Gå til innhold

Ny bitteliten kattunge? Har en kastrert, rolig hunnkatt 3 aar.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mao er svaret nei, og du kritiserer TS uten å ha peiling på hva som er riktig å gjøre... Typisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke blande meg inn i diskusjonen i de siste innleggene. Men jeg kan opplyse om at Storepus freser mye mindre nå enn det hun gjorde tidligere. Og nå kan hun faktisk fint være i samme rom som Bittelille, og kikke på at han leker - uten å "gå bananas". 

 

Hun tillater ham nå å gå inntil 10-15 cm nær, og det er en voldsom forbedring fra å ikke engang ville gå inn i huset..... 

 

TS



Anonymous poster hash: 30f23...bb6
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao er svaret nei, og du kritiserer TS uten å ha peiling på hva som er riktig å gjøre... Typisk.

Kritiswrte ikke. Gav råd. Jeg var faktisk ikke ute etter å lage kvalm. Er du som kommer å angriper meg fordi jeg kommer med råd jeg har hørt fra sndre som har peiling på dyr. Og så kommer du og hoverer og mener at du er den eneste som kan det. Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelille har vært på sitt ukentlige opphold hos svigers. Og koser seg ute på landsbygda. Der kan han løpe fritt i hagen (inngjerdet, stor eiendom). 

 

Men i følge min mann: Plutselig kunne ikke Bittelille gå. Bakbena fungerte ikke. Så min mann satte kurs for nærmeste veterinær. Han kastet seg i bilen, med Bitelille i buret, Bittelille ble sjekket, visstnok grundig. Alt var bra (hjerte, lunger m.m.), men bakbena fungerte ikke. Og han fikk en sprøyte. Dette er ikke "vår" veterinær, men den som er nærmest svigers (Ca 1,5 times biltur fra her).

 

I følge min mann, begynte Bittelille å leke og gå igjen normalt ganske raskt etter veterinærbesøket (og sprøyten)

 

Denne veterinæren mente at Bittelille kanskje hadde falt ned fra noe og landet feil? Men katter lander vel vanligvis greit fra små høyder uten å bli skadet? 

 

Bittelille har spist godt i kveld, og lekt. I følge min mann. Og han elsker Bittelille, på et helt annet nivå enn Storepus og de andre kattene vi har hatt. Kanskje fordi han fant Bittelille? Bittelille og min mann har et helt spesielt forhold. De bare elsker hverandre  :rodmer: 

 

Bittelille er tilbake hos meg i morgen tidlig. Men jeg synes det er rart at han plutselig ikke kunne bruke bakbena? Kjenner at jeg er bekymret....



Anonymous poster hash: 30f23...bb6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres skummelt ut! Det kan være at han har falt slik at noen nerver har fått seg en smell eller noe, som førte til en midlertidig lammelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det kan jo også være at han ble så fortumlet av fallet at han måtte få litt ro før alt var greit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld var Bittelille i storform (nesten), men var dårlig til bens igjen i morges. Så da bar det avgårde til vår lokale veterinær, som kjenner Bittelille veldig godt. 

 

Hun fant ingen tegn på større brudd, men han skrek litt da hun berørte flere steder. Hun mente det kan være et lite brudd, men ikke helt brudd. Han står fint oppreist på begge bakbena, og det hadde han ikke klart dersom det var et helt brudd. Det virker også som om han sliter litt med den ene forlabben. Så vi fikk medisin som han skal ta i 5 dager, medisinen skal dryppes i maten hans. Leste litt på nettet om medisinen, og det virker som om den er smertestillende og muskelavslappende. Hun mente også at det veldig varme været vi har hatt her den siste uka kan være en medvirkende årsak. (Dagtemperaturer mellom 36 og 42). Så her sliter både tobente og firbente. 

 

I hvertfall har Bittelille lekt vilt her på gulvet de siste 2 timene. Klatrer, hopper, løper, og alt som han vanligvis gjør. Men han er litt ustø når han går. Han spiser og drikker med stor appetitt. Han er litt slappere enn vanlig, men det er vi alle. Det er varmt, veldig varmt.

 

Så vi håper dette går bra. 

 

TS (som sitter og strisvetter selv om klokka har passert midnatt og vel så det)

 

I dag ble Bittelille forresten fotografert av en proff fotograf. Vi traff tilfeldigvis på ham i byen, og han ble helt forgapt i Bittelille. Og tok flere bilder. Han skal sende noen til meg i morgen, så jeg kan gjerne legge ut et bilde her også? 



Anonymous poster hash: 30f23...bb6
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa flere bilder :D

 

Er nok ikke utenkelig at han har fått en liten brist nei. Fint at han får smertestillende, slike ting gror som regel av seg selv :) Har brista håndleddet en gang selv, fant det ut seks år etterpå :ler:

 

God bedring til bittelille! Og håper dere greier å holde dere nogenlunde avkjølte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du fant ut av det lenger bak :-)

Koslig tråd foresten.

Endret av Ulveedderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om Bittelille har klart seg fint. 

 

I dag går han som normalt, og leker helt uten problemer. 

