AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #61 Skrevet 4. mai 2015 Så uaktuelt er det for meg å gjøre denne moren en tjeneste faktisk.. jeg får ikke dårlig samvittighet heller. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Hvorfor svarer du deg selv?Anonymous poster hash: 05a8a...597 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #62 Skrevet 4. mai 2015 Det hun ikke kan bestemme, er at hun skal ta gutten med på fotballtur når det IKKE er mammahelg. Hvis gutteturen er så fryktelig viktig for far, så får jo du bare bestemme deg for om hvorvidt du ønsker at det skal formidles til jentungen at hun ikke kan få komme hjem til dere når det er det hun helst vil. Personlig hadde ikke jeg ønsket å fortelle henne det. Hun kan ikke bestemme noen av delene.. Hun kan spørre før hun bestiller noe som helst, og ikke vente til guttens bursdag og helgen før avreise med å fortelle far om dette.. Jeg syns mor bør ta ansvar for at jenta ikke vil til barnevakten hun har valgt selv... hun fikse noen andre. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #63 Skrevet 4. mai 2015 Hvorfor svarer du deg selv?Anonymous poster hash: 05a8a...597 beklager! jeg trykte svar i stedet for rediger..sorry Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
LedigNavn Skrevet 4. mai 2015 #64 Skrevet 4. mai 2015 Hun kan ikke bestemme noen av delene.. Hun kan spørre før hun bestiller noe som helst, og ikke vente til guttens bursdag og helgen før avreise med å fortelle far om dette.. Jeg syns mor bør ta ansvar for at jenta ikke vil til barnevakten hun har valgt selv... hun fikse noen andre. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Hvis du virkelig vil at det skal formidles til jentungen at hun ikke får være hos deg, så er du selvsagt i din fulle rett til å si at hun ikke får komme. Jeg forstod deg da jeg leste hovedinnlegget ditt, men nå virker det som at det viktigste er å få fram at mor har gjort noe galt.
Gjesten Skrevet 4. mai 2015 #65 Skrevet 4. mai 2015 Da er det bare å pakke å reise til min mor en tur da Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 I teorien, ja. Men nå ville det være ganske tydelig at du gjorde det på trass fordi du ikke ønsket å ha ansvar for jenta, og du bør tenke litt over hva den typen avvisning kan gjøre med en 11-åring. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #66 Skrevet 4. mai 2015 I teorien, ja. Men nå ville det være ganske tydelig at du gjorde det på trass fordi du ikke ønsket å ha ansvar for jenta, og du bør tenke litt over hva den typen avvisning kan gjøre med en 11-åring. Det er nok ikke så viktig, for forholdet til samboeren kommer nok ikke til å vare så lenge uansett, med de holdningene alle synes å ha ovenfor hverandre i de relasjonene der.Anonymous poster hash: 05a8a...597
Angelheart2 Skrevet 4. mai 2015 #67 Skrevet 4. mai 2015 Skjønner ikke helt problemet, jeg.... Om det er at du skal sove litt lengre i helgen.. har du ikke baby, da? Så vidt meg bekjent sover en 11-åring vesentlig mye lengre om morgenen enn det en baby gjør. Tror jenta har lyst til å tilbringe litt tid alene sammen med lillebror/søster også, så jeg har stor forståelse for at hun heller vil være hos deg og babyen enn hos bestemor. Se på henne som en ressurs, ikke et problem. Hun kan jo sikkert hjelpe deg med masse med babyen. Trilletur, mating, bleieskift og slikt. Hadde du skulle vært helt alene denne helgen vile det vært noe annet, men så lenge du skal være hjemme med baby forstår jeg ikke at det kan være så mye ekstra jobb å ha 11-åringen der. Hva pleier hun å gjøre de ukene hun er hos dere, da? Har hun ikke venner hun pleier å være med eller andre fritidsaktiviteter hun holder på med? Det er vel ikke noe forskjel i dette om far er hjemme eller ikke, eller er det slik at far underholder jentungen døgnet rundt når hun er hos dere? Syns du gjør dette mye vanskeligere enn det er....
