Gå til innhold

Er jeg urimelig her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enig med TS i at det er de voksne som bestemmer.

Å komme med tåredryppende ordbruk som "det stakkars, uønskede lille barnet" er tåpelig, jenta er ønsket hos sin bestemor, men nekter å være der.

Anonymous poster hash: cc3e7...f23
  • Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo.. Barnevakt er jo ordnet for jenta.. Det er fordi hun har sagt at hun nekter å være hos bestemoren, at jeg ble nevnt..

Anonymous poster hash: 2a2fe...da0

Men hvorfor skal hun være hos bestemoren når hun har en voksen omsorgsperson hjemme i ett av sine hjem? Jeg hadde heller ikke giddet å pakke mine saker å flytte til et tredje hus bare fordi en av de som har ansvar for meg ville ha litt alenetid. Hun er skillsmissebarn og føler sikker at hun flytter nok frem og tilbake som det er, hvis ikke hun skal bli tvunget inn i et tredje hjem når de voksne i ett av de to hun allerede har, ikke vil ha henne.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er feil når barnet egentlig skulle vært hos moren sin. Jeg syns mor kan utsette fotballturen jeg...

Vel, hvis jeg var barnets forelder ville jeg syntes barnets bursdagsgave var viktigere enn egen vennetur.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skal hun være hos bestemoren når hun har en voksen omsorgsperson hjemme i ett av sine hjem? Jeg hadde heller ikke giddet å pakke mine saker å flytte til et tredje hus bare fordi en av de som har ansvar for meg ville ha litt alenetid. Hun er skillsmissebarn og føler sikker at hun flytter nok frem og tilbake som det er, hvis ikke hun skal bli tvunget inn i et tredje hjem når de voksne i ett av de to hun allerede har, ikke vil ha henne.

Ingen barn har skade av en helg sammens med besteforeldrene sine..

Hvorfor får barn aaalltid få viljen sin?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis jeg var barnets forelder ville jeg syntes barnets bursdagsgave var viktigere enn egen vennetur.

Enig i dette.

Fotballtur er vel ikke så enkelt å få flyttet heller.

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig planlegging fra moren sin side, sier jeg..

Hvem reiser fra det ene barnet sitt den helgen hun skal ha barna sine, når hun kunne valgt og ta med gutten en helg slik at jenta fikk alenetid med faren sin samtidig. Det er da MANGE helger å ta av ila. ett år

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig i dette.

Fotballtur er vel ikke så enkelt å få flyttet heller.

Ett lag spiller jo mange hjemmekamper ila ett år

Skrevet

Dårlig planlegging fra moren sin side, sier jeg..

Hvem reiser fra det ene barnet sitt den helgen hun skal ha barna sine, når hun kunne valgt og ta med gutten en helg slik at jenta fikk alenetid med faren sin samtidig. Det er da MANGE helger å ta av ila. ett år

Jeg synes ikke det er urimelig av deg å be far bli hjemme fra gutteturen sin, men jeg synes virkelig det er smålig av dere begge å legge skylden på moren som har gitt sønnen fotballtur i gave. Det er ikke bare å legge slike turer til en hvilken som helst helg, nei. Det er vel gjerne bestemte lag man ønsker å se.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde passet henne, funnet på noe gøy. Og så forventet litt ekstra service en helg det passet meg.

Signerer!

Anonymous poster hash: cd856...89c

Skrevet

Ett lag spiller jo mange hjemmekamper ila ett år

Eh, hvis dette er en tur til utlandet (mest sannsynlig er det det). Så er sesongene der helt på hell. Det er vel bare Sverige og Finland muligens Russland som har vår, sommer høst. Alle andre land har høst, vinter, vår sesong. Så da er det ikke mange alternativer, særlig siden dette jo er en bursdagsgave.

Og er turen bestilt så er det alt for sent å gjøre noe med det nå uansett.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg forstår dere begge!

De var urimelige som sa at hun kunne være hos deg, uten å spørre. Du kunne jo hatt planer.

MEN når det nå er slik at de var så tankeløse, hadde jeg nok gjort det beste ut av det. Latt jenta være hos meg, og funnet på litt hyggelige ting sammen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nok en tråd hvor TS, etter å ikke ha fått støtten hun ønsket seg i første runde, følger opp med opplysninger om hvor hensynsløs og egoistisk mannen er og hvor vanskelig og krevende stebarnet er...

Jeg synes ikke nødvendigvis en 11-åring skal få styre selv hvem hun vil være hos når foreldrene er bortreist, men jeg lurer litt på hvorfor barnet nekter å være hos bestemor. Har hun selv ytret ønske om å være hos TS og babyen (vi snakker tross alt om et ganske nytt søsken, det er vel ikke utenkelig at storesøster synes det er ganske stas å være hos babyen), eller bare "hvor som helst, men ikke hos bestemor"? Er det det første synes jeg det skal mye til å nekte henne det, er hun bare trassig kan hun ha godt av å få høre at de voksne bestemmer.

Flytter du sammen med og får barn med en mann som har barn fra før, er barnet en del av hjemmet og familien din. Hele tiden.

Anonymous poster hash: 3a1f9...b4d
  • Liker 1
Skrevet

Ingen barn har skade av en helg sammens med besteforeldrene sine..

Hvorfor får barn aaalltid få viljen sin?

Det handler ikke om at hun skal få viljen sin, det handler om at hun kastes ut av eget hjem fordi du vil ha alenehelg. Du har ingen rett til å nekte henne å være der, så enkelt er det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er urimelig av deg å be far bli hjemme fra gutteturen sin, men jeg synes virkelig det er smålig av dere begge å legge skylden på moren som har gitt sønnen fotballtur i gave. Det er ikke bare å legge slike turer til en hvilken som helst helg, nei. Det er vel gjerne bestemte lag man ønsker å se.

Far har jo bestilt og betalt både biletter og hotell han også.. Hvorfor skal han avbestille dette for å ha barnet sitt når det er mammahelg? Moren må jo høre om dette er greit før hun bestiller fotballtur.. ?? Eller er det slik at moren bare kan bestemme at neste helg, da ta far (eller samboer til far) barna..?

Det handler ikke om at hun skal få viljen sin, det handler om at hun kastes ut av eget hjem fordi du vil ha alenehelg. Du har ingen rett til å nekte henne å være der, så enkelt er det.

Hun kastes ikke ut av sitt eget hjem.. Hun er hos mor denne uken.. og blir plassert hos barnevakt.. veldig normalt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og, jo. den retten har jeg.. For hverken mor eller far er der for å passe på henne. Og jeg har sagt nei til ansvaret.. Man plasserer ikke barna hos besteforeldre etter at de har sagt nei heller,.. Det er uansvarlig

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nok en tråd hvor TS, etter å ikke ha fått støtten hun ønsket seg i første runde, følger opp med opplysninger om hvor hensynsløs og egoistisk mannen er og hvor vanskelig og krevende stebarnet er...

Jeg synes ikke nødvendigvis en 11-åring skal få styre selv hvem hun vil være hos når foreldrene er bortreist, men jeg lurer litt på hvorfor barnet nekter å være hos bestemor. Har hun selv ytret ønske om å være hos TS og babyen (vi snakker tross alt om et ganske nytt søsken, det er vel ikke utenkelig at storesøster synes det er ganske stas å være hos babyen), eller bare "hvor som helst, men ikke hos bestemor"? Er det det første synes jeg det skal mye til å nekte henne det, er hun bare trassig kan hun ha godt av å få høre at de voksne bestemmer.

Flytter du sammen med og får barn med en mann som har barn fra før, er barnet en del av hjemmet og familien din. Hele tiden.

Anonymous poster hash: 3a1f9...b4d

ehm.. jeg ble spurt.. jeg svarte..

Skrevet

Og, jo. den retten har jeg.. For hverken mor eller far er der for å passe på henne. Og jeg har sagt nei til ansvaret.. Man plasserer ikke barna hos besteforeldre etter at de har sagt nei heller,.. Det er uansvarlig

Du er ikke en besteforelder, du er steforelder. Altså har du faktisk påtatt deg foreldreansvar for dette barnet. Som jeg sa tidligere: Jeg skjønner deg godt, og ville vært møkkirritert selv. Det ville vært uakseptabelt for min del at begge foreldrene reiste bort uten å forsikret seg om at det fantes en løsning som var ok for barnet og meg, men nå har det seg altså slik at det er nettopp det som skjer hos deg, og da har du ikke noe annet valg enn å forholde deg til det. Ditt hus/din leilighet er like mye stedatterens hjem som det er ditt, og hvis hun ønsker å være der, så skal hun få være det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke en besteforelder, du er steforelder. Altså har du faktisk påtatt deg foreldreansvar for dette barnet. Som jeg sa tidligere: Jeg skjønner deg godt, og ville vært møkkirritert selv. Det ville vært uakseptabelt for min del at begge foreldrene reiste bort uten å forsikret seg om at det fantes en løsning som var ok for barnet og meg, men nå har det seg altså slik at det er nettopp det som skjer hos deg, og da har du ikke noe annet valg enn å forholde deg til det. Ditt hus/din leilighet er like mye stedatterens hjem som det er ditt, og hvis hun ønsker å være der, så skal hun få være det.

Da er det bare å pakke å reise til min mor en tur da :)

• Liker 6
Skrevet

Far har jo bestilt og betalt både biletter og hotell han også.. Hvorfor skal han avbestille dette for å ha barnet sitt når det er mammahelg? Moren må jo høre om dette er greit før hun bestiller fotballtur.. ?? Eller er det slik at moren bare kan bestemme at neste helg, da ta far (eller samboer til far) barna..?

Hun kastes ikke ut av sitt eget hjem.. Hun er hos mor denne uken.. og blir plassert hos barnevakt.. veldig normalt.

Det hun ikke kan bestemme, er at hun skal ta gutten med på fotballtur når det IKKE er mammahelg. Hvis gutteturen er så fryktelig viktig for far, så får jo du bare bestemme deg for om hvorvidt du ønsker at det skal formidles til jentungen at hun ikke kan få komme hjem til dere når det er det hun helst vil. Personlig hadde ikke jeg ønsket å fortelle henne det.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å pakke å reise til min mor en tur da :)

Så uaktuelt er det for meg å gjøre denne moren en tjeneste faktisk.. jeg får ikke dårlig samvittighet heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...