Gå til innhold

En direkte sammenheng mellom kvinnekamp og synkende giftermålsrater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En evinnelig hjelp, særbehandling, kvotering, kjønnspoeng, holdningskampanjer osv. Mens huttene blir ignorert eller direkte arbeidet mot.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Aldri fått hjelp. Jeg søkte skole, og kom inn på mitt tredjevalg. Aldri fått særbehandling, vi jentene hadde akkurat samme lærere og prøver som gutta. Aldri blitt kvotert inn i noe, jeg hadde nær sagt "dessverre" når jeg ser på enkelte av de menn som sitter i ledende stillinger som jeg kjenner til. (Men ville oppfattet kvotering som mistillit så egentlig er jeg glad for det. ) Holdningskampanjer var så vidt oppfunnet da jeg startet å studere. Det var nok med på å få meg til å velge litt utradisjonelt, men var nå mest tilfeldigheter som "lurte" meg inn i ingeniøryrket.

Lurer også på hvor denne hjelpen og særbehandlingen befinner seg hen? Vet at kvotering kan forekomme, men da kvoteres det mellom kandidater some ellers betegnes som å være like dyktige. Og det kvoteres begge veier, så en mann kan gjerne bli kvotert inn i et kvinnedominert yrke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jean Valjean

Utdyp deg, det er aldri en bra ting at færre gifter seg.

Tåpelig utsagn.

Det som er tåpelig er mennesker som gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke konkret. Jeg har aldri fått noe mer hjelp enn mine brødre, særbehandling?, aldri blitt kvotert noe sted, aldri fått noen kjønnspoeng på mine studier. Holdningskampanjer har det vel vært, men jeg har ikke valgt 'utradisjonelt' eller i det hele tatt valgt høyere utdannelse på bakgrunn av det. Jeg kan heller ikke se at mine brødre og venner har blitt ignorert eller direkte arbeidet mot. Igjen, konkret, hva består den evinnelige hjelpen i som gutter ikke får?

Jenteskolen, den er skapt for jenter. Foreldre nekter å gi sårt tiltrengt oppdragelse til guttunge slik at de ikke er stygge mot andre og arbeider hardere. Selv om du ikke har fått kjønnspoeng og blitt kvotert gjennomsyrer slikt samfunnet. Kvinner får mer medfølelse og folk bryr seg mer om dem. Jenter får høre at det er bra at de har suksess, mens gutter får høre at det er negativt fordi at de får et godt liv er negativt for kvinner. Det er de som er berettiget gode stillinger og liv. Selv om kvinner er født med kapital i form av kroppen sin og livmor, som flaskehalsen i det reproduktive systemet og alle fordelene som er komt med det. Gjennom tusenårig seleksjon av menn og perfeksjonering av måter å få mest ut av mannen, har det skapt noe lignende hunder som springer rundt og skal være kvinners hjelpere, arbeidere og tilretteleggere. Damer ser ikke sine egne fordeler og ikke en gang bevis biter på dem.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått hjelp. Jeg søkte skole, og kom inn på mitt tredjevalg. Aldri fått særbehandling, vi jentene hadde akkurat samme lærere og prøver som gutta. Aldri blitt kvotert inn i noe, jeg hadde nær sagt "dessverre" når jeg ser på enkelte av de menn som sitter i ledende stillinger som jeg kjenner til. (Men ville oppfattet kvotering som mistillit så egentlig er jeg glad for det. ) Holdningskampanjer var så vidt oppfunnet da jeg startet å studere. Det var nok med på å få meg til å velge litt utradisjonelt, men var nå mest tilfeldigheter som "lurte" meg inn i ingeniøryrket.

Lurer også på hvor denne hjelpen og særbehandlingen befinner seg hen? Vet at kvotering kan forekomme, men da kvoteres det mellom kandidater some ellers betegnes som å være like dyktige. Og det kvoteres begge veier, så en mann kan gjerne bli kvotert inn i et kvinnedominert yrke.

Les ovenfor.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ovenfor.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Jeg leser og mesteparten er ren bullshit.

Skolen ble skapt for gutter, og med menn som lærere. Likevel fikk kvinnene etterhvert skolegang og klarte seg godt, kanskje nettopp fordi den var skapt for gutter. Kvinnene ville vise at de også kunne, så snart de fikk muligheten.

Om foreldre oppdrar sine sønner "feil" så vokser det stadig opp nye menn som kan rette på den saken for kommende generasjoner. For øvrig burde gutter selv skjønne at utdannelse er en viktig del av livet. I andre land skjønner de det, -hvorfor ikke her?