Tante-Sofie Skrevet 4. mai 2015 #68 Skrevet 4. mai 2015 Mener dere at om to foreldre som har barn og bor sammen "sender" barnet til farmor for å reise bort en helg, så er det barnet også uønsket i sitt hjem?? Ærlig talt. Her var det litt av noen perspektiver. 16
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #69 Skrevet 4. mai 2015 Du er IKKE urimelig, dette barnet er ikke ditt ansvar! Anonymous poster hash: 0acc4...da6 5
Tante-Sofie Skrevet 4. mai 2015 #70 Skrevet 4. mai 2015 Skjønner ikke helt problemet, jeg.... Om det er at du skal sove litt lengre i helgen.. har du ikke baby, da? Så vidt meg bekjent sover en 11-åring vesentlig mye lengre om morgenen enn det en baby gjør. Babyer er ulike. Jeg kunne sove til 10-11 hver eneste morgen frem til poden var over 6 mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #71 Skrevet 4. mai 2015 Skjønner ikke helt problemet, jeg.... Om det er at du skal sove litt lengre i helgen.. har du ikke baby, da? Så vidt meg bekjent sover en 11-åring vesentlig mye lengre om morgenen enn det en baby gjør. Tror jenta har lyst til å tilbringe litt tid alene sammen med lillebror/søster også, så jeg har stor forståelse for at hun heller vil være hos deg og babyen enn hos bestemor. Se på henne som en ressurs, ikke et problem. Hun kan jo sikkert hjelpe deg med masse med babyen. Trilletur, mating, bleieskift og slikt. Hadde du skulle vært helt alene denne helgen vile det vært noe annet, men så lenge du skal være hjemme med baby forstår jeg ikke at det kan være så mye ekstra jobb å ha 11-åringen der. Hva pleier hun å gjøre de ukene hun er hos dere, da? Har hun ikke venner hun pleier å være med eller andre fritidsaktiviteter hun holder på med? Det er vel ikke noe forskjel i dette om far er hjemme eller ikke, eller er det slik at far underholder jentungen døgnet rundt når hun er hos dere? Syns du gjør dette mye vanskeligere enn det er.... Babyen sover lenge om morgenen. er oppe å mater om natten. sover i tillegg mye på dagtid.. det er de store barna som står opp tidlig! er du helt alene med en baby så er du på "en måte" alene i forhold til å være sammen med en elveåring. Hun må bli kjørt hit og dit, laget middag til, aktiviseres... Når jenta er hos oss så blir hun underholdt og sitter på fanget til far mesteparten. Som jeg skrev lenger opp: ett krevende barn. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #72 Skrevet 4. mai 2015 Jeg skjønner godt at du er oppgitt over foreldre som tar det for gitt at du passer barna. Jeg hadde nok sagt ja, for å få et godt forhold til jenten. Usikker på grunnen til at hun ville være hos deg men ikke bestemoren? Hun kan da underholde seg selv og finne seg frokost til du står opp med babyen? Og du kan jo likevel være sjef for fjernkontrollen. Reise bort hadde vært til pass for foreldrene, men hadde vært greiere om det var bestemt på forhånd. Men så er du jo ikke synsk... Høres ut som et "trivelig" forhold hvor du ikke får hvile ut pga at faren skal ha det moro... Anonymous poster hash: f92aa...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #73 Skrevet 4. mai 2015 Hvis du kjører jenten hit og dit og underholder henne hele tiden, så kanskje er det derfor hun ikke ville være hos bestemor, men hos deg? Anonymous poster hash: f92aa...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #74 Skrevet 4. mai 2015 Hvis du kjører jenten hit og dit og underholder henne hele tiden, så kanskje er det derfor hun ikke ville være hos bestemor, men hos deg? Anonymous poster hash: f92aa...9ea Jeg tar jo bare ansvar slik foreldrene gjør.. Er det virkelig så feil at jeg vil frasi meg ansvar for ett barn som ikke er mitt eget for en gang skyll..? Jeg blir sjokkert. Er det noe annet så får vi beskjed om å holde oss unna, for det er foreldrenes barn.. Er det på denne måten så får vi(stemødre) beskjed om at det er like mye vårt ansvar som foreldrenes.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #75 Skrevet 4. mai 2015 Hvorfor må hun bli kjørt hit og dit, er det for langt ti å gå/sykle, og går det ikke buss? Ender det opp med at du blir sittende med ansvaret for henne, så gjør det klart at hun ikke kan forvente å bli kjørt noen steder og at hun får aktivisere seg selv. Vil hun ha middag, får hun være med på å lage den. Anonymous poster hash: cc3e7...f23
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #76 Skrevet 4. mai 2015 Hvorfor må hun bli kjørt hit og dit, er det for langt ti å gå/sykle, og går det ikke buss? Ender det opp med at du blir sittende med ansvaret for henne, så gjør det klart at hun ikke kan forvente å bli kjørt noen steder og at hun får aktivisere seg selv. Vil hun ha middag, får hun være med på å lage den. Anonymous poster hash: cc3e7...f23 Vi bor ett lite sted hvor avstandene kan være litt lange.. og kollektivtransport finnes ikke, annet enn skolebuss. Jo.. jeg kan jo velge å være ei drittkjerring i stedet for å "kaste" henne ut av eget hjem. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #77 Skrevet 4. mai 2015 Har jeg ikke lest en tråd her inne som setter frem akkurat samme problemstilling for ikke så altfor lenge siden. Der TS hadde akkurat samme problem med faren til barna, som TS i denne tråden har Uansett, jeg hadde synes dette var urimelig, først og fremst fordi jeg ikke ble spurt om det var greit, og ikke minst fordi det allerede finnes en annen barnevakt. Anonymous poster hash: 8b67f...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #78 Skrevet 4. mai 2015 Jenta har jo fått og forkastet alternativet: Å være hos bestemor. Da kan du fint la være å kjøre henne eller aktivisere henne, men gi henne klar besakjed på forhånd at denne helgen har du andre planer, de er å være hjemme med baby. Så da velger hun det hvis det er det hun velger. Anonymous poster hash: 3bdb8...0e0 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #79 Skrevet 4. mai 2015 Vi bor ett lite sted hvor avstandene kan være litt lange.. og kollektivtransport finnes ikke, annet enn skolebuss. Jo.. jeg kan jo velge å være ei drittkjerring i stedet for å "kaste" henne ut av eget hjem. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Da får hun ta en "hjemmehelg" da. Hun har sikkert leker hun kan leke med. Leke i hagen. Sykle litt rundt i gaten, osv. Anonymous poster hash: f92aa...9ea
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #80 Skrevet 4. mai 2015 Har jeg ikke lest en tråd her inne som setter frem akkurat samme problemstilling for ikke så altfor lenge siden. Der TS hadde akkurat samme problem med faren til barna, som TS i denne tråden har Uansett, jeg hadde synes dette var urimelig, først og fremst fordi jeg ikke ble spurt om det var greit, og ikke minst fordi det allerede finnes en annen barnevakt. Anonymous poster hash: 8b67f...ff6 Ja, det husker jeg også! Anonymous poster hash: f92aa...9ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå