Ms.Sommerfugl Skrevet 30. april 2015 #161 Skrevet 30. april 2015 (endret) herlig fred, tror du misforstår. ER man for tilgjengelig mister de interessen, så enkelt er det. Handler ikke om spill og playere, det er sånn det er. Er du for på mister de interessen. Ut ifra hva du skriver så virker det som du føler deg truffet. Anonymous poster hash: ca4f9...bef Tull! Å holde tilbake, er ikke det samme som spill. Jiiises. Skjønner godt at mange aldri finner noen, da de gjerne har sex på første date og klager på mindre evt ingen kontakt etterpå. Mange gir for mye med en gang, forteller nærmest sin livshistorie med en gang. Tålmodighet, er noe som komer godt med. Bruk TID. Anonymous poster hash: 5ed4f...f1d Det er en forskjell på å vise interesse og sende 10 meldinger rett etter hverandre, det forstår begge kjønn. Det som mange oppfatter som spilling, er når jenta må gjøre "sånn og sånn" for å kapre en mann. Som jeg har nevnt tidligere, så hadde jeg sex med kjæresten min på 1. date og det er snart ett år siden. Han så ikke på meg som "ikke-kjæreste materiale" av den grunn. Både han og jeg har et relativt avslappet forhold til sex, og mener at mange gjør det om til en big deal. Ja, sex er intimt, men det er også morsomt og uforpliktende! Man kan slippe seg løs og nyte. Hvorfor holde igjen den følelsen? Jeg har aldri lagt skjul på mine følelser ovenfor kjæresten. Jeg kan fint "mase" uten at han syns det er klengete eller masete, han syns faktisk det er søtt fordi han liker at jeg viser interesse. Selvfølgelig er det i moderate mengder, jeg spammer ikke innboksen hans heller. Når det er sagt, så vil jeg presisere at det er en STOR forskjell på "gutt" og "mann". En mann vil gjerne vite om jenta er interessert, og det får han pokker meg ikke vite om hun er redd for å sende melding først! Endret 30. april 2015 av Ms.Sommerfugl 3
Nettinettet Skrevet 30. april 2015 #162 Skrevet 30. april 2015 OK, da skjønner jeg bakgrunnen for dem, men de fremstår fremdeles som passiv-aggressive og bitre. Det handler om skrivekunst/retorikk og hva som står mellom linjene. Eller om hva man leser mellom linjene eller ikke leser mellom linjene. At du leser det som du gjør har jo med hvordan du tenker og oppfatter ting. Vi oppfatter alle ting forskjellig og hvordan noe leser noe kan vi ikke ta ansvar for. Det vi kan ta ansvar for er hva vi skriver og hvorfor. Er TS bitter og sur og grinete bør hun ikke skrive i det hele tatt. Og det har hun jo ikke gjort heller og det synes jeg var klokt av henne. En stor del av jobben min er å analysere meldinger for andre. Altså de forteller meg hva som står og hvordan de oppfatter det og tenker om det. Nesten hver gang har de lagt alt for mye i det som står eller lest mellom linjene og skaper dermed problemer for seg selv. Folk må bli flinkere til å ikke tolke alt slik de tror det kan være, men bare lese det som faktisk står. Tror man noe annet kan man bare stille spørsmålet -Du? Hva mente du egentlig med den meldingen du sendte nå? Så får man som regel svar
Nettinettet Skrevet 30. april 2015 #163 Skrevet 30. april 2015 herlig fred, tror du misforstår. ER man for tilgjengelig mister de interessen, så enkelt er det. Handler ikke om spill og playere, det er sånn det er. Er du for på mister de interessen. Ut ifra hva du skriver så virker det som du føler deg truffet. Anonymous poster hash: ca4f9...bef Dette er faktisk feil. Det handler ikke om at man er tilgjenngelig eller for på, det handler om hvordan man er det og hva slags verdi man viser at man har utenom. Har du ikke et liv så er du ikke attraktiv for ganske mange. Later du som om du har et liv (og dermed ikke er tilgjenngelig alltid) så vil du holde han varm en liten periode, men han vil jo finne ut at du ikke har ditt eget liv og dermed miste interessen når han ser hvem du egentlig er. Derfor MÅ dere slutte å spille spill og trikse for å opprettholde interesse, men heller skape dere en personlighet og en livstil som faktisk gjør at dere er tiltrekkende som partner helt naturlig.
Cuntzilla Skrevet 30. april 2015 #164 Skrevet 30. april 2015 Eller om hva man leser mellom linjene eller ikke leser mellom linjene. At du leser det som du gjør har jo med hvordan du tenker og oppfatter ting. Vi oppfatter alle ting forskjellig og hvordan noe leser noe kan vi ikke ta ansvar for. Det vi kan ta ansvar for er hva vi skriver og hvorfor. Er TS bitter og sur og grinete bør hun ikke skrive i det hele tatt. Og det har hun jo ikke gjort heller og det synes jeg var klokt av henne. En stor del av jobben min er å analysere meldinger for andre. Altså de forteller meg hva som står og hvordan de oppfatter det og tenker om det. Nesten hver gang har de lagt alt for mye i det som står eller lest mellom linjene og skaper dermed problemer for seg selv. Folk må bli flinkere til å ikke tolke alt slik de tror det kan være, men bare lese det som faktisk står. Tror man noe annet kan man bare stille spørsmålet -Du? Hva mente du egentlig med den meldingen du sendte nå? Så får man som regel svar Det er en kunst å klare å formidle noe på en god måte, og da må man tenke på det som ligger mellom linjene. Ofte er det jo nettopp der meningen ligger, og det som står mellom linjene kan uttrykkes så klart at det ikke leses særlig forskjellig av folk innen samme kultur. Dersom man ofte finner at man blir misforstått eller lest på en måte enn hva som var intensjonen, så kan man ikke bare skylde på at det er så subjektivt eller at folk overanalyserer eller på andre måter fraskrive seg ansvaret. Da er det gjerne du som ikke er en god formidler, som ikke kan lese (eller skrive) mellom linjene. De svarene du skisserte er ikke nøytrale selv om de kanskje er ment som det fra din side, de er ladet med mening. Hvis du dater Dr. Spock eller Sheldon Cooper så blir kanskje den type melding mottatt som en helt nøytral og fornuftig greie, men tror nok mange andre vil se på det som et litt krampaktig forsøk på å leke at man er den voksne samtidig som man kommer med barnslige stikk. Men vi er egentlig i det store og hele enige altså, jeg henger meg bare opp i detaljer her. Dog så er jo ikke den skriftlige fremstillingen en akkurat uviktig detalj i dagens teknologi-dating. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #165 Skrevet 30. april 2015 Og det er jo forsåvidt OK å si ifra når noen ikke oppfører seg greit, her er bare folk forskjellige. Jeg er mer typen som lar det ligge, med mindre jeg faktisk er litt bitter og har lyst å gi han et stikk. Men man føler seg jo gjerne bare dum og smålig etterpå, så synes det er bedre å bare drite i det. Jeg er enig, at det er best å bare la det ligge. Det har vel litt med hvordan kulturen er i dag. Man skal være litt kul og uberørt. Kanskje er det synd. Men jeg vil ikke for alt i verden være den som fremstår som småbitter og såret. Gikk i den fellen tidligere, og aldri mer. Anonymous poster hash: 5c124...1fb
Nettinettet Skrevet 30. april 2015 #166 Skrevet 30. april 2015 Det er en kunst å klare å formidle noe på en god måte, og da må man tenke på det som ligger mellom linjene. Ofte er det jo nettopp der meningen ligger, og det som står mellom linjene kan uttrykkes så klart at det ikke leses særlig forskjellig av folk innen samme kultur. Dersom man ofte finner at man blir misforstått eller lest på en måte enn hva som var intensjonen, så kan man ikke bare skylde på at det er så subjektivt eller at folk overanalyserer eller på andre måter fraskrive seg ansvaret. Da er det gjerne du som ikke er en god formidler, som ikke kan lese (eller skrive) mellom linjene. De svarene du skisserte er ikke nøytrale selv om de kanskje er ment som det fra din side, de er ladet med mening. Hvis du dater Dr. Spock eller Sheldon Cooper så blir kanskje den type melding mottatt som en helt nøytral og fornuftig greie, men tror nok mange andre vil se på det som et litt krampaktig forsøk på å leke at man er den voksne samtidig som man kommer med barnslige stikk. Men vi er egentlig i det store og hele enige altså, jeg henger meg bare opp i detaljer her. Dog så er jo ikke den skriftlige fremstillingen en akkurat uviktig detalj i dagens teknologi-dating. Nå anbefaler ikke jeg nettdating nettopp pga det vi diskuterer. Noen - som deg, leser mellom linjene og når det faktisk ikke er noe i mellom linjene så får man en suppe av misforståelser. Hva med å ikke lese mellom linjene og også kommunisere akkurat det du mener uten å forvente at personen skal tyde det på sånn eller sånn måte?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #167 Skrevet 30. april 2015 Hva så om det er et spill. Eller en parringslek. hehe. Ikke sikkert vi er så annerledes enn de andre artene på jorda som vi tror. Kanskje det foreligger noen ubevisste ritualer i denne datefasen. Hva om vi bare følger instinktene våre. haha, det hadde vært morsomt hvis de viste seg å være skikkelig primitive, som å kle av seg på gaten. God natt. Anonymous poster hash: ef5b4...692
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #168 Skrevet 30. april 2015 Men TS, var du egentlig så veldig interessert i han her? Jeg har opplevd tidligere, et par menn som har virket veldig ivrig og betatt først, for så plutselig å være helt uinteressert (uten at vi har hatt sex). Og så var jeg i utgangspunket egentlig ikke så interessert, men ga det en sjanse, for det er jo så deilig å få den type oppmerksomhet, å føle seg beundret. Og det fallet der, når de mister interessen, har jeg syntes har vært tungt, selv om jeg ikke synes mennene var så spesielle. Selvfølelsen min fikk en knekk. "Oi, jeg var ikke noe spesiell likevel. Nei, det var vel for godt til å være sant. Jeg er bare en grå mus." Anonymous poster hash: 5c124...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #169 Skrevet 30. april 2015 Dette er faktisk feil. Det handler ikke om at man er tilgjenngelig eller for på, det handler om hvordan man er det og hva slags verdi man viser at man har utenom. Har du ikke et liv så er du ikke attraktiv for ganske mange. Later du som om du har et liv (og dermed ikke er tilgjenngelig alltid) så vil du holde han varm en liten periode, men han vil jo finne ut at du ikke har ditt eget liv og dermed miste interessen når han ser hvem du egentlig er. Derfor MÅ dere slutte å spille spill og trikse for å opprettholde interesse, men heller skape dere en personlighet og en livstil som faktisk gjør at dere er tiltrekkende som partner helt naturlig. Du får lese alle postene jeg har skrevet så ser du at jeg skriver dette. Igjen, du misforstår. Det er en kejnt sak at mange kvinner dropper alt de har i hendene når de møter noen og glemmer å leve sitt eget liv utenom, og lbir for mye på, det blir uttraktivt. Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har hjulpet mange som har gått i den fella for mange ganger. Det er veldig lett å havne der når man blir betatt/forelska og gjerne vil finne noen. Det er viktig å bruke TID, ikke være for tilgjengelig hele tiden. Man skal jo føle at den andre parten har et liv og ikke bare sitter der å venter, sender haugevis med mld osv. Handler ikke om spill eller triks, det handler om å beherske seg, ikke gi alt med en gang og leve sitt eget liv. Anonymous poster hash: ca4f9...bef
Gjest Citronella Skrevet 30. april 2015 #170 Skrevet 30. april 2015 Det er ikke så mye å svare på når du ser ting mellom linjene på verst mulig måte, mens jeg leser det som står som det som står. Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener. De svar du vil at TS skal sende er jo akkurat mellom linjer og fordekte sannheter. 1
Gjest Citronella Skrevet 30. april 2015 #171 Skrevet 30. april 2015 Men da skal jeg ta den alle tar mot meg.. og du er singel fordi?? Jeg er ikke singel.
Cuntzilla Skrevet 1. mai 2015 #172 Skrevet 1. mai 2015 Du får lese alle postene jeg har skrevet så ser du at jeg skriver dette. Igjen, du misforstår. Det er en kejnt sak at mange kvinner dropper alt de har i hendene når de møter noen og glemmer å leve sitt eget liv utenom, og lbir for mye på, det blir uttraktivt. Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har hjulpet mange som har gått i den fella for mange ganger. Det er veldig lett å havne der når man blir betatt/forelska og gjerne vil finne noen. Det er viktig å bruke TID, ikke være for tilgjengelig hele tiden. Man skal jo føle at den andre parten har et liv og ikke bare sitter der å venter, sender haugevis med mld osv. Handler ikke om spill eller triks, det handler om å beherske seg, ikke gi alt med en gang og leve sitt eget liv. Anonymous poster hash: ca4f9...bef Men ser du ikke at det rådet ditt kun er relevant for de som faktisk dropper alt de har i hendene når de møter noen? Altså må de late som de er noe de ikke er, og det må de fortsette med inn i forholdet. Ergo er det å spille. Det er på ingen måte et dårlig råd, det er nærmest selvsagt spør du meg. Men dersom du f.eks. føler at mannen er ALT for deg, har et behov for å utveksle 40 SMS om dagen, sitter bare der og venter på at han skal si "hopp" osv så kan du kanskje klare å bruke viljestyrke og undertrykke disse impulsene i datingfasen - men tror du ikke det kommer frem i et forhold? Man klarer vel ikke å undertrykke eller skjule f.eks. et ekstremt behov for bekreftelse og kontakt i et lengre forhold. For oss som faktisk har et eget liv, som setter venner like høyt som kjærester, som ikke har for vane å sende SMSer i hytt og gevær, som prioriterer jobb, som trenger litt alenetid, så er vi jo like i datingfasen som vi er i et forhold. What you see is what you get. For de som har gått mot alle sine impulser i datingfasen så blir det kanskje ikke sånn, da avdekkes kanskje det "egentlige" jeg-et etterhvert. 3
Nettinettet Skrevet 1. mai 2015 #173 Skrevet 1. mai 2015 For oss som faktisk har et eget liv, som setter venner like høyt som kjærester, som ikke har for vane å sende SMSer i hytt og gevær, som prioriterer jobb, som trenger litt alenetid, så er vi jo like i datingfasen som vi er i et forhold. What you see is what you get. For de som har gått mot alle sine impulser i datingfasen så blir det kanskje ikke sånn, da avdekkes kanskje det "egentlige" jeg-et etterhvert. Nettopp det du sier her er så viktig! Og jeg ser at de som har det som du, og jeg og andre som lever livet slik vi gjør slipper disse problemene som mange har her inne. Usikkerhet, analysering, menn som går fra hot 2 cold, osv. Grunnen er ikke at de ikke har det som skal til for å få en kjæreste, men de velger menn som ønsker seg damer som er som oss, ikke som dem. Og de later som om de er travle og har stålkontroll selv om de ikke har det. Skal man finne kjærligheten må være ærlig. Man må være den man er, ikke late som for å hanke inn. Får man ikke de mennene man ønsker ved å være som man er, så får man endre noe ved seg selv som gjør at man passer sammen med disse mennene. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #174 Skrevet 1. mai 2015 Nå anbefaler ikke jeg nettdating nettopp pga det vi diskuterer. Noen - som deg, leser mellom linjene og når det faktisk ikke er noe i mellom linjene så får man en suppe av misforståelser. Hva med å ikke lese mellom linjene og også kommunisere akkurat det du mener uten å forvente at personen skal tyde det på sånn eller sånn måte? I jobben din møter du altså en hel haug med mennesker som tolker ting de leser i andre retninger enn det du mener faktisk står der, allikevel så aksepterer du ikke at det du skriver kan tolkes i flere retninger (av noen eller mange, det vet vi ikke). Min erfaring er at de som prøver å skrive som om de ikke er særlig berørt, gjerne ender opp med å fremstå som om de er nettopp det. For hvis de ikke hadde vært berørt, hadde de ikke tatt seg bryet med å sende en slik melding i det hele tatt. Ergo ville den meldingen du foreslo for TS, gjerne ende opp med å bli tolket som bitter og vonbroten, som det så fint heter. Anonymous poster hash: 6fe72...268
