AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #81 Skrevet 4. mai 2015 Vi bor ett lite sted hvor avstandene kan være litt lange.. og kollektivtransport finnes ikke, annet enn skolebuss. Jo.. jeg kan jo velge å være ei drittkjerring i stedet for å "kaste" henne ut av eget hjem. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Å forvente at ungen deltar i middagslagingen og å forvente at hun aktiviserer seg selv er ikke å være drittkjerring. Du kan be henne kutte gulrøtter sammen med deg med god samvitighet. Anonymous poster hash: cc3e7...f23 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #82 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har lite lyst å være barenvakt for å redde eksen, da hun har vert veldig vanskelig og umulig for oss del. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Var nok dette i hovedinnlegget jeg reagerte mest på. Det er greit niok at du mener ditt om eksen til mannen, det er forsåvidt en helt fair sak. Men det står jo en elleveåring midt i den barnslige kjeklingen deres også. Å ønske å hevne seg på eksen til mannen for at hun har vært "vanskelig og umulig" er din sak, men å gjøre det ved å nekte å være barnevakt for datteren til mannen din virker håpløst. Anonymous poster hash: 9efec...56a 2
Biloba Skrevet 4. mai 2015 #83 Skrevet 4. mai 2015 Det handler ikke om at hun skal få viljen sin, det handler om at hun kastes ut av eget hjem fordi du vil ha alenehelg. Du har ingen rett til å nekte henne å være der, så enkelt er det. Det er det jo ikke, en 11-åring må være der hun har tilsyn av foreldre eller barnevakt. Selvfølgelig kan hverken barnets mor eller far disponere trådstarters tid etter eget forgodtbefinnende, mens de selv legger opp sine egne helger etter hva de har lyst til. De er foreldrene, det er deres ansvar at 11-åringen er ivaretatt. Slik ts beskriver at mannen overlater ansvaret for eget barn til henne til vanlig, og går på fylla når han har lovet å avlaste henne, er det ikke sikkert det er noen ide å fortsette å la seg overkjøre. Barnet har jo barnevakt, så det får være opp til foreldrene om de vil ta seg av henne selv i stedet, eller bestemme at hun får være hos bestemor i helgen. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #84 Skrevet 4. mai 2015 Jeg synes du er litt urimelig. Er selv stemor og ville nok stilt opp selv. Litt pga stesønnen din som skal på en super tur han sikkert gleder seg veldig til og litt fordi jeg prøver så godt jeg kan å stille opp for mannen min. Jentungen kan fint legge seg 21.30 på en lørdag, og siden du har en liten babybogså vil jeg påstå at du ikke kan ligge til 12 uansett. 11 åringer pleier å stå opp selv så du kan fortsatt sove så lenege som baby gjør. Anonymous poster hash: f594b...b7a
Gjesten Skrevet 4. mai 2015 #85 Skrevet 4. mai 2015 Det er det jo ikke, en 11-åring må være der hun har tilsyn av foreldre eller barnevakt. Selvfølgelig kan hverken barnets mor eller far disponere trådstarters tid etter eget forgodtbefinnende, mens de selv legger opp sine egne helger etter hva de har lyst til. De er foreldrene, det er deres ansvar at 11-åringen er ivaretatt. Slik ts beskriver at mannen overlater ansvaret for eget barn til henne til vanlig, og går på fylla når han har lovet å avlaste henne, er det ikke sikkert det er noen ide å fortsette å la seg overkjøre. Barnet har jo barnevakt, så det får være opp til foreldrene om de vil ta seg av henne selv i stedet, eller bestemme at hun får være hos bestemor i helgen. Når du har gått med på å være stemor, må du takle ansvaret med medbringer. Jeg skjønner at TS er sint, jeg synes ikke det er greit slik barnets foreldre holder på, men i denne situasjonen er det riktige å gjøre å la barnet være hos TS. Og så må hun ta en alvorsprat med mannen sin. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #86 Skrevet 4. mai 2015 Det som forundrer meg her på KG er at i andre "stemortråder" skal ikke stemor ha noe å si eller kunne påvirke noe, for alt dette er mellom mor og far. Men her i denne tråden mener dere HUN ER URIMELIG fordi hun vil ha helg for seg selv? I alle andre tråder skriver dere om hvor udugelig foreldre er som ikke tar ansvar. At det der er noe mor og far må ordne opp i, men her lar dere TS stå ansvarlig for at hun har gått inn i et forhold med barn? Nei nå kjære folk på KG får dere velge. Det er enten eller. Det er ikke slik at dere foreldre kan gjøre som dere vil og kreve at stemødre skal trå til. Jeg har og valgt å bli sammen med en som har barn. Jeg lager mat, vasker klær, leker med ungen og sørger for barnet har det bra, men barnevakt? Nei! Det får de ta på sin kappe! Et par timer her og en kveld der er greit, men skal vi sitte barnevakt så må dere spørre, ikke forlange! Sånn er det med den saken! Ikke la deg graves ned av alle disse folkene på KG. De klarer ikke bestemme seg. Til vanlig er alt foreldrene sitt ansvar, og ingen andre skal blande seg inn, men når de trenger noe da er man god nok som ekstra person i barnets liv. Det er så gale! Syns du skal stå på ditt i denne situasjonen. Jeg hadde blitt forbanna og heller forlatt huset selv for helgen på faenskap! Her i huset kan ikke far bare si ja til å bytte helg med moren, han har siste avgjørelse, men vi skal snakke om det først! Anonymous poster hash: 58504...5aa 24
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #87 Skrevet 4. mai 2015 Det som forundrer meg her på KG er at i andre "stemortråder" skal ikke stemor ha noe å si eller kunne påvirke noe, for alt dette er mellom mor og far. Men her i denne tråden mener dere HUN ER URIMELIG fordi hun vil ha helg for seg selv? I alle andre tråder skriver dere om hvor udugelig foreldre er som ikke tar ansvar. At det der er noe mor og far må ordne opp i, men her lar dere TS stå ansvarlig for at hun har gått inn i et forhold med barn? Nei nå kjære folk på KG får dere velge. Det er enten eller. Det er ikke slik at dere foreldre kan gjøre som dere vil og kreve at stemødre skal trå til. Jeg har og valgt å bli sammen med en som har barn. Jeg lager mat, vasker klær, leker med ungen og sørger for barnet har det bra, men barnevakt? Nei! Det får de ta på sin kappe! Et par timer her og en kveld der er greit, men skal vi sitte barnevakt så må dere spørre, ikke forlange! Sånn er det med den saken! Ikke la deg graves ned av alle disse folkene på KG. De klarer ikke bestemme seg. Til vanlig er alt foreldrene sitt ansvar, og ingen andre skal blande seg inn, men når de trenger noe da er man god nok som ekstra person i barnets liv. Det er så gale! Syns du skal stå på ditt i denne situasjonen. Jeg hadde blitt forbanna og heller forlatt huset selv for helgen på faenskap! Her i huset kan ikke far bare si ja til å bytte helg med moren, han har siste avgjørelse, men vi skal snakke om det først!Anonymous poster hash: 58504...5aa Endelig noen som tok seg tid til å skrive det jeg hadde tenkt å skrive (holdt på med andre ting). I det ene øyeblikket så får vi stemødre hverken snakke til stebarna eller gjøre noe som helst med de, i det andre øyeblikket skal du sitte igjen med hovedansvaret fordi mor og far svikter! Er så utrolig enig med deg. Her i huset bytter heller ikke far helg uten at han har snakket med meg. Vi er et team. I denne saken: for det første; dette er mors helg, hvis hun trenger å bytte helg/ordne barnevakt, må hun fikse dette. For det andre; far reiser på guttetur en helg han har ungefri (ungefri har han egentlig ikke ettersom han har et lite barn med ts, men det er en annen sak). Ja, mor kan da spørre ts om barnet kan være der. Men om ts ikke føler seg komfortabel med det så må mor faktisk bare godta det. Og da er det hennes problem at hun har booket tur til en helg der hun egentlig skulle hatt begge ungene. Det er jo mor som svikter her, ikke stemor!! At bestemor ikke er et alternativ er heller ikke stemor sitt problem. Jeg støtter ts fullt ut! Anonymous poster hash: e7d58...296 12
