Gå til innhold

Er jeg urimelig her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS, hvordan er denne 11-åringen? Er hun krevende og sliter deg ut, eller klarer hun seg selv så hun kan aktivisere seg selv med hobbyer, kan det være hyggelig å ha henne med på trilletur?

Du skylder ikke foreldrene noe og de kan absolutt ikke forvente det, men for å unngå at hun føler seg som en kasteball kan det kanskje være greit å goda det? Men å si til henne at hun kan være hos deg, uten engang å spørre deg først, er frekt.

Anonymous poster hash: cc3e7...f23
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det mener jeg du har. Jeg skjønner godt at dette er irriterende for deg, jeg hadde vært kjempeirritert selv, men denne jenta har faktisk to hjem, og må få lov til å velge hvilket hun skal være i den helgen.

Okay.. Så hva om jeg velger å reise bort for eksempel.. Far har jo ikke spurt om mine planer en gang..

Anonymous poster hash: 2a2fe...da0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er hun et mer aktivt eller rolig barn? Har dere mulighet for å sitte på hver deres skjerm? Er hun moden nok til at du kan sette på en fin film, dele en litt god bokse-is og ei flaske farris/pepsi-max, og du kan ta deg et glass vin når hun starter å legge seg? Ferdigmat ei helg er jo ikke noe barn/ungdom ofte klager på.

TLDR: Hvis du må ta denne helga, ikke vær supermamma/supertante/superstemor. Vær deg selv. Og notér helga som "gjeld" for mannen til et passelig tidspunkt.

Hun er veldig aktiv og er verdens dårligeste til å kjede seg. Hun er ikke en begahelig/avslappende å være sammen med i det hele tatt. Er typen som MÅ aktiviseres. Ikke alle elveåringer er rolige og behagelige. i tillegg så blir hun sur dersom hun må legge seg før halv elve på helg.

AnonymBruker
Skrevet

TS, hvordan er denne 11-åringen? Er hun krevende og sliter deg ut, eller klarer hun seg selv så hun kan aktivisere seg selv med hobbyer, kan det være hyggelig å ha henne med på trilletur?

Du skylder ikke foreldrene noe og de kan absolutt ikke forvente det, men for å unngå at hun føler seg som en kasteball kan det kanskje være greit å goda det? Men å si til henne at hun kan være hos deg, uten engang å spørre deg først, er frekt.

Har de utnevnet en barnevakt, som er bestemoren, så syns jeg at jenta ikke skal få nekte å være der for så å nevne noen de ikke har spurt en gang. Det er de voksne som bestemmer!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun er veldig aktiv og er verdens dårligeste til å kjede seg. Hun er ikke en begahelig/avslappende å være sammen med i det hele tatt. Er typen som MÅ aktiviseres. Ikke alle elveåringer er rolige og behagelige. i tillegg så blir hun sur dersom hun må legge seg før halv elve på helg.

Det der hadde ikke jeg giddet. Foreldrene har skaffet barnevakt til henne, at det ikke behager frøkna å tilbringe helga med barnevakt er ikke ditt problem. Hun er kanskje vant til å få viljen sin?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde ikke jeg giddet. Foreldrene har skaffet barnevakt til henne, at det ikke behager frøkna å tilbringe helga med barnevakt er ikke ditt problem. Hun er kanskje vant til å få viljen sin?

Jepp! I og med at foreldrene har dårlig samvittighet fordi barna har delt hjem, så går det dessverre utover oppdragelsen :/

AnonymBruker
Skrevet

Hun er veldig aktiv og er verdens dårligeste til å kjede seg. Hun er ikke en begahelig/avslappende å være sammen med i det hele tatt. Er typen som MÅ aktiviseres. Ikke alle elveåringer er rolige og behagelige. i tillegg så blir hun sur dersom hun må legge seg før halv elve på helg. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0

Ja her kom jo sannheten på bordet. Du kan ikke fordra barnet til samboeren din...

Anonymous poster hash: 05a8a...597

Skrevet

Jeg forstår deg på en måte, men personlig så hadde jeg nok sett på det som en god mulighet til å knytte sterkere bånd til stedatteren. Du gjør jo i hvertfall det motsatte ved å nekte.

Se på det som positivt at hun har lyst til å være med deg :).

Men nå hadde hun lagt planer og sett for seg hva hun skulle bruke denne helgen på? Kanskje hadde du følt det anderledes TS, om noen hadde spurt deg om du ville/kunne ta en helg med stedatteren din en annen gang? Jeg er i alle fall såpass autistisk anlagt at om jeg har sett frem til/planlagt og gledet meg til noe, så liker jeg ikke å måtte endre på disse planene sånn på sparket...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja her kom jo sannheten på bordet. Du kan ikke fordra barnet til samboeren din...

Eh.. fordi hun er ett barn som krever mye og må aktiviseres betyr ikke at jeg ikke liker henne.. Bare at jeg heller vil bruke denne helgen på å hvile og lade opp..

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jepp! I og med at foreldrene har dårlig samvittighet fordi barna har delt hjem, så går det dessverre utover oppdragelsen :/

Er bestemoren som skulle sitte barnevakt flinkere til å håndheve reglene også kanskje, og lar seg ikke så lett påvirke av mas og sure miner ved leggetid?

AnonymBruker
Skrevet

Men nå hadde hun lagt planer og sett for seg hva hun skulle bruke denne helgen på? Kanskje hadde du følt det anderledes TS, om noen hadde spurt deg om du ville/kunne ta en helg med stedatteren din en annen gang? Jeg er i alle fall såpass autistisk anlagt at om jeg har sett frem til/planlagt og gledet meg til noe, så liker jeg ikke å måtte endre på disse planene sånn på sparket...

Det hadde vert noe helt annet.. OG det hadde jeg tatt en helg hun skulle være hos oss.. Da hadde jeg sikkert fått avlastning fra babyen også..

AnonymBruker
Skrevet

Er bestemoren som skulle sitte barnevakt flinkere til å håndheve reglene også kanskje, og lar seg ikke så lett påvirke av mas og sure miner ved leggetid?

Det er hun kanskje. Men jeg hadde jo fått dårlig samvittighet om jeg hadde sendt elveåringen i seng klokka ni en fredag/lørdag.. Jeg legger meg så tidlig når jeg skal få hvile/sove ut

Skrevet

Det hadde vert noe helt annet.. OG det hadde jeg tatt en helg hun skulle være hos oss.. Da hadde jeg sikkert fått avlastning fra babyen også..

Skjønner deg godt, jeg liker ikke når jeg må endre planene mine sånn...

• Liker 1
Skrevet

Okay.. Så hva om jeg velger å reise bort for eksempel.. Far har jo ikke spurt om mine planer en gang..

Det er et problem med ditt forhold til barnets far, det har ingenting med det stakkars uønskede barnet å gjøre. At din mann er fullstendig hensynsløs, bør ikke gå ut over den lille jenta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er et problem med ditt forhold til barnets far, det har ingenting med det stakkars uønskede barnet å gjøre. At din mann er fullstendig hensynsløs, bør ikke gå ut over den lille jenta.

Hallo.. Barnevakt er jo ordnet for jenta.. Det er fordi hun har sagt at hun nekter å være hos bestemoren, at jeg ble nevnt..

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes far kan bli hjemme. Det er jo ikke akkurat slik at han skal noe viktig. Han tåler å gå glipp av en guttetur.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hallo.. Barnevakt er jo ordnet for jenta.. Det er fordi hun har sagt at hun nekter å være hos bestemoren, at jeg ble nevnt..

Det hanler om å være konsekvent og ikke la barna få styre som de vill!

• Liker 5
Skrevet

Dette er faktisk uaktuellt for meg.. For service ellers får jeg aldri.. I helgen skulle jeg få sove lenge da han skal bort neste.. det endre med at han dro på fest og jeg måtte ta barna hele dagen så han fikk sove ut..

Du måtte ikke dette, du valgte det selv. Om det ikke passer deg å være barnevakt og hushjelp for mannen din, må du slutte å legge til rette for at han kan behandle deg som en.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes far kan bli hjemme. Det er jo ikke akkurat slik at han skal noe viktig. Han tåler å gå glipp av en guttetur.

Jeg syns det er feil når barnet egentlig skulle vært hos moren sin. Jeg syns mor kan utsette fotballturen jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Eh.. fordi hun er ett barn som krever mye og må aktiviseres betyr ikke at jeg ikke liker henne.. Bare at jeg heller vil bruke denne helgen på å hvile og lade opp.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0

Ja nettopp! Du har jo ingen andre planer enn å være hjemme og da er du urimelig når du ikke lar jenta være sammen med deg i sitt eget hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...