Gå til innhold

Er jeg urimelig her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det handler ikke om at hun skal få viljen sin, det handler om at hun kastes ut av eget hjem fordi du vil ha alenehelg. Du har ingen rett til å nekte henne å være der, så enkelt er det.

Hvis det er så "enkelt" får jenta være hjemme hos mor denne helgen? Poenget her er at jenta er ikke gammel nok til å være alene hjemme og TS er dermed i sin fulle rett til å si nei til å være barnevakt når det ikke passer henne. Det er dessuten overhodet ingen synd på ungen å tilbringe en helg med mormor.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så "enkelt" får jenta være hjemme hos mor denne helgen? Poenget her er at jenta er ikke gammel nok til å være alene hjemme og TS er dermed i sin fulle rett til å si nei til å være barnevakt når det ikke passer henne. Det er dessuten overhodet ingen synd på ungen å tilbringe en helg med mormor.

Var ikke TS som skrev innlegget om å sette det litt på kanten

Anonymous poster hash: 58504...5aa

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Hvor mye underholdning trenger enn på 11? Hun kan vell gå på do alene? Hun kan vell kle på seg alene? Hun klarer å smøre seg en brødskive alene? Eller? Er det sånn at hun krever underholdning døgnet rundt fra deg?

Skrevet

Du er overhode ikke urimelig TS, dette er ikke ditt ansvar.

Hvis barnefar har sagt seg villig til å ta over mor sin helg, så er det hans ansvar, ikke ditt. Han burde da avlyse gutte turen.

Jeg hadde satt meg helt på bakbeina

• Liker 6
Gjest O.G.
Skrevet

I helgen hadde stegutten bursdag. Han fikk fotballtur, allerede neste helg, med moren sin. Hun og han.

Jeg bor sammens med far som skal bort på guttetur i helgen. Barna som han fra før har mammahelg(vi deler 50/50). Vi har ett felles barn som er fire måneder.

Men.. Nå har de den problemstillingen at datteren på 11, som ikke får bli med på fotballtur, nekter å være hos barnevakten den helgen. Og da sier de til henne at hun da kan være hos meg.

Jeg har gledet meg litt til denne helgen der jeg skal få legge meg tidlig, se det jeg vil på tv, slippe å lage middag og tilrettelegge for barna. Bare kose meg med babyen, trille tur og kanskje nyte solen på verandaen.

Så jeg var veldig negativ til dette da begge foreldrene skal bort, og å være barnevakt er faktisk ikke mitt ansvar..

Så nå vet de faktisk ikke hva de skal gjøre.. Jeg har sagt at far fåt være hjemme dersom datteren skal være hos oss.. Jeg har lite lyst å være barenvakt for å redde eksen, da hun har vert veldig vanskelig og umulig for oss del.

Anonymous poster hash: 2a2fe...da0

Jeg synes ikke det er urimelig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye underholdning trenger enn på 11? Hun kan vell gå på do alene? Hun kan vell kle på seg alene? Hun klarer å smøre seg en brødskive alene? Eller? Er det sånn at hun krever underholdning døgnet rundt fra deg?

Joda, du kan gi henne en ipad og hun har underholdning hele helga. Men ta fra henne litt goder så er ikke en 11-åring enkel. Min stedatter er nå 13 og alt er såååå kjedelig hvis det ikke skjer noe. Våre unger får nemlig ikke sitte ved dataen hele tiden. Men unger i dag har faktisk problemer med å finne på aktiviteter selv. (jada, det finnes unntak). Jenta her hadde nok kommet til å vært i senga, sett på ipad/tv, og så kommet og spist når det passet. Men både hun og lillebroren er husredde så jeg kunne ikke gått utenfor døra uten å ha henne med. Så dermed hadde jeg blitt ganske fastlåst. Nå har ikke jeg små unger så hadde situasjonen oppstått her da stebarna var yngre hadde jeg nok bedt far bli hjemme fra sin tur, hvis han hadde sagt ok til helgebytte. Nå hadde jeg glatt vært hjemme med jenta, men ikke med gutten.

Nei, bare stå på krava du ts!

Anonymous poster hash: e7d58...296

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke urimelig i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Det medfører ikke noe ansvar om å stå på pinne for 11-åringen og de planene far og mor legger. DE har et ansvar, som har satt barnet til verden. De kan ikke kommandere en tredjeperson til å ta ansvaret. De har også barnevakt.

De har ikke kommandert noen, sånn jeg forstår det. TS har giftet seg med en mann som har barn, og har dermed påtatt seg å være hans kone og barnas stemor. Og ja, det innebærer noen offer.

• Liker 2
Skrevet

Dette er farens problem, ikke ditt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I helgen hadde stegutten bursdag. Han fikk fotballtur, allerede neste helg, med moren sin. Hun og han.

Jeg bor sammens med far som skal bort på guttetur i helgen. Barna som han fra før har mammahelg(vi deler 50/50). Vi har ett felles barn som er fire måneder.

Men.. Nå har de den problemstillingen at datteren på 11, som ikke får bli med på fotballtur, nekter å være hos barnevakten den helgen. Og da sier de til henne at hun da kan være hos meg.

Jeg har gledet meg litt til denne helgen der jeg skal få legge meg tidlig, se det jeg vil på tv, slippe å lage middag og tilrettelegge for barna. Bare kose meg med babyen, trille tur og kanskje nyte solen på verandaen.

Så jeg var veldig negativ til dette da begge foreldrene skal bort, og å være barnevakt er faktisk ikke mitt ansvar..

Så nå vet de faktisk ikke hva de skal gjøre.. Jeg har sagt at far fåt være hjemme dersom datteren skal være hos oss.. Jeg har lite lyst å være barenvakt for å redde eksen, da hun har vert veldig vanskelig og umulig for oss del.

Her var det så mye "mine, dine, våre og ste-barn" at jeg falt helt ut.

Anonymous poster hash: e3737...b11

Skrevet

De har ikke kommandert noen, sånn jeg forstår det. TS har giftet seg med en mann som har barn, og har dermed påtatt seg å være hans kone og barnas stemor. Og ja, det innebærer noen offer.

Her er det noen som har påtatt seg å være mor og far, men det er tydeligvis ikke like forpliktende som å være stemor...

Kan ikke fatte og begripe at det er så vanskelig å se at noen har primæransvaret her og at det ikke er ts.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her er det noen som har påtatt seg å være mor og far, men det er tydeligvis ikke like forpliktende som å være stemor...

Kan ikke fatte og begripe at det er så vanskelig å se at noen har primæransvaret her og at det ikke er ts.

Er det noen som har sagt noe annet? Men selv om mor og far er tufser så trenger jo ikke stemor synke ned på samme nivå.

Anonymous poster hash: b0fe8...be8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker aller dere som har forstått det. Jeg syns det er helt forferdelig at man ikke skal kunne blande seg inn i oppdragelse, leggetid osv, men å passe de en hel helg.. Da skal man stille og blande seg..

• Liker 3
Skrevet

Er det noen som har sagt noe annet? Men selv om mor og far er tufser så trenger jo ikke stemor synke ned på samme nivå.

Ja, selvfølgelig sier dere noe annet når dere postulerer at det er hennes plikt å være barnevakt uten engang å bli spurt, når foreldrene gjør hva de selv vil og barnet ikke er fornøyd med den barnevakten mor har valgt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har selv et bonusbarn på 12, som kun sitter på ipad 24/7 når hun er her. Hun har headset på og er umulig å få kontakt med. Hun merker ikke om det er noen her eller ikke og kan fint finne seg mat hvis hun er sulten.

Hun sitter ved en stikkontakt fra hun kommer til hun går.

Enig i at dette ikke er ditt ansvar, men SÅ mye aktivisering trenger vel ikke en 11 åring, hvertfall ikke i disse teknologiske dager.

Anonymous poster hash: 0acc4...da6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har selv et bonusbarn på 12, som kun sitter på ipad 24/7 når hun er her. Hun har headset på og er umulig å få kontakt med. Hun merker ikke om det er noen her eller ikke og kan fint finne seg mat hvis hun er sulten.

Hun sitter ved en stikkontakt fra hun kommer til hun går.

Enig i at dette ikke er ditt ansvar, men SÅ mye aktivisering trenger vel ikke en 11 åring, hvertfall ikke i disse teknologiske dager.

Anonymous poster hash: 0acc4...da6

Seriøst?? Hvorfor I ALL verden lar dere henne sitte med ipad så mye? Du vet at dette ikke er bra i det hele tatt.. Jeg har ikke samvittighet til å la jenta få sitte med ipad, pc og tv hele helgen fordi jeg vil slappe av.. Skal man ta seg av barna så man gjøre en innsats.. Derdor sier jeg nei!

• Liker 6
Skrevet

Har du fulgt med i tråden? Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke synes det er greit at ansvaret blir dumpet på TS.

Skrevet

Takker aller dere som har forstått det. Jeg syns det er helt forferdelig at man ikke skal kunne blande seg inn i oppdragelse, leggetid osv, men å passe de en hel helg.. Da skal man stille og blande seg..

Hvis du ikke har noe å si i den daglige oppdragelsen, hadde jeg ikke giddet å sitte barnevakt.

• Liker 1
Skrevet

Men ikke å passe stebarn når barnet allerede har en barnevakt, og det er i mors uke. Stemor må også få mulighet til å legge egne planer, eller si nei i et sånt tilfelle.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men ikke å passe stebarn når barnet allerede har en barnevakt, og det er i mors uke. Stemor må også få mulighet til å legge egne planer, eller si nei i et sånt tilfelle.

Men i dette tilfellet har ikke stemor andre planer og sier nei bare av prinsipp og det går til syvende og sist utover jenta som ikke har bedt om noe av dette dramaet. Ikke rart barn sliter etter samlivsbrudd hvis alle de voksne oppfører seg sånn, og man til slutt føler seg som en byrde det er om å gjøre å slippe.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...