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #88 Skrevet 4. mai 2015 Synes det er veldig dårlig gjort at hun ikke kan få bli med på turen jeg, om hun absolutt ikke vil være til barnevakten de har ordnet! Det er da ikke ditt ansvar å være barnepasser for deres barn! Nei dette var for dårlig planlagt fra foreldrenes side, de kan da ikke mene at de tre skal reise på ferie sammen, mens du skal droppe dine planer fordi barnevakten de har ordnet ikke er godkjent? Synes nesten det er ufint jeg da, ovenfor både deg og jenta! Anonymous poster hash: 62456...d98 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #89 Skrevet 4. mai 2015 Synes det er veldig dårlig gjort at hun ikke kan få bli med på turen jeg, om hun absolutt ikke vil være til barnevakten de har ordnet! Det er da ikke ditt ansvar å være barnepasser for deres barn! Nei dette var for dårlig planlagt fra foreldrenes side, de kan da ikke mene at de tre skal reise på ferie sammen, mens du skal droppe dine planer fordi barnevakten de har ordnet ikke er godkjent? Synes nesten det er ufint jeg da, ovenfor både deg og jenta!Anonymous poster hash: 62456...d98 far, mor og sønn skal da ikke på ferietur sammen. Mor og sønn skal på fotballtur, far skal på guttetur. Anonymous poster hash: e7d58...296 1
Biloba Skrevet 4. mai 2015 #90 Skrevet 4. mai 2015 Når du har gått med på å være stemor, må du takle ansvaret med medbringer. Jeg skjønner at TS er sint, jeg synes ikke det er greit slik barnets foreldre holder på, men i denne situasjonen er det riktige å gjøre å la barnet være hos TS. Og så må hun ta en alvorsprat med mannen sin. Det medfører ikke noe ansvar om å stå på pinne for 11-åringen og de planene far og mor legger. DE har et ansvar, som har satt barnet til verden. De kan ikke kommandere en tredjeperson til å ta ansvaret. De har også barnevakt. 5
lykkelige.meg Skrevet 4. mai 2015 #91 Skrevet 4. mai 2015 Jeg mener TS får ufortjent mye pes. Stortsett er jeg enig i at "har man valgt å bli samboer med en med barn velger man også barna". Men akkurat i dette tilfellet synes jeg foreldrene til barnet har gått frem feil. 1. De har ikke spurt om det passer for TS. Det er det minste de burde gjort! De kan ikke forvente at hun på sin "frihelg" skal la være å legge planer bare i tilfelle stedatteren ville være med henne. Om planen bare var å slappe av hjemme, hva så? 2. Denne jenta har barnevakt. Hun er 11 år, skal en elveåring selv få diktere hvordan hun vil ha det? Her burde mor sagt med en gang at planen er at du skal være hos bestemor og slik blir det. 3. Å komme med en slik beskjed under en uke før er lovlig kort tid. Hadde det vært snakk om en helg om 1 mnd hadde det vært noe helt annet. 4. Både mor og far virker til å ta stemor forgitt. Jo, hun har et vist ansvar for stebarna. Men det fordrer også at hun får ta del i planene. Ikke bare blir lesset ned med "jobb". Jeg er enig med deg TS. Men så er jeg en slik person som hater endringer i planene kort tid før, spesielt hvis jeg er inne i en krevende periode (feks med baby i hus). 11
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #92 Skrevet 4. mai 2015 Du er i permisjon og for deg er ,,helg,, hele uken. Jeg er også hjemme med babyen og mannen min har 3 barn fra før. Hvis 1 av de er syke og moren må på jobb så er det normalt at jeg som er hjemme skal passe dem. Det koster meg ikke mange kalorier å lage litt hygge og kos. Moren til barna er ikke akkurat noe engel, men det bryr jeg meg ikke om. For meg er det viktigste at barna har det bra. Så ja, du er urimelig. Anonymous poster hash: e03ec...86c
Jobbermedbarn Skrevet 4. mai 2015 #93 Skrevet 4. mai 2015 Den var litt kinkig den her, men... Far drar på guttetur helgen han ikke har barna. Mor drar på gavetur med et barn den helgen hun har barna, og har skaffet barnevakt. Begge har altså i utgangspunktet planlagt godt. Så vil ikke jenta være hos planlagt barnevakt, det er jo det som skaper en utfordring her! Da mener jeg at man må snakke med jenta og fortelle at noen ganger blir det ikke alltid slikt man helst ville. Regner med at bestemor er et trygt menneske, kanskje hun føler det blir kjedelig? Det er ikke farlig og kjede seg en helg, ei heller er det farlig at man ikke alltid får det som man vil! I tillegg kan man si til henne at dette er en helg for broren, en annen gang blir det helg for henne! Jeg tenker også på at stemor her har et barn på 4 mnd og det er ofte slitsomme mnd etter at man har født, så jeg forstår at hun trenger en helg og bare slappe av. 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #94 Skrevet 4. mai 2015 Det som forundrer meg her på KG er at i andre "stemortråder" skal ikke stemor ha noe å si eller kunne påvirke noe, for alt dette er mellom mor og far. Men her i denne tråden mener dere HUN ER URIMELIG fordi hun vil ha helg for seg selv? I alle andre tråder skriver dere om hvor udugelig foreldre er som ikke tar ansvar. At det der er noe mor og far må ordne opp i, men her lar dere TS stå ansvarlig for at hun har gått inn i et forhold med barn? Nei nå kjære folk på KG får dere velge. Det er enten eller. Det er ikke slik at dere foreldre kan gjøre som dere vil og kreve at stemødre skal trå til. Jeg har og valgt å bli sammen med en som har barn. Jeg lager mat, vasker klær, leker med ungen og sørger for barnet har det bra, men barnevakt? Nei! Det får de ta på sin kappe! Et par timer her og en kveld der er greit, men skal vi sitte barnevakt så må dere spørre, ikke forlange! Sånn er det med den saken! Ikke la deg graves ned av alle disse folkene på KG. De klarer ikke bestemme seg. Til vanlig er alt foreldrene sitt ansvar, og ingen andre skal blande seg inn, men når de trenger noe da er man god nok som ekstra person i barnets liv. Det er så gale! Syns du skal stå på ditt i denne situasjonen. Jeg hadde blitt forbanna og heller forlatt huset selv for helgen på faenskap! Her i huset kan ikke far bare si ja til å bytte helg med moren, han har siste avgjørelse, men vi skal snakke om det først! Anonymous poster hash: 58504...5aa Jeg synes også det er tåpelig av mor og far å bestemme at jenta kan være hos stemor uten å spørre stemor først, og skjønner at det er fristende å bli forbanna og "stå på krava". Men når det først har blitt sånn mener jeg signalet man sender til jenta er viktigere enn maktkampen mellom de voksne, og at stemor har en fin mulighet til å få jenta til å føle seg velkommen. For selv om det er de voksne som gjør tabbene er det barna det går ut over.Anonymous poster hash: b0fe8...be8 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #95 Skrevet 4. mai 2015 Ikke før vi kom til side 5 var det endelig noen som tok til motmæle! Jeg vil også komme med noen fraser: Har lest så mange tråder om at stemødre skal holde seg unna oppdragelse, medbestemmelse ift. barnet og la far og barn få ha alenetid sammen. Ikke blande seg i noe. Men nå, når både mor og far har lagt planer, ja da får stemor vær så god å passe stebarn. En hel helg til og med. Og siden hun nekter på det, er hun urimelig?! Bestem dere, kjære KG'ere. Jeg er enig i at stemor har en ny familie der stebarna også hører til. Men at hun SKAL passe stebarna i mors uke blir for drøyt. Det er mor som bestilte denne turen. Hun kunne funnet et mer passende dato, evt tatt det opp med far lenge i forveien. Og ikke satset på at far kan ha jenta i "frihelgen" hans. Han har strengt tatt ikke frihelg med en baby på 4 mnd, men det er en annen sak. Her syns jeg mor må ordne opp selv! Ingen av de har rett til å legge det ansvaret over på TS, med mindre hun ble spurt først. Anonymous poster hash: 8df40...24e 11
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #96 Skrevet 4. mai 2015 Ikke før vi kom til side 5 var det endelig noen som tok til motmæle! Jeg vil også komme med noen fraser: Har lest så mange tråder om at stemødre skal holde seg unna oppdragelse, medbestemmelse ift. barnet og la far og barn få ha alenetid sammen. Ikke blande seg i noe. Men nå, når både mor og far har lagt planer, ja da får stemor vær så god å passe stebarn. En hel helg til og med. Og siden hun nekter på det, er hun urimelig?! Bestem dere, kjære KG'ere. Jeg er enig i at stemor har en ny familie der stebarna også hører til. Men at hun SKAL passe stebarna i mors uke blir for drøyt. Det er mor som bestilte denne turen. Hun kunne funnet et mer passende dato, evt tatt det opp med far lenge i forveien. Og ikke satset på at far kan ha jenta i "frihelgen" hans. Han har strengt tatt ikke frihelg med en baby på 4 mnd, men det er en annen sak. Her syns jeg mor må ordne opp selv! Ingen av de har rett til å legge det ansvaret over på TS, med mindre hun ble spurt først.Anonymous poster hash: 8df40...24e Jeg er ikke uenig i noe av dette, men problemet i denne saken er at jenta allerede har fått tilbudet, og da synes jeg stemor skal bite i seg irritasjonen for jentas skyld. Ellers vil hun sitte igjen med inntrykket at stemor egentlig ikke vil ha henne der, selv om det var mor og far som rotet det til i første omgang. Anonymous poster hash: b0fe8...be8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #97 Skrevet 4. mai 2015 Ts, si at du skal på besøk til dine foreldre, pakk kofferten og reis. Barnevakt for 11 åringen er ikke ditt ansvar, en kveld hadde vært greit å spørre om, men ikke en hel helg.Anonymous poster hash: 842ef...34f 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #98 Skrevet 4. mai 2015 Jeg er ikke uenig i noe av dette, men problemet i denne saken er at jenta allerede har fått tilbudet, og da synes jeg stemor skal bite i seg irritasjonen for jentas skyld. Ellers vil hun sitte igjen med inntrykket at stemor egentlig ikke vil ha henne der, selv om det var mor og far som rotet det til i første omgang. Anonymous poster hash: b0fe8...be8 Det er jeg enig i. Men her bør foreldrene ta selvkritikk for at de så på det som en selvfølge at stemor skulle være barnevakt uten at hun ble spurt. Dette får de ordne opp i selv uten at TS skal oppleves som en ond stemor som ikke ønsker ha stebarnet hos seg.Anonymous poster hash: 8df40...24e 3
bobler Skrevet 4. mai 2015 #99 Skrevet 4. mai 2015 jeg synes ikke du er urimelig. ville reagert akkurat likt
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #100 Skrevet 4. mai 2015 Jeg synes også det er tåpelig av mor og far å bestemme at jenta kan være hos stemor uten å spørre stemor først, og skjønner at det er fristende å bli forbanna og "stå på krava". Men når det først har blitt sånn mener jeg signalet man sender til jenta er viktigere enn maktkampen mellom de voksne, og at stemor har en fin mulighet til å få jenta til å føle seg velkommen. For selv om det er de voksne som gjør tabbene er det barna det går ut over.Anonymous poster hash: b0fe8...be8 Men bare for å sette dette LITT på kanten her nå. Er det ikke å sende feil signal til jenteungen at hun kan velge? At hun bestemmer som 11 år? Dere kan jo like så gjerne si det at 11-åringen må være glad på sin bror sike vegne og at han får reise på kamp, og at hun da bør være hos bestemoren. Det å være stemor er ikke bare lett. I blant blir det veldig stressende når det ikke er ditt eget barn i forhold til grensesetting og at de kan slite seg ut på sin egen måte. Men det er forsåvidt ikke riktig å la jenteungen velge og vrake og få bestemme og sette hele jorden i bevegelse for at hun nekter å være hos bestemor. Dette var kun for å sette det litt på kantenAnonymous poster hash: 58504...5aa 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå