Gå til innhold

Ny bitteliten kattunge? Har en kastrert, rolig hunnkatt 3 aar.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
På 19.11.2016 den 23.22, palamina skrev:

Jeg vil se flere bilder av tøffe, store, Bittelille. Så fine øyne han har, minner meg om Katten med støvler.:laugh:

Hehe, Katten med støvler :fnise:

Menneskene mine prøver å ta bilder av meg. Men de rister bare på hodet, og sletter bildene. Jeg tror rett og slett at det er fordi jeg er for pen. Kameraet klarer bare ikke å avbilde meg ordentlig. Det er kameraet sin feil, og ikke min. 

For 2 uker siden ble Storepus litt syk. Nysing hele tiden, også når jeg skulle sove! Så menneskene tok henne inn i buret (til store protester fra Storepus), og forsvant. Og jeg var alene. Party-party. 

De kom tilbake. Det var jeg glad for. Storepus var litt pjusk, og sov mye de neste dagene. Og annen hver dag måtte menneskene ta henne med seg i buret (fremdeles med store protester og skrik&skrål fra Storepus). Jeg bare tittet på henne med mitt overbærende blå blikk. Hva er problemet hennes med å gå inn i buret? Buret er fint. Og koselig. Og jeg har mange leker der. Så jeg skjønner ikke hvorfor Storepus bråkte sånn. 

Menneskene sa at Storepus hadde vært såååååå flink. De hadde vært hos veterinæren. Og Storepus hadde vært veldig rolig, og fått sprøyter og sånt. Så hun fikk mange godbiter fordi hun hadde vært så flink. Hallo? Jeg så da at hun både bråkte og klorte og slåss for å ikke gå inn i buret?? 

En uke etterpå begynte jeg å nyse. Jeg skjønte ikke hva det var. Rar greie. Så jeg nøs en gang, og løp som en gal ut av rommet. For å unnslippe nysingen selvfølgelig. Så nøs jeg en gang til, i et annet rom. Og løp igjen. Det måtte vel være mulig å stikke fra dette? 

Så ble jeg litt mer trøtt, og orket ikke lenger å løpe fra nysene når de kom. Og menneskene tok meg inn i buret. Ikke noe problem, det. Jeg er glad i buret. Så kjørte vi bil en liten stund. Helt greit. Jeg var egentlig litt sliten. Inn til en hyggelig dame i blå frakk. Hun var snill. Hun skjønte at jeg ikke var helt 100%, og ga meg en sprøyte i nakken. Jeg protesterte ikke. Og gikk pent inn i det koselige buret etterpå. Det samme skjedde 2 dager senere. 

I går følte jeg meg helt på topp. Frisk, sterk, pen. 100% perfekt. Mamma og pappa kom med buret, de ville at jeg skulle gå inn i buret. Jeg protesterte ikke. Som nevnt, jeg liker buret. Det er bare Storepus som er så dum at hun tror buret er farlig. Så kjørte vi avgårde. Jeg skjønte ikke helt hvorfor, men protesterte ikke. Sjokket var stort da jeg så at vi var hos veterinæren igjen. Hvorfor???? Jeg er frisk. Sterk. Nevnte jeg pen? Så hvorfor skal jeg hit nå? 

Til poenget. Mamma og pappa og 2 veterinærer (= 4 kjempestore mennesker) klarte ikke å holde meg slik at tredje sprøyta ble satt. De prøvde flere ganger. Men: Jeg er sterk og stor og frisk - og jeg vet at jeg ikke trengte flere sprøyter. De burde ha hørt på meg, Og unngått alt blodet og riftene og sånt. Mamma og pappa har store røde striper langs armene og på hendene. Men jeg vet at de ikke er sinna på meg. De titter på armene sine, og deretter på meg. Og ser på meg med snille øyne, og sier: Vi er så glade for at Bittelille er frisk igjen! 

 

 

Anonymkode: ee020...251

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaaaatsjooooo ! 

Fikk du også sånn gul guffe ut av nesen når du nøs?

Det fikk jeg, - og mutter fikk panikk. Jeg skjønner Storepus godt. Transportkassen er hel ok når den står stille! Ellers er den ikke like kul ass'.

Nåja. Etter mye om og men og rapping av blod og lytting og snusing og masse styr fikk jeg medisin.

- som ikke virket som vetrinæren ville.

Heldigvis var det mer igjen av den klumpen med gul nesegørr jeg vennligst hadde donert til veterinære.

Så jobbet de med den en stund og mutter fikk resept og advarsel om at ny medisin kunne være trøblete å få tak i.

Jeg var pjusk og ville helst være i kassen jeg reiser til veterinæren i. Da er jeg dårlig da.

Med ny medisin ble jeg frisk på 2 dager.

Gammel pusegutt på 13 år.

 

Anonymkode: 5e527...c58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aaaaatsjooooo ! 

Fikk du også sånn gul guffe ut av nesen når du nøs?

Det fikk jeg, - og mutter fikk panikk. Jeg skjønner Storepus godt. Transportkassen er hel ok når den står stille! Ellers er den ikke like kul ass'.

Nåja. Etter mye om og men og rapping av blod og lytting og snusing og masse styr fikk jeg medisin.

- som ikke virket som vetrinæren ville.

Heldigvis var det mer igjen av den klumpen med gul nesegørr jeg vennligst hadde donert til veterinære.

Så jobbet de med den en stund og mutter fikk resept og advarsel om at ny medisin kunne være trøblete å få tak i.

Jeg var pjusk og ville helst være i kassen jeg reiser til veterinæren i. Da er jeg dårlig da.

Med ny medisin ble jeg frisk på 2 dager.

Gammel pusegutt på 13 år.

 

Anonymkode: 5e527...c58

Gammel pusegutt? Neida, du er da ikke gammel. Men kanskje du kan lære meg noen triks? 

Storepus har - motvillig - prøvd å lære meg litt. Men alle ler av meg når jeg skal jakte. Jeg liker å jakte på sommerfugler og fluer, men jeg er ikke flink nok. Jeg fanger ingen. 

Så kommer Storepus og fanger alle fluene på 0,1 sekunder. Da føler jeg meg litt dum. 

Jeg er tøffere enn de fleste. Veterinærenes skrekk. Hehe. 

Men jeg er ikke flink til å jakte på ting som er små :-( Mennesker, ja. Hunder, ja. Andre katter, ja. 

Hilsen fra Bittelille

 

Anonymkode: ee020...251

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gammel pusegutt? Neida, du er da ikke gammel. Men kanskje du kan lære meg noen triks? 

Storepus har - motvillig - prøvd å lære meg litt. Men alle ler av meg når jeg skal jakte. Jeg liker å jakte på sommerfugler og fluer, men jeg er ikke flink nok. Jeg fanger ingen. 

Så kommer Storepus og fanger alle fluene på 0,1 sekunder. Da føler jeg meg litt dum. 

Jeg er tøffere enn de fleste. Veterinærenes skrekk. Hehe. 

Men jeg er ikke flink til å jakte på ting som er små :-( Mennesker, ja. Hunder, ja. Andre katter, ja. 

Hilsen fra Bittelille

 

Anonymkode: ee020...251

Da trur jeg du skal ta en prat med han jeg deler mutter'n med. Det er han som er jeger her i huset. Jeg ser ikke så godt lenger, en ung menneskemann kan jeg takke for det. *fres*

Jeg har prøvd å se på han kompisen min når han fanger fluer. Vi har aldri fluer mer enn noen sekunder hjemme hos oss. Han fokuserer på dem, og så tror jeg han sikter. Så kommer'n som et lyn gjennom lufta, og smækk! så har han flua på en klo før han spiser'n. Men, han ser fryktelig godt da. Og så er han slank :blush: Jeg er mer solid konstruert jeg. Og mutter'n synes jeg er deilig selv om hun gir meg sånn vektreduserende mat så jeg ikke skal bli syk. Hoppe opp på kjøkkenbenken æ'kke no' problem så lenge jeg får være i fred mens jeg sikter meg inn fra gulvnivå.

En gang kjente jeg en hund. Han va'kke rolig, men han var snill med meg da. Han likte meg, og jeg likte ham. Vi var kompiser. 

Hemmeligheten med å jakte på små matbiter (fluer og sånn) er nok å trene. Jeg trener på å fange mat jeg ser. Prøvde meg på en schvær humle i sommer. Det var gøy, men så kom mutter'n og snausa byttet mitt før jeg fikk smakt på det. Hu tok det mens det lagde sånn gøyal brummelyd og surra rundt  ring på balkongen. Da ble jeg sur, og så fikk jeg snop og da var jeg ikke så sur lenger :fnise: Mutter'n er flink med bestikkelser.

Hvis du følger med når Storepus forsøker å vise deg åssen man fanger en flue, og du ikke forstyrrer, så ser du åssen Storepus gjør det, og så må du trene. Trene masse. Tenker du blir gatas beste fluejeger når sommer'n er over jeg :nigo:

 

Anonymkode: 8e716...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da trur jeg du skal ta en prat med han jeg deler mutter'n med. Det er han som er jeger her i huset. Jeg ser ikke så godt lenger, en ung menneskemann kan jeg takke for det. *fres*

Jeg har prøvd å se på han kompisen min når han fanger fluer. Vi har aldri fluer mer enn noen sekunder hjemme hos oss. Han fokuserer på dem, og så tror jeg han sikter. Så kommer'n som et lyn gjennom lufta, og smækk! så har han flua på en klo før han spiser'n. Men, han ser fryktelig godt da. Og så er han slank :blush: Jeg er mer solid konstruert jeg. Og mutter'n synes jeg er deilig selv om hun gir meg sånn vektreduserende mat så jeg ikke skal bli syk. Hoppe opp på kjøkkenbenken æ'kke no' problem så lenge jeg får være i fred mens jeg sikter meg inn fra gulvnivå.

En gang kjente jeg en hund. Han va'kke rolig, men han var snill med meg da. Han likte meg, og jeg likte ham. Vi var kompiser. 

Hemmeligheten med å jakte på små matbiter (fluer og sånn) er nok å trene. Jeg trener på å fange mat jeg ser. Prøvde meg på en schvær humle i sommer. Det var gøy, men så kom mutter'n og snausa byttet mitt før jeg fikk smakt på det. Hu tok det mens det lagde sånn gøyal brummelyd og surra rundt  ring på balkongen. Da ble jeg sur, og så fikk jeg snop og da var jeg ikke så sur lenger :fnise: Mutter'n er flink med bestikkelser.

Hvis du følger med når Storepus forsøker å vise deg åssen man fanger en flue, og du ikke forstyrrer, så ser du åssen Storepus gjør det, og så må du trene. Trene masse. Tenker du blir gatas beste fluejeger når sommer'n er over jeg :nigo:

 

Anonymkode: 8e716...b51

Storepusen her er ganske solid bygget. Korte ben og litt "pondus". Hun er ikke noen atlet, for å si det sånn. Jeg derimot, er perfekt. Lange ben og tydelige muskler. Lite fett. Likevel fanger hun alle fluene, og jeg fanger ingen...

Eneste jeg klarer å fange er kosedyrene mine. Mamma kom med kjempefint kosedyr for noen dager siden. En liten sak som så ut som en katt (kjøpt på Ikea). Først var jeg superskeptisk. Gikk rundt den i noen minutter, og prøvde å ta på den med en klo. En klo. Fra trygg avstand. 

Nå er Ikea-pusen godkjent som en av mine venner. Jeg liker å herje litt med den på dagtid, og så tar jeg den med i sengen min om natta. Takk til mamma og Ikea!

 

Anonymkode: ee020...251

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Storepusen her er ganske solid bygget. Korte ben og litt "pondus". Hun er ikke noen atlet, for å si det sånn. Jeg derimot, er perfekt. Lange ben og tydelige muskler. Lite fett. Likevel fanger hun alle fluene, og jeg fanger ingen...

Eneste jeg klarer å fange er kosedyrene mine. Mamma kom med kjempefint kosedyr for noen dager siden. En liten sak som så ut som en katt (kjøpt på Ikea). Først var jeg superskeptisk. Gikk rundt den i noen minutter, og prøvde å ta på den med en klo. En klo. Fra trygg avstand. 

Nå er Ikea-pusen godkjent som en av mine venner. Jeg liker å herje litt med den på dagtid, og så tar jeg den med i sengen min om natta. Takk til mamma og Ikea!

 

Anonymkode: ee020...251

Mutter slo av pc'en og sa vi skulle sove i går kveld :blink: - og i morges serverte hun oss frokost og renset dokassene våre før hun strøk på dør. Alt var sånn som det pleier å være, men jeg fikk ikke presentert meg før mutter slo av i går kveld.

Så her er jeg da, Mr. B. Kledd i grå tuxedo. Mutter sier at jeg blei nok født seint på kvelden, og en kar hun kaller "Vår Herre" (det må være sjefen på jobben hennes tror jeg) hadde bare grå tux igjen da jeg ble født. Og den var ett nummer for liten til den solide kroppen min, men pels måtte jeg jo ha siden jeg ikke er en nakenkatt. Så jeg fikk hvit skjorte, hvite hansker og hvite sokker, - og den siste grå tuxedoen (ett nummer for liten). Den er litt kort på ermene og like kort i beina, men den er min. Og Mutter'n sier er  flott akkurat sånn jeg ser ut :nigo:

Kanskje du kunne trene fluejakt sammen med han jeg deler Mutter'n med? Dere har sånn omtrent samme fasong høres det ut som. Du er heldig :) Du valgte helt riktig mamma som er snill med deg og Storepus. Sånn Ikea-katt ha'kke vi :( Vi har Karinamus vi da, og en tunnel fra Rusta, og hverandre. - og Mutter'n. Hu er god å sove inntil om natta. Mutter får lov til å sove sammen med oss i den store sengen vår siden vi er snille :fnise:

På bildet er jeg inne i tunnelen. I den ene endel av tunnelen henger det en dusk å dingler. Den er det morsomt å ta skikkelig sats og stupe inn for å fange ;)

 

 

 

 

 

 

Mr B.jpg

Anonymkode: 8e716...b51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mutter slo av pc'en og sa vi skulle sove i går kveld :blink: - og i morges serverte hun oss frokost og renset dokassene våre før hun strøk på dør. Alt var sånn som det pleier å være, men jeg fikk ikke presentert meg før mutter slo av i går kveld.

Så her er jeg da, Mr. B. Kledd i grå tuxedo. Mutter sier at jeg blei nok født seint på kvelden, og en kar hun kaller "Vår Herre" (det må være sjefen på jobben hennes tror jeg) hadde bare grå tux igjen da jeg ble født. Og den var ett nummer for liten til den solide kroppen min, men pels måtte jeg jo ha siden jeg ikke er en nakenkatt. Så jeg fikk hvit skjorte, hvite hansker og hvite sokker, - og den siste grå tuxedoen (ett nummer for liten). Den er litt kort på ermene og like kort i beina, men den er min. Og Mutter'n sier er  flott akkurat sånn jeg ser ut :nigo:

Kanskje du kunne trene fluejakt sammen med han jeg deler Mutter'n med? Dere har sånn omtrent samme fasong høres det ut som. Du er heldig :) Du valgte helt riktig mamma som er snill med deg og Storepus. Sånn Ikea-katt ha'kke vi :( Vi har Karinamus vi da, og en tunnel fra Rusta, og hverandre. - og Mutter'n. Hu er god å sove inntil om natta. Mutter får lov til å sove sammen med oss i den store sengen vår siden vi er snille :fnise:

På bildet er jeg inne i tunnelen. I den ene endel av tunnelen henger det en dusk å dingler. Den er det morsomt å ta skikkelig sats og stupe inn for å fange ;)

 

 

 

 

 

 

Mr B.jpg

Anonymkode: 8e716...b51

Hei, Mr. B. 

Du ser ut som å være en super voksen-pus som kan lære meg noen triks? Og det hjelper på at du er gutte-pus. Min Storepus-søster (med de korte bena) er grei nok, men hun er en typisk jentepus. Ok, hun er en bedre jeger enn meg. Og hun skal ha for at hun har prøvd å lære meg å jakte. 

Mission: not completed. 

Mr. B: Hvordan fanger du husfluer? Uten at andre katter og mennesker ler av deg....

Anonymkode: ee020...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, Mr. B. 

Du ser ut som å være en super voksen-pus som kan lære meg noen triks? Og det hjelper på at du er gutte-pus. Min Storepus-søster (med de korte bena) er grei nok, men hun er en typisk jentepus. Ok, hun er en bedre jeger enn meg. Og hun skal ha for at hun har prøvd å lære meg å jakte. 

Mission: not completed. 

Mr. B: Hvordan fanger du husfluer? Uten at andre katter og mennesker ler av deg....

Anonymkode: ee020...251

Det æ'kke meg du ska' snakke med om fluefangst tru jeg. Jeg ha'kke øyer som viker no' særlig. Øra virker supert da :nigo: Og de store buskebartene av værhår. Men hverken ører eller bustebarter er fine å fange fluer med. Trur'u ska' ta en snakk med han jeg deler Mutter'n med jeg. Han har røntgenblikk, lange bein og en rar tynn hale :klo: - nesten som en hyssing med pels på. Æ'kke helt sikker på om han er sånn go'pus som meg med litt kosemage og litt stutte bein.

Nå kommer'n han rare kompisen min! 

 "God ettermiddag Herr Bitteliten :vinke:

Jeg er Mr. Diddeli. Jeg setter meg her bort i høyden mens jeg studerer deg litt :lur: 

Mr Diddeli.jpg

- så du er interessert i den edle kunst å plukke fluer i flukt? Interessant.... meget interessant!

Det er uhyre enkelt, unge mann   

Tålmodighet, god sikteevne, litt spenst og hurtighet er alt som trengs. Når du har det så må du trene  :dany:

Tren på alt som kan tenkes å komme til å røre på seg. Tær, snorer som rører på seg, halen til Storepus når hun vifter med den. Måk til den musen fra Ikea, - den du har fått. Gi den et skikkelig poteklask så den fyker avsted over gulvet. Og når den er i bevegelse så sikter du og eksploderer i en bevegelse hvor kaster deg elegant frem og fanger den. Ut med klørne et 10-dels sekund før du har tak i den. Det er ingen fluer nå, så du har god tid til å trene :nigo: Kanskje kommer det en liten edderkopp eller to inn sammen med juletreet? De pleier å livne til etter noen timer inne i varmen, og da har du noe smått og raskt å trene på ;)  Bare vær smart og ikke jakt på dem oppe i treet. Det blir så mye leven om du gjør det :blink: 

Ikke bli skuffet om du ikke får det til. Du aner ikke hvor lang tid jeg brukte på å lære Frøken Fryd den edle kunst å åpne dører som slår innover. Hun lærte til slutt, men "alle" sier de kan se hvem hun lærte det av siden hun ikke gjør det med samme lettpotede eleganse som meg."

 

 

 

 

 

Anonymkode: 8e716...b51

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

🥰🥰🥰 hvordan går det med dere alle sammen Ts?? 

Anonymkode: 970c2...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

🥰🥰🥰 hvordan går det med dere alle sammen Ts?? 

Anonymkode: 970c2...d20

Hehe, stadig noen som henter opp denne gamle tråden! 

Både Bittelille og Storepus har det helt fint.

Bittelille er blitt veldig stor - egentlig altfor stor. Så han er på slanker'n. Og han er veldig fornærmet fordi han ikke får spise så mye han vil og hvor ofte han vil. Han er egentlig ikke så storspist heller, men det er nok kastreringen og det late livet som har satt sine spor. Han er en stor pus ellers også; lange ben, store poter. Så han er blitt en kraftkar. Han er mye større enn Storepus, både i høyde, lengde, vekt, og betydelig større hode. 

Kattene fungerer greit sammen. De sover tett sammen (men alltid rygg mot rygg). Litt erting og småslossing, stort sett fordi Bittelille liker å snuse Storepus i rompa. Og det haaaaater Storepus. Så da får han seg en smekk eller to. 

Anonymkode: ee020...251

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

(Det er mammaen som skriver her.)

Kjære vakre Bittelille ❤️

Du ble syk for 2 uker siden, og vi prøvde alt for at du skulle bli frisk. Mange ganger hos veterinær, og flere ganger kom veterinæren også hjem til oss. Det var medisiner. Det var sprøytestikk. Men vi prøvde. Tro meg på at vi prøvde. 

Senest i går virket det som om medisinene og behandlingen hjalp. Du jaget en stor, fremmed katt ut av hagen. Du spiste litt, og klarte å kjempe deg til beste plassen foran peisen. Storepus har alltid hatt førsteretten på denne plassen, men i går kveld klarte du for første gang å vinne over henne. Så du fikk en hel kveld på Storepus sin plass, beste plassen i varmen foran peisen ❤️

I morges klarte du ikke å røre deg. Du ville ikke at vi skulle ta på deg. 

Vi ringte veterinæren. 

Du prøvde å slepe deg ut til yndlingsplassen din ute i grønnsakshagen. Vi sto og så på, og det gjorde fryktelig vondt i våre hjerter når vi så hvor vondt det var for deg. Du klarte det, men det må ha vært veldig smertefullt. 

Veterinæren kom, og hun sa at det ikke var så mye mer å gjøre enn at du skulle få slippe å ha vondt mer. 

Kjære Bittelille, håper du forsto at vi ville deg vel da veterinæren satt "dødssprøyten". Håper du forsto at dette var det vi måtte gjøre. 

Du hadde en tøff start på livet, og hadde vi ikke funnet deg hadde du ikke blitt mer enn 1 uke gammel. Og vi trøster oss med at du har hatt noen fine år med massevis av kos og massevis av kjærlighet. Selv om du burde ha fått leve mye, mye lenger. 

Nå hviler du for alltid i grønnsakshagen du elsket. Der er det massevis av små, hvite sommerfugler som du likte å jakte på, selv om du aldr fanget en eneste en.  Håper katteguden sørger bra for deg i kattehimmelen. At du får jakte på sommerfugler. 

Storepus savner deg allerede. Hun går nå rundt i huset og leter etter deg. 

Hvil i fred, kjære Bittelille ❤️

 

 

 

 

Anonymkode: ee020...251

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...