Gå til innhold

En direkte sammenheng mellom kvinnekamp og synkende giftermålsrater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smak på ordet "kvinnefrigjøring". Hva er det kvinner skal frigjøres fra? Arbeid? Barn? Nei, det er mannen. Der er kjernen i feminismen, hat mot mannen. Derfor får du færre ekteskap jo flere kvinner som blir feminister, de lærer seg å hate menn og hater derfor også ekteskap. Ottar er jo et godt eksempel på hvor ekstremt feminister hater menn.

Anonymous poster hash: 95cd1...a53

Jeg er feminist, en liberal sådan. Jeg hater ikke menn, har troen på likestilling og ønsker å gifte meg med min kjære. Ikke skjær alle over en kam ;)

Kvinnefrigjøringen var for å sørge for at kvinner skulle ha en lik plass i samfunnet som menn, likelønn, muligheter til karriere, i det hele tatt ha muligheten til å velge selv hvordan sitt liv skal være og hva det skal inneholde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er feminist, en liberal sådan. Jeg hater ikke menn, har troen på likestilling og ønsker å gifte meg med min kjære. Ikke skjær alle over en kam ;)

Kvinnefrigjøringen var for å sørge for at kvinner skulle ha en lik plass i samfunnet som menn, likelønn, muligheter til karriere, i det hele tatt ha muligheten til å velge selv hvordan sitt liv skal være og hva det skal inneholde.

Men kvinner og menn har jo ikke en lik plass i samfunnet. Kvinner er bedrestilt.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologiske fordeler? Vi har da stort sett to armer, to ben og en nese akkurat som menn. Og det med medfølelse er da høyst individuelt. Vil tro mange menn får mer medfølelse av sine fruer, enn et fruene gjør av sine menn.

Man trenger muligens ikke jobb og status for å få seg familie, men man trenger det for å få hus og hjem....

Hva med den tingen som ligger litt under magen din da. Livmor er flaksehalsen i det reproduktive systemet. Det er slik kvinner opp gjennom historien har selektert menn som blir i lag med dem, som aksepterer å arbeide for dem osv. Ei kvinne vil nesten utelukkende ikke føde på mannen sin, det synes menn stort sett er ok. Kvinner blir født med å bli akseptert av det motsette kjønn, menn må oppnå noe.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den tingen som ligger litt under magen din da. Livmor er flaksehalsen i det reproduktive systemet. Det er slik kvinner opp gjennom historien har selektert menn som blir i lag med dem, som aksepterer å arbeide for dem osv. Ei kvinne vil nesten utelukkende ikke føde på mannen sin, det synes menn stort sett er ok. Kvinner blir født med å bli akseptert av det motsette kjønn, menn må oppnå noe.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Du glemmer noe...det er ikke bare fordeler med å ha vagina..

Med på kjøpet får du høyere risiko for å bli voldtatt/overgrep,som kan gi deg psykiske traumer,fødtsler er så farlige,at du kan dø av dem,selv i moderne tid,samtdig påføres du Extreme smerter og ofte stor angst,for smerter,og for om dette går bra eller ikke.Fysiske skader etter fødtsler....lista er lang-over alvorlige ulemper,helsemessig,for kvinners fysiske og psykiske helse.Tror du det er så lett å være lykkelig som kvinne???Med alle disse utfordringene og kravene-ingen menn har hjerne til å skjønne???Ingen menn ha empati heller....de klarer ikke å forestille seg,hva kvinner gjennomgår i sine liv...

Det er kjipt!

Dere menn får alt servert på et sølvfat....

Dere har det best.Innrøm det.

Jeg gidder ikke få barn-forde jeg har extrem fødtselsangst og angst for hvordan dette vil påvirke min fysiske og mentale helse..

Menn kan få barn-uten risiko.....

Anonymous poster hash: 5175a...37d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer noe...det er ikke bare fordeler med å ha vagina..

Med på kjøpet får du høyere risiko for å bli voldtatt/overgrep,som kan gi deg psykiske traumer,fødtsler er så farlige,at du kan dø av dem,selv i moderne tid,samtdig påføres du Extreme smerter og ofte stor angst,for smerter,og for om dette går bra eller ikke.Fysiske skader etter fødtsler....lista er lang-over alvorlige ulemper,helsemessig,for kvinners fysiske og psykiske helse.Tror du det er så lett å være lykkelig som kvinne???Med alle disse utfordringene og kravene-ingen menn har hjerne til å skjønne???Ingen menn ha empati heller....de klarer ikke å forestille seg,hva kvinner gjennomgår i sine liv...

Det er kjipt!

Dere menn får alt servert på et sølvfat....

Dere har det best.Innrøm det.

Jeg gidder ikke få barn-forde jeg har extrem fødtselsangst og angst for hvordan dette vil påvirke min fysiske og mentale helse..

Menn kan få barn-uten risiko.....

Anonymous poster hash: 5175a...37d

Har funnet ut,at jeg lever aller lykkeligst-uten mann.Selv om jeg er veldig glad i menn.Og har ingen problem med å skaffe meg en mann,hvis jeg vil ha.Jeg er jo attraktiv så : )

Hadde jeg inngått et forhold til en mann.Hadde jeg blitt presset til å føde barn også.Og jeg blir bare angstfull og syk av det.Og samfunnet tar ikke fødtselsangst alvorlig.Og kvinner blir ignorert og kollektivt presset til å føde naturlig.Selv om de ønsker KS selv.

Kvinner er UNDERTRYKTE.Og vi har ikke rett til å bestemme selv.

Da velger vi vekk-mann og barn : )

Jeg er overlykkelig-for at jeg kan velge å bo alene : )

Anonymous poster hash: 5175a...37d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut,at jeg lever aller lykkeligst-uten mann.Selv om jeg er veldig glad i menn.Og har ingen problem med å skaffe meg en mann,hvis jeg vil ha.Jeg er jo attraktiv så : )

Hadde jeg inngått et forhold til en mann.Hadde jeg blitt presset til å føde barn også.Og jeg blir bare angstfull og syk av det.Og samfunnet tar ikke fødtselsangst alvorlig.Og kvinner blir ignorert og kollektivt presset til å føde naturlig.Selv om de ønsker KS selv.

Kvinner er UNDERTRYKTE.Og vi har ikke rett til å bestemme selv.

Da velger vi vekk-mann og barn : )

Jeg er overlykkelig-for at jeg kan velge å bo alene : )

Anonymous poster hash: 5175a...37d

Ville ikke hatt en mann,oms jeg fikk en million i betaling for det : ) Penger er ikke alt.

Anonymous poster hash: 5175a...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke hatt en mann,oms jeg fikk en million i betaling for det : ) Penger er ikke alt.

Anonymous poster hash: 5175a...37d

Syns mange ganger synd på gifte kvinner med barn....

Tenk på all den " plikt-sexen" de må ha??? Ikke så lett,med et kanskje ødelagt underliv etter flere fødtsler????Smerter etter arrvev og sting...?

Jeg er overlykkelig for at jeg slipper pliktsex.Når jeg har sex-gjør jeg det,forde jeg vil det selv,og nyter det : ) Ikke pga mas og press fra en ektemann...som tror han har rett på kroppen din-når det passer han.Dette er jo misbruk...i mine øyne...ikke god sex for kvinnen.

Som FRI kvinne.Har jeg bare od sex : ) Syns jeg har det topp : )

Anonymous poster hash: 5175a...37d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sant at kvinner blir født med biologiske fordeler? Det blir de. Samt at de får mer medfølelse og derfor får evig med ekstrahjelp og fordeler i samfunnet. Eks. jenteskolen ol. Samtidig med at de ikke trenger jobb eller status for å oppnå å få familie osv. Anonymous poster hash: d37da...a4a

Nei, det er ikke sant.

Biologisk har ikke kvinner noen fortrinn. De har derimot en mengde ulemper.

Anonymous poster hash: b6d30...f43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mange ganger synd på gifte kvinner med barn....

Tenk på all den " plikt-sexen" de må ha??? Ikke så lett,med et kanskje ødelagt underliv etter flere fødtsler????Smerter etter arrvev og sting...?

Jeg er overlykkelig for at jeg slipper pliktsex.Når jeg har sex-gjør jeg det,forde jeg vil det selv,og nyter det : ) Ikke pga mas og press fra en ektemann...som tror han har rett på kroppen din-når det passer han.Dette er jo misbruk...i mine øyne...ikke god sex for kvinnen.

