Gå til innhold

Vivis livsstilsendring


Vivianna

Anbefalte innlegg

Jeg hater uker som denne. Vekten står bom stille. Akkurat nå veier jeg 100 gram mer enn jeg gjorde på fredag. Er frustrerende, men vet at det går seg til etterhvert. Sitter og knasker på rugsprø nå. Skal prøve å få inn en joggetur ikveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har (hittil) vært en helt fantastisk dag!

 

Har fri idag, og lite å gjøre. Derfor åpnet jeg klesskapet og dro ut masse klær jeg ikke har kunnet gått med de siste 3 årene. Alt som har vært altfor lite til meg, passer nå bedre enn noen gang. Jeg hadde klær, som jeg vurderte å kaste, siden jeg trodde jeg aldri kom til å få de på meg igjen, og nå er de faktisk litt løse!

 

Så dette er en bra dag!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden går humøret veldig opp og ned. Jeg merker at jeg er sliten, og at høsten er her. Føler at annenhver gang jeg er inne på dagboken her, er jeg i strålende humør over vekttapet, mens annenhver gang er jeg oppgitt og lei over at vekten "ikke går noe sted"¨

 

De siste dagene har jeg følt meg så FEIT. Jeg er jo fremdeles ganske feit, men med tanke på at jeg har gått ned såpass mye, burde jeg jo egentlig føle meg betydelig lettere. Men neida. De siste dagene føler jeg meg større enn noen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ingenting av vekten min for tiden. Sist uke gikk jeg lekende lett ned i vekt. Virkelig lett. Jeg gjorde faktisk ingenting anerledes, men gikk ned 1,7 kg! Noe som er betraktelig mer enn jeg ellers har gått ned i det siste. Men idag tidlig gikk jeg på vekten, og da hadde jeg gått opp 400 gram siden igår. Jeg skjønner ingenting. Ikke spiste jeg noe usunt eller kaloririkt igår..

 

Er så oppgitt.

 

Men jeg er jo selvfølgelig fornøyd med vektnedgangen. Skulle bare ønske at det gikk fortere noen ganger. Jeg tror grunnen til at jeg føler meg så feit for tiden, er at jeg faktisk har blitt betraktelig mye tynnere, men at jeg fremdeles er veldig overvektig. Hvis det er logisk? Sånn at jeg føler at med den vektnedgangen jeg har hatt, at jeg burde være mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min driver meg til vanvidd. Denne uken har jeg vært mye flinkere enn jeg var sist uke, og allikevel stiger bare vekten mer og mer. Kanskje jeg har mye vann i kroppen av en eller annen grunn, men det er veldig frustrerende å gjøre "alt rett", og se at vekten stiger og stiger for hver eneste dag som går.

 

Så langt har vekten gått OPP 1 kg siden sist uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men jeg er jo selvfølgelig fornøyd med vektnedgangen. Skulle bare ønske at det gikk fortere noen ganger. Jeg tror grunnen til at jeg føler meg så feit for tiden, er at jeg faktisk har blitt betraktelig mye tynnere, men at jeg fremdeles er veldig overvektig. Hvis det er logisk? Sånn at jeg føler at med den vektnedgangen jeg har hatt, at jeg burde være mye mindre.

 Det høres logisk ut for meg i all fall :) 

 

Prøv å tenke på at du skal ned i vekt for alltid, og hvis du bare fortsetter på dette sunne viset, vil du jo gå ned i vekt, noen perioder raskt, men i all fall sakte men sikkert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Det høres logisk ut for meg i all fall :)

 

Prøv å tenke på at du skal ned i vekt for alltid, og hvis du bare fortsetter på dette sunne viset, vil du jo gå ned i vekt, noen perioder raskt, men i all fall sakte men sikkert :)

Takk! Det er så merkelig. Føler meg større enn noen gang... Og jeg har jo gått ned over 20 kg, så jeg skjønner jo at det jeg tenker egentlig ikke stemmer.. Men men.

 

Den siste uken har vært så vanskelig. Virkelig. Jeg har ikke lagt på meg så mye som jeg har denne uken siden april. Neste uke blir bedre! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten står bom fast. Veier det samme idag som jeg veide for tre uker siden.

 

Jeg har så lyst til å klage, selv om jeg egentlig vet hvorfor den står fast. Jeg har ikke akkurat spist eksemplatisk, og jeg har definitivt ikke vært i like mye aktivitet som jeg var i sommer. 

 

Merker at høsten ikke er årstiden å "slanke" seg på. Jeg har bare lyst til å krølle meg opp i en ball og sove når jeg er hjemme. Frister fint lite å dra på trening, eller joggeturer når det er så kaldt og mørkt ute. 

 

Men jeg har ikke lyst til å sette alt på "vent" heller, så jeg er nødt til å skjerpe meg. Er dårlig med motivasjon for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har satt meg som mål at jeg skal veie 82 kg iløpet av året. Da har jeg altså gått ned 30 kg i år. Håper virkelig at jeg klarer det. Har bare 3 kg igjen!!! 

 

Til neste år er målet å nå 70 kg! Antar at det blir vanskeligere å gå ned nå enn det tidligere har vært. Kaloribegrensning er ikke særlig lett hele tiden, og jeg er ikke spesielt flink til å trene.

Endret av Vivianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så merkelig. Denne uken har jeg virkelig ikke gjort mye for å "fortjene" å gå ned i vekt. Har vært elendig på å trene, har spist helt greit, men ikke optimalt, og i tillegg fikk jeg mensen igår. Allikevel har jeg gått ned mer denne uken enn sist uke, når jeg var på skikkelig hardkjør. 

