Gå til innhold

Vivis livsstilsendring


Vivianna

Anbefalte innlegg

Idag viste vekten 101,4! "Bare" 100 gram ned siden igår, men iløpet av uka har jeg da gått ned 1,9 kg!!!! Det er en ny rekord for min del. Skylder delvis på manglende matlyst, og delvis på at jeg har vært veldig aktiv, og hatt det hektisk på jobb. Er veldig fornøyd med meg selv idag!  :trene:

 

Så flink du er, tanntrollet. Det er så deilig å gå tur når man ikke har beveget seg på en stund. Elsker å gå tur selv!!  :biggrin:

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I helgen gikk jeg på en skikkelig smell! Var ute på både fredagen og lørdagen, og på søndagen var jeg fyllesyk, og spiste mye drit. Blant annet Kebab... Vil ikke si at jeg gikk helt berserk med mat og alkohol, men sklei vei litt for mye ut. Idag viste vekten 102,4, så jeg har jo gått opp en hel kilo i helgen.. Var veldig irritert på meg selv igår kveld, men nå har jeg bare godtatt at det var en liten cheat-weekend, og "starte på nytt" denne uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke gått opp en hel kilo fett, mye av det er gjerne vannvekt fra usunn mat. Jeg kjenner problemet, jeg har vært en uke hjemme hos mor og far :P

 

Det går seg nok raskt til, og jeg tror det er sunt å skeie ut innimellom for å klare å holde på livsstilen i det lange løp, for det er jo det vi vil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke gått opp en hel kilo fett, mye av det er gjerne vannvekt fra usunn mat. Jeg kjenner problemet, jeg har vært en uke hjemme hos mor og far :P

 

Det går seg nok raskt til, og jeg tror det er sunt å skeie ut innimellom for å klare å holde på livsstilen i det lange løp, for det er jo det vi vil :)

Takk for at du minner meg på det! Jeg ble faktisk ganske sjokkert over vekten igår kveld! :P Trodde virkelig ikke at jeg hadde lagt på meg, og iallefall ikke så mye. Idag er jeg heldigvid tilbake på rett kjør!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært fullstappet av diverse fester og middager. Har drukket alkohol tre ganger iløpet av uken!! Vekten går iallefall sakte, men sikkert ned etter helgens fiasko, men jeg veier fremdeles 300 gram mer idag enn jeg gjorde sist fredag. Håper at jeg kan skjerpe meg fremover nå. Er så nærme å være under 100, men snublet litt de siste ukene. 

 

Nå er matregimet tilbake igjen, og jeg startet dagen med eggerøre av tre egg, og en kopp kaffe! Til lunsjen nå har jeg planer om å ta meg en mango og en liten salat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Hei! :)

Beklager for lite respons fra meg den siste, har hatt litt fullt opp med ting i hverdagen!

Vet hvordan det kan ødelegge med fester og middager! Selv tenker jeg ofte: "Når jeg er invitert på fest/middag så kan jeg spise og kose meg, ikveld kan jeg skeie ut!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

Beklager for lite respons fra meg den siste, har hatt litt fullt opp med ting i hverdagen!

Vet hvordan det kan ødelegge med fester og middager! Selv tenker jeg ofte: "Når jeg er invitert på fest/middag så kan jeg spise og kose meg, ikveld kan jeg skeie ut!" :fnise:

Det går helt fint!! Ting har vært veldig hektisk her i det siste og! Så skjønner hvordan det er! :) Humøret angående mat og vekt og trening varierer veldig her i det siste. En dag føler jeg at jeg er på rett vei igjen, og at jeg er på riktig spor, men så skjeier jeg plutselig skikkelig ut. Jeg spiser jo ikke i nærheten av så mye som jeg pleide å gjøre før, men jeg merker at jeg fremdeles føler meg helt elendig når jeg vet at jeg har "sprengt" kaloribudsjettet mitt en dag. Denne måneden har jeg begynt med "en cheat-day her, og en cheat day der"... Så har det senere blitt til "cheat-uke".. Og nå begynner det jo å nærme seg "cheat-juni". Igår veide jeg meg, og vekten gikk fremdeles nedover. Var på 100.9 (Det laveste på flere år), men idag har jeg rett og slett ikke turt å veie meg. Jeg tror jeg drøyer å veie meg frem til fredag. Igår skeiet jeg noe så kraftig ut. Har ikke spist så mye drit siden April. Var på familiemiddag, og tror du ikke det ble masse kake, og is og grillmat? Herregud. Idag har jeg følt meg helt elendig, men har allikevel klart å spise godt over dagsmålet. Noe jeg ikke er spesielt stolt over.

 

 

Det eneste jeg trøster meg med, er at jeg fremdeles ikke har falt for fristelsen å kjøpe brus eller sjokolade eller potetgull. Har holdt meg unna alt av det jeg tidligere var helt avhengig av. Men disse sammenkomstene i juni begynner å veie på kroppen og på psyken rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vekten på 100.5. Nå håper jeg den siste halvkiloen går raskere enn den forrige. Jeg gleder meg til å være under 100. Har hatt en veldig hektisk uke, med mye jobbing, og lite fritid. Merker at jeg spiser mer på kveldene når jeg har jobbet mye. Har generelt spist mye den siste uken. Har holdt meg unna brus og godteri og alt det. Tenker ikke på snop generelt lenger. Det er ikke av interesse. Det eneste som virkelig hemmer vektnedgangen min er fester og vin og vodka. Drikker jo ikke i nærheten så mye som jeg gjorde før, men det er så mye kalorier i sprit. Visste virkelig ikke hvor ille det var før jeg begynte å loggføre kaloriene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er den samme som den var på fredag.... Er så irriterende at den ikke rikker seg. Har spist så bra de siste dagene, og til og med fått inn trening hver dag. Allikevel sitter vekten bom fast. Jeg skal prøve å ikke veie meg før på fredag. Merker at jeg blir irritert på den vekten for tiden, siden det går så utrolig tregt. Har en annen venninne som også holder på å endre kostholdsvanene sine osv, og hun raser jo ned i vekt, og alle rundt henne kommenterer det. Det er jo ingen som har sett at jeg har gått ned, selv om det er forståelig, så føler jeg at det er mye arbeid for ingenting. Men jeg fortsetter som før. Har i det minste ikke blitt noe mer alkohol i det siste.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skjedde det endelig! Jeg gikk på vekten, og den viste 99,5!! Jeg er endelig under hundre!! Er så ubeskrivelig deilig! Aner ikke når jeg sist var under hundre. Begynte å bli ganske utålmodig igår, siden vekten hadde stått bom stille siden fredag, på tross av at jeg ikke drakk noe i helgen. 

 

Er veldig fornøyd idag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen!  :laugh:

 

Har vært vanskelig å holde meg oppdatert her inne denne helgen. Har vært mye jobbing. Føler meg veldig bra for tiden. Merker at ting ikke føles like tungt ut lengre. 13 kg er jeg veldig fornøyd med! Er så deilig å se at vekten bare går ned og ned! Gleder meg til å komme under 95, og under 90, og under 85 osv. Jeg ser lyset i enden av tunnelen! Helt fantastisk! 

 

Jeg har absolutt ikke noen cravings. Har ikke lyst på brus, godteri, potetgull, fast-food. Er så deilig å virkelig ikke ha lyst på drit!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår overspiste jeg skikkelig. Spiste jo relativt sunn mat, men det hjelper fint lite når man går langt over dagsbehovet sitt. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg var bare så ekstremt sulten igår rett og slett. Idag skal jeg prøve å drikke mye mer vann. Tror det var det jeg gjorde galt igår. Vekten hoppet opp idag tidlig, men sånn går det når jeg veier meg selv hver eneste dag. Da er jo vekten dømt til å gå oppover i ny og ne, selv om det egentlig går sakte men sikkert nedover. 

 

Nå er jeg på ferie, og koser meg mye. Har gått litt turer i det siste. Er veldig fin natur her jeg er nå, så det er lett å komme seg ut og bevege på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står vekten bom fast igjen. Det er så irriterende. Vil at alt bare skal rase av med en gang, men det skjer jo ikke. Det er så deilig og varmt ute for tiden, at det er lett å bli liggende i solen istedenfor å bevege seg når man har fri. I tillegg greier jeg ikke å si nei takk til is og vin. Vekten går iallefall ikke opp, men den går ikke ned heller. 

 

De siste ukene har jeg ikke spist særlig sunt heller. Har gått mye i grillmat. Vurderer å melde meg inn på et treningssenter. Har ikke vært medlem av et på veldig lenge, og det er ikke noe jeg gleder meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppdatering etter 2-3 måneder med ny livsstil:

 

Når jeg var 112 kg, gledet jeg meg veldig til å komme ned under 100, og tenkte at jeg kom til å passe inn i mange av mine gamle klær, men her sitter jeg 97,8 kg, og passer fremdeles ikke inn i noe. Men jeg merker at vekten har forsvunnet. Det er over 14 kg som har forsvunnet den siste tiden, og jeg føler meg mye bedre enn jeg gjorde tidligere. Jeg blir ikke anpusten av å gå trapper, og jeg klarer fint å være i fysisk aktivitet hele dagen på jobb uten å føle meg som slakt på sofaen på kvelden. Jeg har gått ned mye, men det er fremdeles en del som gjenstår. Jeg ser at vekten går nedover nesten hver eneste uke, og jeg gleder meg til å gå på vekten hver uke. Jeg spiser fremdeles ikke godteri, kake, potetgull. Jeg spiser heller ikke pasta, brød eller poteter. Jeg savner ikke brus, og jeg savner ikke min usunne livsstil. Jeg har også blitt mye mer fysisk aktiv den siste tiden. Jeg forsøker å gå eller jogge hver dag. Syntes først det var ubehagelig å gå/jogge ute blant folk, men nå bryr jeg meg ikke. 

 

Mitt daglige inntak av kalorier den siste tiden har ligget på rundt 1500. Noen dager ligger jeg under, og andre dager ligger jeg over. Jeg følger ikke kaloriinntaket slavisk, som jeg gjorde den første perioden, siden jeg nå har "trent opp hjernen min" til å spise sunt, og være obs på kalorier. En typisk dag for meg ser sånn ut:

 

Frokost: omelett/eggerøre med tre egg. Noen dager har jeg cottage cheese i, andre dager har jeg litt fløte. Som regel spiser jeg bare egg med litt salt. 

 

Lunsj: Lunsj er det ene måltidet jeg har vært dårlig på å spise. Er lett for meg å hoppe over dette måltidet noen dager, siden jeg har det travelt. Men som regel spiser jeg enten noen knekkebrød med philadelphia eller en salat, noen dager har jeg kylling. Dersom jeg har fri og er i sentrum har jeg spist sushi. Lunsj er ikke et strukturert måltid for meg. 

 

Middag: Jeg spiser mye kylling og fisk. Går som regel i kyllingsalater, kyllingfileter eller kyllinggryter med salat ved siden av. Med fisk pleier jeg å spise laks eller torsk i ovnen med rotgrønnsaker. 

 

Snacks/kvelds: Drikker noen ganger proteinshakes, spiser mye bær og frukt, smoothies, yoghurt

 

Før pleide jeg å spise 90% av kaloriene mine etter kl 18. Jeg var veldig flink på å spise godteri, og annet tull mens jeg satt og så på tv. Det er totalt slutt på å bruke mat som kos på kvelden. Dersom jeg spiser noe snacks eller kvelds nå, er det utelukkende fordi jeg er sulten. Ikke fordi jeg er sugen på noe godt. 

 

Så sånn har mine siste måneder vært. Gleder meg til å se resultatene videre.  :laugh:

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd med vektnedgangen min denne uken! Har vært veldig aktiv, og spist akkurat de kaloriene jeg kan! Den siste dagen har jeg jo i tillegg vært litt syk. Så det har nok hatt en effekt det og. Tipper at jeg ikke kommer til å se så mye nedgang i uken som kommer. 

 

 

Har feiret vektnedgangen med en cheat day. Har ikke hatt en cheat day på veldig lenge. Har vært på vift idag, og spist is, drukket iskaffe, spist på café og kost meg. Imorgen skal jeg på bursdagsfeiring hos en venn, og da blir det nok litt vin i tillegg. Håper ikke det vises for mye på vekten. Får heller være mer nøktern neste uke. Helgen er til for å kose seg. Spesielt nå om sommeren.  :fnise:

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten svinger så mye at jeg blir helt gal  :sur:

 

Jeg forstår at jeg egentlig burde slutte å veie meg selv hver eneste dag, men det er veldig vanskelig. Det første jeg gjør når jeg står opp, er som regel å veie meg. Mens vekten går sakte men sikkert ned, er det så store variasjoner fra dag til dag. Igår veide jeg f.eks 96,1, og var veldig fornøyd med det. Igår spiste jeg kanskje litt mindre enn jeg egentlig burde, siden jeg var så opptatt. Spiste absolutt ikke nok til at vekten burde gå oppover. Hva er resultatet idag, etter en aktiv dag igår? Jeg veier 97,3. 

 

Da har jeg gått opp 1,2 kg over natten. Jeg skjønner ingenting.  :sarkasme:

 

 

Jeg skal slutte å veie meg hver dag. Det har jeg sagt i flere uker nå, men nå må det nesten stoppe. Istedenfor å feire at jeg har gått ned over 15 kg, henger jeg meg opp hver gang vekten går oppover, selv om jeg egentlig innerst inne vet at det kommer til å gå nedover nå fremover uansett. 

 

Jeg har fremdeles klart å kutte ut alt av godteri, brus, potetgull. Er deilig å ikke proppe kroppen full av dritt, som jeg har gjort i mange år nå. Føler meg bedre for hver dag.  :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å begynne med en fast veiedag i uka!

 

Veldig lett å bli opphengt i de naturlige svingningene fra dag til dag. Anbefaler også å begynne med mål, det er utrolig morsomt å følge med på midjemål, brystmål, halsen og lårene som krymper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...