Som FRI kvinne.Har jeg bare od sex : ) Syns jeg har det topp : )

Anonymous poster hash: 5175a...37d

Du slipper faktisk å føle enorm smerte i dag fordi du får ulike former for smertestillende. Det var nok ille før, men selv uten smertestillende fødte jo kvinner i de dager mange flere barn enn i dag. Det gikk jo fint og de greide seg i stor grad bra. Det var selvsagt en del komplikasjoner og fødsler som resulterte i dødsfall. Det var derimot unntak, ikke norm. Mor mi har sagt at det ikke var så ille under selve fødselen, men det var ganske vondt i begynnelsen. Kanskje hun bare hadde hofter for det.

Men i dag er det et så godt helsevesen at kvinner greier seg mye bedre både før, etter og under fødsel.

Når det gjelder voldtekt og overgrep, er det jo faktisk ikke noe mange menn gjør. Om det er mange som opplever det er det i alle fall av de samme personene. Bedre å finne seg en skikkelig mann da.

Kvinner er jo heller ikke alene med graviditet og fødsel. De er jo to om hendelsen.

Til sammen tror jeg uten tvil at det er best å bli født med fordelene av å være kvinner, selv om de må føde ol.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sant.

Biologisk har ikke kvinner noen fortrinn. De har derimot en mengde ulemper.

Anonymous poster hash: b6d30...f43

Ja vi har så masse biologiske ulemper-at det er ren idioti å gifte seg.Hvis man er kvinne : )

Veldig enig.Dette har ingenting med feminisme og mannshat å gjøre.Det er ren biologi...

Kvinner møter ingen empati eller medfølelse,når det gjelder typiske kvinneproblemer.

Så det er bare tull,at det blir tatt hensyn til kvinner.

Jeg tror menn behandles mye mer humant....og får mer empati - enn kvinner.

Kvinner har jo ikke følelser...sån behandles kvinner.Mange blir unødvendig syk av dette....

Anonymous poster hash: 5175a...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har så masse biologiske ulemper-at det er ren idioti å gifte seg.Hvis man er kvinne : )

Veldig enig.Dette har ingenting med feminisme og mannshat å gjøre.Det er ren biologi...

Kvinner møter ingen empati eller medfølelse,når det gjelder typiske kvinneproblemer.

Så det er bare tull,at det blir tatt hensyn til kvinner.

Jeg tror menn behandles mye mer humant....og får mer empati - enn kvinner.

Kvinner har jo ikke følelser...sån behandles kvinner.Mange blir unødvendig syk av dette....

Anonymous poster hash: 5175a...37d

For noe tull. De fleste kvinner har en mann som står ved deres side både før, under og etter graviditet.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. De fleste kvinner har en mann som står ved deres side både før, under og etter graviditet.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Skrev hun om graviditet?

Anonymous poster hash: 38df8...ac4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sant.

Biologisk har ikke kvinner noen fortrinn. De har derimot en mengde ulemper.

Anonymous poster hash: b6d30...f43

Jo, som sagt er kvinner flaskehalsen i for skapelsen av avkom. Klart det gjør at de kan kreve noe tilbake. Dette skjer hver eneste dag ved at menn aksepterer at ei kvinne uten penger, status eller noe annet blir i lag med han, og deler alt han har med henne. Noe slikt skjer ikke omvendt. Det er slik at det har pågått et valg av menn, og deres seksualitet i tusenvis av år. Menn som er trofaste, som er villig til å gi og gi, og beskytter er majoriteten av menn i dag.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev hun om graviditet?

Anonymous poster hash: 38df8...ac4

Det er det hun skriver om. At menn ikke har empati ol. med kvinner. Det har de så absolutt. For menn i Norge er veldig støttende under graviditet og når det gjelder barn generelt. Koner blir støttet godt i de fleste familier.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. De fleste kvinner har en mann som står ved deres side både før, under og etter graviditet.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Ja-men denne mannen tar ikke smertene,angsten,panikken for alt som kan gå galt,helseplagene med kroppen,etterpå.Det er kvinnen som må betale prisen med masse ubehag og problemer-for å gi menn barn.

Ofte er en mann,mer til belastning enn hjelp.For dere er jo en som forenter å " bruke" kroppen vår også.

Og tror du det er behagelig hvis vi er psykisk syk av angst,har smerter eller problemer med underlivet???Så skal en mann mase seg til sex-oppi dette marerittet.Fysj...kvinner har det tungt.Er nesten bedre å bære frem barn-uten noen mann,som maser og krever og stiller krav til at oss.

Så har du fokuset på skjønnhet og vekt....helt umulig å tilfredsstille alle krav-kvinner møter...

Anonymous poster hash: 5175a...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-men denne mannen tar ikke smertene,angsten,panikken for alt som kan gå galt,helseplagene med kroppen,etterpå.Det er kvinnen som må betale prisen med masse ubehag og problemer-for å gi menn barn.

Ofte er en mann,mer til belastning enn hjelp.For dere er jo en som forenter å " bruke" kroppen vår også.

Og tror du det er behagelig hvis vi er psykisk syk av angst,har smerter eller problemer med underlivet???Så skal en mann mase seg til sex-oppi dette marerittet.Fysj...kvinner har det tungt.Er nesten bedre å bære frem barn-uten noen mann,som maser og krever og stiller krav til at oss.

Så har du fokuset på skjønnhet og vekt....helt umulig å tilfredsstille alle krav-kvinner møter...

Anonymous poster hash: 5175a...37d

Du overdriver nå. Fødsler går nesten alltid bra her i Norge. Gode metoder for å hindre smerte under fødsel og for operasjon om det skulle skje noe feil. Det er ingen grunn til å være så redd og angstfull. Om det for øvrig har skjedd noe galt med en er det helt normalt å slite med psyken etter det. Det er ikke noe galt med en for det, en må bare ringe til legen og prate med en psykolog. Eller med venner og familie. For øvrig kan det jo være til støtte å ha en mann til det.

Tror ikke du at kvinner kan like å ha sex? Det er da ikke så ille at mannen maser om at de skal ha sex heller. En mann er nå stort sett mer til hjelp enn en byrde når det kommer til graviditet og fødsel, og i alle fall etter.

At det er så strengt med skjønnhet og vekt hos vanlige menn tror jeg ikke.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Færre og færre personer i Norge blir gifte, blir samboere eller får barn. Hvordan kan dette ha seg? Jo, jeg mener å ha funnet et par hypoteser på dette. Den første er helt enkelt. Kvinnekamp ødelegger menns syn på kvinner og gjør at de ser på giftermål og samliv som mindre attraktivt. Det skaper et dårlig bilde av kvinner. Ikke bare det, men det er ofte verken rettferdig eller rimelig. Samtidig som at disse aktivistene som får gjennom sakene sine faktisk ødelegger selvtilliten og pågangsmotet til gutter og unge menn.Kvinnesaksaktivistene ser ikke sine egne fordeler heller. En annen ting som skjer er at kvinnekamp direkte ødelegger for gutter, unge menn og arbeiderklasse menn, gjennom å gi fordeler til kvinner på deres bekostning. Som vi alle vet blir kvinner tiltrukket av penger, status, utdanning osv. Alt som kvinnesaksaktivister så sårt ønsker at kvinner skal få på bekostning av gutter og unge menn. Lite forstår de at ingen menn blir tiltrukket av kvinner på grunn av disse egenskapene. Så alt som er skjedd er at vi har fått flere dårligere stilte menn, uten utdanning og som generelt sett av den grunnen ikke er tiltrekkende for kvinner. Også fordi disse egenskapene som jeg har nevnt faktisk er relativt i forhold seg selv og andre. Det er for øvrig ingen ting galt med å bli tiltrukket av slike egenskaper. Det er bare slik det er, akkurat som menn er mer kyniske med utseende. Der har du altså mulige grunner til at færre går sammen i par eller gifter seg. Hva tenker du om dette? Lag din egen statistikk og undersøk giftermålsraten gjennom de siste 50 årene her: https://www.ssb.no/statistikkbanken/selecttable/hovedtabellHjem.asp?KortNavnWeb=ekteskap&CMSSubjectArea=befolkning&checked=true Fra http://fjellooy.blogg.no/ Tror dere at dette stemmer? Har kvinnekampen gjort at færre går i par og får barn? Anonymous poster hash: d37da...a4a

Du glemmer noen punkter/hypoteser.

1.) kvinner har selv rett til å bestemme hvem de skal gifte seg med og når,det er ikke lenger familien som tar dette valget.

2.) kvinner ser verdien i å gjøre andre ting enn å varte opp en lat mann hele livet, de skaffer seg utdannelse,jobb og reiser istedenfor å måtte be på sine knær om å få en ny kjole av mannen.

3.) kvinner kommer seg fortere ut av voldelige ekteskap og andre dårlige ekteskap, de kan velge selv hva de vil gjøre med livet og trenger ikke å være med en mann som slår eller er utro.

4.) mange menn er late, man hører det ofte,at mannen bare ligger og drar seg på sofaen og ser fotball eller sitter foran PC og spiller WoW, dette er jo såklart ikke særlig attraktivt.

Hadde menn behandlet kvinner bra tidligere så hadde kvinner ØNSKET å være gift, men siden menn behandlet dama som en personlig hushjelp og sexdukke så er det mange som kvier seg for dette, men pr idag så har man sin frihet og finner en passende mann, og når han da viser sitt sanne jeg så kan man gå videre,må er ikke tvunget til å bli.

Personlig tror jeg mange ekteskap går i oppløsning pga "ingenting"men også pga aggressive og voldelige menn samt utroskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten,den bloggen du linket til, det er jo bare enda en hvit fyr med masse privilegium som ikke vil at andre skal ha det samme,typisk sånne menn som er imot kvinner(neeeida,vi er imot feminisme ikke kvinner altså,vi bare liker ikke at dere har rettigheter!) Sånne folk mæler om det samme om og om igjen, der kvinner og innvandrere har skylda for alt, jeg beklager at jeg skrev i denne tråden,skulle ha sjekket bloggen først for å forstå at dette var bare enda en rasist-misogynist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer noen punkter/hypoteser.

1.) kvinner har selv rett til å bestemme hvem de skal gifte seg med og når,det er ikke lenger familien som tar dette valget.

2.) kvinner ser verdien i å gjøre andre ting enn å varte opp en lat mann hele livet, de skaffer seg utdannelse,jobb og reiser istedenfor å måtte be på sine knær om å få en ny kjole av mannen.

3.) kvinner kommer seg fortere ut av voldelige ekteskap og andre dårlige ekteskap, de kan velge selv hva de vil gjøre med livet og trenger ikke å være med en mann som slår eller er utro.

4.) mange menn er late, man hører det ofte,at mannen bare ligger og drar seg på sofaen og ser fotball eller sitter foran PC og spiller WoW, dette er jo såklart ikke særlig attraktivt.

Hadde menn behandlet kvinner bra tidligere så hadde kvinner ØNSKET å være gift, men siden menn behandlet dama som en personlig hushjelp og sexdukke så er det mange som kvier seg for dette, men pr idag så har man sin frihet og finner en passende mann, og når han da viser sitt sanne jeg så kan man gå videre,må er ikke tvunget til å bli.

Personlig tror jeg mange ekteskap går i oppløsning pga "ingenting"men også pga aggressive og voldelige menn samt utroskap.

Kvinner har blitt vartet opp av mannen like mye som hun vartet opp dem. Tenk på alle pengene de fikk. I dag hjelper de fleste menn med husarbeidet. Hva er poenget med å reise rundt alle hauger og berg? Alle ønsker i alle fall god jobb og utdanning, forskjellen er at menn trenger det, kvinner gjør det ikke. De kan leve godt uansett og få en familie. De færreste ekteskap er voldtelige og de færreste er offer for alvorlige overgrep.

Kanskje dere kan ta tak i disse mennene som spiller wow og lignende? Det må da være bedre det enn å gå gjennom livet alene vil jeg tro.

Jeg tror også at mye av det ligger i at kvinner blir tiltrukket av status, penger, utdanning, at en er bereist og ligende. Noe som igjen er relativt i forhold til seg selv. Mens kvinner blir ikke tiltrekkende pga dette.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten,den bloggen du linket til, det er jo bare enda en hvit fyr med masse privilegium som ikke vil at andre skal ha det samme,typisk sånne menn som er imot kvinner(neeeida,vi er imot feminisme ikke kvinner altså,vi bare liker ikke at dere har rettigheter!) Sånne folk mæler om det samme om og om igjen, der kvinner og innvandrere har skylda for alt, jeg beklager at jeg skrev i denne tråden,skulle ha sjekket bloggen først for å forstå at dette var bare enda en rasist-misogynist.

Det er min blogg. Hvordan er inholdet rasistisk eller misogenistisk. Er for øvrig en arbeiderklasse mann så fryktelig priviligert? Er man priviligert på grunn av hudfargen sin og nå eller situasjonen man er i? Dette er logiske brister jeg ikke forstår meg på.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...