 

Det er så deilig å kunne krysse ut delmål nr 5. Jeg er nå under 85 kg. Dette har jo gått over all forventning. Tror ikke jeg trodde at jeg kom til å veie rundt 80 kg i løpet av året når jeg startet med dette i april/mai. Håper jeg klarer å komme meg til 82 i løpet av året, da har jeg offisielt gått ned 30 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energinivået mitt akkurat nå er helt på bånn. Jeg har null motivasjon. For første gang siden april er jeg redd for at jeg ikke kommer til å klare å komme meg lengre ned i vekt. Vekten står fast igjen denne uken. Det har begynt å bli kaldt og mørkt ute, og det er vanskelig å komme seg ut. Har ikke vært på trening denne uken i det hele tatt. Har spist helt greit, men har ikke nødvendigvis klart å begrense meg slik som jeg burde. Til nå har jeg gått ned 200 gram denne uken. Det er ikke noe å skryte av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så er du absolutt ikke den eneste som føler der slik akkurat nå :sukk: Ingen gode forhold for jogging ute, og mørket tar generelt knekken på meg. Satser på at det blir bedre om en stund, mens jeg forsøker å leve normalt i mellomtiden (dvs ikke gå opp igjen i vekt). 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så er du absolutt ikke den eneste som føler der slik akkurat nå :sukk: Ingen gode forhold for jogging ute, og mørket tar generelt knekken på meg. Satser på at det blir bedre om en stund, mens jeg forsøker å leve normalt i mellomtiden (dvs ikke gå opp igjen i vekt). 

 

Takk!! Det er faktisk en trøst at jeg ikke er den eneste! :P  Jeg har jo fitbit, og jeg ser at absolutt alle vennene mine går mye mindre nå enn de gjorde for noen måneder siden. Er så grått og trist og mørkt ute. Idag er det jo ishelvete i Oslo i tillegg, så det er jo helt uaktuelt å gå turer eller jogge ute for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som har skjedd den siste uken, mens jeg ikke har skrevet her, er at jeg har vært syk og gått mye ned i vekt pågrunn av dette. Akkurat nå er jeg 81,5 kg!! Så jeg har allerede nådd målet mitt for i år, og har nå gått ned 30 kg siden april/mai. Helt utrolig. Men jeg tror jo selvfølgelig at jeg kommer til å legge på meg litt igjen nå som jeg føler meg bedre. Har ikke hatt matlyst i det hele tatt de siste dagene, men nå er jeg heldigvis på bedringens vei! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt cheat day. Har egentlig hatt cheat day de siste tre dagene. Er helt forferdelig. Har spist sjokolade, kokosmakroner, pepperkaker og pizza. Fra imorgen blir det stopp. Har lagt på meg litt igjen etter at jeg ble frisk, så nå ligger jeg på rundt 82,5 igjen, men det var forventet. Spesielt etter de siste dagene.

 

Men ellers har jeg vært på trening idag for første gang på veldig lenge. Det var deilig å bevege litt på seg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Merker at det er desember, for å si det mildt. Det er altfor mye som frister meg for tiden, og jeg har problemer med å holde meg til "planen". Istedenfor å ha en gulity pleasure 1 gang i uken, har jeg så og si en guilty pleasure 1 gang om dagen. Er ofte jeg tenker "pytt pytt, det er jo tross alt jul"....... Vekten går heldigvis fremdeles ned, og ikke opp. Dette er kun takket være treningen jeg har vært på i det siste. Maten jeg spiser er jo bare helt forferdelig. 

 

 

Gleder meg til januar allerede. Jeg er for svak rundt juletider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå som vi er i et nytt år, tenker jeg tilbake på hvordan jeg hadde det på samme tiden ifjor. Jeg hadde det helt fantastisk, for å være ærlig. Men feit var jeg. Smellfeit, faktisk. Nå er jeg bare litt feit. Jeg håper å nå 70 kg til neste år. Det hadde vært utrolig deilig å klare det. Jeg tror faktisk at det kommer til å gå ganske greit. Nedgangen på 30 kg har til nå gått så og si knirkefritt, så jeg håper at jeg kan klare 10 kg til i løpet av 2016. Har kjøpt meg gode sko, og jeg skal fortsette treningen. 

Jeg har spist godt nå i julen. Spist pinnekjøtt, ribbe, pepperkaker, sjokolade, drukket vin, spist og spist og spist. Idag har jeg spist usedvanlig mye, og tenkt at hverdagen starter på nytt igjen nå etter helgen. Men imorgen skal jeg gli inn igjen i rutinene. Vi har ikke noe mer usunt hjemme hos oss nå, så fra imorgen blir det full skjerpings. 

 

Imorgen er også første gang jeg skal på vekten siden før jul. Så det kan by på spenning. Krysser fingrene for at jeg ikke har gått opp for mye. Vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir første veiedag etter jul på mandag, er redd det kan bli en nedtur, men da er det bare å brette opp ermene og komme igang igjen med de gode vanene!

Godt nyttår! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wolfmoon skrev:

Hos meg blir første veiedag etter jul på mandag, er redd det kan bli en nedtur, men da er det bare å brette opp ermene og komme igang igjen med de gode vanene!

Godt nyttår! :)

Godt nyttår! I romjulen har jeg levd på: "det er ikke viktig det man spiser mellom jul og nyttår, men det man spiser mellom nyttår og jul" :P 

 

8 timer siden, Troll! skrev:

Bare et tips, sterk mat økes forbrenning. Så spis mye "spicy" der det går / passer

Det passer meg ypperlig. Jeg er veldig glad i sterk mat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...