifesum nå. Utrolig hvor lett det er å lure seg selv når det kommer til mat! 

Har innsett nå at det er kjempelett å lure seg selv. Jeg har vært ganske irritert hele januar, siden vekten ikke går nedover (nedover så raskt som jeg vil...), men jeg innser jo nå at jeg spiser for mye. Spiser jo virkelig ikke mye dritt, men jeg får allikevel i meg for mye kalorier. Idag har jeg brukt lifesum, og registrert absolutt alt. Pågrunn av dette har jeg styrt unna snacksingen! Håper virkelig at jeg klarer å gå ned denne uka! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på grensen til å kun være "overvektig" og ikke være i kategorien fedme lenger. Kan ikke si hvor mye jeg gleder meg til å komme meg under den grensen. De sist dagene har vekttapet vært litt enklere enn tidligere i år, rent mentalt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vektnedgangen vært mye enklere. Jeg har ikke vært sulten en eneste gang, siden jeg har spist mye! Har vært veldig flink i matveien, og totalt kuttet ut usunne og lette løsninger.  Jeg har trent 3 ganger i tillegg, så det har vel hatt en innvirkning på vekten. Sist uke var jeg veldig dårlig, så jeg orket ikke trene en eneste dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hver opptur, kommer en nedtur. Siden søndag har jeg hatt det helt dritt. Jeg har vært syk, og har mensen samtidig. For første gang på år og dag hadde jeg skikkelig søtsug igår, noe som endte med at jeg faktisk satt i sofaen og spiste potetgull og sjokolade. Det har jeg ikke gjort på over et år. Idag har jeg skyldfølelse. De siste dagene har jeg ikke beveget meg nok, jeg har bare sittet i sofaen og sovet, og når jeg da i tillegg spiser så mye dritt, sier det seg selv at det merkes på vekten. Veide meg idag tidlig, og vekten viste faktisk 76,8. Det er en oppgang på 600 gram siden fredag. Håper virkelig at mye av det er pga mensen, og at det forsvinner like lett som det kom, men jeg har jo bare meg selv å takke etter de siste dagene. 

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag! 100 gram ned siden sist uke. Nedgang er nedgang, så jeg er fornøyd! For noen dager siden var jo vekten ganske høyt oppe, men det tror jeg rett og slett er fordi jeg har hatt mensen. Håper neste uke blir bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det sakte men sikkert fremover. Blir litt frustrert over hvor utrolig tregt det har gått siden januar, men jeg er jo fornøyd med at vekten går nedover og ikke oppover, i det minste. Nå er jeg offisielt ut av Fedme-kategorien. Og har en bmi som "kun" tilsier at jeg er overvektig. Det er jeg veldig glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å sabotere seg selv så mye som jeg har gjort den siste tiden. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang. Jeg føler selv at jeg har vært "flink", samtidig som jeg egentlig vet at jeg ikke har vært det. Jeg har ikke trent regelmessig. De to siste ukene har jeg ikke vært på trening, og denne uken har jeg slept meg bort til treningssenteret 1 gang. I tillegg har jeg tillat meg selv å spise ute flere ganger, også går jeg konstant å småspiser hjemme mellom måltider. Igår var den første dagen på lenge jeg var ordentlig streng med meg selv, og det er derfor jeg har gått ned 100 gram denne uken istedenfor opp. Kunne lett gått opp istedenfor.

 

Jeg gleder meg så ekstremt mye til våren. Nå er det bare vinter og dritt her. Jeg har ikke lyst til å gå ut døren engang når det er så kaldt og surt ute. I sommer tok jeg det for gitt at jeg skulle klare 10.000 skritt på fitbit. Jeg lå vel i gjennomsnittet på 15.000 skritt om dagen. Nå for tiden må jeg anstrenge meg veldig for å klare 10.000, og det klarer jeg kanskje 2 av 7 dager i uken. Er ekstremt demotiverende og deprimerende. Jeg har hatt som mål å klare 70 kg i år, men i all hemmelighet hadde jeg håpet at jeg skulle være nede på 72 innen april/mai, sånn at jeg skulle klare 40 kg i løpet av et år. Det ser helt umulig ut nå.

 

Hvorfor saboterer jeg meg selv så til de grader? Jeg blir så irritert på meg selv. Jeg vet bedre, men allikevel spiser jeg mer enn jeg strengt talt bør og trenger. Er utrolig frustrerende. Er redd for å gli inn i gamle vaner og spise fordi jeg kjeder meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av kulden. Jeg gleder meg til våren kommer på ordentlig, sånn at jeg kan gå turer ute igjen! Jeg merker at jeg har ekstremt mye høyere terskel på å dra på treningssenteret enn jeg har på å gå tur ute. Jeg er ikke et treningssenter-menneske, men jeg er definititvt et tur-menneske. I sommer gikk jeg tur hver eneste dag. Tror vekten kommer til å gå mye fortere ned med en gang våren kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag kom plutselig motivasjonen tilbake! Jeg har spist helt ok, og jeg har hatt en heftig treningsøkt. Jeg fikk mensen idag, og det er mandag. Dette for meg er en dårlig kombinasjon, som ofte har ødelagt hele uker, siden jeg blir så negativ. Men idag skinte solen, og jeg bestemte meg for at denne uken skal være mye bedre enn de andre ukene i feb/mars, og jeg SKAL ned på tross av mensen. 

 

Nå er det game on! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to dager med masse trening og kaloriinntak, og resultatet: jeg har gått opp.. Hurra! Mensen er så kult. 

 

Får se hva som skjer på veiedagen på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å gå ned noen gram denne uken, men jeg håper virkelig at jeg får mer utbytte av treningen neste uke. Av erfaring har jeg sett at det arbeidet jeg setter inn en uke alltid viser seg uken etter (?), av en eller annen grunn. Jeg kommer til å kjøre hardt hele påsken. Er egentlig ganske deilig at alle drar på fjellet, og at man reiser bort i påsken. Da vet jeg at jeg ikke blir fristet til å dra ut og drikke alkohol. Alkohol har nok vært en veldig stor grunn til at jeg ikke har hatt så stor vektnedgang den siste tiden. Det har vært altfor mye festing den siste tiden.

 

Når det gjelder "målet mitt" for i år, er jeg jo allerede nesten halvveis allerede. Det er deilig! Kanskje jeg har vært litt lite ambisiøs, men jeg tenkte at det å nå 70 kg ville være veldig veldig vanskelig. Nå tenker jeg at 65 kan være aktuelt. Men vi får se! Tar det litt som det kommer, og satser fremdeles på 70. Får heller håpe på 65. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad nå! Idag viste vekten 74,9!!! Jeg er under 75! Det er jo helt fantastisk! Kan ikke huske sist jeg var under 75. Tipper det var ungdomsskolen. Jeg gleder meg til fredag, siden det er veiedagen! Ser hittil ut som om denne uken blir betydelig mye bedre enn de siste 4-5 ukene. Jeg har jo skjerpet meg helt, og satt ræva i høygir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...