 

Når det gjelder forholdet mellom Bittelille og Storepus: I morges var også Storepus ganske sliten av varmen, og la seg ned på gulvet inne i stua. Bittelille lekte, men etterhvert ble han også sliten. Så begge pusene la seg tilrette på gulvet, med bare 15 cm avstand. Storepus prøvde å frese litt, men var for varm og sliten. Så det ble litt "halvhjertet" fresing og knurring. Bittelille blir vanligvis redd når Storepus freser, men i dag ga han f.... og flyttet seg ikke. For varmt. 

 

Så begge pusene lå helt utslåtte på gulvet, veldig nært hverandre. Og ingen orket å røre seg. 

 

Jeg tror at Storepus er veldig nær å akseptere Bittelille. Kanskje de ikke blir perlevenner med det første, men ihvertfall er situasjonen mye bedre  :biggrin:

 

Fotografbildene er veldig, veldig fine. Skal legge ut et av dem senere i dag! 



Anonymous poster hash: 30f23...bb6
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer seg veldig fort mellom de! :D Jeg har hatt fosterpuser som har gått og frest på hverandre i tre måneder eller mer før de blir komfortable med hverandre, og det er når begge parter snakker ordnetlig kattespråk til og med. Imponert over storepus jeg! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lovet dere et bilde fra fotografen. Og her kommer det. 

 

Litt info til bildet: Når Bittelille går helt "bananas" og leker for intens, så gir jeg ham fingeren. Bokstavelig talt. Da tar han fingeren og begynner å sutte høylydt - og roer seg helt ned. 

 

Bildet er tatt i en sånn situasjon. 

Anonymous poster hash: 30f23...bb6


Anonymous poster hash: 30f23...bb6



Anonymous poster hash: 30f23...bb6

post-37809-0-16186400-1436474123_thumb.j

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lovet dere et bilde fra fotografen. Og her kommer det.

Litt info til bildet: Når Bittelille går helt "bananas" og leker for intens, så gir jeg ham fingeren. Bokstavelig talt. Da tar han fingeren og begynner å sutte høylydt - og roer seg helt ned.

Bildet er tatt i en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

Det er det søteste!! For en nydelig pus!

Og for noen herlige "foreldre" han har fått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Bittelille har vært på sitt ukentlige opphold hos svigers. Og koser seg ute på landsbygda. Der kan han løpe fritt i hagen (inngjerdet, stor eiendom). 

 

Men i følge min mann: Plutselig kunne ikke Bittelille gå. Bakbena fungerte ikke. Så min mann satte kurs for nærmeste veterinær. Han kastet seg i bilen, med Bitelille i buret, Bittelille ble sjekket, visstnok grundig. Alt var bra (hjerte, lunger m.m.), men bakbena fungerte ikke. Og han fikk en sprøyte. Dette er ikke "vår" veterinær, men den som er nærmest svigers (Ca 1,5 times biltur fra her).

 

I følge min mann, begynte Bittelille å leke og gå igjen normalt ganske raskt etter veterinærbesøket (og sprøyten)

 

Denne veterinæren mente at Bittelille kanskje hadde falt ned fra noe og landet feil? Men katter lander vel vanligvis greit fra små høyder uten å bli skadet? 

 

Bittelille har spist godt i kveld, og lekt. I følge min mann. Og han elsker Bittelille, på et helt annet nivå enn Storepus og de andre kattene vi har hatt. Kanskje fordi han fant Bittelille? Bittelille og min mann har et helt spesielt forhold. De bare elsker hverandre  :rodmer:

 

Bittelille er tilbake hos meg i morgen tidlig. Men jeg synes det er rart at han plutselig ikke kunne bruke bakbena? Kjenner at jeg er bekymret....

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

 

Fall fra små høyder er værre en fra høyere (alt med måte riktignok).

Dette siden katten ikke rekker snu kroppen og 'ta bakken'/underlaget på den måten som gjør at de fjærer av fallenergien. Kall det en slags 'retningsrefleks'

Katter har skulderblader som ikke er festet til skjellettet. Noe som gjør dem i stand til å ta opp fallenergi på en nærmest perfekt måte, - forutsatt at de har fått snudd seg og tar underlaget med potene først og ryggen buet.

 

For kattunger kan fall fra så lave høyder at de ikke rekker bruke 'retningsrefleksen' og gjøre kroppen klar for å ta underlaget medføre at de lander ugunstig og brister eller brekker ben.

Det er mange kattunger som har hatt den sjebnen. 

 

Fotografbildet er et blinkskudd av en liten luring ;)

Anonymous poster hash: 715fb...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Æh ... Bittelille? Det er jo kjempestore. Men veldig fin altås. Men han har jo blitt "tenåring" plutselig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel gi en oppdatering etter problemene med bena også. Vi gav ham medisinen første dag, men allerede dag 2 var han frisk og rask igjen. Så vi har ikke gitt ham mer, selv om "kuren" var for 5 dager. Siden han nylig har fått vaksinen sin, har jeg lest at andre medisiner kan påvirke dette. Veterinæren sa også det samme. 

 

Så Bittelille er i storform. Igjen. 

Anonymous poster hash: 30f23...bb6


Anonymous poster hash: 30f23...bb6



Anonymous poster hash: 30f23...bb6

post-37809-0-53301300-1436479150_thumb.j

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...