Vis meg den gutten som ikke får positiv tilbakemelding når han gjør det bra på skolen og/eller idrettsbanen. Eller på hviken som helst arena, for den del. Suksess avler ros, enten det er for gutter eller jenter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tåpelig er mennesker som gifter seg.

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 38df8...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenteskolen, den er skapt for jenter. Foreldre nekter å gi sårt tiltrengt oppdragelse til guttunge slik at de ikke er stygge mot andre og arbeider hardere. Selv om du ikke har fått kjønnspoeng og blitt kvotert gjennomsyrer slikt samfunnet. Kvinner får mer medfølelse og folk bryr seg mer om dem. Jenter får høre at det er bra at de har suksess, mens gutter får høre at det er negativt fordi at de får et godt liv er negativt for kvinner. Det er de som er berettiget gode stillinger og liv. Selv om kvinner er født med kapital i form av kroppen sin og livmor, som flaskehalsen i det reproduktive systemet og alle fordelene som er komt med det. Gjennom tusenårig seleksjon av menn og perfeksjonering av måter å få mest ut av mannen, har det skapt noe lignende hunder som springer rundt og skal være kvinners hjelpere, arbeidere og tilretteleggere. Damer ser ikke sine egne fordeler og ikke en gang bevis biter på dem.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Er misunnelig på brødrene mine sin oppdragelse jeg, de tar i dag stor plass med rak rygg og har gode jobber mens jeg sliter med flink pike syndromet selv etter år i psykologstolen, får meg ikke jobb og blir mye overkjørt. Ser det meste av dette ble formet i barn og ungdomsårene av både primær og sekundærfamilien hvor de fikk herje rundt mens jeg skulle ta meg sammen og tenke på hvordan jeg fremstod.

Anonymous poster hash: ee9bc...969

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og mesteparten er ren bullshit.

Skolen ble skapt for gutter, og med menn som lærere. Likevel fikk kvinnene etterhvert skolegang og klarte seg godt, kanskje nettopp fordi den var skapt for gutter. Kvinnene ville vise at de også kunne, så snart de fikk muligheten.

Om foreldre oppdrar sine sønner "feil" så vokser det stadig opp nye menn som kan rette på den saken for kommende generasjoner. For øvrig burde gutter selv skjønne at utdannelse er en viktig del av livet. I andre land skjønner de det, -hvorfor ikke her?

Vis meg den gutten som ikke får positiv tilbakemelding når han gjør det bra på skolen og/eller idrettsbanen. Eller på hviken som helst arena, for den del. Suksess avler ros, enten det er for gutter eller jenter.

Her ser du et av problemene, mødrene deres tror det at guttene selv forstår at de skal gjøre det bra på skolen. Nei, de er ikke smarte. Det er foreldre som få forklare guttungene dette, ikke barnet selv. Det er de voksnes ansvar at guttene tar utdanning.

Om guttene tar mer utdanning i utlandet skyldes dette at foreldrene er bedre enn her i Norge.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er misunnelig på brødrene mine sin oppdragelse jeg, de tar i dag stor plass med rak rygg og har gode jobber mens jeg sliter med flink pike syndromet selv etter år i psykologstolen, får meg ikke jobb og blir mye overkjørt. Ser det meste av dette ble formet i barn og ungdomsårene av både primær og sekundærfamilien hvor de fikk herje rundt mens jeg skulle ta meg sammen og tenke på hvordan jeg fremstod.

Anonymous poster hash: ee9bc...969

Det er trist å høre. Men du har jo likevel sjansen til å bli både gift og få et godt liv. De fleste menn vil likevel ha deg selv om du ikke har god jobb og slikt. Det er det som er forskjellen her, jenter trenger egentlig ikke å bekymre seg så mye. Alt de trenger å gjøre er egentlig å unngå å bli gravid, så går alt bra.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak på ordet "kvinnefrigjøring". Hva er det kvinner skal frigjøres fra? Arbeid? Barn? Nei, det er mannen. Der er kjernen i feminismen, hat mot mannen. Derfor får du færre ekteskap jo flere kvinner som blir feminister, de lærer seg å hate menn og hater derfor også ekteskap. Ottar er jo et godt eksempel på hvor ekstremt feminister hater menn.



Anonymous poster hash: 95cd1...a53
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du et av problemene, mødrene deres tror det at guttene selv forstår at de skal gjøre det bra på skolen. Nei, de er ikke smarte. Det er foreldre som få forklare guttungene dette, ikke barnet selv. Det er de voksnes ansvar at guttene tar utdanning. Om guttene tar mer utdanning i utlandet skyldes dette at foreldrene er bedre enn her i Norge. Anonymous poster hash: d37da...a4a

Det er trist å høre. Men du har jo likevel sjansen til å bli både gift og få et godt liv. De fleste menn vil likevel ha deg selv om du ikke har god jobb og slikt. Det er det som er forskjellen her, jenter trenger egentlig ikke å bekymre seg så mye. Alt de trenger å gjøre er egentlig å unngå å bli gravid, så går alt bra. Anonymous poster hash: d37da...a4a

Smak på ordet "kvinnefrigjøring". Hva er det kvinner skal frigjøres fra? Arbeid? Barn? Nei, det er mannen. Der er kjernen i feminismen, hat mot mannen. Derfor får du færre ekteskap jo flere kvinner som blir feminister, de lærer seg å hate menn og hater derfor også ekteskap. Ottar er jo et godt eksempel på hvor ekstremt feminister hater menn. Anonymous poster hash: 95cd1...a53

For noe barnslig pjatt!

Dere høres ut som bortskjemte guttunger som ikke har giddet å orientere dere om verden. Argumenter nå i hvert fall ut fra samme virkelighet som resten av oss, er dere snille.

Ja, det gjelder deg også, Halvorsen!

Anonymous poster hash: b6d30...f43

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færre og færre personer i Norge blir gifte, blir samboere eller får barn. Hvordan kan dette ha seg? Jo, jeg mener å ha funnet et par hypoteser på dette.

Den første er helt enkelt. Kvinnekamp ødelegger menns syn på kvinner og gjør at de ser på giftermål og samliv som mindre attraktivt. Det skaper et dårlig bilde av kvinner. Ikke bare det, men det er ofte verken rettferdig eller rimelig. Samtidig som at disse aktivistene som får gjennom sakene sine faktisk ødelegger selvtilliten og pågangsmotet til gutter og unge menn.Kvinnesaksaktivistene ser ikke sine egne fordeler heller.

En annen ting som skjer er at kvinnekamp direkte ødelegger for gutter, unge menn og arbeiderklasse menn, gjennom å gi fordeler til kvinner på deres bekostning. Som vi alle vet blir kvinner tiltrukket av penger, status, utdanning osv. Alt som kvinnesaksaktivister så sårt ønsker at kvinner skal få på bekostning av gutter og unge menn. Lite forstår de at ingen menn blir tiltrukket av kvinner på grunn av disse egenskapene. Så alt som er skjedd er at vi har fått flere dårligere stilte menn, uten utdanning og som generelt sett av den grunnen ikke er tiltrekkende for kvinner. Også fordi disse egenskapene som jeg har nevnt faktisk er relativt i forhold seg selv og andre.

Det er for øvrig ingen ting galt med å bli tiltrukket av slike egenskaper. Det er bare slik det er, akkurat som menn er mer kyniske med utseende.

Der har du altså mulige grunner til at færre går sammen i par eller gifter seg. Hva tenker du om dette?

Lag din egen statistikk og undersøk giftermålsraten gjennom de siste 50 årene her: https://www.ssb.no/statistikkbanken/selecttable/hovedtabellHjem.asp?KortNavnWeb=ekteskap&CMSSubjectArea=befolkning&checked=true

Fra http://fjellooy.blogg.no/

Tror dere at dette stemmer? Har kvinnekampen gjort at færre går i par og får barn?

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Jeg er opptatt av kvinnekamp og kvinners rettigheter.Likevell forelsket jeg meg i en mann uten penger og utdannelse,og med to løsunger og masse gjeld...Enda jeg har sjangs på rike høyt utdannede menn.Så lot jeg følelsene styre.

Hvordan kan det ha seg?Det er ikke penger eller makt, kvinner vil ha.Men friheten til å gifte seg av kjærlighet,god helse,og et liv uten angst og redsler,overgrep,tvang og vold.Forde man er undertrykt som kvinne.Og alle vet at kvinner er mer utsatt for div. vold og overgrep-enn menn.Og utsatt for mer tvang enn menn er.På mange områder i livet...mye press på kvinner.Menn slipper billig unna...

Tror dere har det lettere enn kvinner.Dere klarer bare ikke å se det selv.

Dette er saker jeg som kvinne-vil kjempe for.

Penger gir jeg fan i -så lenge man blir behandlet som et menneske med følelser.

Anonymous poster hash: 5175a...37d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smak på ordet "kvinnefrigjøring". Hva er det kvinner skal frigjøres fra? Arbeid? Barn? Nei, det er mannen. Der er kjernen i feminismen, hat mot mannen. Derfor får du færre ekteskap jo flere kvinner som blir feminister, de lærer seg å hate menn og hater derfor også ekteskap. Ottar er jo et godt eksempel på hvor ekstremt feminister hater menn.

Anonymous poster hash: 95cd1...a53

Du har misforstått.Tror ingen kvinner hater menn.Men begrensningene og belastningene fysisk og psykisk-på kvinnen,i et ekteskap.

I et ekteskap får mannen servert alt på et sølvfat-AV kvinnen.

Kvinnen er alltid den,som må betale prisen med tapt frihet,tapt helse,ingen fritid,mest bare arbeid både innen jobb,og hjemme.Mens menn legger seg på sofaen etter jobb-er det sjelden en kvinne kan gjøre det samme....

Nei du har misforstått.Hvis noen av kvinners byrder blir lettere å bære her i livet-er det kanskje flere kvinner som orker å gifte seg og få barn...Bruk intelligensen nå...

Har aldri møtt en kvinne som hater menn.Men jeg har møtt mange kvinner-som er redd menn....

Ikke døm så fort.

Anonymous poster hash: 5175a...37d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av kvinnekamp og kvinners rettigheter.Likevell forelsket jeg meg i en mann uten penger og utdannelse,og med to løsunger og masse gjeld...Enda jeg har sjangs på rike høyt utdannede menn.Så lot jeg følelsene styre.

Hvordan kan det ha seg?Det er ikke penger eller makt, kvinner vil ha.Men friheten til å gifte seg av kjærlighet,god helse,og et liv uten angst og redsler,overgrep,tvang og vold.Forde man er undertrykt som kvinne.Og alle vet at kvinner er mer utsatt for div. vold og overgrep-enn menn.Og utsatt for mer tvang enn menn er.På mange områder i livet...mye press på kvinner.Menn slipper billig unna...

Tror dere har det lettere enn kvinner.Dere klarer bare ikke å se det selv.

Dette er saker jeg som kvinne-vil kjempe for.

Penger gir jeg fan i -så lenge man blir behandlet som et menneske med følelser.

Anonymous poster hash: 5175a...37d

Det at han hadde løsunger er et eksempel på at han på en eller annen grunn bare preg av status.

Du er ikke undertrykt som kvinne. Menn er mer utsett for vold og drap enn kvinner. Kvinner har i gjennomsnitt bedre liv.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har misforstått.Tror ingen kvinner hater menn.Men begrensningene og belastningene fysisk og psykisk-på kvinnen,i et ekteskap.

I et ekteskap får mannen servert alt på et sølvfat-AV kvinnen.

Kvinnen er alltid den,som må betale prisen med tapt frihet,tapt helse,ingen fritid,mest bare arbeid både innen jobb,og hjemme.Mens menn legger seg på sofaen etter jobb-er det sjelden en kvinne kan gjøre det samme....

Nei du har misforstått.Hvis noen av kvinners byrder blir lettere å bære her i livet-er det kanskje flere kvinner som orker å gifte seg og få barn...Bruk intelligensen nå...

Har aldri møtt en kvinne som hater menn.Men jeg har møtt mange kvinner-som er redd menn....

Ikke døm så fort.

Anonymous poster hash: 5175a...37d

For noe nonens.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe barnslig pjatt!

Dere høres ut som bortskjemte guttunger som ikke har giddet å orientere dere om verden. Argumenter nå i hvert fall ut fra samme virkelighet som resten av oss, er dere snille.

Ja, det gjelder deg også, Halvorsen!

Anonymous poster hash: b6d30...f43

Er det ikke sant at kvinner blir født med biologiske fordeler? Det blir de. Samt at de får mer medfølelse og derfor får evig med ekstrahjelp og fordeler i samfunnet. Eks. jenteskolen ol. Samtidig med at de ikke trenger jobb eller status for å oppnå å få familie osv.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sant at kvinner blir født med biologiske fordeler? Det blir de. Samt at de får mer medfølelse og derfor får evig med ekstrahjelp og fordeler i samfunnet. Eks. jenteskolen ol. Samtidig med at de ikke trenger jobb eller status for å oppnå å få familie osv.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Jenteskolen?

Anonymous poster hash: 38df8...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sant at kvinner blir født med biologiske fordeler? Det blir de. Samt at de får mer medfølelse og derfor får evig med ekstrahjelp og fordeler i samfunnet. Eks. jenteskolen ol. Samtidig med at de ikke trenger jobb eller status for å oppnå å få familie osv.

Anonymous poster hash: d37da...a4a

Biologiske fordeler? Vi har da stort sett to armer, to ben og en nese akkurat som menn. Og det med medfølelse er da høyst individuelt. Vil tro mange menn får mer medfølelse av sine fruer, enn et fruene gjør av sine menn.

Man trenger muligens ikke jobb og status for å få seg familie, men man trenger det for å få hus og hjem....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...