Nettinettet Skrevet 1. mai 2015 #175 Skrevet 1. mai 2015 I jobben din møter du altså en hel haug med mennesker som tolker ting de leser i andre retninger enn det du mener faktisk står der, allikevel så aksepterer du ikke at det du skriver kan tolkes i flere retninger (av noen eller mange, det vet vi ikke). Min erfaring er at de som prøver å skrive som om de ikke er særlig berørt, gjerne ender opp med å fremstå som om de er nettopp det. For hvis de ikke hadde vært berørt, hadde de ikke tatt seg bryet med å sende en slik melding i det hele tatt. Ergo ville den meldingen du foreslo for TS, gjerne ende opp med å bli tolket som bitter og vonbroten, som det så fint heter. Anonymous poster hash: 6fe72...268 Vel, jeg ville nå i utgangspunktet ikke anbefalt TS å sende noen melding i det hele tatt, og jeg ville ikke lagt så mye i de meldingene jeg skrev. Det var skrevet kjapt bare for å gi TS et ugangspunkt siden hun absolutt hadde lyst til å sende melding. Hadde TS vært en kunde hadde hun ikke havnet i den situasjonen i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #176 Skrevet 1. mai 2015 Vel, jeg ville nå i utgangspunktet ikke anbefalt TS å sende noen melding i det hele tatt, og jeg ville ikke lagt så mye i de meldingene jeg skrev. Det var skrevet kjapt bare for å gi TS et ugangspunkt siden hun absolutt hadde lyst til å sende melding. Hadde TS vært en kunde hadde hun ikke havnet i den situasjonen i det hele tatt. Hadde det ikke da vært mye lurere å skrive: Jeg vil anbefale deg å ikke skrive en melding i det hele tatt. Sånn i stedet for å komme med et forslag som jeg, og flere andre, mener er relativt dårlig i denne situasjonen? Anonymous poster hash: 6fe72...268
Nettinettet Skrevet 1. mai 2015 #177 Skrevet 1. mai 2015 Hadde det ikke da vært mye lurere å skrive: Jeg vil anbefale deg å ikke skrive en melding i det hele tatt. Sånn i stedet for å komme med et forslag som jeg, og flere andre, mener er relativt dårlig i denne situasjonen? Anonymous poster hash: 6fe72...268 Jeg lurer på om jeg ikke skrev det tidligere i tråden, eventuelt så så det ut som om TS ikke hadde tenkt til å skrive, men så bestemte hun seg for at hun ville det, for hun trengte en avslutning for sin egen del, og da valgte jeg å skrive et forslag til henne, som ikke vil åpne muligheten for at han kunne utnytte situasjonen og sårbarheten hennes.
Nettinettet Skrevet 1. mai 2015 #178 Skrevet 1. mai 2015 Sånn i stedet for å komme med et forslag som jeg, og flere andre, mener er relativt dårlig i denne situasjonen? Anonymous poster hash: 6fe72...268 Dere tenker for mye over hva han vil tenke og hva han vil tro, enn at disse meldingene faktisk vil få han til å holde seg unna noe som er det viktige her. Ja han kan tenke hun er bitter, ja han kan tenke at hun ditt og datt men det har NULL betydning når han uansett er en mann hun må ha ut av livet sitt. TS sto i fare for å kunne være et lett bytte for sex når det passet mannen ved å vise følelser og tilgjenngelighet. Jeg tenker kanskje litt lengre enn det dere gjør, pga de erfaringene jeg har med hvordan ting kan utvikle seg pga jobben min.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #179 Skrevet 1. mai 2015 TS herIgjen, takk for mange gode råd og tilbakemeldinger.Oppdatering:Har snudd på flisa her og har bestemt meg for å ikke ta kontakt med han. Jeg har roet meg ned og dagen i dag har gått uten at jeg har tenkt noe særlig på fyren. Ut fra svarene jeg har fått her skjønner jeg at flere blir skuffet over dette ;)Jeg føler ikke lenger for å "sette meg i respekt" eller at han skal måtte forklare seg. Uansett hvilket svar han ville gitt meg (eller ikke gitt meg) vil det ikke bety noe som helst, jeg vil ikke føle meg noe bedre uansett.Jeg har ikke behov for å fortelle han bittert at han har såret meg, og jeg har i alle fall ikke behov for å fortelle han at han er en fin kar og at jeg er åpen for at han tar kontakt, for det er jeg ikke (selv om det hadde vært en sann fryd å få avvise han om han gjorde det).Han bryr seg ikke om meg, og jeg tviler på at han ville fått noen som helst "oppvåkning" av å få den meldingen fra meg.Jeg var ikke god nok for han, enkelt og greit, og jeg kommer ikke til å bruke mer energi på han. Hans tap som vi forsmådde liker å si ;)Om jeg lot meg lure av en drittsekk eller om jeg bare falt for en ufattelig feig mann får jeg aldri vite, og det kan jeg leve med. Jeg vil ikke ha noen av delene uansett. Får bare prøve å ikke gå i samme fellen neste gang!!(Søren så slitsomt det er å være på dater'n)Anonymous poster hash: 75fc7...5db Anonymous poster hash: 75fc7...5db Anonymous poster hash: 75fc7...5db Det viktigste er at du gjør det du føler at funker best for deg! Virker som du har kommet deg et stykke videre, det er flott! Takk for oppdateringen:)Anonymous poster hash: baa43...06a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #180 Skrevet 1. mai 2015 Skulle ikke forundre meg om du hører fra han igjen ts. Noen menn ( og kvinner ) får noia hvis noen forventer noe av de. Kan plutselig bli kald etter å ha vært varm. Når han tror du har gått videre, er det godt mulig det tikker inn en sms fra han... Anonymous poster hash: 5ed4f...f1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå