Gå til innhold

Vivis livsstilsendring


Vivianna

Anbefalte innlegg

Gratulerer! Godt når man tar tak, klarer å snu det og faktisk ser det på vekta etterpå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt stum idag. Skjønner ikke at det er mulig. På onsdag var vekten nede på 74,6! Jeg var så fornøyd. Men så gikk jeg opp litt igår, siden jeg var ute og spiste på onsdagen, noe som er helt ok. Igår holdt jeg meg i skinnet, siden det var veiedag idag, men allikevel gikk jeg opp..

 

Jeg har altså gått opp 800 gram på to dager (!!!!??!!!). Hva skjer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som skjer med vekten min for tiden, hvis jeg skal være helt ærlig. Før så har jeg sakte men sikkert gått nedover. Nå for tiden går jeg opp og ned drastisk, uten at jeg helt skjønner hvorfor. På fredag var jeg helt stum, siden jeg på tross av en veldig god uke hadde gått opp 800 gram på to dager. Helt ulogisk. 

Idag er det motsatt. Etter en helg med heftige cheat days (vi snakker sjokolade, godteri, brus, kake, nachos, burgere), har jeg nå gått ned igjen. Idag gikk jeg på vekten, og veide 74,1 kg. Det er helt sykt. (det er -1,3 kg siden fredag) Jeg gidder ikke feire vektnedgangen, siden jeg vet at jeg garantert kommer til å gå opp igjen. Skjønner virkelig ikke vekten min for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her jeg liker å følge trendvekten min i stedet for de faktiske svingningene, for man kan bli gal i hodet av mindre :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Wolfmoon skrev:

Det er her jeg liker å følge trendvekten min i stedet for de faktiske svingningene, for man kan bli gal i hodet av mindre :P 

 

Helt enig! Jeg ser jo trenden, men blir jo helt gæren av disse svingningene. Forstår virkelig ingenting. Er til å bli gæren av! :P ha ha! Idag veide jeg meg: 73,6. Sånn seriøst. Hva faen? Da har jeg gått ned 500 gram siden igår. Er jo helt pussig. Skal love deg at vekten går opp igjen imorgen. Dette er jo så snålt. Etter lang tid hvor vekten har gått opp og stått bom stille, syntes jeg jo at dette er deilig, men jeg vet at lykken ikke er langvarig, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd denne uken. Jeg har endelig kommet meg godt under 75 kg, og kan endelig krysse av delmål nr 7. Det er ubeskrivelig deilig. Jeg kan ikke huske sist jeg veide så lite som jeg gjør nå. Det var iallefall på ungdomsskolen. Det å komme seg under 75 kg har vært ganske vanskelig for meg, sånn rent mentalt. Jeg husker når jeg var 16 år gammel, og skulle begynne på videregående. Den sommeren veide jeg 75 kg, og det var rundt da jeg sluttet å veie meg. Vekten har bare gått opp og opp og opp siden da. Det å være under 75 kg har vært et stort mål for meg. Et mål som jeg til nå ikke trodde var mulig å nå. Nå føler jeg at "the sky is the limit, og jeg gleder meg til å nå matchvekten min! Jeg vet at vektnedgang nå fremover kan gå litt opp og ned. Har jo delt en del frustrasjoner her i år allerede, men slik det ser ut nå, kommer jeg hvertfall til å nå målet mitt om å komme meg under 70 kg i år. Det er jo tross alt bare litt under 4 kg igjen (Vil jo ikke jinxe det, men satser på at dette går!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj altså. Denne uken her, altså. Jeg har fått mensen, som totalt ødelegger vektnedgangen. Hver gang jeg får mensen, blir jo vekten min helt ødelagt. Går så mye opp. Er konstant sulten når jeg har pms og mensen. Er helt grusomt. Heldigvis gikk jeg ned såpass mye sist uke, at jeg ikke stresser for mye med vektøkningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+600 gram denne uka. Hva skal jeg si? Er ikke sjokkert, for å si det mildt. Sist uke gikk jeg jo ned 1.7 kg, så jeg så den egentlig komme. I tillegg fikk jeg mensen idag, og når jeg har pms og mensen er jeg alltid oppblåst og jævlig, så det forundret meg ikke at vekten gikk opp denne uka istedenfor ned.

 

Tar det igjen neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vekten svinger som vanlig. Nå har jeg gått ned 900 gram på en uke. Skjønner ikke helt hvordan det har skjedd, for å være helt ærlig. Jeg har ikke vært superflink den siste tiden. Har hatt veldig mye å gjøre, og fokusert veldig lite på mat. Har i det minste vært mye i bevegelse, så det har vel hjulpet en god del. 

Merker at jeg allerede gleder meg til sommerferien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag tidlig var jeg nede på 72,7.  Det er jo en nedgang på 500 gram siden igår. Men jeg er skikkelig syk. Omgangssyke er lite kult.  Er så dårlig at jeg ikke får i meg mat, og det eneste jeg orker å drikke er pepsi max. Håper dette ikke på virker meg for mye negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Wolfmoon skrev:

Så kjipt med omgangssyke! God bedring :klemmer:

Tusen takk! Er typisk at man skal bli syk om våren, når det endelig er deilig vær ute. Føler meg låst til sofaen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som antatt svinger vekten veldig. Etter jeg ble frisk igjen har den gått sakte men sikkert opp igjen.. Nå veier jeg det samme jeg gjorde for to uker siden. Håper jeg klarer å få til en liten nedgang denne uken før fredagen. Men nå for tiden har jeg så mye å gjøre ellers, at jeg har tatt meg en liten pause fra alt som er av trening og kaloritelling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5/10/2016 at 22.34, Vivianna skrev:

Som antatt svinger vekten veldig. Etter jeg ble frisk igjen har den gått sakte men sikkert opp igjen.. Nå veier jeg det samme jeg gjorde for to uker siden. Håper jeg klarer å få til en liten nedgang denne uken før fredagen. Men nå for tiden har jeg så mye å gjøre ellers, at jeg har tatt meg en liten pause fra alt som er av trening og kaloritelling. 

Kanskje du skal måle deg rundt livet og ikke bare fokusere på vekta? Det kan hende at magen blir smalere selv om vekta står mer stille. Du har vært kjempeflink! Inspirerende å lese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 16.5.2016 at 23.43, sol87 skrev:

Kanskje du skal måle deg rundt livet og ikke bare fokusere på vekta? Det kan hende at magen blir smalere selv om vekta står mer stille. Du har vært kjempeflink! Inspirerende å lese.

Det er nok en god ide!! 

 

Jeg har fokusert mer på hvordan jeg føler meg i det siste, istedenfor å fokusere på vektnedgangen. Jeg merker at jeg har blitt mye smalere rundt magen og armene. Føler meg veldig bra!! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er så varmt ute, er det mye "lettere" å gå ned i vekt. Det frister veldig lite med masse usunn mat. Har grillet mye, og spist mye salat. Idag viste vekten 71,2. Gleder meg helt sinnsykt mye til å komme meg under 70 kg. Det er noe jeg aldri har trodd at jeg skulle klare. I år var målet å komme meg under 70 kg, og jeg trodde faktisk at det kom til å være umulig å klare i løpet av året. Nå er vi bare i juni, og det ser ut som om jeg kommer til å klare målet mitt i løpet av sommerferien. Alt annet blir bare bonus. 

På nyttårsaften i fjor var jeg en helt annen person enn jeg var i 2014. Mitt eneste nyttårsforsett var å fortsette livsstilsendringen min, og det har jeg klart. Jeg skal aldri tilbake til den personen jeg var før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er jo kjempeflink! Skulle ønske at jeg hadde litt mer viljestyrke for tida. Må slutte å tenke at alt skal bli så  mye bedre bare jeg blir ferdig med eksamen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.6.2016 at 16.03, Wolfmoon skrev:

Du er jo kjempeflink! Skulle ønske at jeg hadde litt mer viljestyrke for tida. Må slutte å tenke at alt skal bli så  mye bedre bare jeg blir ferdig med eksamen :P

Takk!! :laugh: Jeg har også manglet viljestyrke i eksamensperioden. Mai var ikke akkurat en bra måned for meg! :P Er ikke lett å prøve å gå ned i vekt når man trenger å fokusere og lese/skrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Idag gikk jeg på vekten, og den var 70,0 blank.. Merker at jeg fikk helt sommerfugler i magen. Er jo ikke lenge til jeg er nede på 60-tallet. Det er helt sjokkerende. Hadde aldri trodd at jeg kom til å klare det. Nå ser jeg at målet mitt på 60 kg faktisk er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. En helg der jeg skeier ut, blandet med mensen = en vektoppgang på 2 kg i løpet av tre dager. Det kan vel ikke være normalt? Jeg har kanskje spist litt godt, og drukket vin osv, men jeg har ikke skeiet HELT ut altså...

Nå er jeg irritert. Får håpe at det bare er mensen og hormoner og vann i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...